Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ"— Sunum transkripti:

1 6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
Pazarı aynı özelliklere sahip alt gruplara ayırarak kümelendirmektir. Pazar bölümlendirmesi ile homogen bir pazarda tüketici istekleri daha iyi izlenir, pazarda yoğunlaşma sağlanır, rekabet iyi izlenir, kaynaklar verimli kullanılır. Tüketici pazarlarının bölümlendirilmesi belli değişken/ değişkenlere göre bölümlere ayırmaktır. Pazarın bölümlendirilmesinde coğrafik, demografik, psikolojik ve davranışsal çeşitli kriterler esas alınmaktadır.

2 Doğru bir Pazar bölümünün özellikleri şunlardır (Yurdakul,1996 ):
Ölçülebilirlik: Pazar bölümünün ve tüketicilerin satın alma gücünün ölçülebilir olmasıdır. Tutarlılık: Pazar bölümünün yeter büyüklük ve karlılıkta olmasıdır. Erişilebilirlik: Pazar bölümüne hizmet edilebilme düzeyidir. Faaliyet gösterebilirlik: Etkin pazarlama programı formüle edebilirlik düzeyidir.    Tüketici Pazar bölümlendirmesinin yararları: Yeni pazar fırsatları sağlanır. Pazar bölümünün istek ve gereksinimleri doğru belirlenir. Pazarlama stratejilerinde yoğunlaşma sağlanır. Kaynaklar iyi değerlendirilir. Hedef kitle, rakipler hakkında odaklanma sağlanır.

3 HEDEF PAZAR SEÇİM MODELLERİ Girişimci pazar bölümünü belirledikten sonra, buna göre Pazarlama Planının geliştirmesi gerekmektedir. Tek bölümde yoğunlaşma Seçici Uzmanlaşma Pazarda uzmanlaşma Üründe Uzmanlaşma Tüm ürünlerle tüm pazarlara girme

4 6.2.5. PROGRAMLARIN KOORDİNASYONU
PAZARLAMA KARMASININ PLANLANMASI Ürün, yer, fiyat ve promosyonla ilgili stratejilerini belirlemesi gerekir. PROGRAMLARIN KOORDİNASYONU Pazarlama planında yer alan faaliyetlerin birbiriyle uyumlu ve destekler nitelikte koordinasyonu sağlanmalıdır. 6.2.6.PAZARLAMA PLANI Girişimcinin amaçları ve pazarı inceledikten sonra, faaliyetlerini kurgulamasıdır. DENETİM Pazarlama Planının uygulama ve kontrolünde tahmini maliyetleri gösteren bütçenin hazırlanması, beklenen satış/karın sağlanıp sağlanamayacağını belirlenmesi ve bu mümkün değilse performans sonuçlarının gözden geçirilmesi sağlanmalıdır.  Bütçe hazırlamada satışların yüzdesi, rekabet göstergesi, amaç ve görev yönteminden birine karar verilmelidir (Marangoz, 2012).


"6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları