Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi"— Sunum transkripti:

1 TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
KALİTE SÜREÇ PROGRAMI 1 1

2 Bu sunum, KALİTE SÜREÇ PROGRAMI oluşturmaya yönelik yöntem önerisi içeriklidir. Uygulama örneği için tıklayınız.

3 YÖK KALİTE KURULU (YÖKAK)
YÖK, 23 Temmuz 2015’te Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği’ni yayımlayarak Yükseköğretim Kalite Kurulu’nu kurmuştur. Yükseköğretim kurumlarında kalite komisyonlarının kurulması zorunlu kılınmıştır.

4 Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun Görevi; 1
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun Görevi; 1. Kurumsal Dış Değerlendirme Yapmak 2. Akreditasyon Kuruluşlarının Tescili 3. Kalite Kültürü konusundaki farkındalığın artırılması ve kalite güvencesi uygulamalarının yaygınlaştırılması Bu maksatlarla; * YÖKAK Dış Değerlendirme Saha Ziyaretleri kurumların daveti üzerine gerçekleşir. * 5 yıl içinde en az bir ziyaret zorunludur.

5 Üniversitemizin aşağıdaki üyelerden müteşekkil bir Kalite Komisyonu mevcuttur. Rektör Rektör Yardımcısı Dekanlar, Enstitü Müdürleri SHMYO Müdürü Genel Sekreter Kalite ve İnsan Kaynakları Direktörü Öğrenci Temsilcisi Fakültemizde, kendi birimimizdeki kalite güvencesi çalışmalarını yürütmek üzere Üst Kalite Komisyonu’na bağlı bir Birim Kalite Komisyonu kurulmuştur.

6 MDBF Birim Kalite Komisyonu’nun Görevleri - Fakülte kalite güvence çalışmalarını yürütmek - Fakültedeki hizmetleri değerlendirmek ve kaliteyi iyileştirici çalışmaları yürütmek - Yıllık Fakülte İç Değerlendirme Raporu’nun hazırlanmasına katkı sağlamak - Dış değerlendirme çalışmaları için gerekli hazırlıkları yapmak ve süreç boyunca destek vermek - Kalite Komisyonu kararlarını duyurmak, uygulamaları ve sonuçları takip etmek - İyileştirme gerektiren alanları tespit ederek Fakülte performans programlarında yer almasını sağlamak

7 Bu bağlamda; Fakülte Kalite Komisyonu’muz işletilecek kalite sürecinin kuramsal ve pratik çerçevesini çizen bir Kalite Süreç Programı hazırlamıştır.

8 KALİTE SÜREÇ PROGRAMI Hazırlama Yöntemimiz
Kaynaklar - YÖKAK Mevzuat Belgeleri - Çeşitli üniversitelerin uygulamaları - MDBF’nin öznel dinamikleri

9 ALTIN KURAL Ne yapıldığı değil Neyin Nasıl yapıldığı aktarılacak Peki, Neyin Nasıl Yapıldığı Nasıl Aktarılacak?

10 YÖKAK DIŞ DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Hakkında Bilgi Verilecek Başlıklar (Ne anlatılacak?) KALİTE SÜREÇ PROGRAMI Kurum Hakkında Bilgiler Kalite Güvencesi Sistemi Eğitim ve Öğretim Araştırma ve Geliştirme Yönetim Sistemi Sonuç ve Değerlendirme

11 Hakkında Bilgi Verilecek Alt Başlıklar 1. KURUMSAL
TARİHSEL GELİŞİMİ İLETİŞİM BİLGİLERİ MİSYON, VİZYON, DEĞERLERİ ve HEDEFLERİ KURUMSAL EĞİTİM ÖĞRETİM HİZMETİ SUNAN BİRİMLERİ İYİLEŞTİRMEYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN YÜRÜTÜLDÜĞÜ BİRİMLER

12 2. KALİTE YÖNETİM VE GÜVENCE SİSTEMİ
KALİTE KÜLTÜRÜ İÇSELLEŞTİRME KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ UNSURLARI KALİTE YÖNETİM VE GÜVENCE SİSTEMİ KALİTE POLİTİKASI GÖRÜNÜRLÜK-ULAŞILABİLİRLİK İZLEME

13 3. EĞİTİM VE ÖĞRETİM ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME, ÖĞRETME ve DEĞERLENDİRME ÖĞRENME KAYNAKLARI, ERİŞİLEBİLİRLİK ve DESTEKLER PROGRAMLARIN SÜREKLİ İZLENMESİ ve GÜNCELLENMESİ EĞİTİM ve ÖĞRETİM PROGRAMLARIN TASARIMI ve YÜRÜTÜLMESİ EĞİTİM ve ÖĞRETİM KADROSU ÖĞRENCİNİN KABULÜ, GELİŞİMİ, TANINMA SERTİFİKALANDIRMA

14 4. ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME
ARAŞTIRMA KADROSU ARAŞTIRMA KAYNAKLARI ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME ARAŞTIRMA PERFORMANSININ İZLENMESİ ve İYİLEŞTİRİLMESİ Kurumun araştırma sürecinin değerlendirmesinin yapılması beklenmektedir. Araştırma süreci kurumun sürekli gelişim odağı ile hedeflerinin ve bu hedeflerin kimler tarafından gerçekleştirileceğinin belirlendiği, araştırma faaliyetlerinin gerçekleştirildiği, hedeflerin nitelik ve nicelik olarak izlenerek değerlendirildiği ve ulaşılan sonuçların kontrol edilerek ihtiyaç duyulan iyileştirmelerin yapıldığı bir süreç olarak ele alınmalıdır. ARAŞTIRMA STRATEJİSİ ve HEDEFLERİ

15 5. YÖNETİM SİSTEMİ KURUM DIŞINDAN TEDARİK EDİLEN HİZMETLERİN KALİTESİ
BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ KURUM DIŞINDAN TEDARİK EDİLEN HİZMETLERİN KALİTESİ KAYNAKLARIN YÖNETİMİ KAMUOYUNU BİLGİLENDİRME YÖNETİM SİSTEMİ YÖNETİM ve İDARİ BİRİMLERİN YAPISI YÖNETİMİN ETKİNLİĞİ ve HESAP VEREBİLİRLİĞİ “Kurum misyon ve hedeflerine nasıl ulaşmaya çalışıyor?” sorusuna yanıt oluşturmak üzere kurumun yönetişim/organizasyonel süreçleri ve faaliyetlerinin neler olduğunun anlatılması ve buna ilişkin değerlendirmenin yapılması beklenmektedir

16 6. SONUÇ ve DEĞERLENDİRME
Kurumun Güçlü Yönleri Kurumun Zayıf Yönleri Kurumun Fırsatları Kurumun Tehditleri İyileştirme Önerileri

17 Tüm Bu Başlıklar Nasıl Anlatılacak? (Kullanılacak yöntem nedir?
PUKO DÖNGÜSÜ 17 17

18 PUKÖ DÖNGÜSÜ İŞLEYİŞİ Nasıl Planladın? Nasıl Uyguladın?
Nasıl Kontrol Ettin? Nasıl Önlem Aldın? 18 18

19 PUKÖ YÖNTEMİNİ UYGULARKEN KULLANILACAK TEKNİKLER (Nasıl Yapıldığının Nasıl Anlatılacağına Dair Basamaklar) Anlatılacak başlığın YÖKAK Dış Değerlendirme Kriterleri, TYYÇ ve Bologna ile uyumluluğunun vurgulanması (güvence) Anlatılacak başlığın Fakülte ve Üniversitemizin belirlediğimiz Kalite Ana İlkeleri ile uyumluluğun vurgulanması (güvence) Anlatılacak başlıkta yer alan süreçlere İç ve Dış Paydaşların katılımının sağlandığının maddi kanıtlarla ispatlanması (güvence) Anlatılacak başlığın ulaşılabilirlik-görünürlük ünün sağlandığının maddi kanıtlarla ispatlanması (güvence) Anlatılacak başlığın iç paydaşlar tarafından içselleştirildiğinin maddi kanıtlarla ispatlanması (güvence) 2017 yılı içerişimde Dış Değerlendirme talebimiz ile birlikte YÖK’e teslim edildi. Aynı süreçte KİDR Üniversitemiz Web sayfasında erişime sunuldu.

20 * Yukarıdaki bütün aşamaların izlencesinin yapıldığının maddi kanıtlarla ispatlanarak sonuç çıkarılması ve gerekli iyileştirme alanlarının tespit edilmesi. * Tespit edilen iyileştirmeler için yukarıdaki aşamaların en baştan yeniden işletilmesi. (PUKÖ Döngüsü)

21 NELER MADDİ KANIT OLABİLİR?
Online kaynaklar (Web sitesi vb.) Ölçme-Değerlendirme Formları (Her içerikte anket) Toplantı tutanakları, rapor, plan, karar vb. Konuya ilişkin her türlü belge, yazılı bilgi İş akış şemaları Kayıtlandırılmış görüşmeler

22 Biz Ne Yaptık? Anlatılan yöntem ve teknikleri kullanarak bir Kalite Süreç Programı hazırladık. Online kaynaklar (Web sitesi vb.), anketler, tutanaklar, raporlar, belge, yazılı bilgi, kayıtlandırılmış görüşmelerden müteşekkil Maddi Kanıtlarımızı gözden geçirdik, düzenledik. Maddi Kanıtlarımızı internet ortamında ve Fakülte Klasörleri biçiminde görünür ve ulaşılabilir kıldık.

23 Durum Değerlendirmesi-İyileştirmeler
Gelmiş olduğumuz aşama bir apartmanın kaba inşaatının sona ermiş hali olarak tarif edilebilir. Henüz pek çok katın pencereleri, kapıları, tesisatı tamamlanmış değildir. Saha ziyareti sonrasında Kalite Sürecinin yeniden planlanıp aktif bir teşkilat yapısıyla uygulamaya geçirilmesi gerekmektedir. Yapılan hazırlıklara binaen 1 ya da 2 yıl sonra çok daha iyi bir Kalite Saha Ziyareti süreci geçireceğimiz ön görülmektedir.

24 YÖKAK DIŞ DEĞERLENDİRME SAHA ZİYARETİ PLANI
1. Gün: Rektörlük Ziyareti 1. Gün öğleden sonra ve 2. Gün: Akademik Birim Ziyaretleri En az iki kişilik gruplarla eş zamanlı olarak farklı birimlere yapılır. Burada dış değerlendirme sürecine girdiğimiz söylenebilir

25 Akademik Birim Ziyareti Programı
Fakülte yöneticileri (Dekan ve Yardımcılar) Fakülte akademisyenleri Fakülte öğrencileri Fakülte idari personeli

26 Fakülte Yöneticileri Ziyaret İçeriği
Fakültenin hedefleri ve üniversitenin hedefleriyle uyumluluk Paydaş katılımı Kalite süreçleri Program öğrenim çıktıları Ar-ge faaliyetleri İyileştirmeler

27 Fakülte Akademisyenleri Ziyaret İçeriği
Üst yönetimle ilişkiler Kalite güvencesi kapsamında rolleri, etkinlikleri İşe alım süreçleriyle ilgili değerlendirmeler Akademik performans ve gelişme politikaları Burada dış değerlendirme sürecine girdiğimiz söylenebilir

28 Fakülte Öğrencileri Ziyaret İçeriği
Öğrencilerin karar alma süreçlerine katılımı Kalite güvence sistemi Eğitim-öğretim hizmetleri Eğitim-öğretim öğrenci destek hizmetleri gibi konularda kendi deneyimleri çerçevesinde bilgi vermesi istenir.

29 Fakülte İdari Personel Ziyaret İçeriği
Kalite süreçlerinin idari birime yayılımı İdari alana yönelik hedefler ve bu hedeflerin üniversitenin hedeflerine uyumluluğu İdari süreçlere Paydaşların katılımı ve sürekli iyileştirme çalışmaları gibi hususlarda bilgi alışverişinde bulunur.

30 TEŞEKKÜRLER 30


"TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları