Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İÇİNDEKİLER KONUM TÜRKİYE MARMARA BÖLGESİ ÇANAKKALE İLÇELERİ ULAŞIM MARMARA BÖLGESİ ULAŞIM ŞEMASI PLANLANAN İZMİR – BURSA OTOYOLU ve BÖLGEYE ETKİSİ YENİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İÇİNDEKİLER KONUM TÜRKİYE MARMARA BÖLGESİ ÇANAKKALE İLÇELERİ ULAŞIM MARMARA BÖLGESİ ULAŞIM ŞEMASI PLANLANAN İZMİR – BURSA OTOYOLU ve BÖLGEYE ETKİSİ YENİ."— Sunum transkripti:

1 İÇİNDEKİLER KONUM TÜRKİYE MARMARA BÖLGESİ ÇANAKKALE İLÇELERİ ULAŞIM MARMARA BÖLGESİ ULAŞIM ŞEMASI PLANLANAN İZMİR – BURSA OTOYOLU ve BÖLGEYE ETKİSİ YENİ BOĞAZ GEÇİŞİ, ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ ve LİMAN ÇANAKKALE İLİ TANITIMI DEMOGRAFİK YAPI SEKTÖREL DAĞILIM ÇANAKKALE – BALIKESİR İLLERİ 1/100.000 ÖLÇEKLİ ÇEVRE DÜZENİ PLANI PLAN SUNUMU AÇIKLAMA RAPORU İSTANBUL 1/100.000 ÖLÇEKLİ ÇEVRE D. PLANIN MEKANSAL ETKİLERİ İSTANBUL’ A NELER SUNDU? ÇANAKKALE GELİŞİMİNDE PLANIN ETKİLERİ NELERDİR? PLAN ÇANAKKALE’DE YAŞATILABİLİRSE ORTAYA ÇIKABİLECEK MEKANSAL OLGULAR

2 Çanakkale haritası koordinatları: 40°,9',19.1232'' Kuzey, 26°,24',50.976'' Doğu olarak haritada gösterilmektedir. 26°,24',50.976'' Doğu 40°,9',19.1232'' Kuzey KONUM TÜRKİYE

3 MARMARA BÖLGESİ - ÇANAKKALE Avrupa ve Asya’da toprakları bulunan Çanakkale, Edirne, Tekirdağ ve Balıkesir il sınırları ile çevrilidir. Anadolu'nun en batı noktası olan Baba Burnu ile Türkiye'nin en batı noktası Gökçeada'daki İncirburnu il sınırları içindedir. Ege Denizi'nde Türkiye'ye ait en büyük adalar, Bozcaada ve Gökçeada, Çanakkale iline bağlıdır. İlin Ege Deniz ve Marmara Denizine kıyısı vardır. İlin toplam kıyı uzunluğu 671 km’dir.

4 ÇANAKKALE İLİ ve İLÇELERİ 2011 TUIK verilerine göre ilde merkez ilçeyle beraber 12 ilce, 22 belde ve 565 köy vardır. 2011 adrese dayalı nüfus kayıt sistemine göre il nüfusu 486.445’dir.

5 Çanakkale İli ve çevresinin mevcut ulaşım altyapısı incelendiğinde, karayolu ulaşım ağı açısından İstanbul, İzmir ve Bursa gibi önemli merkezlerin arasında olan ve bu iller arasında etkileşim sağlayan bir konumdadır. Çanakkale İlinin; Marmara Denizi ve Ege Denizinin kesiştiği bir noktada olması, Çanakkale Boğazının varlığı ve de sahip olduğu limanlar ile birlikte bölgede deniz taşımacılığının önemini ve buna bağlı sektörel gelişiminin önemini arttırmaktadır. Deniz ulaşımı ve buna bağlı taşımacılık ve bunun tetiklediği sektörler, planlama alanın mekânsal gelişim eğilimlerinin önemli şekilde etkilemektedir. Hava ulaşımı açısından toplamda bölgede 2 adet sivil hava alanı bulunmaktadır. Özellikle turizm döneminde bölgede havacılık faaliyetlerinin artıyor olması ve böyle bir altyapının mevcut olması planlama bölgesi açısından oldukça önemlidir. MARMARA BÖLGESİ ULAŞIM ŞEMASI ve ÇANAKKALE

6 Karayolu Ulaşımı Çanakkale ili kuzey-güney aksında Bursa’dan gelen İzmir ve Edirne istikametinde devam eden D200-D550 karayolları il Balıkesir istikametine giden D210 karayolunun kesişimde yer almaktadır. Bu özellikleri bakımından kent transit geçiş güzergâhında bulunmaktadır. Havayolu Ulaşımı Çanakkale ili havayolu ulaşımının gelişmesi ve stratejik önemi neden ile günden güne artan bir öneme sahiptir. İlde iki adet havalını bulunmaktadır. Çanakkale’de 7 yıldır atıl bir vaziyette kalan havaalanından İstanbul ve Ankara’ya tarifeli uçak seferleri 03.12.2006 tarihinde tekrar başlamıştır.2006 yılsonu uçak trafiği 1338 olarak gerçekleşmiştir. Yolcuya açık alanlar 144 m² olup 40 araçlık otopark kapasitesine sahiptir. Gökçeada ilçesinde de insani yardım amaçlı havaalanı bulunmaktadır ve sivil kullanıma açıktır. 2010 yılında faaliyete giren havaalanı, yaz aylarında genellikle turizm amaçlı kullanılmaktadır. Çanakkale Havaalanları Genel Görünüm Çanakkale Merkez HavaalanıGökçeada Havaalanı Denizyolu Ulaşımı Çanakkale İlinde il içi denizyolu taşımacılığı, Çanakkale-Eceabat, Lapseki-Gelibolu, Çanakkale-Gökçeada, Kabatepe- Gökçeada, Yükyeri (Ezine-Geyikli)-Bozcada, Ecebat-Kepez arasında sefer yapan feribotlarla sağlanmaktadır (İl Özel İdaresine ait gemilerle GESTAŞ tarafından yapılmaktadır). Özel şirketlere ait deniz motorları ile Çanakkale ile Kilitbahir, Çardak ile Gelibolu arasında geçişler gerçekleştirilmektedir. Çanakkale önemli bir geçit yolu üzerinde bulunmakta olup, Uluslar arası sözleşmelerden kaynaklanan yükümlülükler çerçevesinde transit geçişler yapılmaktadır. Deniz Yolu Ulaşımı Çanakkale mevcut ulaşım durumu

7 PLANLANAN OTOYOL BAĞLANTILARI ve OLUŞAN GÜÇLÜ ULAŞIM AĞI İnşası Başlanan Gebze-Orhangazi- İzmir Otoyolu Planlanan Edirne- İzmir Otoyolu İnşası Başlanan Gebze-Orhangazi Köprü Geçişi Planlanan Tekirdağ-Çanakkale Köprü Geçişi 2 1 2 ERİŞİME KONTROLLÜ KARAYOLU (OTOYOLU) Planlama Bölgesi içinde mevcut otoyol düzenlemeleri iki farklı aksta Balıkesir ve Çanakkale il sınırları içinde yer almaktadır. Bunlardan ilki Balıkesir’i, İzmir’e bağlayan Gebze Orhangazi İzmir Otoyolu, diğeri ise Edirne İzmir arasında düzenlenmiş olan otoyoldur. · Gebze Orhangazi İzmir Otoyolu: Planlama Bölgesi içerisinde Susurluk, Balıkesir Merkez İlçe, Savaştepe ve İvrindi İlçe sınırlarının kuzey doğusundan geçerek Planlama Bölgesinin İzmir, Bursa ve Manisa illeri için önemli karayolu bağlantısını oluşturmaktadır. · Edirne İzmir Otoyolu: Bu karayolu bağlantısı; Edirne, Tekirdağ İlleri ile olan karayolu bağlantısı Çanakkale Boğazı köprü geçişi ile Planlama Bölgesi içerisinde Lâpseki, Çan, Yenice, Balya ilçe sınırlarından geçerek Balıkesir Merkez İlçe sınırları içerisinden geçen Gebze Orhangazi İzmir Otoyolu'na bağlanan karayolu ulaşımını kapsamaktadır. 1

8 OTOYOL YATIRIMLARI ve ÇANAKKELE’NİN YERİ GENEL BAKIŞ

9 Bölgeye erişim büyük oranda karayolu ile sağlanmaktadır. Ayrıca İstanbul’dan Bandırma’ya deniz otobüsleri ile de ulaşım mümkündür. Bandırma ilçesi, aynı zamanda limanlarından yapılan yük taşımacılığıyla öne çıkmakta olup önemli limanları aracılığıyla İstanbul ve kuzey Marmara’daki limanlar başta olmak üzere etkileşim halindedir. Balıkesir ili Ankara’yı İzmir’e bağlayan demiryolu güzergâhı üzerinde olup Bandırma’nın bu güzergaha bağlantısı bulunmaktadır. Çanakkale ilinde ise demiryolu hattı bulunmamaktadır. Çanakkale ve Balıkesir’e Ankara ve İstanbul’dan havayolu ile erişmek mümkündür. Bölge için en fazla önem arz eden ve bölgeyi mekânsal olarak önemli ölçüde etkilemesi beklenen iki proje ise 2015 yılı sonunda tamamlanması planlanan Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu ve ileri dönemlerde tamamlanması öngörülen Çanakkale Boğazı geçişli Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir-İzmir Otoyolu projeleridir. Ayrıca, 2013 yılına kadar tamamlanması planlanan Balıkesir Gökköy Lojistik Köy Projesiyle, TCDD’nin yük taşıma kapasitesi geliştirilmekte, karayolu ve demiryolu ulaşım modlarını etkili bir şekilde eklemlenmesine imkan sağlayarak, lojistik hizmetlerin bir merkezde verilmesi öngörülmektedir. EDİRNE ÇANAKKALE İZMİR BALIKESİR ANKARA ZONGULDAK SAMSUN ANTALYA MERSİN PLANLANAN HAVAYOLU KULLANIMI TRABZON PLANLANAN DENİZ YOLU KULLANIMI ÇANAKKALE hava-deniz-karayolu İSTANBUL

10 İl genelindeki belediye sınırlarının toplam alanı 100.388 ha’dır. 19 mücavir alanın bulunduğu ilde, toplam mücavir alan 31.112 ha’dır. 2010 yılı ADNKS verilerine göre Çanakkale Nüfusu; 269.035 kentsel, 221.362 kırsal olmak üzere toplam 490.397 kişidir. ÇANAKKALE İLİ MEVCUT DEMOGRAFİK YAPI

11 Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) tarafından 2003 yılında “Çanakkale İli Gelişmişlik Performansı” hazırlanmış olup, buna göre Çanakkale ili sosyoekonomik gelişmişlik sıralaması açısından, 81 il içinde 24. sırada yerini almış ve orta gelişmişlik düzeyindeki illerden biri olmayı başarmıştır. İl ekonomisinde tarım en önemli faaliyet olmakla beraber son yıllarda tarıma dayalı sanayi kolları gelişme göstermekte ve buna bağlı olarak ekonomide sanayinin payı artmaktadır. 2000 yılı Genel Nüfus Sayımı sonuçlarına göre istihdam edilen nüfusun (237.699kişi ), 133.140’ı (%56) tarım, 21.839’u (%9) sanayi, 8.470’i (%4) inşaat ve 73.563’ü (%31) hizmetler sektöründe çalışmaktadır. İlde işsizlik oranı %3,6 olarak tespit edilmiştir. Yetiştirilen tarım ürünleri arasında en önemli yeri oransal olarak sebze, ekim sahası olarak hububat almaktadır. Çanakkale köylüsünün önemli geçim kaynaklarının başında hayvancılık gelmekte olup, deniz ürünleri üretimi gelişmiştir. İlde 25'in üzerinde işçi çalıştıran 38 adet sanayi tesisinde 8.000 civarında işçi çalışmaktadır. İlde toprağa dayalı sanayide, Çan'da kurulu bulunan Seramik ve Kalebodur Fabrikaları, Ezine'de bulunan Çimento Fabrikası, Merkezde dondurulmuş gıda sebze ve su ürünlerini değerlendiren fabrikalar önemli gıda üretim birimleridir. Biga ve Çanakkale Organize Sanayi Bölgesi’nde altyapı çalışmaları tamamlanmış olup yatırımcılara yönelik parsel tahsisi devam etmektedir. Ayrıca 7 adet küçük sanayi sitesinde toplam 886 işyeri faaliyet göstermektedir. ÇANAKKALE İLİ SEKTÖREL DAĞILIM

12 1/100.000 ÖLÇEKLİ ÇEVRE DÜZENİ PLANININ ÇANAKKALE İLİNE KATTIĞI SEKTÖREL GELİŞİMİN NÜFUS ODAKLI GELİŞİMİ NASIL OLACAK ?

13 Çanakkale İli için sektörel sıralamada ilk sırada tarım daha sonrasında hizmetler ve sanayi sektörü gelmektedir. Çanakkale İli tarım ve hizmetler sektöründeki önceliği ile sanayi yatırımlarında ise potansiyel mevcut kullanımlar ve geliştirilecek fonksiyonlar doğrultusunda tarımsal sanayi faaliyetleri desteklenecektir. Planlama bölgesi içinde hizmetler sektörü alt sektör faaliyetleri kapsamında turizm; niteliği ve istihdam niceliği yönünde geliştirilecek faaliyetleri kapsayacaktır. Planlama Bölgesi için diğer alt sektör faaliyetleri olarak enerji yatırımları için ulusal ve uluslararası yatırımlar yenilenebilirlik öncelikli desteklenecek olup, sanayi ve madenciliğe dayalı faaliyetler bölgesel, ulusal kalkınma hedefine yönelik olarak uygun alanlarda desteklenecektir. Bu yönü ile istihdamda süreklilik ve bireysel refahın, toplumsal ekonomik refaha dönüşümü ile ulusal ekonomik girdi miktarının artırılması hedeflenmektedir. Çanakkale İli Nüfusunun 100000 Ölçekli Çevre Düzeni Planına Göre Gelişimi Neticesinde Mevcut 490.000 kişi olan genel nüfus ağılıklı olarak sanayi sektörüne yapılan yatırımın çarpan etkisiyle Çanakkale İlinin 2040 yılı Nüfusu 1296.000 kişi olarak yansıtılmıştır. Yaklaşık olarak İki kat daha büyüyecek olan kentin yapılan yatırımları ve üretimi diğer bölgelere transferini sağlayan otoyol ve deniz yolları ile bölgenin potansiyel gelişimi hedeflenmektedir. 493.6911291.000 25.620161.000 31.61579.000 50.002120.000 44.315116.000 83.594182.000 143.041393.000 35.00061.000 30.301 30.44874.000 60.000 AYVACIK BAYRAMİÇ BİGA ÇAN ECEABAT 8.99320.000 GELİBOLU EZİNE LAPSEKİ MERKEZ YENİCE TOPLAM 2040 YILI 2012 YILI

14 1/100.000 ÖLÇEKLİ ÇEVRE DÜZENİ PLANININ ÇANAKKALE İLİNE KATTIĞI SEKTÖREL GELİŞİMİN MEKANSAL DAĞILIMI NASIL OLACAK ?

15 ERİŞİM KONTROLLÜ YOL DENİZ YOLU

16 ÇANAKKALE İLİ MERKEZİ İÇİN MEKÂNSAL KARARLAR Çanakkale yerleşimi için 2040 yılı Plan Projeksiyon döneminde mekânsal kullanımlar açısından; Yürürlükteki İmar Planları ile öngörülmüş mekânsal kullanımlar dışında, yerleşimin kuzeydoğusu ve doğusu yönünde gelişme alanı önerilmiştir. Bu kapsamda yerleşim için gelişme yönü olarak kuzeydoğu baskın, doğu yönleri belirlenmiş olup, yerleşimin doğu yönü Organize Sanayi Bölgesi bulunmakta olup, Küçük Sanayi Sitesi Alanı ve Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı’nın yer aldığı Bölgesel Çalışma Alanı olarak planlanmıştır. NÜFUS ARTIŞI; +250.000 KİŞİ +%174 BÜYÜME

17 ÇANAKKALE İLİ ECEABAT İLÇESİ İÇİN MEKÂNSAL KARARLAR Eceabat yerleşimi için 2040 yılı Plan Projeksiyon döneminde mekansal kullanımlar açısından; Yürürlükteki İmar Planları ile öngörülmüş mekansal kullanımlar dışında, gelişme alanı önerilmemiştir. Bu kapsamda yerleşim için doğusu kıyı ile sınırlandırılmış, kuzey harici yerleşik alanı çevreleyecek şekilde gelişme önerilmiştir. Sanayi ve Depolama Alanlarına yönelik kullanımlar yerleşimin batısında yer almaktadır. NÜFUS ARTIŞI; +11.000 KİŞİ +%100 BÜYÜME

18 NÜFUS ARTIŞI; +135.000 KİŞİ +%540 BÜYÜME ÇANAKKALE İLİ LAPSEKİ İLÇESİ İÇİN MEKÂNSAL KARARLAR Lâpseki yerleşimi için 2040 yılı Plan Projeksiyon döneminde mekânsal kullanımlar açısından; Yürürlükteki İmar Planları ile öngörülmüş mekânsal kullanımlar dışında, doğal yapay ve yasal eşikler dikkate alınarak gelişme alanları genişletilmekle birlikte 1/100000 Ölçekli Çevre Düzeni Planı kapsamında teknoloji parkları, serbest bölge, havalimanı, lojistik ve Depolama gibi kullanımlar bölgesel hizmetler açısından geliştirilecek fonksiyonları olarak öngörülmektedir. Yerleşim Yeterli nicelikte gelişme alanı yönünde Çardak yerleşimi ile birlikte bu yönde geliştirilecektir.

19 NÜFUS ARTIŞI; +72.000 KİŞİ +%163 BÜYÜME ÇANAKKALE İLİ GELİBOLU İLÇESİ İÇİN MEKÂNSAL KARARLAR Gelibolu yerleşimi için 2040 yılı Plan Projeksiyon döneminde mekansal kullanımlar açısından; Yürürlükteki İmar Planları ile öngörülmüş mekansal kullanımlar dışında, yerleşim merkezi kuzeyinde yasal, yapay ve doğal eşikler dikkate alınarak kuzeyde gelişme alanları genişletilmekle birlikte yerleşimin kuzeydoğusunda Tercihli Kulanım Alanı ve Turizm Tesis Alanı önerilmiştir. Yerleşim için yapay eşikler kapsamında yerleşim merkezinde yer alan askeri alan gelişme yönünü şekillendirmiştir. Bu kapsamda yerleşim için gelişme yönü olarak kıyı yönünde doğu ve batı yönleri belirlenmiş olup kıyı yerleşim merkezinin batısı Sanayi ve Depolama kullanımlarına ayrılmıştır.

20 NÜFUS ARTIŞI; +44.000 KİŞİ +%143 BÜYÜME ÇANAKKALE İLİ AYVACIK İLÇESİ İÇİN SEKTÖREL KARARLAR Çanakkale Ayvacık İlçesi sektörel yapılanma içerisinde 2040 yılı plan projeksiyonu dâhilinde sektörel faaliyetlerinde ilk sırada tarım yer almakta olup bu sektörü sırası ile hizmetler ve sanayi sektörü izlemektedir. Ayvacık İlçesi tarım sektörü alt sektör faaliyetleri kapsamında hayvancılık ve zeytin üretimi desteklenebilir niteliktedir. Hizmetler sektörü alt sektör faaliyetlerine yönelik olarak turizm niteliğinin geliştirilmesine yönelik Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yerleşimin kıyı kesimi Behramkale Kadırga Koyu Turizm Merkezi olarak ilan edilmiştir. Yerleşim ilçe statüsü itibariyle eğitim ve sağlık gibi kamu hizmetlerinde kırsal ihtiyacın karşılanmasına yönelik gereksinimlerde dikkate alınmalıdır.

21 NÜFUS ARTIŞI; +100.000 KİŞİ +%120 BÜYÜME BİGA İLÇESİ İÇİN SEKTÖREL ve MEKÂNSAL KARARLAR Çanakkale Biga İlçesi sektörel yapılanma içerisinde 2040 yılı plan projeksiyonu dâhilinde sektörel faaliyetlerinde ilk sırada tarım yer almakta olup bu sektörü sırası ile hizmetler ve sanayi sektörü izlemektedir. Tarım sektörü alt sektör faaliyetleri dikkate alındığında sebze ve meyve üretimi hayvancılık desteklenebilir niteliktedir. Sanayi ve Depolamaya dayalı sektörel yaklaşımlarda tarımsal üretime dayalı alt sektöre faaliyetleri desteklenecektir. Mekânsal kullanımlar açısından;Yürürlükteki İmar Planları ile öngörülmüş mekânsal kullanımlar dışında, yerleşimin batısı vekuzeydoğusu yönünde yasal, yapay ve doğal eşikler dikkate alınarak gelişme alanları önerilmiştir. Bu kapsamda yerleşim için gelişme yönü olarak batı ve kuzeydoğu yönleri belirlenmiştir.

22 NÜFUS ARTIŞI; +70.000 KİŞİ +%140 BÜYÜME ÇAN İLÇESİ İÇİN MEKÂNSAL KARARLAR Çan yerleşimi için 2040 yılı Plan Projeksiyon döneminde mekânsal kullanımlar açısından; Yürürlükteki İmar Planları ile öngörülmüş mekânsal kullanımlar dışında, yasal, yapay ve doğal eşikler dikkate alınarak yerleşik alanın kuzeyi, güneydoğusu ve güneybatısı yönünde gelişme alanları önerilmiştir. Bu kapsamda gelişme alanları dışında, yerleşim için Sanayi ve Depolama faaliyetleri için doğu ve batı yönleri belirlenmiş olup yerleşimin güneyi; Büyüktepe ve Çekiçler köyleri civarı karayolu hattı Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı’nın yer alacağı Bölgesel Çalışma Alanı olarak belirlenmiştir. Diğer taraftan mevcutta Çan Termik Santrali faaliyetlerinin diğer sanayi faaliyetlerine ivme kazandıracağı göz önünde bulundurularak kentin batısında Sanayi ve Depolama Alanı önerilmiştir.

23 NÜFUS ARTIŞI; +48.000 KİŞİ +%160 BÜYÜME EZİNE İLÇESİ İÇİN MEKÂNSAL KARARLAR Çan yerleşimi için 2040 yılı Plan Projeksiyon döneminde mekânsal kullanımlar açısından; Yürürlükteki İmar Planları ile öngörülmüş mekânsal kullanımlar dışında, yasal, yapay ve doğal eşikler dikkate alınarak yerleşik alanın kuzeyi, güneydoğusu ve güneybatısı yönünde gelişme alanları önerilmiştir. Bu kapsamda gelişme alanları dışında, yerleşim için Sanayi ve Depolama faaliyetleri için doğu ve batı yönleri belirlenmiş olup yerleşimin güneyi; Büyüktepe ve Çekiçler köyleri civarı karayolu hattı Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı’nın yer alacağı Bölgesel Çalışma Alanı olarak belirlenmiştir. Diğer taraftan mevcutta Çan Termik Santrali faaliyetlerinin diğer sanayi faaliyetlerine ivme kazandıracağı göz önünde bulundurularak kentin batısında Sanayi ve Depolama Alanı önerilmiştir.

24 1/100.000 ÖLÇEKLİ ÇEVRE DÜZENİ PLANININ ÇANAKKALE İLİNE KATTIĞI MEKANSAL GELİŞİM ODAKLARI ÜNİVERSİTE ALANLARI Balıkesir Çanakkale Planlama Bölgesi sınırları dâhilinde yer alan üniversite alanları ve yüksek öğretim alanları ile birlikte bu alanlara içeren kampüs alanlarını kapsamaktadır. Bu kapsamda değerlendirilen alanlar aşağıdaki gibidir. Balıkesir İli’nde; Bandırma Balıkesir İl Merkezi ve Gönen Çanakkale İli’nde; Gökçeada, Yenice, Çanakkale İl Merkezi, Kepez, Bozcaada ve Ayvacık şeklindedir. LOJİSTİK TESİS ALANLARI Planlama Bölgesi içerisinde, sektörel gelişim hedefleri ile birlikte entegre edilebilir ulaşım sistemlerinin geliştirilmesine elverişli, ithalat ve ihracata yönelik nakliye, depolama ve ambalajlamanın bir arada yer alacağı alanlar önerilmiştir. Lojistik Merkez Bölgesi belirlenirken, ulaşım bağlantılarının geliştirilebilir niteliği ve farklı ulaşım türeleri arasında aktarma yapılabilmesi (intermodal taşımacılık) göz önünde bulundurulmuştur. Planlama Bölgesi içerisinde yer alan bu kapsamda değerlendirilen mevcut ve öneri Lojistik Tesis Bölgesi aşağıdaki gibidir; · Lâpseki Lojistik Tesis alanı (1/100000 Ölçekli Çevre Düzeni Planı) · Savaştepe Lojistik Tesis alanı BÖLGESEL ÇALIŞMA ALANLARI İçerisinde belediye hizmet alanı, kamu hizmet alanı, konut dışı kentsel çalışma alanı, toplu işyeri, küçük sanayi sitesi alanı ve akaryakıt ürünleri ve depolama alanlarının yer aldığı bölgesel ölçekte çalışma alanlarıdır. Bölgedeki başlıca Bölgesel Çalışma Alanları; Çanakkale, Kepez, Edremit ve Bandırma’da Bulunmaktadır SANAYİ VE DEPOLAMA ALANLARI Çevre Düzeni Planı kapsamında yer alan sanayi ve depolama alanları mevcut alanlarda geliştirilmekle birlikte, öneri sanayi ve depolama alanları çeşitli verilerin sentezi ve yerel kullanım alanları yerine kümelenme ve toplulaştırmanın, bölgesel ihtiyacın karşılanması esasına dayalı olarak gerçekleştirileceği en uygun alanlarda planlanmıştır. Mevcut Sanayi ve Depolama Alanları bulunan alanlarda çevresel kirliliğin önlenmesi amacı ile atık yönetimi ve diğer altyapı yatırımları güncel mevzuat hükümleri doğrultusunda planlanmalıdır. Sanayi ve Depolama Alanları, Planlama Bölgesi içerisinde Mevcut Planlı alanlarla birlikte ihtiyaç ve sektörel projeksiyon doğrultusunda, ulaşım açısından uygun, lineer veya kompakt olarak mekansal açıdan etkileşimli alanlarda planlanmıştır. Bölgedeki başlıca Sanayi ve Depolama Alanı; Gökköy, Çan,Karabiga, Değirmencik ve Mahmudiye’de bulunmaktadır.

25 1/100.000 ÖLÇEKLİ ÇEVRE DÜZENİ PLANININ ÇANAKKALE İLİNE KATTIĞI ULAŞIM ODAKLARI HAVAALANI/HAVALİMANI Planlama Bölgesi içerisinde yer alan havayolu ulaşımının geliştirilmesi ve desteklenmesi; mevcut havaalanlarının (Balıkesir Merkez Havaalanı, Bandırma Askeri Havaalanı, Gökçeada Havaalanı, Çanakkale Havaalanı, Edremit Körfez Havaalanı), yalnız askeri amaçlı kullanılan havaalanlarının yarı sivil hale getirilmesi ve mevcut havaalanlarının ulusal ve uluslararası yolcu ve yük kapasitesine uygun uçuş sayısı ve uçuş kapasitesinin öngörülmesi şeklinde stratejik kararları içermektedir. Çevre Düzeni Planı kapsamında Planlama Bölgesi için önerilmiş havayolu ulaşımı için Lâpseki İlçesinde bir adet yeni havaalanı öngörüsü bulunulmuştur. Bu havaalanı ile ilgili yatırım kararları ve mekânsal kullanım alanı, plan döneminde ilgili kurum ve kuruluş öngörüsüyle belirlenecektir. DENİZ ULAŞIM BAĞLANTISI Çanakkale sahip olduğu coğrafi konum itibariyle deniz ulaşımı kullanım oranının yüksek olduğu bir ildir. Sahip olunan Çanakkale Boğazı ulusal ve uluslararası gemi taşımacılığında büyük öneme sahiptir. İlde bulunan iskele ve limanlar aracılığıyla yolcu ve yük taşımacılığı yapılmakla birlikte bu iskele ve limanların altyapılarında yetersizlikler bulunmaktadır. Planlama Bölgesi içerisinde deniz ulaşımı kararlarının; mevcut kullanımlar dışında, deniz ulaşımı ile ilişkilendirilmiş mekânsal kullanımlar stratejik kararları içermekte olup, bu kapsamda geliştirilmesi düşünülen faaliyetler alt ölçekli planlar kapsamında değerlendirilerek sektörel ve yerleşimle ilintilendirilmiş karakteristik yapı ile bağlantılı olarak nitelendirileceği öngörülmüştür. Deniz ulaşımının geliştirilmesi için mevcut liman ve liman geri sahaları korunmuş,öncelikli olarak bu alanların mevcut alanlarında geliştirilmesi öngörülmüştür. Deniz ulaşımını destekler kararların geliştirilmesi için Planlama Bölgesi için gerçekleştirilecek yaklaşımlar için plan kapsamında noktasal deniz ulaşımı bağlantı noktaları belirlenmiştir. Bu kapsamda deniz ulaşımı için belirlenen noktasal bağlantı noktaları; Akçay, Burhaniye, Ayvalık Adaları, Ayvalık, Küçükköy,Geyikli, Bozcaada, Kepez, Çanakkale Merkez, Eceabat, Gelibolu, Lâpseki, Gelibolu Tarihi Yarımadası, Gökçeada, Avşa, Marmara Adası, Saraylar Ve Bandırma yerleşimlerini kapsamaktadır.Deniz ulaşımı ile ilişkilendirilmiş balıkçı barınağı, çekek yeri vb. kullanımlar için mekânsal öngörüler alt ölçek planlar kapsamında belirlenecektir. DEMİRYOLU VE HIZLI TREN HATTI Planlama Bölgesi içerisinde geliştirilmesi düşünülen demiryolu bağlantıları; başta Devlet Demiryolları tarafından yatırım programına alınmış Bursa - İzmir Yüksek Hızlı tren hattı, aynı hat ile bağlantılı Bandırma - Balıkesir hattı ve Bandırma - Ayazma - Osmaneli Yüksek Hızlı hattı oluşturmaktadır. Plan kapsamında bu hatlara paralel diğer demiryoluna ilişkin yaklaşımlar stratejik kararlar kapsamında değerlendirilmiş olup ilgili kurum tarafından bölgeye yönelik yeni yatırım kararlarında yüksek hızlı tren hatlarına paralel yük ve yolcu taşınmasını amaçlayan demiryolu hattı planda gösterilmediği halde plan kapsamındaki stratejik kararlar dâhilindedir. Demiryoluna ilişkin bölgeye yönelik ilgili kurum tarafından yapılacak yatırımlarda demiryolu bağlantı noktaları önerilmiş olup bu noktalar ile ilgili yatırımlar kurum onayına bırakılmıştır. Demiryolu yatırımlarına ilişkin stratejik bağlantı noktaları aşağıdaki gibidir: Gerçekleşme oranına bağlı olarak önemli sanayi ve Lojistik Merkez alanları ile yerleşim odaklı olarak Çanakkale İl Merkezi, Gelibolu, Karabiga, Biga, Balıklıçeşme, Çan ve Bolayır'dır.

26 1/100.000 ÖLÇEKLİ ÇEVRE DÜZENİ PLANI İSTABUL’ A NELER KATTI ?

27 TUZLA OSB 2002 TUZLA OSB 2014

28 BEYLİKDÜZÜ OSB 2002 BEYLİKDÜZÜ OSB 2014

29 ORHANLI LB 2002 ORHANLI LB 2014

30 KANDIRA BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ’NDEN ÖNCE LEVENT BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ’NDEN SONRA LEVENT BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ’NDEN ÖNCE BARBAROS BULVARI BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ’NDEN SONRA BARBAROS BULVARI KÖPRÜ ve OTOYOLUN MEKANSAL GELİŞİM SÜRECİNE ETKİLERİ

31 SANAYİ HAVAALANI OTOYOL YATIRIMI YAPILDIĞI ZAMAN BÖLGEDE GELİŞİM 5-10 YIL İÇERİSİNDE NASIL OLABİLİR ?

32 ÖRNEK : ÇORLU ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ YATIRIMI İLE BİRLİKTE KENTİN GELİŞİMİ 2004 2014

33 ÖRNEK : GEBZE ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ YATIRIMI İLE BİRLİKTE KENTİN GELİŞİMİ 2004 2014

34 ÖRNEK : SABİHA GÖKÇEN HAVAALANI İLE BİRLİKTE KENTİN GELİŞİMİ 2004 2014

35 ÖRNEK : İZMİT D-100 ve E-80 OTOYOLLARI İLE BİRLİKTE KENTİN GELİŞİMİ 2009 2014

36 ÖRNEK : BURSA İZMİR BAĞLANTI YOLUNUN KENT GELİŞİMİNE ETKİSİ 2004 2014

37 ÇANAKKALE 1/100.000 ÖLÇEKLİ ÇEVRE DÜZENİ PLANININ HEDEFLERİ ;

38 HEDEFLENEN PLAN YATIRIMLARININ ÇANAKKALE İLİNE YAPACAĞI MEKANSAL ETKİYİ BELKİ ŞUAN ZİHİNLERDE CANLANDIRAMIYOR OLSAKTA, BÖLGESEL GELİŞİM DİNAMİKLERİ MEKANA YANSIDIĞI ZAMAN HAFIZALARDA SADECE ESKİ FOTOĞRAFLAR VE BOŞ ARAZİLER KALACAKTIR. ÇANAKKALE İLİ’NİN İMAR ATILIMI OLARAK YORUMLANABİLECEK OLAN 100.000 ÖLÇEKLİ PLAN İLE GERÇEKLEŞECEK OTOYOL, KÖPRÜ GEÇİŞİ, SANAYİ YATIRIMLARI, LOJİSTİK BÖLGELER, LİMAN, ANTREPO, SERBEST BÖLGE, HAVAALANI ve DEMİRYOLU İLE BÖLGENİN GELİŞİMİ 10 YIL İÇERİSİNDE HIZLA GERÇEKLEŞECEKTİR. YAPILAN HER BİR ALT VE ÜST YAPI YATIRIMI EKONOMİDE KULLANILAN ÇARPAN ETKİSİ TEOREMİ İLE ELE ALINDIĞINDA BÖLGEYE 10 KAT GELİŞİM OLARAK YANSIYACAKTIR.


"İÇİNDEKİLER KONUM TÜRKİYE MARMARA BÖLGESİ ÇANAKKALE İLÇELERİ ULAŞIM MARMARA BÖLGESİ ULAŞIM ŞEMASI PLANLANAN İZMİR – BURSA OTOYOLU ve BÖLGEYE ETKİSİ YENİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları