Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAhmet san Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
KOCAEL İ KARAMÜRSEL 100. YIL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ OKULUMUZA HOŞ GELDİNİZ İletişim Bilgileri: Adres: Kayacık Mah. 210. Cad. ( Rukiye teyze cad.) No:4 KARAMÜRSEL /KOCAELİ Telefon:0262 4521190 Fax:0262 4526741 Web:www.karamurseleml.k12.tr
2
KARAMÜRSEL 100. YIL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
3
Okulumuzun Tarihçesi Okulumuz Karamürsel Belediyesine ait kamyon garajının eklenti binasında ilk kez 1971 1972 ö ğ retim yılında Endüstri Pratik Sanat Okulu Statüsünde A ğ aç i ş leri ve Metal İş leri bölümleriyle ö ğ retime açılmı ş tır. Okulumuz Karamürsel Belediyesine ait kamyon garajının eklenti binasında ilk kez 1971 1972 ö ğ retim yılında Endüstri Pratik Sanat Okulu Statüsünde A ğ aç i ş leri ve Metal İş leri bölümleriyle ö ğ retime açılmı ş tır. Daha sonra 1978-1979 ö ğ retim yılında aynı binada Endüstri Meslek Lisesi statüsüne dönü ş türülmü ş tür. Tesviye, Metal İş leri, A ğ aç i ş leri bölümleriyle ö ğ retime ö ğ retimini sürdürmeye ba ş lamı ş tır. Daha sonra 1978-1979 ö ğ retim yılında aynı binada Endüstri Meslek Lisesi statüsüne dönü ş türülmü ş tür. Tesviye, Metal İş leri, A ğ aç i ş leri bölümleriyle ö ğ retime ö ğ retimini sürdürmeye ba ş lamı ş tır. 1979-1980 ö ğ retim yılında okulumuzun kendi binaları tamamlanarak bugün ö ğ retim verdi ğ i yere ta ş ınmı ş tır. 1986-1987 yılında Elektrik ve 1988-1989 yılında açılan kimya bölümleriyle be ş bölüme ula ş mı ş tır. 1979-1980 ö ğ retim yılında okulumuzun kendi binaları tamamlanarak bugün ö ğ retim verdi ğ i yere ta ş ınmı ş tır. 1986-1987 yılında Elektrik ve 1988-1989 yılında açılan kimya bölümleriyle be ş bölüme ula ş mı ş tır. 1989-1990 ö ğ retim yılında okulumuz bünyesinde T İ CARET L İ SES İ açılmı ş 1993- 1994 ö ğ retim yılında okulumuzun adı 100.YIL ÇOK PROGRAMLI L İ SE olarak de ğ i ş tirilmi ş tir. 1989-1990 ö ğ retim yılında okulumuz bünyesinde T İ CARET L İ SES İ açılmı ş 1993- 1994 ö ğ retim yılında okulumuzun adı 100.YIL ÇOK PROGRAMLI L İ SE olarak de ğ i ş tirilmi ş tir. 29.05.2006 tarih ve 1410 sayılı onayı ile Karamürsel 100. Yıl Anadolu Meslek Lisesi-Teknik Lise-Çok Programlı Lise ve Mesleki E ğ itim Merkezi olan adımız 2006-2007 e ğ itim ö ğ retim yılından itibaren, KARAMÜRSEL 100. YIL ANADOLU MESLEK L İ SES İ -TEKN İ K L İ SE-ENDÜSTR İ MESLEK L İ SES İ VE MESLEK İ E Ğİ T İ M MERKEZ İ olarak de ğ i ş tirilmi ş tir. Bakanlık makamının okul çe ş itlili ğ inin azaltılması konulu çalı ş maları çerçevesinde 16.03.2009 tarih 1409 sayılı olurları ile adımız KARAMÜRSEL 100. YIL TEKN İ K VE ENDÜSTR İ MESLEK L İ SES İ olarak de ğ i ş tirilmi ş tir. En son okulumuzun ismi: KARAMÜRSEL 100. YIL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ değiştirilmiştir.
4
Okulumuzun Amacı Öğrencilerimize sanayinin beklentileri doğrultusunda bir elemanın sahip olduğu bilgi ve becerileri onlara kazandırmak. Mezuniyet sonrası yüksek öğrenime onları hazırlamaktır.
6
Meslek Seçiminde Dikkat Kendi özelliklerimizi tanımalıyız. Yetenekler,İlgiler,Beklentiler, Kişilik Özellikleri Mesleklerin özelliklerini tanımalıyız. “10 Yıl Sonra Nasıl Bir Yaşam İstiyorum?” - Nasıl bir iş? - Nasıl bir iş yeri? - Nasıl bir ev? - Nasıl bir aile? - Nasıl arkadaşlar? - Nasıl bir sosyal yaşam? Kendi özelliklerimizle, mesleklerin özellikleri arasındaki ortak noktaları bulmalıyız
7
Mesleklerin Özelliklerini Mesleğin tanımı nedir? Nasıl ve kaç yıllık bir öğrenim gerektirmektedir? Öğrenim süresinde hangi dersler okutulmaktadır? Bu iş kolunda eleman talebi var mıdır? Bu işte ne gibi faaliyetlerde bulunulmaktadır? Kullanılan malzeme ve makineler nelerdir? Yürüme, ayakta durma vb. koşulları var mıdır? Nasıl bir çalışma ortamı vardır? (Büro, açık alan vs.) İş tehlikeleri var mıdır? (Radyasyon, zehirlenme, patlama, yanma, elektriğe kapılma, mikrop kapma vs.) Bireysel olarak mı grupla mı çalışmayı gerektirmektedir? Mesleğe giriş ve emekli olma yaşları kaçtır? Tercih edilen bedensel ve kişisel özellikler bulunmakta mıdır? (Boy, ağırlıklı cinsiyet, özel yetenekleri) Kesinlikle iş deneyimi aranmakta mıdır? Yabancı dil bilme tercih nedeni midir? İşte ilerleme şartları nelerdir? Kazanç durumu (en az, en çok) nedir? İşin çalışanlarına göre avantajlı ve dezavantajlı tarafları nelerdir? (izin imkanı, prim, prestij vs.) Mesleğin tanımı nedir? Nasıl ve kaç yıllık bir öğrenim gerektirmektedir? Öğrenim süresinde hangi dersler okutulmaktadır? Bu iş kolunda eleman talebi var mıdır? Bu işte ne gibi faaliyetlerde bulunulmaktadır? Kullanılan malzeme ve makineler nelerdir? Yürüme, ayakta durma vb. koşulları var mıdır? Nasıl bir çalışma ortamı vardır? (Büro, açık alan vs.) İş tehlikeleri var mıdır? (Radyasyon, zehirlenme, patlama, yanma, elektriğe kapılma, mikrop kapma vs.) Bireysel olarak mı grupla mı çalışmayı gerektirmektedir? Mesleğe giriş ve emekli olma yaşları kaçtır? Tercih edilen bedensel ve kişisel özellikler bulunmakta mıdır? (Boy, ağırlıklı cinsiyet, özel yetenekleri) Kesinlikle iş deneyimi aranmakta mıdır? Yabancı dil bilme tercih nedeni midir? İşte ilerleme şartları nelerdir? Kazanç durumu (en az, en çok) nedir? İşin çalışanlarına göre avantajlı ve dezavantajlı tarafları nelerdir? (izin imkanı, prim, prestij vs.)
8
Çocuğunuz meslek seçerken anne- baba olarak yanıtlanması gereken birkaç soru var: Çocuğumun meslek seçiminde benim sorumluluğum nedir ? Çocuğumun mesleğini kim belirleyecek ? Çocuğumun mesleği nasıl sağlıklı olarak belirlenir ? Çocuğumu nasıl gözlemlemeliyim - nasıl davranmalıyım ? Çocuğumun geleceği ile ilgili beklentilerim neler ve bunlar gerçekleşebilir mi? Nasıl? Biz yetişkinlerin, gencin meslek seçiminde en önemli görevimiz çocuğumuzun “bir mesleki tercihi billurlaştırmasına “yardımcı olmaktır. Biz yetişkinlerin, gencin meslek seçiminde en önemli görevimiz çocuğumuzun “bir mesleki tercihi billurlaştırmasına “yardımcı olmaktır. Çocuğumuzun mesleki olgunluk düzeyinin gelişmesine katkıda bulunabileceğimiz nokta onun yeteneklerini ve ilgilerini ortaya koymasına fırsat vermek veya fırsat yaratmak olduğu söylenebilir.
9
UNUTMAYIN!..... “HİÇBİR İŞİN GELECEĞİ YOKTUR, O İŞİ YAPAN KİŞİNİN GELECEĞİ VARDIR.”
10
9.sınıfta alan dal veya dal yoktur. 9. Sınıf tüm liselerde ortaktır.
11
LİSE 9. SINIFI BİTİRDİM – HANGİ ALANA GİDEYİM ??? İYİBİR MESLEK GÜZEL BİR GELECEK
12
11. Sınıfa Dal seçimi yapılır. Öğrenciler 11. Sınıfın başında alanıyla ilgili okuldaki dallardan birini seçer. * 11 sınıfta bir dal açılabilmesi için sınıf tekrar edecekler dahil en az 8 öğrenci olması gerekir.
14
İşletmelerde eğitim gören öğrencilere asgari ücretin %30’undan az olmamak üzere ücret ödemesi yapılması zorunludur.
15
Öğrencilerimizin 12. sınıfta beceri Eğitimine Gittiği İşletmeler: Gölcük tersane Komutanlığı Ford Otasan A. Ş. Aksa Pirelli Hyundai İpek Kağıt Tüpraş Hayat Kimya Akkim Kordsa Beşiktaş tersanesi Brisa A. Ş. Pınarbaşı Ticaret Punto Makine Hamidiye Makine Üçler Makine SCA fabrikası Ve daha bir sürü İşletmede öğrecilerimiz staj imkanı bulmaktadırlar.
16
İşletme Ziyaretlerimiz
17
Avrupa Birliği Projeleri
18
Mezun Öğrencilerin İstihdam Alanları Kamu ve Özel Sektöre ait atölye ve iş yerlerinde “Makine,Elektrik, Kimya Teknisyeni” unvanıyla, Bilgisayar destekli çizim ve üretim teknolojileri (CNC Operatörlüğü), Otomotiv imalat-montaj, Kalıpçılık, Isıtma sistemleri kurulumu-projelendirilmesi, Sıhhi tesisat, soğutma ve iklimlendirme, Fabrikalara ve özel sektöre ait teknik bakım servisleri,
19
Büyük Şehir Belediye Başkanı, sayın İbrahim Karaosmanoğlu’na öğrencilerimizin yaptığı top arabası maketini hediye ettik.
20
Ali Koç Okulumuzda
21
Okulumuzun Alanları 1. Bilişim Teknolojileri Alanı 2. Elektrik- Elektronik Teknolojisi Alanı 3. Makina Teknolojisi Alanı 4. Metal Teknolojisi Alanı 5. Kimya Teknolojileri Alanı Okulumuzda toplam 5 alan faaliyet göstermektedir.
22
Bilişim Teknolojileri Alanı
24
ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellik le son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya yayılarak hem de kullanım alanı çeşitlenerek olmuştur. Bilişim Teknolojileri; bilgisayar sektöründeki gelişmelerin sonucunda ortaya çıkmış ve verileri saklamak, iletmek ve işlemek için kullanılan bilgisayar donanım ve yazılım teknolojilerini içeren bir alandır.
25
Elektrik- Elektronik Teknolojisi Alanı
27
Çizgi izleyen Robot Teknolojisi Türkiye Birinciliği
29
MAKİNA TEKNOLOJİSİ ALANI
30
ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Teknolojinin gelişmesi insanın ve insanlığın yaşam kalitesini yükseltmek, insanın kendisine ve çevresine daha fazla zaman ayırmasını hedeflemiştir. Makineler, insanların hayatını kolaylaştıran, yaşam kalitesini yükselten en önemli unsurlardan biridir. Makine teknolojisi alanı ekonomik kalkınmanın temelidir. Alan, ülkemizde ve dünyada hızla ilerlemektedir, getirisi ve katma değeri de ekonominin lokomotifi durumundadır. Alanda istihdam imkânları oldukça çeşitlidir. Dünyada ve ülkemizde sektördeki kalifiye eleman sıkıntısı oldukça fazladır. Dolayısıyla iş bulma sıkıntısı yoktur. Alanda çalışanların gelir düzeyleri ülke standartlarının üzerindedir. Ülkemiz, bulunduğu coğrafi bölgede makine teknolojisi alanında lider olmayı hedeflemiştir. Bugün birçok ülkeye ihracat ve teknoloji transferi yapmaktadır. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER - Endüstriyel Kalıpçılık - Bilgisayar Destekli Endüstriyel Modelleme - Bilgisayar Destekli Makine Ressamlığı - Makine Bakım Onarımı - Bilgisayarlı Makine İmalatı - Mermer İşleme Okulumuzda bu alanlardan Makine Bakım Onarımı ve Bilgisayar Destekli Makine İmalatı dallarında eğitim verilmektedir
31
Metal Teknolojisi Alanı
33
ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Metal Teknolojisi alanı; metalleri sıcak veya soğuk olarak biçimlendirme, kaynak işleri, ısıl işlemler, malzeme muayene yöntemleri, mesleği ile ilgili NC, CNC tezgâhlarında çalışma konularının verildiği meslek alanıdır Metal Teknolojisi alanı, sanayinin istediği gibi mesleğinde yeniliklere açık ve nitelikli insan yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Metal Teknolojisi Alanı Çerçeve Öğretim Programında; 1. Kaynakçılık, 2. Isıl İşlem, 3. Çelik Konstrüksiyon, 4. Metal Doğrama dalları yer almaktadır
34
Kimya Teknolojisi Alanı
36
ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Yediğimiz ve içtiğimiz tüm gıda maddelerinde, kullandığımız temizlik malzemelerinde, giysilerimizde, hastalıkların tedavisinde, toprağın veriminin arttırılmasında, taşıtların yakıtlarında, patlayıcılarda ve aklımıza gelen her alanda kimya vardır. Çevremizde ve canlıların yaşamsal faaliyetlerinde kimyasal olaylar meydana gelmektedir. Mesleğin gelecekteki çalışma alanı, sürekli gelişen teknolojiye paralel olarak daha da gelişmektedir ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER - Kimya Teknisyenliği - Proses Teknisyenliği - Petrokimya Teknisyenliği - Rafineri Teknisyenliği - Boya Teknisyenliği - Lastik Teknisyenliği - Deri Teknisyenliği Okulumuzda Kimya Teknisyenliği Dalında eğitim verilmektedir
37
Okulumuzdaki Sportif Faaliyetler 1. Güreş Takımı 2. Futbol Takımı 3. Basketbol Takımı 4. Voleybol Takımı 5. Atletizm Takımı 6. Masa Tenisi Takımı
38
Okulumuzun Güreş Takımı
39
Okulumuzun Futbol Takımı
40
Okulumuzun Basket Takımı
41
Okulumuzun Voleybol Takımı
42
Masa tenisi Türkiye Şampiyonu
43
Futbol Başarımız Liseler arası Türkiye Şampiyonası’nda ilimizi temsil eden Karamürsel 100. Yıl Teknik ve EML Lisesi, Çanakkale’de rakip tanımadı. Temsilcimiz ikinci tura zorlanmadan çıktı KaramürselKaramürsel 100. Yıl Teknik ve EML Lisesi Türkiye Şampiyonası Çanakkale Grubu`nda başarılı müsabakalara imza attı. Başarılı ekip ilk karşılaşmasında Düzce Lisesi karşısında üstün bir oyun sonucu rakibini 2-0 yendi. İkinci karşılaşmada Yalova Fatih Sultan Mehmet Lisesi karşısında karşılıklı atılan goller ile 1-1 berabere kalan Karamürsel 100. Yıl Teknik ve EML Lisesi grup birinciliği müsabakasında Edirne Lisesi`ni güzel bir oyun sonucunda 1-0 yenerek adını final grubuna yazdırdı. Karamürsel 100. Yıl Teknik ve EML Lisesi Karamürsel İlçesinde faaliyet gösteren ekiplerin futbolcularından oluşmakta.Karamürsel
44
Okulumuzun Görüntüleri
47
Okulumuz Havacılık Kulübü Drone Görüntüleri
48
Okulumuzun Görüntüleri
50
Sosyal Etkinlikler
51
SOSYAL ETKİNLİKLER
53
HAVACILIK KULÜBÜ
55
OKUL TAKIM EŞOFMANI
56
Okulumuzun Güvenliği Okul Aile Birliği kanalı ile okulumuza 48 kameradan oluşan bir izleme ve kayıt sistemi kuruldu. İzleme sisteminin açılışında bilgi sistem hakkında bilgi veren okul müdürümüz Zeki BAYRAM bundan böyle okulumuz gerek disiplin gerekse hırsızlık olaylarına karşı 24 saat 48 kamera ile izlenmekte ve üç ayrı kayıt cihazı ile kayıtları tutulmaktadır dedi. ayrıca statik ip ve şifre ile okul dışından da izleme yapılabildiğini belirtti.
57
Meslek Lisesi Memleket Meselesi (MLMM) Türkiyde 8 Bin Meslek Lisesi Öğrencisine burs vererek ve bursiyerleri, eğitime tabi tutarak onları yetiştirmeyi desteklemeyi amaçlayan KOÇ Vakfı tarafından yürütülen bir projedir. Okulmuzdada Değişik sınıflarda 37 öğrenci burs almaktadır. Aynı zamanda mezuniyetten sonra bursiyerlerimiz KOÇ topluluğunun değişik fabrikalarında istihdam imkanı kazanacaktır.
58
3 Boyutlu Ölçüm ve Malzeme Muayene Laboratuarı
59
Koç Holding’in ‘Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’ne (MLMM) aktif olarak destek veren 20 Koç Topluluğu şirketinden biri olan Ford Otosan, yan sanayi şirketlerinin desteğiyle ‘3D Koordinat Ölçüm ve Metalurjik Muayene Laboratuvarı’ kurdu. Ford Otosan’ın katkılarıyla okulumuza açılan laboratuvar, sanayinin büyük ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünün yetiştirilmesini katkı sağlayacak.
60
Okulumuzun Bahçesi
63
ALİ YEŞİLTEPE ALİ KOLAYEL Karamürsel 100. yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.