Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER-1

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER-1"— Sunum transkripti:

1 YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER-1

2 Araçların Sınıflandırılması & Öğrenme ile Bağlantısı
Günümüzde teknolojik gelişmelere paralel biçimde eğitim alanına giren araç, gereç ve materyaller hızla değişerek sayıca artmakta veya kalite olarak güncelleşmektedir. Bu ürünlerin seçilmesi ve kullanılmasında eğitim yaşantılarını seçme ve eğitim durumlarını düzenlemeye yardımcı bir model kullanılabilir.

3 Yaşantı Konisi (Dale)

4 Öğrendiklerimizin ... ÖĞRENME 1% TATMA 2% DOKUNMA 4% KOKLAMA 10% DUYMA
83% GÖRME

5 Akılda kalan öğrenmelerin ...
10% 20% 30% 50% 70% 90% OKUMA DUYMA GÖRME DUYMA & GÖRME SÖYLEME YAPMA Akılda Tutma

6 Görsel Materyaller Gerçek nesneler Modeller Çokluortam takımı
Alan gezileri Yazılı/Basılı materyaller Yansıtılmayan materyaller Gösteri Yerleri

7 Gerçek Nesneler Gerçek nesneler, günlük hayatta çok az karşılaşılan konuları işlemek için kullanılır. Somut kavramları anlamadan soyut kavramlara geçmenin zorluğu nedeni ile gerçek nesnelerin kullanımı önemlidir. Para, araçlar, bitkiler ve hayvanlar gerçek nesnelere verilecek örneklerden bazılarıdır.

8 Gerçek Nesneler Örnekler Kesitler Sergiler
Gerçek nesneler oldukları gibi kullanılabilir veya öğretimin etkinliğini artırabilmek için değiştirilebilir. Örnekler Kesitler Sergiler

9 İç yapısını incelemek amacıyla kullanılan canlı veya cansız kesitleri
Gerçek Nesneler Kesitler İç yapısını incelemek amacıyla kullanılan canlı veya cansız kesitleri

10 Gerçek Nesneler Örnekler
Bitkilerin, hayvanların veya canlıların uygun kontroller için saklanmış parçaları

11 Gerçek Nesneler Sergiler
Bir noktayı anlatmak için dokümanı ile birlikte gelen, tarihsel veya bilimsel eserlerin koleksiyonları

12 Modeller Modeller gerçek nesnelerin benzeri maketlerdir. Gerçek nesneleri kullanamayacağımız durumlarda kullanılır. 3 boyutlu kavramları, boyut, şekil veya renkle belirtilen işlevleri anlatmak için uygulamalarda ve laboratuar ortamında kullanılır.

13 Modeller AVANTAJLAR Karmaşık yapıları basit ve açık hale getirme
Farklı boyutlardaki cisimlerin algılanması (duyu sınırlarını aşan) Zaman ve uzaklık yönünden ulaşılamayan cisimlerin algılanması Soyut kavramların anlatımı

14 Modeller DEZAVANTAJLAR
Yanlış büyüklük, renk ve yapı konusunda oluşabilecek sorunlar Maddi kaynak ve bakım gerektirmesi El yapımı modellerin dayanaklılık sorunu

15

16 Çokluortam Takımı Çokluortam takımı bir konuya ilişkin birden fazla medya türü içeren öğretme-öğrenme materyalleri bütünüdür. Video kasetleri Ses kasetleri Durağan resimler Tepegöz asetatları Çalışma yaprakları Kitapçıklar Modeller Slaytlar Haritalar Gerçek nesneler Grafikler

17 Çokluortam Takımı Avantajlar
İlgi çekme: Birden fazla duyu organına hitap ettiği için ilgi çekicidir İşbirliği: Küçük grup projelerini gerçekleştirmek için ideal bir sistemdir Esneklik: Her ortamda kullanılabilir

18 Çokluortam Takımı Dezavantajlar
Maliyet: Diğer yöntemlerden daha pahalı olabilir Zaman: Hazırlama ve üretim aşamaları zaman alıcıdır Yenileme: Parçaların kaybolması takımın kullanımına engel olabilir

19 Alan Gezileri Alan gezileri, sınıf ortamına getirilmesi olası olmayan canlıları, objeleri ve süreçleri izleme amacı ile yapılan gezilerdir. Alan gezileri yalnızca görme ve duymaya dayalı olduğundan somut ve soyut arasında ortalarda yer aldığı söylenebilir.

20 Alan Gezileri Okul bahçesinde ağaçları incelemek, tarihi alanları, müzeleri, hayvanat bahçesini, hükümet binalarını ve parkları gezmek alan gezilerine verilecek örneklerden bazılarıdır.

21 Alan Gezileri AVANTAJLAR DEZAVANTAJLAR Zengin ve anlamlı yaşantılar
Dikkatle gözlem yapma becerisi Çevre ile ilişki kurma ve geliştirme Uzun süre kalıcı yaşantı Grupla hareket DEZAVANTAJLAR Zaman alıcı İyi planlanmazsa zaman, emek ve maddi kayıp Disiplin problemi, üzücü kaza ve olaylar Yorucu ve sorumluluk gerektiren bir tercih Yönetim ve velilerin isteksizliği

22 DRAMA Drama, çağdaş öğretme sistemlerinde son yıllarda sıklıkla kullanılan yeni bir oluşumdur. Drama bir düşünceyi beden diliyle, hareket ederek, devinimle anlatımdır. Drama ‘yaparak-yaşayarak öğrenme’ bakımından en etkili eğitim yöntemlerinden biridir.

23 Diğer bir ifadeyle DRAMA
insanın kendini başkalarının yerine koyarak çok yönlü gelişmesi, bireyin eğitim ve öğretimde aktif rol alması, kendini ifade edebilmesi, araştırma istek ve arzusunun artması, yaratıcı olması, yaşamı çok yönlü algılaması, bireyin angarya haline dönüşebilen eğitim ve öğrenme isteğinin artmasını sağlayan eğitim yöntemidir.

24 DRAMA OYUN İLİŞKİSİ Dramanın kökeninde oyun kavramı bulunduğundan eğitimde dramada kültürel ve evrensel oyunlardan yararlanılır.

25 DRAMA TÜRLERİ Psikodrama
Psikodrama kişilik, kişiler arası ilişki, çatışma ve duygu sorunlarının özel dramatik yöntemlerle keşfedildiği bir grup yöntemidir. Psikodramanın amacı; insanların söz düşünce ve davranışlarında tutarlı olmalarına yardımcı olmak, Kendimize ve başkalarına karşı açık ve tutarlı olmayı kolaylaştırmaktır.

26 DRAMA TÜRLERİ Eğitici Drama
Pedagojik drama olarak da adlandırılır. Çocuğun hemen her konuda eğitiminde kullanılan bir tekniktir. Bu nedenle diğer iki drama türünü de belirli oranlarda içine alır. Eğitici drama, çocuğun psikolojik yapı ve psikolojik yaşantılar konusunda bilinçlenmesini de, özel bir yetenek olarak yaratıcılığı kazanmasını da amaçlar. Eğitici drama ile yaratıcı drama arasındaki en önemli fark, eğitici dramanın amacının oyun yaratmak olmaması ve çocukların konuya eğitim amaçlı olarak katılmalarıdır.  

27 DRAMA TÜRLERİ Yaratıcı Drama
Çocukların yaratıcılık özelliğini geliştirmek ve oyun yoluyla düş güçlerini harekete geçirmek için çocuklarla yapılan drama etkinliklerine yaratıcı drama denir. Yaratıcı drama, oyunlar kurarak çocuğa yaşantılar yoluyla yeni durumlara ve olaylara sağlıklı tepki vermesi ya da uyum sağlaması konusunda yardım etme sürecidir. Bu bakımdan yaratıcı drama çocuğun oyunlar yoluyla edindiği yaşama dair deneyimlerin doğru ve yerinde deneyimler olması için kontrol altında, önceden tasarlanmış ve bu konuda deneyimli kişiler tarafından yönlendirilerek yapılan bir etkinlik olmalıdır.

28 DRAMANIN AŞAMALARI Isınma ve Rahatlama : Çeşitli yöntemlerle beş duyuyu kullanma, gözlem yetisinin geliştiği, bedensel ve dokunsal alıştırmaların yapıldığı, tanışma, etkileşim kurma, güven ve uyum özelliklerini katılımcıya kazandıran ve oldukça kesin kurallarla belirlenen, grup liderinin yönlendiriciliğinde yapılan çalışmadır. Oynama (Pandomim ve rol oynama): Belirlenmiş kurallar içinde özgürce oyun kurma ve geliştirme çalışmalarından oluşur. Yaratıcılık bu aşamada oldukça önemlidir. Doğaçlama: Saptanan bir tema üzerinden yola çıkılarak, bir hedefe doğru belli aşamalarla yol alınır. Bireyselliğin ve yaratıcılığın ön plana çıktığı çalışmalardır. Oluşum ve Değerlendirme :Grup etkinliği gerçekleştirdikten sonra kendi kendine değerlendirme yapar. Grup lideri bu aşamada katılımcıları soru sorarak yönlendirir ve onların oyun ve yaşantı esnasında neler hissettiklerini ifade etmelerini sağlar

29 DRAMANIN ANA UNSURLARI
Drama Lideri : Grubun yapacağı drama etkinliğini önceden planlayan lider grup bireylerinin fiziksel ve psikolojik olarak etkinliğe ısınmasını sağlar, grubu yönetir ve yönlendirir. Drama Grubu : Etkinliğe katılmaya istekli bireylerden oluşur.   Materyaller : Etkinlik yapılırken kullanılan oyuncak, top, yastık vb. Uygun ortam : Drama etkinliğinin yapılabilmesi için vücut hareketlerinin rahat ve sağlıklı bir şekilde yapılmasına elverişli, dış dünyanın gürültüsünden yalıtılmış, kapalı ortamlar daha uygun ortamlardır. Drama etkinliği planlanırken etkinliğin yapılacağı ortam dikkate alınmalıdır.   

30 EĞİTİMDE YARATICI DRAMANIN ÖNEMİ
Dramanın öncelikli amacı çocukları eğlendirmek olmasa da, drama etkinliği sırasında çocuk eğlenir ve mutlu olur. Hayal gücünü geliştirir Bağımsız düşünebilmeyi sağlar İş birliği yapabilme özelliğini geliştirir Sosyal ve psikolojik duyarlılık yaratır Dört temel dil becerisini ( konuşma , dinleme, okuma ,yazma ) kazandırır,dilin kullanım alanlarını ve kalitesini zenginleştirir Sözel olmayan iletişimin öğrenilmesini sağlar. Yaratıcılık ve estetik gelişimini sağlar. Etik değerlerinin gelişmesine olanak sağlar. Kendine güven duyma ,karar verme becerilerinin gelişmesini sağlar.           

31 EĞİTİMDE YARATICI DRAMANIN ÖNEMİ
Kaslarını hareket ettirirken yeni yöntemleri bulmayı,denemeyi ve bedenini çok yönlü geliştirmeyi sağlar. Çevresindeki canlı ve cansız varlıkları tanıma ve algılamayı öğretir. Hata yapma korkusu olmaksızın yeni davranışlar geliştirmeyi sağlar. Drama sanat formlarına duyarlılık göstermeyi sağlar. Çocukta sanat eğilimlerini başlatır ve sanatı özellikle de tiyatroyu sevmesine katkıda bulunur. Duygunun sağlıklı bir şekilde boşalımından yararlanmayı sağlar Duygunun denetlenmesi ,onun bastırılması anlamına gelmez. Bütün insanlar zaman zaman hissettikleri öfke,korku,kaygı,kıskançlık,dargınlık gibi duygularını bu temaların ifade edildiği oyunlarda rol alarak boşaltabilir ve gerilimden kurtulabilirler. Çocuğun eleştirel düşünme yeteneğinin gelişmesine katkıda bulunur. Böylece çocukta olay, olgu ve kavramları bir mantık süzgecinden geçirme yeteneği oluşur ve kendisine sunulan her şeyi olduğu gibi kabullenmeden araştırıcı olmaya yönelir.

32 EĞİTİMDE YARATICI DRAMANIN ÖNEMİ
Öncelikle öğrencinin kendini tanımasını sağlar Kendinde bulunan özelliklerle başkalarını karşılaştırabilmeyi sağlar. Başkaları ile benzerliklerini keşfetmesini sağlar. Kendinde geliştirmek istediği yanlarıyla ilgilenmesini ,kendini eleştirebilmesini sağlar. Kendini ifade etmede gerek duyduğu kaynaklara ulaşma gerekliliğini fark ettirir. Bilgiye ulaşmaya ve onu kullanmaya istekli duruma gelir. Kendini ifade etmede güven kazanır. Farklı olay ve durumlarla ilgili deneyim kazandırır. Yapılan etkinlerde ele alınan konuların içeriği bakımından çocukta ahlaki, milli ve manevi değerlerin gelişmesi sağlanabilir.             


"YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER-1" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları