Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Microsoft® Lync™ 2010 Anlık İleti ve İletişim Durumu Eğitimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Microsoft® Lync™ 2010 Anlık İleti ve İletişim Durumu Eğitimi"— Sunum transkripti:

1 Microsoft® Lync™ 2010 Anlık İleti ve İletişim Durumu Eğitimi

2 Amaçlar Bu kursta şunları yapmayı öğreneceksiniz:
Önem verdiğiniz kişilerle iletişim kurma Kişilerle bağlantı kurmak çok kolayıdır Doğru kişiyibulma Eksik bilgileri kullanarak Lync 2010 ile kişi bulma Kişilerin nerede olduğunuzu ve ne yaptığınızı bilmesine izin verme Lync 2010 kullanarak geçerli bilgileri paylaşma Günlük iletişiminizi yakından izleme Lync 2010 ile günlük iletişiminizi yönetme

3 Kişilerle İletişim Kurma
Bu bölümde ele alınan özellikler şunlardır: Kişi listenize kişi ekleme Sık Görüşülen Kişiler - İlk 10 kişi Gruplar Oluşturma Kişileri Sıralama ve Görüntüleme Çok Biçimli İletişim İçin Eylem Çubuğu Amaçlar'a Dön

4 Kişi Listenize Kişi Ekleme
Arama alanına, Kişi listenize eklemek istediğiniz kişinin adını veya e-posta diğer adını girin. Lync sonuçları siz yazdığınız sırada görüntüler. Ekrana gelen kişi kartında artı işaretini (+) tıklatın. Kişinin içine yerleştirileceği kişi grubunu seçin. Arama alanı Kişi ekle Amaçlar'a Dön

5 Sık Görüşülen Kişiler Sık Görüşülen Kişiler, kullanıcıların sık görüştüğü kişilere erişimini kolaylaştırarak kişi yönetimini basitleştirir. Lync 2010, Sık Görüşülen Kişiler grubunu son konuşmalara göre otomatik olarak doldurur, ancak kendiniz de en önemli kişilerinizden birkaçını hızlı erişim için bu gruba ekleyebilirsiniz. Sık Görüşülen Kişiler Sık Görüşülen Kişileri Görüntüle Sık Görüşülen Kişiler'in yanındaki köşeli ayracı (^) tıklatın. Sık Görüşülen Kişileri Sabitleme Kişinin adını veya e-posta adresini arama kutusuna girin. Arama sonuçlarında, kişinin adını sağ tıklatın ve sonra da Sık Kullanılan Kişilere Sabitle'yi tıklatın. İPUCU: Ekran seçenekleri menüsünü kullanarak Sık Görüşülen Kişileri gösterebilir veya gizleyebilirsiniz. Kişiyi Sabitleme Amaçlar'a Dön

6 Grup Oluşturma İstediğiniz kişileri bulduğunuzda, bir dahaki sefere kolaylıkla bulabilmek amacıyla bu kişileri bir kişi grubuna ekleyebilirsiniz. Grup Oluşturma Kişi listenizde, herhangi bir grup adını sağ tıklatın (örneğin, Sık Görüşülen Kişiler), Yeni Grup Oluştur'u tıklatın ve sonra da gruba bir ad verin. Yeni gruba kişi eklemek için, kişiyi arayın, arama sonuçlarında kişi adının üzerine gelin ve sonra artı işaretini (+) tıklatın. Ayrıca, arama sonuçlarında kişiyi sağ tıklatıp Kişi Listesine Ekle'yi ve ardından grup adını da tıklatabilirsiniz. Grup adı Yeni Grup Oluştur Amaçlar'a Dön

7 Kişilerinizi Sıralayarak Görüntüleme
Gruplar, Durum ve İlişki düğmelerini kullanarak kişilerinizi sıralayabilirsiniz. Oluşturduğunuz gruplara ek olarak varsayılan gruplardaki (Sık Görüşülen Kişiler ve Diğer Kişiler dahil) kişileri de görmek için Gruplar'ı tıklatın. Kişileri iletişim durumu bilgisine (Çevrimiçi, Dışarıda, Bilinmiyor ve Uygun Değil) göre sıralamak için Durum'u tıklatın. Kişileri gizlilik ilişkilerine göre sıralamak için İlişki'yi tıklatın. İlişkilerin ne olduğuyla ilgili açıklamaları görmek için, kişiyi sağ tıklatın ve sonra Gizlilik İlişkisini Değiştir seçeneğinin üzerine gelin. Görüntü Seçenekleri Görünen Ad veya Uygunluk Durumu seçeneklerine göre sıralamak için, Görüntü seçenekleri düğmesini tıklatın ve sonra da Görünen Ada Göre Sırala veya Uygunluk Durumuna Göre Sırala seçeneğini kullanın. Amaçlar'a Dön

8 Kişi listenizin görünümünü özelleştirme
Lync Online'nın kişileri görüntüleme biçimini değiştirebilirsiniz. Kişi listenizde, kişi öğesi başına bir satır bilgi ile iki satır bilgi arasında geçiş yapmak için arama çubuğunun altındaki Görüntü Seçenekleri düğmesini tıklatın. Şirketiniz kişi fotoğraflarını kullanıyorsa, iki satırlı görünüm fotoğrafları gösterir. Diğer tercihler için, Görüntü Seçenekleri'nin yanındaki oku tıklatarak Düzen Seçenekleri menüsünü açın. Görüntü Seçenekleri Düzen Seçenekleri menüsü Amaçlar'a Dön

9 Çok Biçimli İletişim İçin Eylem Çubuğu
Eylem çubuğu, kullanıcıların Lync 2010'un sağladığı olanakları anlamalarına yardımcı olarak, istedikleri kişiyle nasıl bağlantı kuracaklarına karar verme imkanı tanır. Daha sonra bir e-posta iletisi gönderebilir ya da anlık ileti veya telefon görüşmesi başlatabilirsiniz. Görüntülü arama, toplantı zamanlama veya içerik paylaşma gibi diğer seçenekleri de tercih edebilirsiniz. Diğer Seçenekler Eylem Çubuğunu Kullanma Bir kişinin üzerinde bekleyin (fare işaretçinizi duraklatın). Bu kişiyle iletişim başlatmak için eylem çubuğunda herhangi bir simgeyi tıklatın. Bu kişiyle iletişim kurabileceğiniz diğer seçenekleri görmek için Diğer Seçenekler simgesini tıklatın. E-posta Telefon Anlık İleti Amaçlar'a Dön

10 Etkinlik 1: Eylem Çubuğunu Keşfetme
Bir kişinin üzerinde bekleyin. Bu kişiyle iletişim başlatmak için eylem çubuğunda herhangi bir simgeyi tıklatın. Bu kişiyle iletişim kurabileceğiniz diğer seçenekleri görmek için Diğer Seçenekler simgesini tıklatın. Amaçlar'a Dön

11 Doğru Kişiyi Bulma Bu bölümde ele alınan özellikler şunlardır:
Resmim ve Kişisel Seçeneklerim İletişim Durumu Üzerinde Bekleme Deneyimi Ada ve/veya Anahtar Sözcüğe Göre Arama Kişi Kartı Amaçlar'a Dön

12 Resmim ve Kişisel Seçeneklerim
Kişisel Not, Durum ve Konum Lync, kullanıcının paylaşmak istediği kişisel not, durum ve konum gibi bilgileri ayarlamak ve güncelleştirmek için hızlı bir erişim yöntemi sağlar. Kişisel ve Resmim seçeneklerinizi değiştirme Seçenekler düğmesini tıklatarak Seçenekler'i görüntüleyin. Seçenek listesinde Kişisel öğesini tıklatın. Kişilerinizin resimlerini gösterme ve iletişim durumunuzu Microsoft Outlook takvim bilgilerinize göre güncelleştirme seçeneklerini işaretleyin. Resmim'i tıklatın. Göstermek istediğiniz resmi seçin ya da resim gösterilmemesine ilişkin seçeneği belirtin. Bir Web adresinde bulunan resmi de gösterebilirsiniz. Tamam'ı tıklatın. Resmim Seçenekleri Kişisel Seçenekler Amaçlar'a Dön

13 İletişim Durumu Kişisel Not Seçenekler Lync 2010, iletişim durumunuzu etkinliğinize veya Outlook takviminize göre otomatik olarak belirler. Durumunuzu el ile de güncelleştirebilirsiniz. Fotoğraf Durum Konum Durumunuzu Değiştirme İletişim durumunuzu tıklatın ve seçeneklerden birini belirtin. Uygun: Çevrimiçisiniz ve sizinle bağlantı kurulabilir. Meşgul: Bir arama yapıyorsunuz veya toplantıdasınız. Rahatsız Etmeyin: Varsayılan olarak, yalnızca Çalışma Grubu kişilerinden gelen konuşma uyarılarını görürsünüz. Hemen Dönecek: Bir süreliğine bilgisayar başından uzaklaşıyorsunuz. Ofis Dışında: Çalışmıyorsunuz ve sizinle bağlantı kurulması uygun değil. Dışarıda Görün: Bilgisayarınız bir süredir boş kalmıştır. İletişim Durumu Amaçlar'a Dön

14 Üzerinde Bekleme Deneyimi
“Ben Alanı”nda resim, durum bilgisi ve kullanıcıların kişiyi tanımlamasına yardımcı olacak diğer kişisel bilgiler sunulur. Kişinin resmi anlık ileti başlatmak için mükemmel bir başlangıç noktasıdır. Adım 1: Üzerinde Bekleme Kişiyle Anlık İleti Başlatma Kişinin resminin üzerine gelin. Kişi kartı açıldığında Anlık İleti düğmesini tıklatın. Veya Kişiyi çift tıklatın.  Görüntü Seçeneklerini Değiştirme Görüntü Seçenekleri okunu tıklatın. Grup kişi kartı göründüğünde, tüm gruba ileti göndermek için Anlık İleti düğmesini tıklatın. Adım 2: Tıklatma Görüntü Seçenekleri Amaçlar'a Dön

15 Ada/Anahtar Sözcüğe Göre Arama
Lync 2010'un gelişmiş arama işlevselliğini kullanarak, kişiyi ve uygunluk durumunu hızlı bir şekilde tanımlayabilir, doğru kişiyi bulan arama sonuçlarına ulaşabilir ve ayrıca yalnızca adlardan daha fazlasını arayabilirsiniz. Uzman Arama, aramayı belirli özniteliklere sahip kişi veya grubu bulacak şekilde daraltmak için anahtar sözcükleri kullanır. Arama Ölçütleri Kişi Arama Arama kutusuna kişinin adını yazın. Sonuçlar kutunun altında görüntülenir. Uzman Arama Aramayı, belirli özniteliklere sahip bir kişiyi bulacak şekilde daraltmak için anahtar sözcük girin. Aramanız için anahtar sözcük tabanlı sonuçları görmek için yalnızca Beceri sekmesini de tıklatabilirsiniz. Sonuçlar, arama ölçütleriniz vurgulanmış olarak görüntülenir. Beceri Sonuçları Amaçlar'a Dön

16 Kişi Kartı Kişi kartı, kişilerin profilini ve kurumsal bilgileri görüntülemek için kullanılan benzersiz bir araçtır. Kişi kartı aynı zamanda, bir kişi veya grupla iletişim kurmak için başlangıç noktası olma özelliği taşır. Kişi Kartını Görüntüleme Kişi kartını görüntülemek için kişinin resminin üzerinde bekleyin (fare işaretçinizi resmin üzerinde duraklatın). Kişi kartının tam sürümü için köşeli ayracı (^) tıklatın. Kuruluş bilgilerini görmek için Kuruluş'u tıklatın. İletişim Bilgileri Kuruluş Bilgileri Amaçlar'a Dön

17 Etkinlik 2: Kişi Bulma ve Anlık İleti Başlatma
Arama kutusuna kişinin adını yazın. Kişinin resminin üzerine gelin. Kişi kartı açıldığında Anlık İleti düğmesini tıklatın. Soru: Anlık ileti başlatmanın başka bir yolu nedir? Amaçlar'a Dön

18 Kişilerin Nerede Olduğunuzu Bilmesine İzin Verme
Bu bölümde ele alınan özellikler şunlardır: Konumunuzu Ayarlama Kişisel Not Ekleme Etkinlik Akışını Görüntüleme Amaçlar'a Dön

19 Konumunuzu Ayarlama Lync 2010, iletişim durumu bilginizin altında bağlı olduğunuz ağla ilişkili bir konum bilgisi görüntüler. Bu konumu "İş" veya "Ev" olarak yeniden adlandırarak daha anlamlı kılabilirsiniz. Bundan sonra, bu konumda her çalıştığınızda, bilmesine izin vermek istediğiniz tüm kişiler bulunduğunuz yer hakkında fikir sahibi olur. Konum Konumunuzu Ayarlama Konumunuzu Ayarlayın okunu tıklatın. Bir konum seçin. Özel Konum Oluşturma Konumunuzu Ayarlayın okunu tıklatın. Konumunuzu Ayarlayın seçeneğini tıklatın. Konum Düzenle penceresine konum adınızı yazın. Tamam'ı tıklatın. 911 Konumu İPUCU: 911 Konum bilgileri (ABD için) acil durum hizmetleri tarafından kullanılabilir. Amaçlar'a Dön

20 Kişisel Not Ekleme Lync 2010 konumunuzu ve notunuzu kolaylıkla güncelleştirmenize izin verir. Diğer kullanıcıların sizin hakkınızda gördüğü bilgileri ilk bakışta görebilir ve böylece bilgilerin doğruluğundan ve güncelliğinden emin olabilirsiniz. Diğer kullanıcılar Lync 2010'da kişi bilgilerinizi görüntülediğinde, kişisel notunuz kişi bilgilerinizin ikinci satırı olarak görünür. Kişisel Not Kişisel Notunuzu Güncelleştirme Kişisel Not alanını tıklatın. Notunuzu yazın. İsterseniz bir köprü de ekleyebilirsiniz. Amaçlar'a Dön

21 Etkinlik Akışlarını Görüntüleme
Etkinlik Akışları, Kişi listenizde bulunanlardan gelen "sosyal güncelleştirmeleri" görmenizi sağlar. En son kişisel notlarınızı, resim değişikliklerinizi ve unvan veya işyeri konumu bilgilerindeki değişiklikleri başkalarına göstermenize izin verir. Etkinlik Akışları Akışlarınızı Görüntüleme Etkinlik Akışları sekmesini tıklatın. Kullanılabilir akışlar arasında ilerleyin. Yukarıdaki bilgilerin paylaşılıp paylaşılmadığını denetlemek için aşağıdakileri yapabilirsiniz: Araçlar menüsünden Seçenekler'i tıklatın.  Kişisel sekmesinde, Etkinlik Akışı altında bu güncelleştirmelerin paylaşım ayarını açık veya kapalı olarak değiştirin. Not Geçerli kişisel notunuz ve geçerli işyeri dışında notunuz Etkinlik Akışı alanında görünür (ayarlandıysa). Kişisel notunuzda bilgi görüntülenmesini istemezseniz, not alanını boş bırakmanız yeterlidir. Tamam'ı tıklatın.  İzleme Amaçlar'a Dön

22 Etkinlik 3: Kişisel Notunuzu Güncelleştirme
Kişisel Not alanını tıklatın. Notunuzu yazın. Notunuzu güncelleştirin. Test: Kişisel Notunuza bir köprü ekleyin. Bir kişiyi davet edip kişisel notunuzu görüntülemesini ve köprüyü tıklatmasını isteyin. Amaçlar'a Dön

23 İletişim Olanaklarını Yakından İzleme
Bu bölümde ele alınan özellikler şunlardır: Bildirimler Windows 7 Tümleşimi Konuşmaları Yönetme Amaçlar'a Dön

24 Bildirimler Kişilerinizle ilgili bilgileri düzenlemenize ve kolaylıkla görüntülemenize olanak sağlayan dört alan vardır. Bildirimler gibi özellikler; geçmiş ve mevcut konuşmaları yakından takip etmenizi, birisinin sizinle bağlantı kurmaya çalıştığını bilmenizi ve etkin konuşmalarınızı kolaylıkla yönetmenizi sağlar. Bildirimler, kişilerinizden gelen iletişim etkinliğini bilmenizi sağlamaya yardımcı olur. Bildirimleri Görüntüleme Son etkinliği, konuşmaları, aramaları ve sesli postaları görüntülemek için Etkinlik Akışları, Konuşmalar veya Telefon öğelerini tıklatın. Kişiler Etkinlik Akışları Konuşmalar Telefon Arama Bildirimi Amaçlar'a Dön

25 Etkin konuşmalar arasında gezinme
Windows 7 Tümleşimi Windows 7 tümleşimi sayesinde, görev çubuğunda Lync 2010 simgesinin üzerinde fareyi bekleterek durumunuzu değiştirebilir ve konuşmalarınızı görüntüleyip yönetebilirsiniz. Durum Değiştir Etkin konuşmalar arasında gezinme Amaçlar'a Dön

26 Konuşmaları Yönetme Konuşma alanı, geçmiş ve mevcut konuşmaları yakından takip etme olanağı sağlar. Lync 2010'dan çıkmadan açık konuşmalar arasında dolaşabilir veya geçmiş konuşmaları görüntüleyebilirsiniz. Konuşma sekmesi Konuşmaları Yönetme Konuşmalar sekmesini tıklatın. Şimdiki ve geçmiş konuşmaların yer aldığı listede ilerleyin. Konuşmalar Amaçlar'a Dön

27 Etkinlik 4: Birden Çok Konuşmayı Yönetme
Şimdiki ve geçmiş konuşmaları görüntülemek için Konuşmalar sekmesini kullanın. Şimdiki konuşmaları görüntülemek için görev çubuğunda Lync 2010 simgesinin üzerinde bekleyin. Konuşmalar arasında geçiş yapın. Amaçlar'a Dön

28 Gözden Geçirme Bu kursta aşağıdaki konular ele alınmıştır:
Önem verdiğiniz kişilerle iletişim kurma Kişilerle bağlantı kurmak çok kolayıdır Doğru kişiyibulma Eksik bilgileri kullanarak Lync 2010 ile kişi bulma Kişilerin nerede olduğunuzu ve ne yaptığınızı bilmesine izin verme Lync 2010 kullanarak geçerli bilgileri paylaşma Günlük iletişiminizi yakından izleme Lync 2010 ile günlük iletişiminizi yönetme Amaçlar'a Dön

29 © 2010 Microsoft Corporation. Tüm hakları saklıdır
© 2010 Microsoft Corporation. Tüm hakları saklıdır. Microsoft, Exchange ActiveSync, Excel, Lync, Outlook, PowerPoint, SharePoint, SQL Server, Windows, Windows Live, Windows Mobile, Windows Server ve diğer ürün adları ABD ve/veya diğer ülkelerde/bölgelerde tescilli ticari markalar ve/veya ticari markalardır veya olabilir. Buradaki bilgiler yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve Microsoft Corporation'ın bu sunumun yapıldığı tarih itibariyle mevcut görüşünü temsil eder. Microsoft değişen pazar koşullarına yanıt vermek zorunda olduğundan, bu Microsoft adına bir taahhüt olarak yorumlanmamalıdır ve Microsoft, verilen herhangi bir bilginin bu sunumun yapıldığı tarihten sonra doğruluğunu koruyacağını garanti edemez. MICROSOFT, BU SUNUMDA YER ALAN BİLGİLERLE İLGİLİ AÇIK, ZIMNİ YA DA MEŞRU HİÇBİR GARANTİDE BULUNMAZ. Amaçlar'a Dön


"Microsoft® Lync™ 2010 Anlık İleti ve İletişim Durumu Eğitimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları