Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
Yayınlayanhasan kerimoglu Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
SPOR BİYOMEKANİĞİ TENİSTE FOREHAND VURUS ANALİZİ ÇAĞATAY COŞKUN 152005042 MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ SPORBİLİMLERİ FAKÜLTESİ-ANTRENÖRLÜK (N.Ö )
2
Forehand vuruşun anlamı, ingilizcedeki “ fore “ dan (ön taraf) gelir. Tenisdeki en güçlü vuruş forehand’dir çünkü; kullandığınız, yani baskın olan elinizle yaptığınız vuruştur. Hangi elinizin forehand olduğunu anlamak için günlük hayatta kullandığınız tarafa göre solak ya da sağlak şeklinde forehand’inizi belirleyebilirsiniz FOREHAND (Elönü Düz Vuruş) Tekniği NEDİR
3
NORMAL TOP BEKLEME POZİSYONU DURUŞ POZİSYONLARI Bu pozisyonda ayaklar çizgiye dik, bacaklar arası bekleme pozisyonu omuzların genişliği kadar, dizler hafifçe bükük, vücut ağırlığı iki bacak üzerine eşit dağılmış vaziyette, vücut gayet rahat ve yumuşak olarak gelecek topa karşı hazır bekliyor. FOREHAND 'İN HAZIR POZİSYONU Sağ elle oynayanlar için, sol ayak önde çizgiye 45derece'lik bir açı meydana getiriyor. Arka ayak ise çizgiye paralel bir durumda bulunuyor. Ayak uçları hemen hemen birbirlerine paralel bir çizgi meydana getirecek şekilde, iki ayak arasındaki mesafe omuz genişliği kadar. Eğer bu mesafe omuz genişliğinden fazla olursa, normalden büyük adım atılmış olur ve bacaklarda gerilme meydana getirir. Bacaklar arası mesafesi omuz genişliğinden kısa ise, vücutta dengesizlik yapar (vuruş esnasında), bacaklar yerden kuvvet alamaz. Tabii ki oyun içerisinde, bu durumların dışında pozisyonlarda meydana gelecektir.
4
Birinci Faz 1. Tutuş: (elönü): Sağlam bir tutuş elde etmek için teniscinin parmak flekstörleri güçlü omladır. 2. Pivotlama: Omuz hattı fileye 90º olana dek sağa dönüş (rotasyon) İkinci Faz 3. Vuruş türüne göre vuruş rayına oturmak veya raketi vuruşa hazırlama, raya girme. 4. Ağırlık aktarması (Sağ ayaktan sol ayağa): Bu durumda sağ ayakta çalışan kaslar sol ayakta çalışacak olan kaslara, yani “Vastus, lateralis, Gracillis, Adduetor magnus, Semitendinasus, Biceps fomoris, İllatibal troet of facia lata, Semimembranosus, Popliteel fassa, Sartorius, Preneus longus, Steus, Preneus brevis, Flexor hallucus longus, Extensor digitorum longus, Peranus tertlus, Plantoris, Fastrocnemlus, Calconcel (Achilles tendom), Solcus, Flexor digtorum longus, Tibialis antertor kaslarına ağırlık aktarılır. 5. Topa Vuruş: (Fileye yakın kalça hizasında topa vuruş)Topa vuruş esnasında kol önce geriye doğru bir gerilme yaparak başta Deltoid, Peçtorolis major ve Biceps brachii kasları olmak üzere Brachiodadialis, Flexor carpi radialis, Patmaris longus, Extor digtorum kaslarında az miktarda bir gerilme yapar. Ve topun raketle birleştiği anda ve topa vuruş anından birkaç saniye önceki anda topa vurulması gereken şiddete göre gereken gerilme yapılır ve topa vurulur.
5
Forhan (Elönü Düz Vuruş) Hareketinde Topla Temas Anında Çalışan Ana Kaslar Deltoid kası, Pactorolis major kası, biceps berachii kası, Triceps brachii, Fleşor carpi ulnaris, Glutaus maximus, Extensor carpi radialis brevis, Extensor digitorum, Extensor pollicis longus, Vastus lateralis, Gracillis, Adductor magnus, Gastracnemlus, Soleus, Latissimur dorsi, Tropezlus, Extornal abliguz, Gleteus medius. Yukarıda belirtilen kaslar, topla temas anındaki kullanılan kaslardır.
6
Forhand Hareketinde Topa Vuruştan Sonra Yapılan Hareketler ve kasların işlevselliği Topa vuran koldaki gerilme maxsimumdan minimuma kadar, düşer ve vuruş yönüne doğru kol hareketi, vücudun yanından, devam eder. Sol bacak ağırlığın çoğunu yüklenmiş olarak gergindir. Sağ kol dirsekten yüzün sol tarafına doğru kırılmıştır. Sol kol, tüm hareket boyunca olduğu gibi, yanda, sağ kola paralel, atış yönünü gösterir konumdadır. Bu sayede vücut dengesi korunmuş atış yönü sağlanmış olur. Topa vurulduktan sonra sol bacak vücudun ağırlığının neredeyse hepsini yüklenmiştir ve Gastrocnemlus, solcus, Vastuk lateralis, Grocillis, Biaps femoris, sortorius, Addeuetor longus, Vastus medialis, Rectus femoris gibi kasların çalışmasıyla denge sağlanarak harekete son verilir.
7
TOPSUZ FOREHAND VURUŞU 1.Foto Topun gelişini beklerken dikkat edilecek hususlar, a) Bacakların arası omuzların genişliği kadar, b) Dizler hafifçe bükük, c) Vücut gayet serbest (hiçbir şekilde sertlik yok), d) Vücut dik değil (hafifçe öne doğru eğilmiş durumda) e) Raket vücudun önünde sağ elle tutuluyor, sol el raketi boğaz kısmından tutuyor. 2.Foto Bekleyiş pozisyonundan sonra, top gelirken sağ ayak arka çizgiye dik durumdan paralel duruma geçiyor ve bu esnada seri bir hareketle raket arkaya gidiyor. Bu anda da vücudun belden yukarısı da, raketin geriye doğru gidişini takip ederek yan dönüyor. Sol omuzun dışı fileyi görecek şekilde dönerek, ideal yan dönme pozisyonuna geliyor. 3.Foto Raket tutan sağ kol, düz bir şekilde yana doğru uzamış. Raketin başı bilekten yukarıda bulunuyor ve aynı anda sol bacağıda top hizasına koyarak (bacaklar omuz genişliğinde açık) vuruşa hazır bir şekle geliyor. 1 23
8
TOPSUZ FOREHAND VURUŞU 4 5 6 4.Foto Vücud yan dönmüş durumda, vücut ağırlığı arka bacakta toplanmış, sağ ayak arka çizgiye paralel, sol ayak arka çizgi ile 45derece’lik bir açı meydana getiriyor. Dizler hafifçe bükük, vücut rahat. 5.Foto Sonra topa doğru olan hamle başlıyor ve top ile vücudun önünde buluşuyor. Vücut ağırlığı, arka bacaktan ön bacağa geçiyor. Raketin başı yere paralel, kol düz bir şekilde topla buluşma pozisyonunda görülüyor. Dizler hafifçe bükülmüş durumda. 6.Foto Bitişte meydana gelenler ise, a) Vücut ağırlığı tamamen ön bacağa geçerek, b) Omuzlarım ve kalçalar fileye paralel duruma geliyor. Bu arada hareketin başlangıcından bitişine kadar olan bölümde, vücut 90derece’lik dönüşünü tamamlıyor.
9
FOREHAND 'İN ESASLARI 1- Doğru griple tut, 2- Hazır pozisyonda rahat bir şekilde bekle, 3- Vücudu döndür ve topa doğru hızlı birinci adımı at 4- Omuzu döndürerek, raketi arkaya alma hareketini yap 5- Raketi geriye alma hareketini normal uzunlukta yap 6- Loop hareketinde arkada düşürmeyi doğru yap, 7- Raketi topa vurmak istediğin noktanın hafifçe altına düşür 8- Topa adımını doğru ayakla at, 9- Dizlerini kır ve vücudunu alçalt, 10- Vücut ağırlığının transferini doğru yap, 11- "İçeriden dışarıya" hareketini doğru yap, 12- Rehber olarak avuç içini doğru kullan, 13- Raket tutmayan kolunla muvazeneni sağla, 14- Dizlerin, kalçaların, göğsün ve omuzların dönüşünü aynı zamana getir, 15- Vuruş anında- bileğini sıkı tut, 16- Topla temasa doğru vücut şekliyle geç, 18- Topla teması raketin ortasıyla yap, 19- Vuruş esnasında vücudu ileriye ve yukarıya doğru kaldır, 20- Topa yükselirken vurmaya çalış, 21- Kafayı sallamadan vücutla birlikte bir uyum içersinde kullan, 22- Topa vuran raket kolu çeneye değinceye kadar kafayı, gözleri aşağıda tut ve kafanla topun gidişini takip et, 23- Vuruşu uygun olarak yükselt, 24- Vuruşu tamamla ve tekrar hazır pozisyona geç
10
FOREHAND VURUŞU SIRASINDA YAPILAN HATALAR 1.Foto Oyuncu vuruşla beraber, sağ adımıyla sahanın içerisine doğru yürüyor. Bu çeşit hatada genellikle oyuncular topu çapraza doğru vururlar, vücut dengede kalamadığı için topu paralele atamazlar. Topla olan temasları çok kısa olduğundan, raketi daima yanda bitirirler. Hiç bir estetiği olmayan bir vuruş şeklidir. 2.Foto Yukarıda görülen hatada ise, oyuncular genellikle vuruş sırasında vücut ağırlığını ön bacak üzerine taşımazlar ve vücudu rahatlatmak için karnı dışarı çıkarıp, belini geriye doğru katlayıp, büyük bir zorlama yaparlar ve bel ağrısı çekerler. Bu harekette, raketin bitiş noktası gene vücudun yan tarafı olur ve vücudun büyük bir kısmı aşırı germe ve zorlamaya uğrar. Üstte görülen fotoğraftaki hataları ise şöyle sıralayabilirim. 1) Dizler hiç kırılmamış, 2) Dizler kırılmadığı için de alçaktan gelen topla temas etmek için, raketin başı aşırı şekilde yere doğru düşürülmüş bir durumda bulunuyor. Bu şekilde oynayan oyuncular hiç bir zaman alçak toplara karşı başarılı olamazlar 123
11
1.foto Burada ise, oyuncu topa vururken kapalı ayak pozisyonu alıyor ve sağ ayağın önünde bir yerde olması gereken sol ayak geride bulunuyor. Buna bağlı olarak vücut ağırlığı, kesinlikle arka bacaktan ön bacak üzerine geçip, vücudu rahatlatıp topa kuvvetle vuramıyor. Bu fotoğrafta, vuruş sırasında bacaklar tamamen kilitleniyor, ve aşırı bir gerilmeye uğruyor. 2.foto Yukarıda fotoğrafta ise, oyuncu hiç bir şekilde yan dönmüyor ve dizlerini kırmıyor. Bu şekilde topa vuran oyuncular, topu paralele ve çapraza atmak hususunda daima problemlerle karşılaşacaklardır. FOREHAND VURUŞU SIRASINDA YAPILAN HATALAR 12
12
1.foto Burada görülen hatalar ise, oyuncu vuruş sırasında hareketi yukarıdan aşağıya doğru bitiriyor. Bilek yere doğru eğik bir durumda, ve raketin başı ise yere doğru bakıyor. Normal vuruştaki raket başı bitişi ile tam bir tezat meydana getiriyor. 2.foto Yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi, oyuncu burada raketle topu taşıma alanından hemen ayrılarak, bitirişi havaya doğru yapıyor. Raketin topu kontrolu çok az ve genellikle top amaçlanan yönlerin dışına düşer. Estetik bakımından da hiç güzel omayan bir pozisyon meydana geliyor. FOREHAND VURUŞU SIRASINDA YAPILAN HATALAR 1 2
13
FOREHAND TUTUŞLAR CONTİNENTAL TUTUŞ Avuç içi, en üstteki bölümün çapraz tarafına ve baş parmakla işaret parmağının meydana getirdiği (V) formunun ortası ise, üst bölmenin ortasına gelir. Bu tutuşta, Eastern Forehand'den daha fazla kuvvetli kola ve bileğe ihtiyaç vardır. Çok iyi zamanlama ve koordinasyon yapılması gereklidir. Alçak toplarda rahattır, fakat yüksek toplarda bir çok problem çıkar. Paralel toplarda ayarı zordur, çapraz toplarda daha rahattır. Üç türlü continental tutuş vardır. Continental Tutuşta, (V) Formunun orta noktası, raketin birinci bölümünün yani tepe bölümünün ortasına gelir.
14
EASTERN FOREHAND TUTUŞU Sol elle raketin boğazından tutunuz, sağ elinizi düz bir şekilde tellere dayayıp, elinizi aşağıya yani raket sapına doğru kaydırıp sapı tutunuz. Meydana Gelen Durum Şöyledir: Başparmakla işaret parmağı (V) şeklinde bir form gösteriyor. (V)'nin ortası sağ yan bölmeye geliyor. Son üç parmak ise, sağın dik geniş yan tarafında bulunuyor. Burada bu son üç parmağın tırnakları fileye bakıyor. İşaret parmağı diğer parmaklardan ayn olarak, raketin yanına ve altına yayılmış durumda bulunuyor ve şekilden dolayıda TETİK PARMAGI ismini alıyor. Tetik parmağı, birinci parmak ve orta parmak arasında, orta parmağın kenarına dayanmış olarak bulunuyor. Bu tutuşun pek çok avantajları vardır, bundan dolayı pek çok kez tercih edilir. Avuç içi, raketin arkasına dayandığı için, vuruş anında en yüksek kaldırma kuvvetini sağlar. Bu her türlü yükseklikteki toplara' karşı aynı etkinlikte çalışır. Topspin'de ise topun altından üstüne doğru çıkarak, vuruşu tamamlar. Burada hatırlatmak istediğim en önemli şey, devamlı raketin sapını sıkmayınız, ancak topa vuruş anında raketi sıkı tutup vuruş sonunda yine gevşetiniz. Eastern Forehand Tutuşta, (V)formunun orta noktası, raketin ikinci bölümünün yani sağ yan bölümünün hemen hemen orta noktasına yakın yerine gelir.
15
WESTERN FOREHAND TUTUŞU Avuç içi, raketin tutuş (grip) yerinin altına gelir ve gök yüzünü gösterir. Yarım western, Eastern ve Western arası bir tutuştur. Bu tutuş servis için pek kullanışlı değildir. Aynı zamanda vole içinde fazla randıman vermez. Bu tutuşta, raketin yüzü çok kapalı olur ve çok kuvvetli topspin vurulur. Omuz yüksekliğindeki toplara karşı çok etkilidir. Bunun bir diğer problemide, bu tutuştan diğer tutuşa geçmek için, çok fazla raket yüzü değiştirmek gerekir. Eğer bu tutuşta, topla temasta topu taşıma hareketi az yapılırsa ve hareket çabuk bitirilirse, vurulan toplar, çok kısa düşecektir. Bunu önlemek içinde, ya topla teması iyi uzatmalı yada tutuşu biraz Eastern Forehand'e doğru kaydırmalıdır. Western tutuşla oynayan oyuncuların ayak pozisyonları, Eastern ve Continental stil ile oynayan oyunculardan daha değişiktir. Pek çoğu açık pozisyonda (yani dönmeden) topa vururlar. Mesela Forehand tarafına gelen topa sol ayak yerine, sağ ayakla yaklaşırlar, omuzları döndürüp vuruş kuvveti meydana getirirler. Western Forehand Tutuşta, (V) formunun ortası, yarım western'de 3.cü bölümün hemen baş tarafına, tam western'de ise 3.cü bölümün orta noktasına gelir.
16
FLAT FOREHAND VURUŞU (DÜZ) 1.foto Yukarıdaki fotoğrafta, ideal bir bekleme pozisyonudur. Ayakların arası omuzların genişliği kadar, dizler hafifçe bükük, raket vücudun önünde, raketin boğazından sol elle tutarak sağ el dinlendiriliyor. Burada bir hatırlatma yapmak isterim. Bazı oyuncular, topu bekleme pozisyonunda bile raketin sapını sıkarlar ve kol çok kısa bir sürede yorulmaya ve aşırı kasılmaya başlar. Aslında her vuruştan sonra, raketi oynamayan ele verip ikinci vuruşa kadar dinlendirmek lazımdır. 2.foto Bu pozisyonda ise gene, gözlerle gelen topun mesafesini ayarlanır. Topun yaklaştığını görünce, yavaş yavaş erkenden raket geriye almaya başlanır. Sol eli raketin boğazından çekilir. Dizler gene bükülür ve vücud yumuşaklığını korur. 3.foto Şu anda top, filenin üzerinden geçip alçalmaya başladı. Bunları kafa ve göz hareketlerinden anlamak mümkün oluyor. Hafifçe raketi geri almaya devam ederken, sağ ayak arka çizgiye dik pozisyondan çizgiye paralel pozisyona geçiyor. Top yere değip yükselmeye başlıyor. Bu esnada raketi geri alma, fileye tamamen yan dönme, ağırlığı arka bacağa verme esaslarını yerine getirilir ve gözler ile topu çok iyi bir şekilde takip edilir. Sol kolla da denge sağlanır ve geride raket başı bilekten yukarıda ve raketle yarım daire hareketini (Loop) devam ettirilir.
17
4.foto Yan pozisyonu koruyarak, arkadaki yarım daire hareketinin devamı olarak, raketin başı aşağıya topun seviyesine inmeye başlıyor. Gene gözlerlerle, topu çok iyi takip ediyoruz. Hücum adımı olan sol adımımı tam zamanında kullanıp, kolumu çok rahatça geriye açıp vücutla koordinasyonu sağlayarak, kuvveti topluyoruz. Dizleri de bükerek, vücudun topun altına girmesine, yaylanarak fazla sürat ve kuvvet toplamasına yardım ediyoruz. 5.foto Yukarıdaki fotoğrafta ise topu tam vücudun önünde, kuvvetin patlama noktasında, kolum en kuvvetli ve düz bir şekil aldığı yerde, bilek hafifçe arkaya doğru katlanarak destek alıyor. Kafa ve gözlerle topu raketin tam ortasında görürüz, ve raketin yüzü yere dik şekilde duruyor. Böylece raketle top tam düz bir şekilde birleşiyor. Burada ayrıca vücut ağırlığı ön bacağa geçmiş bulunuyor. 6.foto Topla temas pozisyonundan sonra, raketle topu 4 top çalışması dediğimiz taşıma alanının sonuna ve hedefe doğru hareketi ve raketi taşıyoruz. Burada vücud oldukça rahat ve vücut ağırlığı tamamen ön bacağa toplanıyor. Taşıma olayı bitmiş ve raket hedefine gelmiş bulunuyor. Sağ kol pazısı çeneye değiyor, raket tutan kol ve raket (V) şeklinde bitiyor. Vücud yan dönüşten bitişe kadar 90 derce ’lik dönüşünü tamamlıyor. Bu dönme sırasında topa tam kol ve tam vücut kuvvetiyle vurarak fazladan bir kuvvet kazanıyor. Vücudun rahatça dönmesinede,. fotoğraftada görüldüğü sağ ayağın parmak ucunda kalıp, topuk kısmını kaldırarak dışa dönüşümüyle yardım ediyor, buda vücudu rahatlatıyor
18
TOPSPİN FOREHAND VURUŞU (BURGULU-DÖNDÜRMELİ) 1.foto Topun karşıdan geldiğini görüldüğü anda, raketi hemen loop hareketini yaparak geri almaya başlanıldığı sırada vücudu da döndürmeye başlarız.. Mesafe ayarını tam istenilen şekilde yapmak için, küçük adımlarla en ideal pozisyonu yakalamak üzere hareketler devam ettirilir. Top rakip sahadan gelmekte iken gözlerle topun gelişini takip edilir. 2.foto Top kendi sahanıza düştü ve sıçramaya başladı. Oyuncu bu arada raketi tamamen vücudun yan tarafına getirmiş bulunuyor ve vücud tamamen yan dönmüş, sol omuz dışı fileye bakıyor. Sağ ayak çizgiye paralel koyarak, sol adımlada topa doğru hücum adımı atacağız, gözlerle de top takip ediliyor. Vücut ağırlığı şu anda arka bacak üzerinde bulunuyor. 3.foto Bel hizasına gelen topa topspin forehand vurabilmek için dizleri iyice kırıyoruz. Bu arada raketin başını iyice düşürüp, topun altına raketimi sokuyoruz. Şu anda raketin yüzü yere doğru kapalı ve bileği geriye yaslamış durumdayız. Gözlerle topu takip edip, topla vücudun önünde buluşacağız. Topspin alçak vuruşlarda, vücudun tamamen topun altına girmesi lazımdır. Vücut burada dizlerden yaylanarak büyük bir kuvvet kazanır. Bütün vuruş çeşitleri içinde (topspin, düz, kesik) en fazla kuvvet harcaması topspinde olur.
19
4.foto Topla, vücudun önünde buluştum. Raketin yüzü, hemen hemen yere dik bir duruma geldi. Bu esnada raketin yüzü, kapalı vaziyetten yere dik vaziyete geçerken, topun altından arka ortasına doğru, aşağıdan yukarıya olan sürtünme ve vurma ile topu ileriye doğru döndürmeye başlıyor. Gözlerle halen topu gözlüyoruz. Burada raketin başı 3 nolu fotoğrafa göre biraz daha yukarıya kalkmış durumda, yere hemen hemen paralel vaziyete gelmiş bulunuyor. 5.foto Topu iyice ileriye doğru taşıdıktan sonra, taşıma alanının bitiminden sonra yukarıya doğru giderek vuruşu sağ kol pazısının çeneye değdiği yerde bitiriyoruz. Raketin başı diğer vuruşlara göre biraz daha fazla yukarıda bitiyor. Buda, bu vuruşta harcanan fazla kuvvetten meydana geliyor. Vücut ağırlığı tamamen ön bacak üzerine geçmiş durumda, omuzlar ve kalçalar fileye paralel şekil alarak 90derece'lik vuruş açısını tamamlıyorlar. Vuruşu rahat bir şekilde bitirdikten sonra, giden topu gözlerle takip ediyoruz.
20
SLİCE FOREHAND VURUŞU (KESİK) 1.foto Forehand kesik (slice) vuruş için hazırlanıyoruz. Topun gelişini gördüğümüz anda, raketi hemen geriye almaya başlıyoruz. Yarım daire hareketini uyguluyoruz. 2.foto Raketle yarım daire hareketine devam ediyoruz. Raket başı arkadan inerek top seviyesine geliyor. Gözlele topun gelişini takip ediyoruz ve bu arada yan dönme işlemini tam olarak yapmış bulunuyoruz. Sağ ayak çizgiye paralel, sol bacak lada hücum atağını topa yaparken, raketde ileri hareketini yaparak, topla buluşmaya doğru geliyor. Bu esnada vücut ağırlığı arka bacak üzerinde bulunuyor. Dizleri bükerek, vücudu topun altına getirdiğimiz için, vücud bu yaylanmadan dolayı çok rahat. 3.foto Raket, topla vücudun önünde buluşuyor. Raket başı bir önceki fotoğrafta yukarda idi. Şimdi yere paralel duruma geldi ve topla buluşan raketin yüzü 45derece açık bulunuyor. Kol düz duruma yakın, bilek gene geriye katlanarak destek alma durumunda bulunuyor. Vücut ağırlığı, topa olan hamleyle birlikte ön bacağa geçiyor ve vücud rahatlığını koruyor. Vuruş anında, raketi sıkarak, bütün kuvvetinizii toplayarak, topu ve hedefi hissediyoruz.
21
1.foto Değişik açıdan çekilmiş olan bu fotoğrafta ise, topla buluşma noktasından sonra, topu taşıma alanı başlıyor. Bu taşıma alanını, vücutta dönüşünü tamamlıyarak takip ediyor. Bu esnada da 45 derecelik bir açı olan raket yüzü 30, 15, 0 derece'lik hareketlerle önce topun arkasından, yukardan aşağıya, sonra yandan altına doğru güzel bir hareketle topa karşı olan kesik (slice) hareketini yumuşak bir bilek ve yaylanan bir vücut hareketiyle tamamlıyor. Topun havada süzülüp yere düşmesini ve yerde kaymasını temin ediyor. Gözlerle ve kafayla raketten ayrılan topu takip ediyoruz. 2.foto Raket yüzünün açılarının bitiş şekli, yukardaki bitiş hareketinde kendini tam olarak gösteriyor. Taşıma alanı sonunda, sağ kolun pazısı, çeneye değiyor, raketin yüzü yere paralel yani 0 derece'yi gösteriyor. Vücut ağırlığı, tamamen ön bacak üzerine geçmiş bulunuyor. Dizler hafifçe bükük ve vücud oldukça rahat bir şekilde vuruşu izliyor. FOREHAND KESİK(SLİCE) VURUŞUN KULLANILDIĞI YERLER a) Çok hızlı olan kortlarda, (zamanın az olduğu anlarda), b) Çok alçak gelen toplarda, c) Geç kalınan yüksek ve uzun toplarda (Genellikle topspin vuramayan oyuncular kullanır.)
22
GENEL DEĞERLENDİRME-ÖNERİLER Doğru tutuş pozisyonu Top atılmadan önce doğru pozisyon alma Topa vuruş anında vücudun tamamını kullan vücudu döndür Forehand vurusunu yaparken alttan yukarıya doğru yapılır Vurus anında bileğin sıkı olması şart YAPILMAMASI GEREKENLLER Ayak pozisyonunun kırık olmaması gerek Adımlar ters ayak olmamalı Raket üsten asagı indirilmemeli
23
http://tenisteknik.blogspot.com.tr/2013/01/tenisde-forehand-vurus-teknigi-nasldr.html http://forum.bedenegitimi.gen.tr/tenis-sporunda-forhand-hareketinin-analizi-t134.html http://www.esenkokce.com/tenis-teknik-forehand.asp http://gavcialp.blogcu.com/teniste-vurus-teknikleri/7967081 KAYNAKÇA
24
TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.