Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI"— Sunum transkripti:

1 SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI

2 SÜREÇ Yönetimi-Hatırlatma
Bir organizasyonun süreçlerinin belirlenmesi, tanımlanması, sahip atanması, sürekli izlenmesi “Süreç Yönetimi” olarak adlandırılır. Süreç Yönetimi, içinde “iyileştirme” barındırmıyorsa, ona süreç yönetimi denmez. Benzer biçimde “Süreç İyileştirme” kavramı da “Süreç Yönetimi”ni içerecektir; çünkü: Tanımlarsanız, ölçebilirsiniz Ölçerseniz, yönetebilirsiniz Yönetirseniz, iyileştirirsiniz.

3 Süreç Yönetimi-Hatırlatma
1-Vizyon misyon ve hedefler doğrultusunda süreçler belirlenir

4 Süreç Yönetimi-Hatırlatma
2-Belirlenen süreçler tanımlanır

5 Süreç Yönetimi-Hatırlatma
3-Bu süreçlere süreç sahibi atanır

6 Süreç Yönetimi-Hatırlatma
4-Süreçlerin performans göstergeleri belirlenir

7 Süreç Yönetimi-Hatırlatma
5-Süreçlerin performans göstergeleri için hedef belirlenir

8 Süreç Yönetimi-Hatırlatma
6-Tüm bunlar belgelenir-dokümante edilir- Çalışanlar bu belgelere istediklerinde ulaşabilirler

9 Süreç Yönetimi-Hatırlatma
7-Süreç performans göstergelerini düzenli biçimde ölçmek, izlemek raporlamak amacıyla ölçüm sistemi kurulur

10 Süreç Yönetimi-Hatırlatma
8-Süreç performans göstergeleri hedeflerden kötüye gittiği zaman iyileştirme çalışmalarına başlanır

11 Süreç Yönetimi-Hatırlatma
9-İyileştirmelerin gerçekleştirilmesi 7. ve 9. adımların sürekli bir döngü olarak tekrarlanması ile sürekli hale getirilir.

12 Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması
Kuruluş süreçlerini belirlemeye müşteriyle temasta olunan ve bu sebeple temel olarak adlandırdığımız süreçlerden başlamalıdır. İşlerin bölümlere ayrıldığı klasik örgüt yapısındaki bölüm-departman bakış açısından uzaklaşılmalıdır.

13 Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması
Süreç Belirlemeye makro süreçlerden başlanır. Daha sonra bunlar alt gruplara bölünerek alt süreçler belirlenir.

14 Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması
Öngörümlerme Kontrol Siparişlerin değerlendirilmesi Raporlama

15 Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması
Departmanlara değil işlere odaklanmalıdır HASTANE -Hasta kayıt kabul süreci -Muayene süreci -Sigorta ve ödeme süreci -Teşhis ve tedavi süreci -Hasta yatış-çıkış süreci

16 Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması
1.Temel Süreçler 1.1 Pazarı anlama ve belirleme süreci 1.2 Sipariş gerçekleştirme süreci Siparişin girilmesi Üretimin Yapılması Faturalama Sevkiyat 1.3 Müşteri memnuniyeti süreci Müşteri sikayetlerinin yönetimi Anket yönetimi

17 Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması
2. Destek süreçler 2.1 İnsan kaynakları ve beceri yönetimi süreci 2.2 Bilgi teknolojilerinin yönetimi 2.3 Taşınmazların yönetimi 2.4 Kalite ve iyilşetirme yönetimi 2.5 …

18 Süreçlerin Tanımlanması
STF oluşturulmalı

19 Süreçlerin Tanımlanması
Süreç Tanımlama Formu- Süreç hiyerarşisini gözden kaçırmamak için süreçleri numaralamak gereklidir. Örneğin birinci makro sürece 1 dersek bunun süreçlerinin numaraları 1.1 ,1.2 olacaktır alt süreçler de , şeklinde numaralanır.

20 Süreçlerin Tanımlanması

21 Süreçlerin Tanımlanması
Tanımlamalardan sonra süreçler görsel olarak ifade edilir –Yukarıdan aşağıya doğru Makro--Mikro

22 Süreç Sahibi Temel olsun destek olsun makro süreçlerin sahipleri GM yardımcısı ya da direktör düzeyinde kimselerdir Süreç sahipleri bölüm müdürleri olabilir.

23 Süreç Sahibi

24 Süreç Sahibi

25 Süreç İyileştirme Ekibi

26 Süreç İyileştirme Ekibi


"SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları