Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi Lale YAYLA Okul Rehber Öğretmeni
2
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 1. Bir çocuk başka çocuktan daha az yetenekli olabilir. Önemli olan yeni bir işi tamamlayıp başardığında ya da yeni beceriler edindiğinde cesaretlendirilip övülmesi yani başkalarına göre farklı yeteneklerin su yüzüne çıkarılması ve buna bağlı güven duygusunun pekiştirilmesi. boyabat yaşar topçu yibo
3
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 2. Öğrenci öğretmeni tarafından küçümsenmişse, buda başarısızlığa sebep olabilir. Sevgi ve geniş hoşgörü ile yaklaşma başarıyı körükleyerek, özgüven sorununu halledecektir. boyabat yaşar topçu yibo
4
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 3. Çocuğu başarılı arkadaşlarıyla kıyaslamak yerine kendisiyle kıyaslamak gerekir. Önemli olan çocuğun “dünü” ile “bugünü” arasında görülen somut fakları öğretmen ortaya çıkarmalı. boyabat yaşar topçu yibo
5
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 4. Öğretmen çocuğu kendi kendisiyle yarıştırarak başarı grafiğini yükseltmeli, çocuğun zihinsel kapasitesi, ilgi ve becerileri farklı olan bir başka çocukla karşılaştırmak “duygusal ezilme” “örselenmeye” neden olur. boyabat yaşar topçu yibo
6
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 5. Öğrencinin evde oluşan olumsuz yaşam şartları, yeni bir çevre, yeni öğretmen gibi durumlar öğretmeni tarafından göz önünde bulundurulmalı, yaklaşımlarını daha sıcak daha sevecen ve daha ılımlı hale getirmeli. boyabat yaşar topçu yibo
7
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 6. Fiziksel ve duygusal olgunluktaki yetersizlik okul başarısını engeller. Bu durum karşısında öğretmen öğrencinin yeteneğine göre; spor, müzik aleti çalma, resim kursu gibi bölümlere yönlendirilmeli. boyabat yaşar topçu yibo
8
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 7. Öğretmenin, öğretim yılı başında sergilediği tutum çok önemlidir. Yapılan tutum, olumsuz davranışları pekiştirdiği gibi, doyum sağlayıcı bir okul içinde yeni umutlar oluşturabilir. Çocuklar kendilerini duygusal ve sosyal yönden güvende hissedebileceği, arkadaşlarının gülmeyeceği bir ortama ihtiyacı vardır. Çocuk bütün bu olumsuzlukların kalkmasıyla başarılı olabilir. boyabat yaşar topçu yibo
9
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
8. Çocuğu başarabileceği sorumluluklar verilmeli. (sınıf gazetesi yönetme, sınıf başkanlığı... vb) Böylece çocuk, yeni yetenekler geliştirebilir, kendine güveni gelir, motivasyonu artar. boyabat yaşar topçu yibo
10
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 9. Öğretmen öğrencinin ilerleyebileceğine ve yeteneklerini kullanabileceğine inanırsa çocuk kendine olan güvenini kazanır, sonuçta başarılı olur. Okul başarısızlığı gösteren çocuklar sorumluluk almaya yönlendirilmeli, teşvik edilmeli ve çabaları takdir edilmeli. boyabat yaşar topçu yibo
11
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 10. Öğretmen, öğrencinin zayıf taraflarını değil, iyi ve güçlü taraflarını ön plana çıkararak, takdir edilip öğrencinin güvensizliği önlenip gayrete getirilerek motivesi sağlanabilir. Öğretmen bütün bunları yaparken çok sabırlı olmalı. boyabat yaşar topçu yibo
12
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 11. Yeterlilik duygusu yüksek olan öğretmen, öğrenci girişimciliğini teşvik eden, onu destekleyen, bireysel ihtiyaçlarına eğilen, sınıf kontrolüne az zaman ayıran kişidir. Böyle bir öğrenme ortamı başarı düzeyini arttırır. boyabat yaşar topçu yibo
13
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
12. Öğretmen öğrencisinin zamanını verimli kullanma yollarını öğretmeli, dersin yanında, müzik dinleme spor yapma imkanı olmalı. boyabat yaşar topçu yibo
14
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
13. Başarısızlık diye bir şey yoktur. Yalnızca “öğrenilecek dersler” vardır. Büyüme, bir bilgi kazanma deneme yanılma, cesaret gerektiren deneyim sürecidir. Öğretmen öğrencisini elinden gelenin en iyisini yaptırarak öğrencisini başarıya ulaştırabilir boyabat yaşar topçu yibo
15
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
14. Öğrencide oluşan yüksek beklenti öğrencinin cesaretini kırar. boyabat yaşar topçu yibo
16
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
15. Öğrenciyi olduğu gibi kabul edip, kapasitesine göre çalışma yöntemi uygulanıp başarı yükseltilebilir. boyabat yaşar topçu yibo
17
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
16. Çocuğu zorlayarak eğitim vermeye çalışmak ancak kendini tatminden öte bir yere götürmez. boyabat yaşar topçu yibo
18
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 17. Öğretmen öğrencisine önce öğrenmeyi sevdirmeli, neyi niçin öğreneceğini açık ve net olarak kavratmalı. boyabat yaşar topçu yibo
19
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 18. Sınıfta problemi olan öğrencilerle birebir ilgilenip sorunu halledilmeli ancak bu şekilde sınıfta öğrenme ortamı oluşturulabilir. boyabat yaşar topçu yibo
20
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 19. Öğrencilere yapılacak farklı yaklaşımlar öğrenciler tarafından dikkatle izlenir. Bu tür davranışlar olumlu sonuçlar doğurmaz. boyabat yaşar topçu yibo
21
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 20. Her bir öğrencinin başarabileceği bir “konu” ya da “etkinlik” bulup,yaptırılan etkinlik sonucu takdir edilmeli. boyabat yaşar topçu yibo
22
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 21. Başarısız bir öğrenciyi sınıf dışına itmek hiçbir şekilde başarıya götürmez tersine başarısızlık kaygısının pekişmesini sağlar. boyabat yaşar topçu yibo
23
boyabat yaşar topçu yibo
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 22. Öğrencinin sorduğu soruyu önce onun düşünmesini sağlamalı,hemen cevap vermektense bu konuda çocuğun ne düşündüğünü sorarak araştırma ve düşünmeye yönlendirilebilir. boyabat yaşar topçu yibo
24
boyabat yaşar topçu yibo
ÖĞRENCİYE GÖRE ; İYİ ÖĞRETMENİN NİTELİKLERİ !... boyabat yaşar topçu yibo
25
.İŞBİRLİĞİNE DAYANAN DEMOKRATİK TAVIR
ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN . .İŞBİRLİĞİNE DAYANAN DEMOKRATİK TAVIR boyabat yaşar topçu yibo
26
ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN
.HER ÇOCUK İÇİN SEVECEN VE SAYGILI OLMA boyabat yaşar topçu yibo
27
ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN
.SABIR boyabat yaşar topçu yibo
28
ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN
. GENİŞ İLGİLER boyabat yaşar topçu yibo
29
.HAREKET VE GÖRÜNÜŞÜN HOŞA GİTMESİ
ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .HAREKET VE GÖRÜNÜŞÜN HOŞA GİTMESİ boyabat yaşar topçu yibo
30
boyabat yaşar topçu yibo
ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .DOĞRULUK VE TARAFSIZLIK boyabat yaşar topçu yibo
31
boyabat yaşar topçu yibo
ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .ESPİRİLİ OLMAK boyabat yaşar topçu yibo
32
boyabat yaşar topçu yibo
ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .ÖĞRENCİLERİN SORUNLARINA İLGİ DUYMAK boyabat yaşar topçu yibo
33
boyabat yaşar topçu yibo
ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .ESNEKLİK boyabat yaşar topçu yibo
34
boyabat yaşar topçu yibo
ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .ÖZEL BİR KONUYU ÖĞRETMEDE OLAĞANÜSTÜ BAŞARI boyabat yaşar topçu yibo
35
boyabat yaşar topçu yibo
Dikkat edilmesi gereken 2 önemli husus var; Cinsiyet farkı Altını ıslatan öğrenciler boyabat yaşar topçu yibo
36
boyabat yaşar topçu yibo
Kız-erkek öğrencilerimize nasıl davranalım? boyabat yaşar topçu yibo
37
Burada bilinmesi gereken en önemli husus ;
YAŞ GRUBUNUN ÖZELLİKLERİDİR. boyabat yaşar topçu yibo
38
boyabat yaşar topçu yibo
ve ayrıca, ilgi ve yeteneklerin oluşmasında cinsiyet faktörünün etkisinin olduğu da unutulmamalıdır. boyabat yaşar topçu yibo
39
boyabat yaşar topçu yibo
Altını ıslatan öğrencilerimiz, Bu öğrencilerimizi diğer öğrencilerden ayırmamalı,farklı davranmamalı,bunu onlara hissettirmeliyiz. boyabat yaşar topçu yibo
40
boyabat yaşar topçu yibo
Gerek öğrencinin kendisiyle görüşülerek,gerekse ailesiyle iletişime girilerek bu davranışın nedeni tespit edilmeli,sorun giderilmelidir. boyabat yaşar topçu yibo
41
boyabat yaşar topçu yibo
Ulu Önder’in dediği gibi; “ÖĞRETMENLER YENİ NESİL SİZİN ESERİNİZ OLACAKTIR!” Sabırla dinlediğiniz için teşekkürler… Lale YAYLA Okul Rehber Öğretmeni boyabat yaşar topçu yibo
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.