Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
AVRUPA’DA EGITIM VE GÖÇMENLERIN UYUMU
Dr. Altay A. Manço Institut de Recherche, Formation et Action sur les Migrations
2
SORULAR: - AVRUPA’DA EGITIM SISTEMI UYUM VE SOSYAL GELISME FAKTÖRÜ MÜDÜR ? - BÖYLE OLMASI IÇIN NE YAPMAK GEREKIR ?
3
KAYNAKLAR: OKULLARDA 22 YILLIK UYGULAMA DENEYIMIM ÇESITLI ULUSLARARASI ANKETLER
4
GÖZLEMLER: 1. OECD’NIN PISA 2003 ANKETI - International Student Assessment Programme : « Where immigrant students succeed ? », 2006
5
15 ÜLKEDE 15 YAS GENÇLERININ MATEMATIK BECERI ÖLÇÜMÜ
KISILIK ÖRENEKLEMLER HER ÜLKEDE 100 PILOT OKUL 3 KATEGORI : GÖÇMEN GENÇLER / GÖÇMEN ÇOCUKLARI / YERLILER
6
BASARISIZLIK ORANI GÖÇMENLERDE 25 % - YERLILERDE 9 %
YABANCI GENÇLERIN, BASARISIZ GENÇLERIN VE SOSYO-EKONOMIK SEVIYESI DÜSÜK AILE FERTLERININ AYNI OKULLARDA TOPLANMASI BASARISIZLIK ETKENI EN ESITLIKÇI ÜLKELER = USA, CAN, N-Z, AUS EN AZ ESITLIK OLAN ÜLKELER FRANSIZCA KONUSULAN ÜLKELER FARK = EGITIM DILININ YABANCI OLDUGUNUN GÖZÖNÜNDE BULUNDURULMASI EN ÇOK ZORLUK ÇEKEN GRUP : TÜRKLER
7
2. AVRUPALI TÜRKLER : 2001 - 2005 ARASI RESMI ISTATISTIKLER (5 ÜLKE)
9
GRUBUN KALABALIKLIGI VE BASARI ARASINDA ILISKI YOK
PROFESYONEL OKULLU ORANI VE YÜKSEK OKUL ÖGRENCISI ORANI TERS ORANTILI EGITIM VE ISSIZLIK ARASINDA KATI ILISKI YOK ISTIHDAM EGITIM SISTEMI-ISPAZARI ILISKISINE BAGLI
11
VATANDASLIK, ÜLKEDE DOGUM ORANI VE YÜKSEK EGITIM ARASINDA ILISKI YOK
SERBEST MESLEK VE YÜKSEK ÖGRENIM ARASINDA ILISKI YOK ÜLKELER ARASI FARK BÜYÜK IDEAL SISTEM YOK : HER SISTEMIN ZAYIF VE GÜÇLÜ YÖNLERI VAR
12
ÇOK-KÜLTÜRLÜ ORTAMLARDA OKULUN UYUM VE ESITLIK ÜRETMESI IÇIN NE YAPMALI ?
13
HALKA YÖNELIK UYGULAMALAR
EGITIM SISTEMLERI HAKKINDA BILGI VERILMESI BASARI ÖRNEKLERININ TANITILMASI AILE VE GENÇLERIN GERÇEKÇI PROJELERE YÖNLENDIRILMESI IS KURMA YÖNÜNDE DESTEK VERILMESI ETNIK KÜMELESMELERIN ÖNLENMESI AILERLERIN ASIMILASYON KORKULARININ GIDERILMESI ÖZGÜVEN GELISTIRILMESI
14
EGITIM SISTEMINE YÖNELIK ÇALISMALAR
ETNIK KÜMELESME ILE MÜCADELE EGITIM DILINDE GÖÇMENLERE YÖNELIK ÇALISMALAR EGITIM PERSONELLERININ « ÇESITLENDIRILMESI » OKUL/AILE - EGITMEN/ÖGRENCI VE NESILLER ARASI DIALOG PROJELERI BASARI ÖRNEKLERININ BELIRLENILIP YAYILMASI OKULUN ASIMILASYON YÖNÜ HAKKINDA BILINÇLENDIRME AILELERIN DIL VE KÜLTÜRLERININ SISTEM TARAFINDAN DEGERLENDIRILMESI
15
Altay Manço - IRFAM www.irfam.org
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.