Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBariş Kizil Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ
2
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
KANUNA GÖRE KAMU KAYNAĞININ; ETKİN, VERİMLİ, EKONOMİK OLARAK - KULLANILMASI, - YÖNETİLMESİ ve - HESABININ VERİLMESİ esastır.
3
Bu çerçevede, 5018 sayılı Kanunda;
1) Sorumluluk yetkiyi kullanana yüklenmiştir. 2) Kanunla verilen yetki çerçevesinde; kamu kaynağını kullanan, kamu kaynağını yöneten, bu işlemlerden dolayı sorumlu olarak hesap verecektir.
4
TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİNDE GÖREVLİ VE SORUMLULAR
YÖNETMELİĞİN UYGULANMASINDA; Harcama Yetkilisi, Taşınır Kayıt Yetkilisi, Taşınır Kontrol Yetkilisi, Taşınır Konsolide Görevlisi, Muhasebe Yetkilisi, Kendisine Taşınır Teslim Edilen Personel, Görevli ve sorumlu olarak karşımıza çıkmaktadır.
5
HARCAMA YETKİLİSİ Kamu idaresi bütçesinde ödenek tahsis edilen birimin en üst yöneticisidir. Harcama yetkilileri taşınırların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak edinilmesinden, kullanılmasından, kontrolünden, kayıtlarının bu Yönetmelikte belirtilen esas ve usullere göre saydam ve erişebilir şekilde tutulmasını sağlamaktan sorumludur.
6
TAŞINIR KONTROL YETKİLİSİ
Taşınır kayıt yetkilisinin yapmış olduğu kayıt ve işlemler ile düzenlediği belge ve cetvellerin mevzuata ve mali tablolara uygunluğunu kontrol eden, Harcama Birimi Taşınır Mal Yönetim Hesabı Cetvelini imzalayan ve bu konularda harcama yetkilisine karşı sorumlu olan görevlileri ifade eder. Taşınır Kontrol Yetkilisi Harcama Yetkilisi yardımcılarından veya bunların bir alt kademesindeki yöneticiler arasından görevlendirilir. Personel yetersizliği nedeniyle taşınır kontrol yetkilisi görevlendirilmeyen harcama birimlerinde bu görev harcama yetkilisi tarafından yerine getirilir.
7
TAŞINIR KAYIT YETKİLİSİ
Taşınırları teslim alan, sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza eden, kullanıcılarına ve kullanım yerlerine teslim eden, bu Yönetmelikte belirtilen esas ve usullere göre kayıtları tutan, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenleyen ve bu hususlarda hesap verme sorumluluğu çerçevesinde taşınır kontrol yetkilisi ve harcama yetkilisine karşı sorumlu olan görevlileri ifade eder.
8
TAŞINIR KONSOLİDE GÖREVLİSİ
Kamu idaresinin taşınır kayıt yetkilisinden aldığı harcama birimi taşınır hesaplarını konsolide ederek üst yönetici adına hazırlamakla yükümlü görevlileri ifade eder. Konsolide görevlisi kamu idarelerinin merkez teşkilatlarında strateji geliştirme birimi yöneticisine bağlı mali hizmetleri yürüten birimin bünyesindeki taşınır kayıt işlemlerinden sorumlu yöneticidir. Üst yönetici tarafından görevlendirilir.
9
MUHASEBE YETKİLİSİ Taşınır yönünden görevi, harcama birimlerince hazırlanan İdare Taşınır Mal Yönetim Dönemi Cetvelinde gösterilen tutarların muhasebe kayıtlarıyla uygunluğunu kontrol eder onaylar ve harcama yetkilisine gönderir.
10
Kapsam (Taşınır Mallar Yönünden)
Tüketim Malzemeleri (150) Dayanıklı Taşınırlar Tesis Makine ve Cihazlar (253) Taşıtlar (254) Demirbaşlar (255)
11
TEMEL İLKE VE ESASLAR Taşınır Mal Yönetmeliği hükümlerine göre;
Bütün taşınırlar kayıt altına alınacak, Her kayıt belgeye dayandırılacak, Kayıtlar Elektronik Ortamda tutulacak, Kayıtlar yönetim hesabı verilmesine esas olacak şekilde tutulacak, Kayıtlar Harcama Birimleri itibarıyla olacak, Taşınır Hesabı Harcama Birimleri itibarıyla hazırlanacak, Taşınır Yönetim Hesabı Harcama Biriminde muhafaza edilecektir.
12
GİRİŞ İŞLEMLERİ 1-Satınalma Girişi 2-Bağış/Hibe Girişi
3-Bedelsiz Devir Alma a) Ambarlar Arası Devir Girişi b) Harcama birimleri arasında devir girişi c) Diğer kamu idarelerinden devir girişi 4-iç İmkanlarla Üretim Girişi 5- İade Girişleri 6- Değer Artışlarının Girişi 7- Sayım Fazlası Girişleri 8- Kayıt Düzeltme Girişleri (Hata Düzeltme)
13
ÇIKIŞ İŞLEMLERİ 1- Tüketim çıkışı 2- Bağış / Hibe yapılanlar çıkışı
3- Bedelsiz devredilenlerin çıkışı: a)Harcama birimleri arasında devir b) Diğer kamu idarelerine devir 4-Satışı Yapılanların çıkışı 5- Hurdaya ayrılanların çıkışı 6-Sayım Noksanlarının çıkışı, 7- Kayıt Düzeltme çıkışı (Mükerrer ve hatalı girişlerin çıkışı)
14
Görevlilerin Sorumluluğu Harcama Yetkilisi, Taşınır Kontrol Yetkilisi ve Taşınır Kayıt yetkili olarak Taşınır Mal Yönetmeliğinde tanımlanan sorumluluk ve görevleri nelerdir. Harcama Yetkilisi Sorumluluğu (madde 5) Taşınır Kayıt Yetkilileri ve Taşınır Kontrol Yetkilileri (madde 6)
15
Tüketim Malzemelerin Bildirimi Biriminizde kullanılan 150- İlk Madde ve Malzemeler Hesabında izlenen tüketim malzemelerinin çıkışları üçer aylık dönemler itibarıyla Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına gönderilmesi gerekir. Taşınır giriş ve çıkış işlemlerinin muhasebe birimine bildirilmesi (Madde 30/2)
16
Dayanıklı taşınırların numaralanması (madde 36)
Barkodlama Biriminiz tarafından kullanılan bütün dayanıklı taşınırlara, taşınır kayıt yetkilisi tarafından bir sicil numarası (barkodlama ) verilmesi ve ilgili dayanıklı taşınırın üzerine yapıştırılması gerekir. Dayanıklı taşınırların numaralanması (madde 36)
17
Hurda İşlemleri Kurulacak komisyon tarafından hurdaya ayrılmasına karar verilen ve ekonomik değeri olan taşınırların satışının yapılabilmesi için İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı ile irtibata geçilmesi gerekir. Hurdaya ayırma nedeniyle çıkış (madde 28)
18
Sayım ve sayım sonrası yapılacak işlemler( madde 32)
Fiili Sayım ve Takip Sistemi Üniversitemizin taşınır kayıt ve işlemlerinin yapıldığı Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi (TKYS) ile biriminizdeki depo/ambar/servisler / vb diğer alanlardaki taşınırlarla fiili durumun aynı olması gerekir. Sayım ve sayım sonrası yapılacak işlemler( madde 32) Yetki (Madde 39/ç-d)
19
Görevden ayrılma Taşınırların, taşınır kayıt yetkililerinin görevlerinden ayrılmalarında, yılsonlarında ve harcama yetkilisinin gerekli gördüğü durum ve zamanlarda sayımın yapılması gerekmektedir. Sayım ve sayım sonrası yapılacak işlemler (Madde 32/1)
20
Devirlerde süre Diğer birimler tarafından biriminize devir yapılan taşınırların giriş işlemlerini 7 gün içinde yapılması gerekir. Devir alınan taşınırların girişi (madde 19/1)
21
Dayanıklı taşınırların kullanıma verilmesi (madde 23)
Zimmetleme Kullanım amacıyla kamu görevlilerine taşınır teslim belgesiyle verilmiş olan taşınırlar için zimmetleme işlemlerini yapılması gerekir. Dayanıklı taşınırların kullanıma verilmesi (madde 23)
22
İlişik Kesme İşlemleri Kamu görevlilerinin kullanımına verilen dayanıklı taşınırlar, kullanıcıları tarafından başkasına devredemeyeceği, görevden ayrılması halinde söz konusu taşınırların ambara iade edilmesi ve teslim yapılmadan personelin kurumla ilişiği kesilmeyecek? Sorumluluk (Madde 5 /4)
23
Mali ve Cezası Sorumluluk Taşınırların muhafazasından ve yönetilmesinden sorumlu olanların, gerekli tedbirlerin alınmaması veya özenin gösterilmemesi nedeniyle taşınırın kullanılmaz hale gelmesi veya yok olması sonucunda sebep oldukları kamu zararları için ilgililerin sorumluluğu nedir. (Madde 5/5) Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır. / tarihli Resmi Gazete de Devlete ve kişilere memurlarca verilen zararların Nevi ve miktarlarının tespiti, takibi, amirlerinin Sorumlulukları, yapılacak diğer işlemler Hakkında yönetmelik Türk Ceza Kanunu -Edimin ifasına fesat karıştırma (Madde 236)
24
KAMU ZARARI Kamu zararının oluştuğu tarih (Madde 17/c)
Kamu idaresinin yönetim ve kullanımında olan ya da kullanıcılarına teslim edilen taşınırların; Kaybedilmesi Çalınması Zarar görmesi Hallerinde olayın meydana geldiği tarihte; veya bu tarihin bilinmediği durumlarda olayın tespit edildiği tarihte.
25
GÖREV DEĞİŞİKLĞİ Taşınır Kayıt Yetkilisi ve Taşınır Kontrol Yetkilisi değişikliklerinin mutlaka Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na bildirilmesi gerekmektedir.
26
KEFALET KESİNTİLERİ Taşınır Kayıt Yetkililerinden kefalet kesilmesi, 2489 sayılı Kefalet Kanunu ile düzenlendiğinden kefalet kesintisinin yapılması ve takip edilmesi gerekmektedir.
27
ASKIDA EVRAK BIRAKILMAMALI
Taşınır Kayıt Sistemi ve Harcama Yönetim Sisteminde evrakların süresi içerisinde gönderilmesi gerekmektedir. Bu durum yılsonu hesaplarının çıkarılması ve Bütünleşik Mali Sistemine geçiş süreci için önemlidir.
28
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.