Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İşe alıştırma süreci (oryantasyon) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
2
İşe Alıştırma Süreci (Oryantasyon)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
3
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Dersin Amacı Bu üniteyi tamamladıktan sonra, - İşe alıştırma (oryantasyon) kavramı ne ifade etmektedir? - İşe alıştırma eğitimi bir işletme için neden gereklidir? - İşe alıştırma sürecinin aşamaları nelerdir? - İşe alıştırma eğitiminde kullanılan yöntemler nelerdir? - Bir işletme için başarısız bir işe alıştırma eğitiminin yaratabileceği olumsuzluklar nelerdir? - İşe alıştırma programlarının oluşturulmasında dikkat edilecek hususlar nelerdir? konularında gerekli bilgi ve becerilere sahip olabilmek. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
4
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
5
ORYANTASYON EĞİTİMLERİ
İşletmeye yeni giren yada bölüm değiştiren personele işe başlama öncesi veya işe girilen ilk günlerde uygulanan ilk eğitimlerdir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
6
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
7
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Bu eğitim, işin gerektirdiği tutum ve bilgilerin edinilmesi, düşünsel ve bedensel becerilerin kazandırılması, personelin en kısa zamanda işe uyumunun sağlanmasıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
8
ORYANTASYON EĞİTİMLERİ
BİLGİLENDİRME Kurumun Tanıtılması Yöneticilerin Tanıtılması Departman/İşin Tanıtılması İnsan Kaynakları Uygulamalarının Tanıtılması Ofis/Çalışma ortamı kural ve uygulamalarının tanıtılması Şirkette kullanılan araçların tanıtılması NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
9
İşe Alıştırmada Kullanılan Yöntemler
İşletmeyi tanıtıcı yayınlar Konferanslar, açık oturumlar, grup toplantıları İşletme gezileri Üstler veya bu konuda uzmanlarca yürütülecek bireysel görüşmeler (mülakatlar) İş başında eğitim NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
10
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Başarılı Bir İşe Alıştırma Programının Oluşturulup Yürütülmesinde Dikkat Edilecekler İşe alma fonksiyonunun bir parçası olarak görülmelidir. Personel, grup olarak değil tek tek ele alınmalıdır. Yeni personelin tümüne uygulanmalıdır. Personel işe fiilen başlamadan önce gündeme gelmelidir. İşe alıştırma eğitimi uzun dönemli olmalıdır. İşe alıştırma eğitimi sürekli olmalıdır. İşe alıştırma eğitiminde personel öğrenmekten sorumlu tutulmalıdır. Eğitimi süreci sonunda katılanlara başarı belgesi verilmelidir. İşe alıştırma eğitiminde en büyük sorumluluk ilk amirlerin olmalıdır. Yeni personeli öğrenmek istediği her konuda bilgili kılmalıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
11
Başarısız Bir İşe Alıştırma Programının Yaratabileceği Olumsuzluklar
Zaman Kaybı Performans Kaybı Maliyet Kaybı Personel Tatminsizliği Güven Kaybı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
12
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
PERSONELİN EĞİTİMİ EĞİTİM . GELİŞTİRME YETİŞTİRME Personelin becerilerini, bilgi ve tutumlarını sistematik bir şekilde olumlu yönde değiştirerek şimdiki ve gelecekteki işinde daha başarılı olmasını sağlamaktır. Daha çok yeni işe giren personele yeteneklerin kazandırılması ve iş özelliklerine göre gerekli olan bilgi ve beceri düzeyine ulaştırılması için yürütülen eğitim faaliyetleridir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
13
İK EĞİTİMİNİN YARARLARI
İşletme açısından Personel açısından NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
14
İK EĞİTİMİNİN İŞLETME AÇISINDAN YARARLARI ;
Verimliliği arttırır ve/veya verimlilik bilincini yükseltir. İşçi-işveren ilişkilerini geliştirir. Örgütsel politikaların benimsenmesini ve tam olarak uygulanmasını sağlar. Üretim, yönetim ve personel maliyetlerini düşürür. Personelin değişime olan direncini azaltır. Örgütün karar verme ve sorun çözme yeteneğini artırır. Örgüt içi iletişimi geliştirir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
15
İK EĞİTİMİNİN PERSONEL AÇISINDAN YARARLARI
Kendine güven ve başarma duygusunu geliştirir. İletişim yeteneğini ve önderlik bilgisini artırır. İş tatminini yükseltir. Kişisel amaçların gerçekleştirilmesini sağlar. Kişisel gereksinimlerin tatmin edilmesini sağlar. Yeni sorumluluklar alma isteğini artırır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
16
İK EĞİTİM İHTİYACININ BELİRLENMESİ
Eğitim ihtiyacı, iş gereklerinin, o iş için çalışanın sergilemiş olduğu nitelikleriyle kıyaslanması sonucu ortaya çıkan eksikliktir. İK eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesinde kullanılan analizler şu şekildedir: Örgüt Analizi İş Analizi Kişi Analizi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
17
Personelin Eğitim İhtiyacı
Yetersiz Yetersiz alanı belirle Eğitim ver… Yeterli Üst yeterliliğe hazırla Üstün Sorumluluğu arttır, Terfi, atama yap, Yeni görevler ver… NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
18
İK EĞİTİMİNİN PLANLANMASI
Eğitimle ilgili olarak mevcut durumdan, gelecekte gerçekleştirilmek istenen amaçlara ulaşmak için izlenecek yolların, kullanılacak kaynakların ve uygulanacak yöntemlerin belirlenmesidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
19
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
EĞİTİM BÜTÇESİ İşletme yönetimi tarafından gerekli bir bütçe hazırlanması zorunluluğu vardır. İşletmede belirli bir dönemde personel eğitimiyle ilgili yapılacak harcamaları belirlemek ve bu harcamalarla ilgili kaynakları sağlamak amacıyla yapılır. Eğitim bütçesi için gerekli bir yıllık bir dönem esas alınır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
20
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
EĞİTİM BÜTÇESİ Eğitimden beklenen katkıların elde edilebilmesi için yeterli parasal imkanların yaratılması gerekir. Eğitim bir yatırım olarak kabul edildiğine göre çeşitli eğitim uğraşılarını gerçekleştirilecek bir mali tablonun belirlenmesi söz konusu olacaktır. Amaç uzun dönemde verimlilik ve oranı da doğru orantılı olarak artar. Eğitim bütçesi için genellikle bir yıllık dönemler esas alınır. Bu dönem içinde eğitimle ilgili tüm harcamalar ve bunları karşılayacak kaynaklar tablolar halinde hazırlanır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
21
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.