Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KURUMSAL KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KURUMSAL KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ"— Sunum transkripti:

1 KURUMSAL KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ

2 TARİHÇEMİZ 1994-1999 Kurucu ortakların sektörde deneyim süreci
Kuruluş Dos ve Windows tabanlı Yönetim Bilgi Sistemleri geliştirildi. 15 İl Özel İdare Müdürlüğü ve ilçelerinde uygulamalarımız çalıştırıldı. Web tabanlı Analitik Bütçe Muhasebe ilk kez firmamız tarafından geliştirildi BUSKİ ile çalışmaya başlandı Çeşitli Bakanlık ve bağlı idarelerde web tabanlı uygulamalar geliştirildi. Ulusal Süt Kayıt Sistemi geliştirildi. Çevre Orman Bakanlığı Kurumsal Bilgi Yönetim Sistemleri geliştirildi. SASKİ ile çalışmaya başlandı Web tabanlı ERP projesi geliştirildi Et ve Süt Kurumu ve bağlı kombinalarında uygulama faaliyete geçti. Ulutek Teknoloji Geliştirme Bölgesinde faaliyete başlandı 2013- İSU ile çalışılmaya başlanarak Web tabanlı Yeni Nesil Kurumsal Bilgi Yönetim Sistemleri geliştirildi. Uygulama Sakarya SASKİ ‘ de çalıştırıldı. Uygulama Malatya MASKİ ‘ de çalıştırıldı. İSU Genel Müdürlüğü yeni kurulan Lojistik Merkezi kapsamında Mobil Taşınır Takip uygulamalarımız faaliyete geçti. Manisa MASKİ ile çalışmaya başlandı.

3 TEKNOLOJİMİZ %100 web tabanlı web servis uygulamaları
Veri tabanı bağımsız mimari .Net c# Html5 kodlama kütüphanesi Akıllı Grafik Raporlama Mobil uygulama entegrasyonları

4 MEVCUT UYGULAMALARIMIZ
İnsan Kaynakları Özlük ve Maaş Sistemi Satınalma ve Taşınır Mal Takip Sistemi Analitik Bütçe ve Tahakkuk Esaslı Muhasebe Sistemi Stratejik Plan ve Performans Bütçe Sistemi Hizmet Alım Hakediş Takip Sistemi Ambar Yönetimi Mobil Uygulamaları İş Zekası Grafik Raporlama Uygulamaları Doküman Yönetim Sistemi (Dijital Arşiv, Elektronik Belge, Tam Entegrasyon)

5 DEVAM EDEN PROJELERİMİZ
Yeni Nesil Süreç Tabanlı Abone Yönetim Sistemi İç Kontrol Yönetim Sistemi (Bilgi Yönetim Sistemleri ileTam Entegrasyon) Mevcut Uygulamaların geliştirilmesinde süreklilik Mobil Uygulamalar Coğrafi Bilgi Sistemi Uygulamaları

6 REFERANSLARIMIZ T.C.Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
T.C.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Bağlı Tarım İl Müdürlükleri, İlçe Müdürlükleri Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği 270 adet Süt Birliği Uludağ Üniversitesi Sakarya Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ) İzmit Su ve Kanalizasyon İdaresi (İSU) Malatya Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Et ve Süt Kurumu Genel Müdürlüğü Amasya Valiliği İl Özel İdaresi Bilecik Valiliği İl Özel İdaresi Giresun Valiliği İl Özel İdaresi Lüleburgaz Ziraat Odası 100+ çeşitli Hizmet Birlikleri

7 KURUMSAL KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ İNSAN KAYNAKLARI ÖZLÜK VE MAAŞ SİSTEMİ SATINALMA VE TAŞINIR MAL TAKİP SİSTEMİ ANALİTİK BÜTÇE VE MUHASEBE SİSTEMİ STRATEJİK PLAN PERFORMANS BÜTÇE SİSTEMİ İHALE TAKİP SİSTEMİ ARAÇ TAKİP SİSTEMİ HİZMET ALIM HAKEDİŞ TAKİP SİSTEMİ MOBİL DEPO TAKİP SİSTEMİ KALİTE VE İÇ KONTROL SİSTEMLERİ İÇ KONTROL EYLEM PLANI TAKİP SİSTEMİ RİSK TAKİP SİSTEMİ İÇ KONTROL ÖLÇME DEĞERLENDİRME KALİTE VE HİZMET STANDARTLARI SÜREÇ TAKİP SİSTEMİ FAALİYET TAKİP SİSTEMİ (AYLIK/YILLIK) Y.K. TALEP-GÜNDEM-KARAR TAKİP SİSTEMİ ABONE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ DİJİTAL ARŞİV EVRAK TAKİP SİSTEMİ ELEKTRONİK BELGE YÖNETİMİ İŞ ZEKASI GRAFİK RAPORLAMA UYGULAMALARI (TÜM SİSTEMLERLE ENTEGRE)

8 Kurumsal Amaçlarımız Mevcut sorun ve eksiklerin giderilmesi
Her türlü eylemin sistem üzerinden gerçekleşmesi ve doğru süreç yönetimi Web tabanlı uygulamala ile yönetim kolaylığı Kolay ve hızlı raporlama ile üst yönetim denetimini sağlamak ve izlenebirlik artırılması İlgili kanun ve mevzuatlar uyumu ve hızlı güncelleme Yeni teknoloji yeni nesil bir otomasyon sisteminin faaliyete geçmesi Kurum personeli ve süreçlere katkı sağlayacak nitelikte eğitimler Sorunsuz ve hızlı destek alma süreci

9 Genel Özelliklerimiz Parametrik Yetkilendirme Loglama Mevzuat
Organizasyon Yeteneği ile koda müdahale azalmakta ve kullanım seçenekleri artmaktadır Yetkilendirme -Kullanıcı -Roller -Görev yerleri -İşlem türleri -Ekran yeteneği Loglama Tüm işlemler kullanıcı, ip, mac adres ve zaman olarak loglanmaktadır Mevzuat Sistem, 5018 sayılı yasa ve mevzuatları kurumda uygulayabilmek için faydalı bir asistan Bildirimler -SMS -Mail -Ekran bildirimleri Süreçte tanımlanan aşamada otomatik gönderme Entegrasyon -Uygulamalar arası -Dış uygulamalar -Mernis -Hitap -Portal -Diğer sistemler

10 GENEL PARAMETRELER Kullanıcı Tanıtımı
Kurumsal Kodlama-Teşkilat Yapısı Kullanıcı Tanıtımı Yetkiye bağlı dinamik menü (Her kullanıcı rolü için menü dinamik olarak yetkilerine bağlı oluşur.) Kayıt-Güncelleme-Silme-İzleme Yetki ayarları (Kullanıcının yetkisine bağlı olarak, girmiş olduğu ekranda izleme, değişiklik yapma, yeni kayıt ve silme yetkileri de sınırlandırılabilir.) Görev yerine bağlı bilgiye erişim imkanı Belirlenen farklı roller tanımlanır. Farklı roller için, uygun form yetkileri düzenlenebilir. (Yönetici – Strateji – Birimler vs.) Sistemde geriye dönük tüm kayıtlar, hangi kullanıcı tarafından ne zaman gerçekleştirilmiş izlenebilmektedir.

11 Yönetim Bilgi Sistemleri
İNSAN KAYNAKLARI ÖZLÜK VE MAAŞ SİSTEMİ SATINALMA VE TAŞINIR MAL TAKİP SİSTEMİ ANALİTİK BÜTÇE VE MUHASEBE SİSTEMİ STRATEJİK PLAN PERFORMANS BÜTÇE SİSTEMİ İHALE TAKİP SİSTEMİ ARAÇ TAKİP SİSTEMİ HİZMET ALIM HAKEDİŞ TAKİP SİSTEMİ MOBİL DEPO TAKİP SİSTEMİ

12 İnsan Kaynakları Özlük ve Maaş Sistemi
Kadro -Kadro Yeri -Görev Yeri -İptal/İhdas -Kadro Talebi -Kadro Bloke -Kadro Takibi Atama -Atama İşlemleri -Atama türleri -Atama şekli -Atama süreç takibi -Atama oluru Sicil -Sicil Kartı -Nüfus (MERNİS) -Aile Birey(MERNİS) -İzinler -Terfiler -Eğitimler -Lojman -Yardım -Sicil Hareketleri (HİTAP) -Öğrenim -Kimlik Kartı -Yabancı Dil -Askerlik -Dava -İcra -CV Maaş - Yasal tanımlar -Puantaj -Tahakkuk -Bordro

13 Sistemde tüm çalışanlar tek bir havuzda tanımlanmakta olup, kadro tipine göre erişim sağlanmaktadır. Böylece farklı tip çalışanlar için ayrı modüllere ihtiyaç duymuyor, tek ekrandan istediğimiz tüm kadro tiplerine ulaşabiliyoruz. Aynı zamanda sicil kartı ekranından, kişinin tüm bilgilerine erişim imkanı sağlamaktadır. Özlük ve maaş bilgileri tamamen entegre çalışmaktadır. özlük bilgilerinde yapılan tüm giriş ve değişiklikler, maaş için kaynak kabul edilmekte, tahakkuk bilgileri asıl kaynaktan alınarak en doğru ve en hızlı şekilde oluşturulmaktadır. Sistemdeki tüm atama işlemleri ve kadro hareketleri, aynı zamanda sicil hareketini oluşturmaktadır. Tahakkuka yansıyacak puantaj bilgileri, ilgili parametre veya kişi bilgilerinden çekilerek otomatik oluşmaktadır. Sistem tüm kadro hareketlerini kendi takip ettiği gibi, kadronun geçmiş künyesini ve kişinin geçmiş kadro bilgilerini izlemeye de olanak sağlamaktadır. Gerekli belge, doküman ve cetvellerin tamamı, mevzuatlara uygun şekilde sistemden alınabilmektedir.

14 Satınalma ve Taşınır Mal Takip Sistemi
-Satınalma Talebi -Satınalma Dosyası -Muayene Kabul -Alış İşlemleri Taşınır -Malzeme Talebi -Taşınır Girişi -Taşınır Çıkışı -Zimmet İşlemleri -Demirbaşlar -Amortismanlar Parametre -Malzeme Kartları -Ölçü Birimleri -Ölçü Çevrimleri -Marka -Ürün Cinsi -Raf-Göz

15 Satın Alma-Taşınır-Muhasebe Süreci
TALEP GİRİŞİ TAŞINIR İŞLEM FİŞİ (ÇIKIŞ) Sistemde talep edilen verilerin dolaşımı ile, her aşamada veriler otomatik oluşmakta, aynı zamanda tüm işlemler birbirine bağlanmaktadır. Ödenek Kontrolü Kullanıcılar süreç içersinde, kendi rollerini yerine getirmede sorun yaşamazlar. Kullanıcılar süreç içersinde, kendi rollerini yerine getirmede sorun yaşamazlar. HARCAMA TALİMATI Talep aşamasında başlatılan ödenek kontrol süreci ile bütçe kontrolü daha iyi yapılmaktadır. Satınalma süreçleri ile yaklaşık maliyetler, onaylar, piyasa fiyat araştırmaları, satınalma sonuçları kayıt altına alınarak, ödeme ve taşınır bilgileri ile entegre şekilde izlenebilirlik sağlar. SATIN ALMA Süreç sonunda Taşınır Fişi ve Ödeme Emri aynı kaynaktan oluşacağı için süreci büyük oranda kolaylaştırır ve birimler arası mutabakat sorunu da kalmaz. ALIŞ İŞLEMİ Ödemelerimizin hangi taleple başlayan bir alım neticesinde yapıldığını, nasıl bir satınalma süreci geçtiğini tüm detayları ile izleme imkanı sunar. TAŞINIR İŞLEM FİŞİ (GİRİŞ) MUHASEBE

16 Ambar Yönetimi Mobil Uygulamaları
Etiketleme Barkod-Karekod-RFID Talep Mal Girişi Mal çıkışı Mal transferi Transfer kabul Muayene kabul Ürün yerleştirme Ambar İzleme Ürün İzleme Sistem Taşınır Mal Yönetmeliği mevzuatlarına uygun ve Web modülleri ile tam entegrasyonla çalışmaktadır. Böylece Taşınır Mal Modülünde gerçekleşen eylemler, mobil terminallerde, mobil uygulamalarla gerçekleşen eylemler on-line Taşınır Mal modülünde sürece dahil olmakta ve izlenebilmektedir.

17 Asgari Ürün Kartı Özellikleri
Ürün Kodu Ürün Adı Ürün Resimleri Barkod bilgisi Orijinal Parça No Ürün Marka ve Cinsi Ölçü Birimi Raf ve Göz Risk Süresi Ağırlık En Boy Derinlik ölçüleri En fazla ve en az stok seviyenin belirlenmesi Ürün ölçü birim çevrim tanımlaması

18 Analitik Bütçe ve Tahakkuk Esaslı Muhasebe Sistemi
-Bütçe Teklifleri -Bütçe İşlemleri -Bütçe Fişi -Ödenek Aktarımı -Ek Ödenek Muhasebe -Fiş İşlemleri (Muhasebe havuzu) -Taahhütler -Avanslar -Teminat Mektupları -Menkul Kıymetler -Fiş Kesinleştirme -Yıl Sonu İşlemleri Parametre -Bütçe Kodları -Bütçe Süreçleri -Bütçe dilimleri -Bütçe aşımları (Birim ve kod bazlı) -Hesap Planı -Fiş Yetkileri-Fiş Kapatma -Fiş Kuralları

19 Satınalma süreci tamamlanan evraklar, fatura havuzumuza düşmektedir
Satınalma süreci tamamlanan evraklar, fatura havuzumuza düşmektedir. Bize düşen havuzdan seçim yaparak tek bir tuşla tanımlı kural setine bağlı ödeme emrinin oluşmasını sağlamak. Reddiyat havuzu;istediğimiz kriterlerde yapmamız gereken ödemeleri listeler, tüm seçimlerimizi tek bir evrakta ekli liste ile ödeme avantajı sunar. Diğer tüm modüllerde oluşan ve muhasebeleşmesi gereken evraklar, havuzumuza düşerek otomatik olarak muhasebeleşmektedir.

20 Hedef Ölçümleri (Gerçekleşme)
Stratejik Plan ve Performans Bütçe Takip Sistemi Stratejik Amaçlar Stratejik Hedefler Performans Hedefleri Göstergeler Gösterge Hedefleri Hedef Ölçümleri (Gerçekleşme) Faaliyetler Maliyetlendirme Harcamalar (Gerçekleşme) Stratejik Plan ve Performans Bütçe arasındaki entegrasyon sağlanır. Farklı dönemlerde hazırlanan planlar, tek bir veri tabanında toplanarak önemli bir veri ambarı oluşturur. Kaynakları azaltarak, faaliyetlere otomatik olarak dağıttığımız süreç sonunda, Performans Bütçe toplamımızla Analitik Bütçe toplamımız kendiliğinden eşitlenmiş olur. Planlar ve bütçeler sadece kitapçık hazırlamak için yapılmaz. Tüm süreçler ve sonuçları sürekli izlenebilir, kontrol edilebilir, ölçülebilir, analiz edilebilir. Stratejik plan ve iç kontrol mevzuatlarının gereksinimlerini de tam anlamıyla karşılar. İş zekası entegrasyonu ile tüm veriler nitelikli raporlara dönüşür.

21 Doküman Yönetim Sistemi
Tam metin arama (Full text search) Süreç tabanlı akış belirleme Belge sürüm kontrolü Dinamik arşiv indeksleme Belge erişim kontrolleri Elektronik imza Standard dosya planı KEP entegrasyonu Kurumsal Yönetim Sistemleri Entegrasyonu Arşiv entegrasyonu Evrak entegrasyonu DİJİTAL ARŞİV EVRAK TAKİP SİSTEMİ ELEKTRONİK BELGE YÖNETİMİ

22 Kalite ve İç Kontrol Sistemleri
İÇ KONTROL EYLEM PLANI TAKİP SİSTEMİ RİSK TAKİP SİSTEMİ İÇ KONTROL ÖLÇME DEĞERLENDİRME KALİTE VE HİZMET STANDARTLARI SÜREÇ TAKİP SİSTEMİ FAALİYET TAKİP SİSTEMİ (AYLIK/YILLIK) Y.K. TALEP-GÜNDEM-KARAR TAKİP SİSTEMİ

23 Yönetim Bilgi Sistemleri Stratejik Plan Performans Bütçe
İç Kontrol Entegrasyonları Yönetim Bilgi Sistemleri İş Zekası Stratejik Plan Performans Bütçe İç Kontrol Ölçme Değerlendirme Doküman Yönetimi Risk Takip Eylem Planı

24 İç Kontrol Sistemi Coso Modeli
Coso Piramidi ve İç Kontrol Unsurları Türkiye’de kamu mali yönetim ve kontrol sistemini yeniden düzenleyen 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve buna ilişkin mevzuatlar, COSO modelini esas alan bir iç kontrol sisteminin kurulmasını hedeflemektedir.

25 İç Kontrol Eylem Planı

26 İç Kontrol Eylem Planı Uygulama Kapsamı
Modül Özellikleri Sorumlu grupların oluşturulması Eylem planı toplantı-oturum bilgileri Standartlar ve şartlar Mevcut durum Öngörülen eylem veya eylemler Birim veya sorumlu grupların seçimi ve yetkilendirme İşbirliği yapılacak birim veya birimlerin seçimi Çıktı ve Sonuçlar (Dönemsel izleme, Durum raporu) Eylemin tamamlanması Gerekli açıklamalar Geriye dönük izleme ve karşılaştırma Birim bazında İzleme Diğer sistemlerle entegrasyon Sorumlular tarafından izleme Konsolidasyon Mevzuatlara uyum Süreç tabanlı Üst yönetime rapor ve grafikler

27 Risk Takip Sistemi İlgili Standart ve Şartlar Kapsam
RDS6.1. İdareler, her yıl sistemli bir şekilde amaç ve hedeflerine yönelik riskleri belirlemelidir. RDS6.2. Risklerin gerçekleşme olasılığı ve muhtemel etkileri yılda en az bir kez analiz edilmelidir. RDS6.3. Risklere karşı alınacak önlemler belirlenerek eylem planları oluşturulmalıdır. Kapsam Risk Yönetim Organizasyonu Üst yöneticiler İzleme Değerlendirme Kurulu Risk Koordinatörü Birim risk koordinatör Birim yönetim ekibi İç Denetim Risk Değerlendirme bileşenleri Kontrol Faaliyetleri Risk Yönetim Süreç Tanımlama Riskler Stratejik Yasal Faaliyet Etkiler Olma Olasılıkları Önlemler Önlem Planı Oluşturma İzleme/Değerlendirme

28 İç Kontrol Ölçme Değerlendirme
İlgili Standart ve Şartlar KFS.7.3. Kontrol faaliyetleri, varlıkların dönemsel kontrolünü ve güvenliğinin sağlanmasını kapsamalıdır. KFS11.1. Personel yetersizliği, geçici veya sürekli olarak görevden ayrılma, yeni bilgi sistemlerine geçiş, yöntem veya mevzuat değişiklikleri ile olağanüstü durumlar gibi faaliyetlerin sürekliliğini etkileyen nedenlere karşı gerekli önlemler alınmalıdır. KFS11.3. Görevinden ayrılan personelin, iş veya işlemlerinin durumunu ve gerekli belgeleri de içeren bir rapor hazırlaması ve bu raporu görevlendirilen personele vermesi yönetici tarafından sağlanmalıdır. KFS12.1. Bilgi sistemlerinin sürekliliğini ve güvenilirliğini sağlayacak kontroller yazılı olarak belirlenmeli ve uygulanmalıdır. İS17.1.İç kontrol sistemi, sürekli izleme veya özel bir değerlendirme yapma veya bu iki yöntem birlikte kullanılarak değerlendirilmelidir. İS17.3. İç kontrolün değerlendirilmesine idarenin birimlerinin katılımı sağlanmalıdır. İS17.4. İç kontrolün değerlendirilmesinde, yöneticilerin görüşleri, kişi ve/veya idarelerin talep ve şikâyetleri ile iç ve dış denetim sonucunda düzenlenen raporlar dikkate alınmalıdır. İS17.5. İç kontrolün değerlendirilmesi sonucunda alınması gereken önlemler belirlenmeli ve bir eylem planı çerçevesinde uygulanmalıdır. İS18. İç denetim:İdareler fonksiyonel olarak bağımsız bir iç denetim faaliyetini sağlamalıdır.

29 İç Kontrol Ölçme Değerlendirme
Kapsam Bu modül ile idarenin faaliyetlerinin misyon doğrultusunda, hedeflere uygun olarak yürütülüp yürütülmediği, risk yönetimi esasları çerçevesinde gerekli kontrollerin öngörülüp öngörülmediği, söz konusu kontrollerin uygulanıp uygulanmadığı, iletişimin açık ve yeterli olup olmadığı gibi hususlar tespit edilip değerlendirilir. İç Kontrol Değerlendirme Modülü, diğer tüm modülleri bileşen olarak kabul eder ve tüm rapor ve çıktılardan faydalanır. Değerlendirme en az yılda bir kez yapılmalı , ancak daha sık bir periyotta da yapılması mümkün olmalıdır. Dinamik değerlendirme soru formları oluşturulmalı ve puan tablosu kullanılmalıdır. İç Kontrol Rehberine ilişkin sorular cevaplandırılmalıdır. (Evet-Hayır-Geliştirilmekte-Açıklama) Puanlama sonuçları birim ve standart türleri bazında alınabilmelidir. Kayıt altına alınan tüm veriler, raporlanmalı ve grafikler sunabilmelidir. İç Kontrol Sistemi Değerlendirme Raporu hazırlanmalıdır.

30 Kalite ve Hizmet Standartları Süreç Takip Sistemi
Bu Yönetmeliğin amacı; etkin, verimli, hesap verebilir, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturmak; kamu hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak üzere, idarelerin uyması gereken usul ve esasları düzenlemektir. “İdare, başvuruların elektronik ortamda da yapılmasına, sürecin başvuru sahibince izlenebilmesine ve sonucun ilgilisine elektronik ortamda iletilmesine yönelik tedbirleri alır ve hizmetin e-Devlet Kapısına entegrasyonunu sağlar.” denilmektedir. İncelendiğinde iki önemli sonuç ortaya çıkmaktadır: Kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulması Hizmet standartlarının oluşturulması

31 Kalite ve Hizmet Standartları Süreç Takip Sistemi
Kapsam Prosedürleri SWOT Analizi Temel İlke ve Değerler Misyon, Vizyon Amaç ve Hedefler Organizasyon Şeması Görev Tanımları İş Tanımları ve İş Akışları Birim Ana Süreçleri Hassas Görevler Risk Yönetimi Kontrol Faaliyetleri Performans Yönetimi Süreç Performansları İzleme ve Ölçüm İletişim Acil Durum Arşiv Bilgi Güvenliği Hata ve Usulsüzlükleri Önleme

32 Faaliyet Takip Sistemi
Amaçlar Aylık Faaliyetlerin Hazırlanması Yıllık Faaliyetlerin Hazırlanması Kapsam Birim Faaliyetleri Geriye dönük izleme ve karşılaştırma Birim bazında İzleme Diğer sistemlerle entegrasyon Sorumlular tarafından izleme Konsolidasyon Mevzuatlara uyum Süreç tabanlı Üst yönetime rapor ve grafikler

33 Yönetim Kurulu Talep-Gündem-Karar Takip Sistemi
Kapsam Birim Talep Girişleri Talep İzleme Gündem oluşturma Gündem Takibi Karar Girişleri Karar İzleme Sonuç-görev atama Takvimsel izleme Kişisel izleme Geriye dönük izleme ve karşılaştırma Konsolidasyon Üst yönetime rapor ve grafikler

34 İş Zekası ve Grafik Raporlama
İş Zekası; kullanılan farklı çözümlerin kayıt altına aldıkları ham verileri bir araya getiren, analiz ve karar destek amacı ile veriyi anlamlı ve yararlı bilgiye, bilgiyi aksiyonlara dönüştürerek, yöneticilere doğru bilgiyi doğru zamanda ulaştırmayı hedefleyen, böylece kurumların doğru zamanlarda doğru adımlar atmalarını, stratejik ve taktiksel kararları doğru verebilmelerini sağlayan uygulama ve nitelikli raporlama sürecidir. Kullanıcı gruplarına özel dashboard tasarım imkanı sunan Origami ile, Merkez kullanıcıları için ayrı, Şube kullanıcıları için ayrı, Yönetici kullanıcılar için ayrı dashboard ekranları tasarlanabilmektedir.

35 İş Zekası ve Grafik Raporlama
Son kullanıcı tarafından; Listelenecek alanlar belirlenebilir. Grafik türleri değiştirilebilir. Grafik renkleri değiştirilebilir. Filtre eklenebilir. .png formatında kaydedilen görüntüler kitapçık hazırlama ve sunumlarda kullanılabilir. SQL bilmeyen kullanıcılar için, sorgu hazırlama sihirbazı ile uygulama sizi yönlendirir. Sadeleştirilmiş algoritması ve kullandığı web servis teknolojisi ile daha hızlı çalışan raporlar üretir.

36 İş Zekası ve Grafik Raporlama
Kayıtlı grafikleri karşılaştırma amaçlı birlikte izleme imkanı verir.

37 İş Zekası ve Grafik Raporlama
Ambar Dönemsel Hareketler Banka Hareketleri Firma Değerlendirme Cinsiyet-Yaş Dağılımları Birimlere Göre Ödemeler Aylara Göre Bütçe Giderleri Karşılaştırmalı Analizler Personel Unvan Dağılımları Satınalma Türleri

38 İş Zekası ve Grafik Raporlama
Uygulama görev verilen kullanıcı veya menü grubuna seçilen raporu, istenilen periyotlarda mail gönderir.

39 Hatırlatma ve Bildirim Servisleri
Doğum Günü Kutlama Mesajı Servisi İade günü yaklaşan Teminat Mektupları Uyarı Servisi Personel Atama bilgilerini SMS ve mail ile duyuru Servisi Bordro Mail Gönderme

40 Süreç Uyarı Sistemi Süreç Model Türleri Tanımlama -- Eylem -- Faaliyet
-- Proje vs. Süreç sorumlu birimler Dinamik Süreç aşamaları --Teklif edildi -- Değerlendirmede --Onaylandı --Başlatıldı --Bağlantılar oluşturuldu -- Eylem gerçekleşti -- Sonuçlandı vs. Süreç aşamaları uyarı sistemi (Tanımlanan süreç aşamalarında, istenilen aşamada istenilen kişi veya kişilere sms, mail veya yazılım üzerinden bilgi görüntülenebilecektir.)

41 Başarılı Bir Proje Süreci İçin;
Planlama İhtiyaçların Doğru Belirlenmesi Satınalma süreç ve yöntemleri Zamansal Proje Planlaması Finansal Kaynak Planlama Doğru Partner Bilgi Birikimi Referansları Projeye bakışı Doğru Analiz Doğru Teknoloji Üst Yönetimin Desteği Kurumsal Sahiplenme Proje Sürecinin Yönetimi Planla-Uygula-Kontrol Et-iyileştir anlayışı Doğru Proje Ekiplerinin Oluşturulması Proje Yöneticileri Bilgi İşlem, Strateji,İç Kontrol Proje Yürütücüleri Tüm birimlerden sorumlular Proje Destekçileri Bilgi işlem en az üç personel Nitelikli Eğitim Proje Ekibinde Devamlılık Sürekli Destek

42 KURUMSAL KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ


"KURUMSAL KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları