Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Oyuncuların Giysi ve Gereçleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Oyuncuların Giysi ve Gereçleri"— Sunum transkripti:

1 Oyuncuların Giysi ve Gereçleri
Kural – 4 Oyuncuların Giysi ve Gereçleri

2 Giysi ve Gereçler (Güvenlik)
Bir oyuncu, kendisine veya bir başka oyuncuya tehlikeli olabilecek herhangi bir giysi giymemeli veya (her çeşit takılar da dâhil) gereçler taşımamalıdır.

3 Giysi ve Gereçler (Güvenlik)
Güvenlik Bir oyuncu tehlikeli herhangi bir ekipman kullanmamalı veya giymemelidir. Her türlü takı (kolyeler, yüzükler, bileklikler, küpeler, deri ve plastik bileklikler vesaire) yasaktır ve çıkartılmalıdır. Takıların üzerini kapatmak için bant kullanımına izin verilmez. Oyuncular maç başlamadan ve yedek oyuncular da oyun alanına girmeden önce kontrol edilmelidir. Eğer bir oyuncu izin verilmeyen/tehlikeli bir ekipman veya takı giyiyorsa veya kullanıyorsa hakem oyuncudan: Takıyı veya ekipmanı çıkarmasını ister. Eğer oyuncu bu talimatı yerine getiremez veya yerine getirmek istemez ise oyunun ilk durduğu anda oyun alanını terk etmesini ister. Uyarıyı reddeden veya takı / ekipmanı tekrar giyen oyuncuya ihtar verilmelidir.

4 X Zorunlu Giysiler - 1 Kollu bir forma
Eğer iç çamaşırı giyilmişse, kolun rengi formanın kolunun ana rengi ile aynı olmalıdır. Şort Şort altı veya tayt giyiliyorsa, bunlar şortun ana rengi ile veya şortların alt kısımlarıyla aynı renk olmalıdır. X

5 Zorunlu Giysiler - 2 Çoraplar Tekmelikler. Ayakkabı
Çoraplar bir bant veya diğer malzeme kullanıldığında, çorapları kaplarsa veya dıştan giyilirse, çorapların ilgili kısmı ile aynı renk olmalıdır. Tekmelikler. Ayakkabı

6 Renkler İki takım, her birini diğerinden ve aynı zamanda hakem ile yardımcı hakemlerden ayırt edici renkte giyinmelidir. Her bir kaleci, kendisini diğer oyunculardan, hakemden ve yardımcı hakemlerden ayırt edecek renkte giyinmelidir(Kaleciler eşofman altı giyebilir)

7 Oyuncu Ekipmanları Oyuncuların herhangi bir şekilde elektronik veya iletişim ekipmanı giymeleri ve kullanmaları yasaktır (EPTS'nin izin verildiği durumlar hariç). Teknik görevliler, iletişim ekipmanını yalnızca sağlık ve güvenlik konuları için kullanabilir.

8 Kuralın Açıklaması; bir slogan, ifade veya görselin izin verilebilmesine yorum yapılırken hakemin Kural 12yi (Faul ve Fena Hareketler) dikkate alarak aşağıdakilerden birinden suçlu olan oyuncuya karşı harekete geçmesi gerekir; Saldırgan, aşağılayıcı veya küfürlü söz kullanılması ve/veya jestler • Kışkırtıcı, alaycı veya tahrik edici hareketler Bu kategorilere giren hiçbir slogan, ifade veya görsel kabul edilemez..

9 İhlaller ve Cezalar - 1 Bu kuralın herhangi bir ihlali halinde:
Hakem ne yapmalıdır? Oyunun durdurulması şart değildir. Giysi ve gereçleri uygun olmayan oyuncuya hakem tarafından gerekli düzeltmeleri yapması için oyun alanından çıkması bildirilir.

10 Hakemin izni olmadan oyuna giren oyuncuya ihtar verilmelidir ve oyun hakem tarafından ihtar verilmek için durdurulursa, müdahale olmadığı sürece oyunun durdurulduğunda topun bulunduğu yerden bir endirekt serbest vuruş verilir, müdahale olması durumunda ise, müdahalenin yapıldığı yerden bir direkt serbest vuruş (veya penaltı vuruşu) verilir

11 İhlaller ve Cezalar - 2 Oyuncu eğer oyun devam ederken düzeltmeyi yapamamışsa, topun ilk oyun dışı olduğu anda oyun alanından çıkar. Giysi ve gereçlerini düzeltmek için oyun alanından çıkan oyuncu hakemin izni ile sahaya dönebilir. Oyuncu oyun alanından çıkmadan da hakemin talimatını yerine getirebilir (boyun bağının çıkarılmasını istemesi gibi).

12 İhlaller ve Cezalar - 3 Düzeltmeyi yapan oyuncu sahaya nasıl döner ? Tekrar oyuna girmesine izin verilmeden önce ekipmanları bir hakem (Yardımcı hakem veya 4.hakem ) tarafından kontrol edilecektir. Yalnızca hakemin izniyle oyuna tekrar girebilir (İzin oyun oynanırken verilebilir).

13 İhlaller ve Cezalar - 4 Hakem ne yapmalıdır?
Bu kuralın ihlalinden dolayı oyun alanından çıkartılan bir oyuncu izin almadan oyun alanına tekrar girerse; Hakem ne yapmalıdır? Hakem önce avantajı dikkate alır. Avantaj söz konusu değilse oyunu durdurur. Oyuna giren oyuncuya ihtar verir. Oyun tekrar nasıl başlatılmalıdır? Oyunun durduğu sırada topun bulunduğu yerden bir endirekt serbest vuruş (ESV) ile oyunu tekrar başlatılır. (ESV kale alanı içinde mi dışında mı?) Burada tekrar kale alanı içi ve dışından yapılacak ESV hatırlatılır. Gerekirse bundan sonraki iki yansı kullanılır.

14 İhlaller ve Cezalar - 5 Aşağıdaki hallerde oyuncuya ihtar verilmelidir: Saha çevresindeki çitlere tırmanırsa ve/veya güvenlik zaafiyetine neden olacak şekilde seyircilere yaklaşırsa, Tahrik edici, alaycı veya kışkırtıcı hareketler yaparsa, Başını ya da yüzünü bir maske veya benzer bir cisimle kapatırsa, Formasını çıkarır veya başını formasıyla kapatırsa,

15 Kale Alanından Yapılacak Endirekt Serbest Vuruş
Kale alanı içinden ESV: Eğer oyun, top kale alanı içindeyken durdurulmuşsa oyunu tekrar başlatmak için yapılacak endirekt serbest vuruş oyun durdurulduğunda topun bulunduğu yere en yakın kale çizgisine paralel kale alanı çizgisi üzerindeki bir noktadan yapılır.

16 Kale Alanı Dışında Yapılacak Endirekt Serbest Vuruş
Eğer oyun, top kale alanı dışındaki herhangi bir yerde durdurulmuşsa oyunu tekrar başlatmak için yapılacak endirekt serbest vuruş oyun durdurulduğunda topun bulunduğu yerden yapılır.

17 TEŞEKKÜRLER…


"Oyuncuların Giysi ve Gereçleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları