Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR VE TEKNOLOJİ YÜKSEKOKULU ITEC186 - BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ KONU 8 – ADOBE PHOTOSHOP Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
2
Dersin Amacı Bu dersin amacı, konuları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Adobe Photoshop’un kullanım amacı, Tercihleri ayarlama, Çalışma alanı oluşturma ve inceleme, Araçların kullanımı, Kayıt paneli kullanımı, Katmanların kullanımı, Doküman oluşturma, açma ve kaydetme, İmge görünümlerini düzenleme, Cetvel ve klavuz çizgilerini kullanma, İmgeleri kırpma, yeniden boyutlandırma ve döndürme, İmgeleri karmanlama, Akıllı nesne kullanımı konuları hakkında bilgi sahibi olmaktır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
3
Adobe Photoshop nedir? Photoshop, Adobe firması tarafından yayınlanan, piyasanın önde gelen bir profesyonel görsel düzenleme uygulamasıdır. Photoshop programının yardımıyla görseller düzenlenebilmekte ve yeni tasarımlar elde edilebilmektedir. Photoshop programının kullanımı oldukça kolaydır ve yüksek kaliteye sahip sonuçlar elde etmenizi sağlamaktadır. Photosop programı, görsellerin düzenlenmesi için kullanılan programlar arasında en çok tercih edileni olarak bilinmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
4
Adobe Photoshop nedir? Uygulamanın çok yönlü doğası bir çok farklı imge görevlerinde kullanışlı olmasını sağlamaktadır. Örneğin Photoshop programı, web tasarımı, mimari projeler, astronomi görsellerinde, animasyon tasarımında, adli bilişimde, sağlık sektöründe v.b. alanlarda kullanılmaktadır. Mimarlar, Photoshop’un 2 ve 3 boyutlu sahneleme (rendering) ve düzenleme araçlarını kullanarak, inşaat projelerinde daha gerçekçi modeller tasarlamaktadırlar. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
5
Adobe Photoshop nedir? Photoshop’un düzenleme araçları kullanılarak:
Mimarlar, görsellerini geliştirebilir ve daha gerçekçi tasarımlar elde edebilirler. Gökbilimciler, Photoshop programını uzaydan çekilen fotoğrafların kalitesini artırmak ve görsellerin analizini yapmak için kullanırlar. Animasyon tasarımcıları ise karışık karakter ve zeminleri Photoshop’un çok katmanlı sahneleme sistemini kullanarak oluştururlar. Ayrıca, uygulamayı kullanarak zeminleri düzenleyebilir ve sabit görsellerden animasyonlar yaratabilirler. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
6
Tercihleri Ayarlama Bilgisayarınızın olağan ayarlarını kullanarak çalışabilimenize rağmen Photoshop’un ayarlarını değiştirerek bilgisayarınızın daha hızlı çalışmasını sağlayabilir ve sisteminizi daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
7
Tercihleri Ayarlama Bunun için, Düzenle (Edit) sekmesinin altında yer alan Tercihler (Preferences) seçeneğine gidiniz ve Genel (General) düğmesine tıklayınız. Herhangi bir göstergeye tıklayarak ilgili ayarlamayı güncelleyebilir ve ardından Sonraki (Next) düğmesine tıklayarak diğer sekmelerdeki özelliklerle düzenlemeye devam edebilirsiniz. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
8
Tercihleri Ayarlama İkinci tercih ekranı olan Müdahale (Interference) tercihleri altında ise tema rengi ya da program ara yüzü dili gibi seçenekler bulunmaktadır. İlgili özellikleri uygulamak için seçenekleri tıklamak ya da onay sembolüyle işaretlemek gerekmektedir. Tüm sekme ve grupların düzenlemeleri tamamlandığında Tamam (OK) düğmesine tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
9
Tercihleri Ayarlama Yapılan değişikliklerin görüntülenebilmesi için programın kapatılıp tekrar açılması gerekmektedir. Bunun için Dosya (File) sekmesi altındaki Çıkış (Exit) düğmesine tıklanmalı ve program kapatılmalıdır. Ardından, uygulama tekrar başlatılmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
10
Çalışma Alanı Oluşturma
Adobe Photoshop programı çalıştırıldığında, sağ üst köşede çalışma alanı (workspaces) listesi görüntülenecektir. Aşağı açılır listeden, herhangi bir çalışma alanı görünümü seçilebilmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
11
Çalışma Alanı Oluşturma
Kişiselleştirilmiş bir çalışma alanı oluşturmak için öncelikle, tasarım ekranındaki tüm sekme ve grupların düzenlenmesi gerekmektedir. Ardından, yapılan değişikliklerin kaydedilebilmesi için Pencere (Window) sekmesi altındaki Çalışma Alanı (Workspace) seçeneğinden Yeni Çalışma Alanı... (New Workspace...) düğmesi tıklanmalıdır. Açılacak pencereden, yeni oluşturulan çalışma alanı için İsim (Name) girilmelidir ve Kaydet (Save) düğmesi tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
12
Çalışma Alanı B A C D E G H F Varsayılan Photoshop çalışma alanı:
A. Sekmeli Belge pencereleri B. Uygulama çubuğu C. Çalışma alanı değiştirici D. Pano başlık çubuğu E. Denetim panosu F. Araçlar panosu G. Simge düğmeleri H. Pano grupları H F Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
13
Araçlar Taşıma (Move) aracı ( ) kullanılarak, Photoshop ekranındaki cisimlerin konumları değiştirilebilmektedir. Bir objenin konumunu değiştirebilmek için öncelikle bulunduğu katmanın (layer) seçilmesi gerekmektedir. Dikdörtgen seçim çerçevesi (Rectangular marquee) aracı ( ) kullanılarak ekrandaki cisimler üzerinde seçim işlemleri gerçekleştirilebilmektedir. Bu araç, klavyedeki [Shift] düğmesine basılı tutularak kullanıldığında bağımsız seçim işlemlerini ve [Alt] düğmesine basılı tutularak kullanıldığındaysa seçimi kaldırma işlemlerini gerçekleştirmektedir. Kement (Lasso) aracı ( ) kullanılarak, ekrandaki cisimler üzerinde istenilen şekilde seçim işlemleri gerçekleştirilebilmektedir. Bu araç, geometrik sembollerin aksine bir çizim aracı yardımıyla kişisel seçimler yapılması amacıyla kullanılmaktadır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
14
Araçlar Kırpma (Crop) aracı ( ) kullanılarak, seçili nesnenin kenar ve köşelerinden kırpılması sağlanmaktadır. Kırpma işleminin ardından, klavyedeki Onay (Enter) düğmesi tıklanarak işlem onaylanmakta ya da Kaçış (Esc) düğmesi tıklanarak işlem iptal edilebilmektedir. Göz damlası (Eyedropper) aracı ( ) kullanılarak, tıklanan yüzeyin renk kodu ana renk olarak renk paletine işlenmektedir. Renk paletinde ön plan ve arka plan olmak üzere iki renk kutusu bulunmaktadır. Klavyedeki [X] düğmesi tıklanarak kutulardaki renkler kullanıma alınabilmektedir. İyileştirme fırça (Healing brush) aracı ( ) kullanılarak, görsel üzerindeki istenmeyen çizikler, bozukluklar v.b. sorunlar giderilmektedir. Fırçanın boyutun ve özellikleri ayarlandıktan sonra klavyedeki [Alt] düğmesi basılı tutularak görsel üzerindeki temiz ve düzenli bir bölge seçilmektedir. Ardından, [Alt] düğmesi serbest bırakılmalı ve düzenlenmesi gereken yüzey üzerinde fare imleci gezdirilmelidir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
15
Araçlar Fırça (Brush) aracı ( ) kullanılarak, seçili katmandaki nesneler boyanabilmektedir. Bunun için öcelikle fırça boyutu ve rengi ayarlanmalıdır. Kopya damga (Clone stamp) aracı ( ) kullanım yönüyle iyileştirme fırça aracına benzemektedir. Ancak, bu araç iyileştirme fırça aracı gibi işlem sonunda harmanlama yapmamaktadır. Kopya damga aracı, birinci seçilen alandan bilgiyi kopyalamakta ve ikinci seçilen alana kopyalanan bu bilgiyi yapıştırmaktadır. Geçmiş fırça (History brush) aracı ( ) kullanım yönüyle fırça aracına benzemektedir. Ancak bu aracın kullanımıyla, görsel üzerine uygulanan tüm değişikliklerin geri alınması sağlanmaktadır. Ayrıca, yapılan tüm değişiklikler ve bu değişikliklerin geri alınma adımları Geçmiş (History) panelinden takip edilebilmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
16
Araçlar Silgi (Eraser) aracı ( ) kullanılarak, seçili katmandaki nesne ve renkler silinebilmekte ve temizlenebilmektedir. Silme işleminin ardından, alt katman ya da katmandaki yüzeyler görünür hale gelebilmektedir. Degrade (Gradient) aracı ( ) kullanılarak, iki ya da daha fazla rengin birbirleri arasında yumuşak geçiş yaparak seçili alanın boyanması sağlanmaktadır. Bulanıklık (Blur) aracı ( ) kullanılarak, seçili görsel üzerinde bulanıklık filtresi uygulanabilmektedir. Bunun için, öncelikle fırça boyutu ve modeli seçilmektedir ve ardından yüzeye uygulanmaktadır. Atlatma (Dodge) aracı ( ) kullanılarak, seçili görselin aydınlatılması, ışıklandırılması ya da gölgelendirilmesi sağlanmaktadır. Fırça boyutu ve uygulama biçimi değişikliği için denetim panosundaki düğmeler kullanılmaktadır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
17
Araçlar Kalem (Pen) aracı ( ) kullanılarak, kaynak noktalarından oluşan yollar ve özgün şekiller çizilebilmektedir. İki noktanın arasına düz bir çizgi çekilebilmekte ya da ikinci noktayı oluşturmadan önce farenin seçim düğmesine basılı tutup istenilen yönde açı verilebilmektedir. Yatay yazı (Horizontal type) aracı ( ) kullanılarak, katman ve görsellerin üzerine metin bilgisi eklenebilmektedir. Yol seçim (Path selection) aracı ( ) kullanılarak, Kalem aracı yardımıyla oluşturulmuş görsellerin tesbiti ve seçimi yapılabilmektedir. Diktörtgen (Rectangle) aracı ( ) kullanılarak, Dikdörtgen seçim çerçevesi aracının tüm işlemleri gerçekleştirilebilmektedir. Ancak, bu aracın yardımıyla ön plan rengi kullanılarak maskeleme yapılabilmektedir. Ayrıca, bu araç sembol çizimleri için de kullanılabilmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
18
Araçlar El (Hand) aracı ( ) kullanılarak, tasarım ekranına sığmayan görseller üzerinde gezilebilmektedir. Özellikle, bu araç ayrıntılar üzerinde çalışılırken yakınlaştırma eylemine ihtiyaç duyan tasarımcılar için oldukça faydalıdır. Yakınlaştırma (Zoom) aracı ( ) kullanılarak, tasarımı yapılan görselin yakınlaştırılması ve uzaklaştırılması sağlanmaktadır. Klavyedeki [Alt] düğmesine basılı tutularak yakınlaştırma eylemi uzaklaştırma eylemine dönüştürülebilmektedir. Renk seçim (Color picker) aracı ( ) kullanılarak, ön plan ve arka plan renkleri oluşturulabilmektedir. Öncelikle, fare imleciyle kutulara tıklanmalı ve açılan renk kataloğundan bir renk seçilmelidir. Renk kutularının üzerindeki ok sembolü tıklanarak ön ve arka renklerin yerleri değiştirilebilmektedir. Hızlı maskeleme (Quick mask) aracı ( ) kullanılarak, görseller üzerinde maskeleme işlemleri gerçekleştirilebilmekte ve yapılan işlemler iptal edilebilmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
19
Geçmiş Paneli Geçmiş (History) paneli kullanılarak, hatalı uygulamalar geri alınabilmektedir. Tasarımı gerçekleştirilen doküman Uygulanan adımlar Görselin ekran görüntüsünü alma Uygulama adımı silme Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
20
Katmanlar Katman, bir nesnenin diğer bir nesne ya da nesnelerin üzerine yığılması durumunda o nesnenin bulunduğu yüzeye verilen addır. Görüntülenen tasarım Katmanların görünümü Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
21
Katmanlar Katmanların kullanımı sayesinde düzenleme işlemleri kolayca yapılabilmektedir. Katmanlar, içerdikleri bilgi ve tasarımlara göre yeniden adlandırılabilmekte ve renk kodlarıyla işaretlenebilmektedir. Yeni bir katman eklemek için Katmanlar (Layers) panelindeki Yeni bir katman oluştur (Create a new layer) düğmesine tıklayınız. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
22
İsim ve Renk Kodu Katmanları
Katmanın üzerine fare imleciyle çift tıklama yaparak ilgili katmanın ismi düzenlenebilmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
23
İsim ve Renk Kodu Katmanları
Katmanın üzerine fare imleciyle sağ tıklama yaparak açılan listeden bir renk kodu seçilebilmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
24
Katman Plakası Bileşenleri
Harmanlama modu Katman saydamlığı Hepsini kilitle Konumunu kilitle Katman görünürlüğü Görselin piksellerini kilitle Şeffaflığı kilitle Katman stilleri Katmanı sil Katman maskesi Yeni katman oluştur Yeni ayar katmanı Yeni grup oluştur Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
25
Harmanlama Modu Harmanlama modu (Blending mode), katmanların birbiriyle etkileşimini değiştirir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
26
Katman Saydamlığı Katman saydamlığı (Layer opacity), seçili katmanın şeffaflık ayarını düzenlemek amacıyla kullanılmaktadır. Sıfır (0) değeri katmandaki bilgileri görünmez yaparken, yüz (100) değeri bu bilgileri tamamen görünük hale getirecektir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
27
Hepsini Kilitle Hepsini kilitle (Lock all) düğmesi tıklandığında, seçili katman üzerinde herhangi bir düzenleme yapılamayacaktır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
28
Konumunu Kilitle Konumunu kilitle (Lock position) düğmesi tıklandığında, seçili katmandaki görsellerin konumları sabitlenmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
29
Görselin Pikselleri Kilitle
Görselin piksellerini kilitle (Lock image pixels) düğmesi tıklandığında, seçili katman üzerine çizim yapılamamaktadır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
30
Şeffaflığı Kilitle Şeffaflığı kilitle (Lock transparent) düğmesi tıklandığında, seçili katmanda yer alan görselin şeffaf alanları boyanamamaktadır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
31
Katman Stilleri Katman stilleri, seçili katmana uygulanabilecek gölgelendirme, çerçeve ekleme ve renklendirme gibi çeşitli seçenekler içermektedir. Bunun için öncelikle bir katman seçilmeli ve ardından katman listesinin altında yer alan Bir katman stili ekle (Add a layer style) düğmesine tıklanmalıdır. Açılacak olan listeden bir seçenek tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
32
Katman Stilleri Ekrana gelecek olan pencereden ilgili ayarlamalar yapıldıktan sonra Tamam (OK) düğmesine tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
33
Katman Maskesi Katman maskesi özelliği kullanılarak görseller üzerinde düzenleme yapılırken görselin asıl hali korunmaktadır. Maske uygulanacak katman seçildikten sonra Katman maskesi ekle (Add layer mask) düğmesi tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
34
Katman Maskesi Ardından, fırça aracı görselin maskelenmesi istenen kısımları üzerinde gezdirilmelidir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
35
Katman Maskesi Maskeleme seçeneklerini görüntülemek ve düzenlemek için uygulanan maskenin üzerine fare ile sağ tıklama yapılmalı ve açılacak olan listeden ilgili seçeneğe gidilmelidir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
36
Yeni Ayar Katmanı Yeni ayar katmanı düğmesi altındaki seçenekler kullanılarak, katmanlar içerisinde yer alan görsellere zarar vermeden genel düzenlemeler yapılabilmektedir. Bunun için öncelikle Yeni bir dolgu ya da ayarlama katmanı oluştur (Create new fill or adjustment layer) düğmesi tıklanmalı ve açılan listeden bir katman özelliği seçilmelidir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
37
Yeni Ayar Katmanı Ardından, açılacak olan pencereden ilgili ayarlamalar yapılmalı ve Tamam (OK) düğmesi tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
38
Katman Grupları Oluşturma
Yeni bir grup oluştur (Create a new set) düğmesi tıklanarak klasörler oluşturulabilmekte ve katmanlar da bu klasörler içerisinde gruplanabilmektedir. Öncelikle, Yeni bir grup oluştur (Create a new set) düğmesi tıklanmalı ve bir klasör oluşturulmalıdır. Ardından, ilgili katmanlar bu klasörün içerisine sürükle ve bırak yöntemiyle eklenebilmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
39
Katman Silme Katmanı sil (Delete layer) düğmesine tıklanarak seçili katmanlar silinebilmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
40
Katman Görünürlüğü Katman görünürlüğü, her katmanın önündeki göz sembolüne tıklanarak açılıp kapatılabilmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
41
Katmanların Genel Seçenekleri
Katmanların genel seçeneklerini görüntülemek için Katmanlar (Layers) sekmesinin bulunduğu listenin sonundaki aşağı açılır liste tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
42
Yeni Doküman Oluşturma
Adobe Photoshop programında, yeni bir doküman oluşturmak için Dosya (File) sekmesindeki Yeni... (New...) düğmesi tıklanmalıdır. Görüntülenecek olan pencereden sayfa bilgileri düzenlenmeli ve ardından Tamam (OK) düğmesi tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
43
Doküman Kaydetme Bir dokümanı kaydetmek için Dosya (File) sekmesindeki Kaydet (Save) düğmesi tıklanmalıdır. Bir dokümanı farklı bir isimle ya da türde kaydetmek için Dosya (File) sekmesindeki Farklı Kaydet... (Save As...) düğmesi tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
44
Kayıtlı Dokümanı Açma Adobe Photoshop programında, bir dokümanı açmak için Dosya (File) sekmesindeki Aç... (Open...) düğmesi tıklanmalı ve açılacak pencereden ilgili doküman seçilmelidir. Doküman seçiminin ardından Aç (Open) düğmesi tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
45
Açık Olan İmgeleri Düzenleme
Birden fazla pencere üzerinde düzenleme yaparken pencere hizalama teknikleri kullanılabilmektedir. Bunun için öncelikle, Pencere (Window) sekmesindeki Düzenle (Arrange) düğmesi tıklanmalı ve pencere görünüm özelliklerinden uygun olanı seçilmelidir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
46
Cetvel ve Kılavuz Çizgileri
Katmanlar içerisinde yer alan görselleri hizalamak ve düzgün çizgiler oluşturmak için Cetveller (Rulers) aracı kullanılabilmektedir. Bunun için öncelikle, Görünüm (View) sekmesindeki Cetveller (Rulers) aracı aktif hale getirilmelidir. Ardından, cetveller üzerinden fare imleci ile seçim yapılmalı ve kılavuz çizgileri ayarlanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
47
Kanallar Kanallar (Channels) sekmesi kullanılarak, tasarımın ana renk kodları düzenlenebilmekte ve görünüm özellikleri ayarlanabilmektedir. Kanallar (Channels) sekmesi, genellikle Katmanlar (Layers) sekmesiyle aynı pano üzerinde yer alırlar. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
48
Kırpma, Yeniden Boyutlandırma ve Döndürme
Kırpma (Crop) aracı kullanılarak görseldeki fazlalıklar ve istenmeyen alanlar temizlenebilmektedir. Araçlar panasonudan, Kırpma (Crop) aracı seçildikten sonra ilgili görsel kenar ve köşelerinden kırpılabilmektedir. Kırpma işleminin ardından onay düğmesine tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
49
Yeniden Boyutlandırma
Bir görseli yeniden boyutlandırmak için Görsel (Image) sekmesindeki Görsel Boyutu... (Image Size...) düğmesi tıklanmalıdır. Açılan pencereden yeni boyutlandırma bilgileri işlenmeli ve ardından Tamam (OK) düğmesi tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
50
Döndürme Tasarımı yapılan görseli belirli bir açıda döndürmek için Görsel (Image) sekmesindeki Görsel Döndürme (Image Rotation) düğmesi tıklanmalıdır. Görsel Döndürme (Image Rotation) düğmesi altındaki yönlendirme seçenekleri tüm görsellere uygulanabilmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
51
İki Görseli Birlikte Harmanlamak
Birden fazla görseli harmanlamak için katman maskesi özelliği kullanılabilmektedir. Bunun için öncelikle, görseller tasarım ekranına yüklenmeli ve çoklu görünüme geçilmelidir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
52
İki Görseli Birlikte Harmanlamak
Kopyalanması istenen görselin bulunduğu pencere seçilmeli ve Seç (Select) sekmesindeki Tümü (All) düğmesi tıklanmalıdır. Ardından, Düzenle (Edit) sekmesinde yer alan Kopyala (Copy) düğmesi tıklanmalı ve seçili görsel kopyalanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
53
İki Görseli Birlikte Harmanlamak
Kopyalanan görselin ekleneceği diğer görsele gidilmeli Hızlı seçim (Quick selection) aracı yardımıyla görselin ekleneceği alanın sınırları çizilmelidir. Ardından, Düzenle (Edit) sekmesinde yer alan Özel Yapıştırma (Paste Special) seşeneği altındaki İçine Yapıştır (Paste Into) düğmesi tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
54
İki Görseli Birlikte Harmanlamak
Eklenen görsel yeniden boyutlandırılmak istendiğinde Düzenle (Edit) sekmesinde yer alan Serbest Dönüşüm (Free Transform) düğmesi kullanılmalıdır. Yapılan düzenlemenin ardından onay düğmesi tıklanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
55
İki Görseli Birlikte Harmanlamak
Görseller arasındaki renk geçişini sağlamak için Göz damlası (Eyedropper ) aracı kullanılmalı ve arka plan rengi kopyalanmalıdır. Renk kodu seçimi ardından, Boya kovası (Paint bucket) aracı seçilmeli ve hedeflenen alan seçili renkle doldurulmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
56
Akıllı Nesne Akıllı nesne özelliği kullanılarak düzenlemesi yapılan görsellerin asıl piksel ya da vektör verileri korunmakta ve yapılan düzenlemeler için yeni bir katman oluşturulmaktadır. Bu katmana akıllı nesne katmanı da denmektedir. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
57
Akıllı Filtre Uygulama
Akıllı nesne oluşturmak için ilgili görsel, Dosya (File) sekmesi altında yer alan Akıllı Nesne Olarak Aç... (Open As Smart Object...) seçeneği kullanılarak açılmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
58
Akıllı Filtre Uygulama
Ardından, Filtre (Filter) sekmesinde yer alan bir filtre özelliği seçilmeli ve görsele uygulanmalıdır. Bilgisayar ve Teknoloji Yüksekokulu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Türkiye
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.