Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Quick Sigorta MASAK UYUM Eğitimi
Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine Yönelik Tedbirler ve Yükümlülükler Mart 2018
2
Gündem MASAK Hakkında Mevzuat Suç Gelirlerinin Aklanması
Terörün Finansmanı Yükümlüler ve Yükümlülükler
3
Gündem MASAK Hakkında Mevzuat Suç Gelirlerinin Aklanması
Terörün Finansmanı Yükümlüler ve Yükümlülükler
4
Müsteşar Yardımcıları
MASAK (Mali Suçları Araştırma Kurulu) BAKAN MASAK, 4208 sayılı Karaparanın Aklanmasının Önlenmesine Dair Kanun ‘un tarihinde yürürlüğe girmesiyle kurulmuş ve 17 Şubat 1997 tarihinde faaliyetine başlamıştır. MASAK’ın görev ve yetkileri, 18 Ekim 2006 tarihinde yürürlüğe giren 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun ‘un 19’uncu maddesiyle yeniden düzenlenmiştir. Doğrudan Maliye Bakanı’na bağlı olarak çalışan MASAK, “idari nitelikte bir mali istihbarat birimi”dir. Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığı Müsteşar Müsteşar Yardımcıları Bakanlık Müşavirleri Diğer Birimler Kaynak :
5
Diğer Ülke Mali İstihbarat Birimleri Gerçek ve tüzel kişiler
MASAK (Mali Suçları Araştırma Kurulu) Yükümlü grupları C.savcılıkları Kamu kurumları Diğer gerçek ve tüzel kişiler Basın Yurt dışı MASAK (analiz ve değerlendirme) Cumhuriyet Savcılığı ŞİB İhbar Suç Duyurusu Diğer Ülke Mali İstihbarat Birimleri Gerçek ve tüzel kişiler MASAK’ın fonksiyonları; Mali istihbarat birimi Veri toplama, Analiz Değerlendirme Politika belirleme ve düzenleme yapma Koordinasyon Aklama Suçu İncelemeleri Yükümlülük Denetimleri Kaynak :
6
Gündem MASAK Hakkında Mevzuat Suç Gelirlerinin Aklanması
Terörün Finansmanı Yükümlüler ve Yükümlülükler
7
Mevzuat Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine Yönelik Tedbirler ve Yükümlülükler, başlıca aşağıdaki mevzuat ile düzenlenmiştir; 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun, 4208 sayılı Karaparanın Aklanmasının Önlenmesine Dair Kanun Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesi Dair Tedbirler Hakkında Yönetmelik, Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine İlişkin Yükümlülüklere Uyum Programı Hakkında Yönetmelik, Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörizmin Finansmanının Önlenmesi Kapsamında İşlemlerin Ertelenmesine Dair Yönetmelik Terörün Finansmanına Yönelik Şüpheli İşlemlerin Bildirimi Genel Tebliği, 1-17 No’lu MASAK Genel Tebliğleri
8
Gündem MASAK Hakkında Mevzuat Suç Gelirlerinin Aklanması
Terörün Finansmanı Yükümlüler ve Yükümlülükler
9
Aklama En geniş anlamıyla aklama, yasadışı yollardan elde edilen kazançların gerçek kaynağının ve sahiplerinin gizlenmesi ve niteliğinin değiştirilmesi suretiyle yasal görüntü kazandırılarak ekonomik sisteme sokulmasıdır. > Aklama Yöntemleri Şirinler Yöntemi Parçalama Yöntemi Vergi cennetleri (Off-Shore Merkezler) Tabela Bankalar Paravan şirketler Nakit para kullanılan işyerleri (Göstermelik şirketler) Oto-finans borç yöntemi Döviz büroları Alternatif havale yöntemleri Sahte fatura/Hayali ihracat Fonların fiziken ülke dışına çıkarılması
10
Aklama’nın Aşamaları 1. Yerleştirme
Suçtan kaynaklanan gelirin yasal olarak ekonomik sisteme sokulması amaçlanır. Gelir nakit formundan kurtarılarak finansal sisteme sokulur. Tespit, takip, yakalama ve el koymanın en kolay aşamasıdır. Fiziki olarak yurtdışına çıkarılıp denetimin az olduğu ülkelerde bankaya yatırılabilir. Küçük tutarlara bölünerek ülke içindeki çeşitli bankalara yatırılabilir. Farklı kişiler adına açılmış hesaplara yatırılabilir. Gayrimenkul, lüks araba, mücevher, antika veya sanat eseri alınabilir. Hisse senedi, tahvil, bono, çek, poliçe gibi mali araçlara dönüştürülebilir.
11
Aklama’nın Aşamaları 2. Ayrıştırma
Yasa dışı şekilde elde edilen fonu kaynağından mümkün olduğunca uzaklaştırmak amaçlanır. Böylece paranın izinin sürülmesi, bulunması ve yakalanması zorlaştırılır. Fonun kaynağının suç geliri olduğunu gizlemek, yani yasa dışı kazancı kaynağından ayırmak için yasal işlemlere benzeyen bir dizi işlem yapılır. 3. Bütünleştirme Aklamanın son aşamasıdır. Bu aşamadan sonra kara paranın izinin sürülmesi ve kaynağına ulaşılması çok zordur. Yasadışı kaynağı ile bağlantısı koparılan para yasal işlemlerle ülkenin mali sistemine aklanmış bir şekilde sokulur. Para yasal bir kimlikle mali sisteme girer.
12
Aklama Yöntemleri Fonların fiziken ülke dışına kaçırılması
Şirinler (Smurfing) yöntemi Parçalama (Structuring) Yöntemi Vergi Cennetleri / Off-shore merkezleri Paravan veya hayali şirketler Oto-finans borç yöntemi (Loan-back) Döviz büroları Kumarhaneler Sahte fatura / Hayali İhracat Fiktif veya yanlış isim ile hesap açma Alternatif Havale Sistemleri (Alternative Remittance Systems) İnternet Bankacılığı Kripto Paralar Kaynak :
13
Önleyici Tedbirler BastırıcıTedbirler Aklama Suçu İle Mücadele ŞİB
Kimlik tespiti (Müşterinin Tanınması) İç Kontrol ve RY Ön Değerlendirme ŞİB Uyum Görevlisi Değerlendirme Eğitim Bilgi Belge Verme Uluslararası İlişkiler Düzenleme Araştırma İnceleme İç Denetim Muhafaza-İbraz Suç Duyurusu İlgili Birime Sevk VT Kayıt FATF (Financial Action Task Force) Yükümlülük Denetimi - Eğitimi Kaynak :
14
Aklama Suçu İle Mücadele
5237 sayılı T.C.K. Madde 282 Alt sınırı altı ay veya daha fazla hapis cezasını gerektiren bir suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini, yurt dışına çıkaran veya bunların gayrimeşru kaynağını gizlemek veya meşru bir yolla elde edildiği konusunda kanaat uyandırmak maksadıyla, çeşitli işlemlere tabi tutan kişi, üç yıldan yedi yıla kadar hapis ve yirmibin güne ( TL’ye) kadar adlî para cezası ile cezalandırılır. (Ek: 26/6/2009 – 5918/5 md.) Birinci fıkradaki suçun işlenmesine iştirak etmeksizin, bu suçun konusunu oluşturan malvarlığı değerini, bu özelliğini bilerek satın alan, kabul eden, bulunduran veya kullanan kişi iki yıldan beş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. > Ağırlaştırıcı Nedenler Suçun, kamu görevlisi tarafından veya belli bir meslek sahibi kişi tarafından bu mesleğin icrası sırasında işlenmesi halinde, verilecek hapis cezası yarı oranında artırılır. Bu suçun, suç işlemek için teşkil edilmiş bir örgütün faaliyeti çerçevesinde işlenmesi halinde, verilecek ceza bir kat artırılır. > Tüzel kişilerin sorumluluğu İdari para cezası TL TL (5326 m.43/A tarih-5918 sayılı Kanun ile değişik) Müsadere Faaliyet izninin iptali
15
Gündem MASAK Hakkında Mevzuat Suç Gelirlerinin Aklanması
Terörün Finansmanı Yükümlüler ve Yükümlülükler
16
Terörün Finansmanı 1999 tarihinde Birleşmiş Milletler nezdinde hazırlanan ‘Terörün Finansmanının Önlenmesine Dair Uluslararası Sözleşme’de; terörün amacı, bir topluluğun gözünü korkutmak veya bir hükümeti veya uluslararası örgütü bir şey yapmaya veya yapmamaya zorlamak olarak tarif edilmiştir. Teröristlerin ve terör örgütlerinin temel amacı gelir elde etmek olmasa da faaliyetlerini finanse edebilmeleri için mali desteğe ihtiyaç duymaktadırlar. Bu nedenle, terör örgütleri mali kaynak bulmak ve terör faaliyetlerini gerçekleştirmek amacıyla bu fonları ihtiyaç duyan kişilere gönderme çabası içerisindedirler. Teröristler ve terör örgütleri, faaliyetlerinin finansmanında kullanılan fonların gerçek sahiplerinin kimliğinin gizlenmesi veya yasa uygulama birimleri ile yükümlülerin dikkatini çekmemesi için yasadışı yollardan elde edilen gelirleri yasal takipten korumak için kullanılanlara benzer yöntemler kullanılmaktadır. Terör örgütlerini diğer suç örgütlerinden ayıran temel özellik, güttükleri amaçta kendini göstermektedir. Terör örgütlerinin nihai amacı geleneksel suç örgütlerinden farklı olarak gelir elde etmek değil, elde ettikleri gelirle ideolojilerini gerçekleştirmek ve faaliyetlerinin devamını sağlamaktır. Bu bağlamda, terör sadece yasadışı kaynaklardan elde edilen fonlarla değil, aynı zamanda yasal yollardan elde edilen kaynaklarla da finanse edilebilmektedir. Fonların yasal yollardan elde edildiği durumda aklanması gerekli olmamakla birlikte, terör örgütleri yine de yasal finans kaynaklarını ve bağlantılarını gizleme ihtiyacı duymaktadırlar. Aklama suçunda işleme konu fonun kaynağının tespiti, terörün finansmanında ise daha çok fonun kullanım yeri önem arz etmektedir.
17
Terörün Finansmanı ile Mücadele
3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu (Madde 8) Her kim tümüyle veya kısmen terör suçlarının işlenmesinde kullanılacağını bilerek ve isteyerek fon sağlar veya toplarsa, örgüt üyesi olarak cezalandırılır. Fon kullanılmamış olsa dahi, fail aynı şekilde cezalandırılır. Bu maddenin birinci fıkrasında geçen fon; para veya değeri para ile temsil edilebilen her türlü mal, hak, alacak, gelir ve menfaat ile bunların birbirine dönüştürülmesinden hasıl olan menfaat ve değeri ifade eder. Yaptırım: 5 yıldan 10 yıla kadar hapis cezası Eğer suç, kamu görevinin sağladığı nüfuz kötüye kullanılarak işlenirse ceza yarı oranında artırılmaktadır. Tüzel kişilerin sorumluluğu: İdari para cezası TL TL (5326 m.43/A tarih-5918 sayılı Kanun ile değişik) Faaliyet izninin iptali Müsadere
18
Şuç Gelirlerinin Aklanması & Terörün Finansmanı
19
Gündem MASAK Hakkında Mevzuat Suç Gelirlerinin Aklanması
Terörün Finansmanı Yükümlüler ve Yükümlülükler
20
Mevzuat (5549 sayılı Kanun Madde 2/d) Yükümlü;
Bankacılık, sigortacılık, bireysel emeklilik, sermaye piyasaları, ödünç para verme ve diğer finansal hizmetler ile posta ve taşımacılık, talih ve bahis oyunları alanında faaliyet gösterenler; döviz, taşınmaz, değerli taş ve maden, mücevher, nakil vasıtası, iş makinesi, tarihi eser, sanat eseri ve antika ticareti ile iştigal edenler veya bu faaliyetlere aracılık edenler ile noterler, spor kulüpleri ve Bakanlar Kurulunca belirlenen diğer alanlarda faaliyet gösterenleri ifade eder.
21
Yükümlüler Bankalar. Bankalar dışında banka kartı veya kredi kartı düzenleme yetkisini haiz kuruluşlar. Kambiyo mevzuatında belirtilen yetkili müesseseler. Ödünç para verme işleri hakkındaki mevzuat kapsamındaki ikrazatçılar, finansman ve faktoring şirketleri. Sermaye piyasası aracı kurumları, vadeli işlemler aracılık şirketleri ve portföy yönetim şirketleri. Yatırım fonu yöneticileri. Yatırım ortaklıkları. Sigorta, reasürans ve emeklilik şirketleri ile sigorta ve reasürans brokerleri. Finansal kiralama şirketleri. Sermaye piyasası mevzuatı çerçevesinde takas ve saklama hizmeti veren kuruluşlar. Saklama hizmeti ile sınırlı olmak üzere İstanbul Altın Borsası Başkanlığı. Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü ile kargo şirketleri. Kaynak :
22
Yükümlüler Varlık yönetim şirketleri.
Kıymetli maden, taş veya mücevher alım satımı yapanlar. Cumhuriyet altın sikkeleri ile Cumhuriyet ziynet altınlarını basma faaliyeti ile sınırlı olmak üzere Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü. Kıymetli madenler borsası aracı kuruluşları. Ticaret amacıyla taşınmaz alım satımıyla uğraşanlar ile bu işlemlere aracılık edenler. İş makineleri dâhil her türlü deniz, hava ve kara nakil vasıtalarının alım satımı ile uğraşanlar. Tarihi eser, antika ve sanat eseri alım satımı ile uğraşanlar veya bunların müzayedeciliğini yapanlar. Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü, Türkiye Jokey Kulübü ve Spor Toto Teşkilat Başkanlığı dâhil talih ve bahis oyunları alanında faaliyet gösterenler. Spor kulüpleri. Noterler. Kaynak :
23
Yükümlülükler Müşterinin Tanınması/Kimlik Tespiti
Şüpheli İşlem Bildirimi Eğitim, iç denetim, kontrol ve risk yönetim sistemlerinin oluşturulması Uyum Görevlisi atanması Bilgi ve belge verilmesi Devamlı bilgi verilmesi İlgili belgelerin muhafaza ve ibraz edilmesi Kaynak :
24
Müşterinin Tanınması / Kimlik Tespiti
Yükümlüler; Kendileri nezdinde yapılan veya aracılık ettikleri işlemlerde, İşlem yapılmadan önce, İşlem yapanlar ile nam veya hesaplarına işlem yapılanların kimliklerini tespit etmek zorundadır. Kaynak :
25
Müşterinin Tanınması / Kimlik Tespiti
Kimlik Tespiti Yapılacak Durumlar; Tutara Bağlı Tespit İşlem tutarı ya da birbiriyle bağlantılı birden fazla işlemin toplam tutarı TL veya üzerinde olduğunda, Tutar Gözetmeksizin yapılacak Tespit Şüpheli işlem bildirimini gerektiren durumlarda tutar gözetmeksizin, Daha önce elde edilen müşteri kimlik bilgilerinin yeterliliği ve doğruluğu konusunda şüphe olduğunda tutar gözetmeksizin, Sürekli İş İlişkisi tesisisnde tutar gözetmeksizin, kimlik tespiti yapılacaktır. Kaynak :
26
Müşterinin Tanınması / Kimlik Tespiti
YN.050. Quick Sigorta MASAK Uyum Yönetmeliği
27
Müşterinin Tanınması / Kimlik Tespiti
YN.050. Quick Sigorta MASAK Uyum Yönetmeliği
28
Müşterinin Tanınması / Kimlik Tespiti
YN.050. Quick Sigorta MASAK Uyum Yönetmeliği
29
Müşterinin Tanınması / Kimlik Tespiti
YN.050. Quick Sigorta MASAK Uyum Yönetmeliği
30
Müşterinin Tanınması / Kimlik Tespiti
YN.050. Quick Sigorta MASAK Uyum Yönetmeliği
31
Müşterinin Tanınması / Kimlik Tespiti
Kamu Kurumlarında Kimlik Tespiti; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının müşteri olduğu işlemlerde, bunlar adına işlem yapan kişinin kimlik tespiti Gerçek Kişilerde Kimlik Tespitindeki usule göre yapılır. Yetki durumu ise mevzuata uygun olarak düzenlenmiş yetki belgesi üzerinden teyit edilir. Yetkililerce istenildiğinde sunulmak üzere teyide esas kimlik belgelerinin asıllarının veya noterce onaylanmış suretlerinin ibrazı sonrası okunabilir fotokopisi veya elektronik görüntüsü alınır yahut kimliğe ilişkin bilgiler kaydedilir. Başkası Adına Hareket Edenlerde Kimlik Tespiti; Tüzel kişiler veya tüzel kişiliği olmayan teşekküller adına bunları temsile yetkili kimselerin yetkilendirdiği kişilerce işlem talep edilmesi durumunda; Tüzel kişiler veya tüzel kişiliği olmayan teşekküllerin kimlik tespiti, Ticaret Siciline Kayıtlı Tüzel Kişilerde ve Tüzel Kişiliği Olmayan Teşekküllerde Kimlik Tespitlerindeki usule göre yapılır. Tüzel kişi veya tüzel kişiliği olmayan teşekkülü temsile yetkili kimseler ile bunların yetkilendirdiği kişinin kimlik tespiti, Gerçek Kişilerde Kimlik Tespiti’ndeki usule göre yapılır. Temsile yetkili kişinin kimlik tespitinin Gerçek Kişilerde Kimlik Tespiti’ndeki kimlik belgeleri üzerinden yapılamaması halinde tespit, kimlik belgelerinde yer alan bilgileri içermek ve noter onaylı olmak kaydıyla vekâletname veya imza sirküleri üzerinden yapılabilir. Temsile yetkili olanlarca yetkilendirilen kişilerin yetki durumu noter onaylı vekâletname veya temsile yetkili olanlar tarafından verilmiş yazılı talimat üzerinden yapılır. Temsile yetkili kimselerin yazılı talimat üzerindeki imzaları bunlara ait noter onaylı imza sirküleri üzerindeki imzalar ile teyit edilir. YN.050. Quick Sigorta MASAK Uyum Yönetmeliği
32
Müşterinin Tanınması / Kimlik Tespiti
Başkası Hesabına Hareket Edenlerde Kimlik Tespiti; Şirketimiz, bir başkası hesabına hareket edilip edilmediğini tespit etmek için gerekli tedbirleri almakla yükümlüdür. Bu kapsamda kendi adına ve fakat başkası hesabına hareket eden kimselere sorumluluklarını hatırlatmak amacıyla uyarı levhaları yaptırılıp genel müdürlük, bölge müdürlükleri ve diğer hizmet binalarında müşterilerin rahatça görebileceği şekilde asılmıştır. İşlemi talep eden kimse, bir başkası hesabına hareket ettiğini beyan ettiğinde, “Gerçek Kişilerde Kimlik Tespiti” ila “Başkası Adına Hareket Edenlerde Kimlik Tespiti” ne göre işlemi talep edenin kimliği ve yetki durumu ile “hesabına hareket edilenin” kimliği tespit edilir. Kişinin başkası hesabına hareket etmediğini beyan etmesine rağmen kendi adına ve fakat başkası hesabına hareket ettiğinden şüphelenilmesi halinde gerçek faydalanıcıyı ortaya çıkarmak için araştırma yapılır. Gerçek Faydalanıcının Kimlik Tespiti; Şirketimiz işlemlerin gerçek faydalanıcısının ortaya çıkarılması için gerekli tedbirleri almakla yükümlüdür. Tespit edilen gerçek faydalanıcının kimlik bilgileri alınır ve bu bilgilerin teyidi için gerekli tedbirler uygulanır. Bu kapsamda, kimlik bilgilerini içeren noter onaylı imza sirküleri kullanılabilir. Tüzel kişiliğin %25’i aşan hisseye sahip gerçek kişi ortağının gerçek faydalanıcı olmadığından şüphelenilmesi veya bu oranda hisseye sahip gerçek kişi ortak bulunmaması durumunda, tüzel kişiliği nihai olarak kontrolünde bulunduran gerçek kişi ya da kişilerin ortaya çıkarılması için gerekli tedbirler alınır. Tespit edilen gerçek kişi ya da kişiler gerçek faydalanıcı kabul edilir. İkinci paragraf kapsamında gerçek faydalanıcının tespit edilemediği durumlarda, ticaret sicilinde kayıtlı en üst düzey icra yetkisine sahip gerçek kişi ya da kişiler üst düzey yönetici sıfatıyla gerçek faydalanıcı kabul edilir. YN.050. Quick Sigorta MASAK Uyum Yönetmeliği
33
Şüpheli İşlem Bildirimi
Şüpheli İşlem Nedir? Bir işlemin şüpheli işlem olması için konu olan mal varlığının yasadışı yollardan elde edildiğine dair bir şüphenin ya da yasadışı bir yolda kullanılacağı gibi bir şüphenin olması gerekir. Şüpheli İşlem Örnekleri; Sigortalayan tarafından sigortalanacak malın poliçe değerinden fazla gösterilmeye çalışılması. Yüksek prim tutarlarının nakit olarak ödenmesi. Nakit olarak ödemesi yapılmış olan poliçelerin kısa zamanda iptal edilerek ödemenin banka hesabına yapılmasının istenmesi. Nakit olarak ödemesi yapılmış olan poliçelerin kısa zamanda iptal edilerek ödemenin farklı kişilerin farklı bankalardaki banka hesaplarına yapılmasının istenmesi. Gelirinin çok üzerinde düzenli prim ödenmesi
34
Şüpheli İşlem Bildirimi
Şüpheli İşlem Bildirim Süreci; Bir işlemin şüpheli işlem olması durumlarında, müşteriye/sigortalıya durum belli edilmeden gerekli bilgi ve belgeler tedarik edilerek, aşağıdaki süreç başlatılır; Şüpheli işlemi, MASAK’a bildiren kişi, kurum ve kuruluşlar, bu kimselerin kanuni temsilcileri ve vekilleri, şüpheli işlem bildiriminde bulunulduğundan haberdar olan personel, MASAK’a şüpheli işlem bildiriminde bulunulduğuna veya bulunulacağına dair, yükümlülük denetimi ile görevlendirilen denetim elemanlarına ve yargılama sırasında mahkemelere verilen bilgiler dışında, işleme taraf olanlar dâhil olmak üzere hiç kimseye bilgi veremezler. Yükümlüler, işleme konu malvarlığının suç gelirlerinin aklanması ve terörün finansmanıyla ilgili olduğuna dair belge veya ciddi emare bulunması halinde, MASAK’tan onay alıncaya kadar, talep edilen işlemi gerçekleştirmekten imtina ederler. İşlemi gerçekleştirmekten kaçınmanın imkânsız olduğu, ya da işlemi gerçekleştirmekten imtina etmenin işlemin faydalanıcılarını tespit etme çabalarını engelleyebileceği durumlarda bilgilendirme, işlemden hemen sonra da yapılabilir. Maksimum : 10 iş günü Şüpheli İşlem mi? İş Birimi, Acente/Broker Uyum Birimi E EMIS.ONLINE YN.050. Quick Sigorta MASAK Uyum Yönetmeliği
35
Muhafaza ve İbraz Yükümlüler;
Yükümlülüklere ve işlemlere ait belgeleri düzenleme tarihinden, Defter ve kayıtları son kayıt tarihinden, Kimlik tespitine ait belge ve kayıtları son işlem tarihinden itibaren; 8 yıl süre ile muhafaza etmek ve istendiğinde ibraz etmek zorundadır.
36
İdari Para Cezaları Hakkında İdari Para Cezası Kararı Verilecek
2006 yılı ve öncesi yıllardaki ihlaller için (TL) 2014 yılı içindeki ihlaller için (TL) 2015 yılı içindeki ihlaller için (TL) 2016 yılı içindeki ihlaller için (TL) 2017 yılı içindeki ihlaller için (TL) Kimlik Tespiti Yükümlülüğü ve Şüpheli İşlem Bildirim Yükümlülüğünü Yerine Getirmeyenler 10.000 17.592 19.370 20.450 21.232 - (*) (*) (*) (*) Elektronik Tebligata İlişkin Yükümlülüklerini Yerine Getirmeyen Kişi, Kurum ve Kuruluş 11.011 11.625 12.070 (**) (**) (**) (**) (*) İhlalin yapıldığı yıl itibariyle uygulanacak ceza toplamı her bir yükümlülük için bu tutarı aşamaz. Üst tutardan ceza uygulanan yükümlüler nezdinde takip eden yılda aynı neviden bir yükümlülük ihlali olması durumunda bu hadler iki kat olarak uygulanır. (**) Elektronik tebligat yükümlüğü için bir yıl içinde uygulanacak idari para cezasının toplamı bu tutarı geçemez.
37
Quick Sigorta MASAK Dokümanları
PL.050 UYUM Politikası YN.050 MASAK Uyum Yönetmeliği İA.050 UYUM İş Akış Şeması
38
Teşekkürler…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.