Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU"— Sunum transkripti:

1 4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU
İstanbul Teknik Üniversitesi İç Denetim Birimi Başkanlığı

2 İhtiyaçların Karşılanma Yolları
1- İhale, 2- Doğrudan temin, 3- İstisna kapsamında alım, suretiyle ihtiyaçlarımızı karşılayabiliriz. Peki; hangi yolu ne zaman kullanabiliriz ?

3 İhale ? Bu Kanunda yazılı usul ve şartlarla; - mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin, - istekliler arasından seçilecek birisi üzerine bırakıldığını gösteren, - ihale yetkilisinin onayını müteakip, - sözleşmenin imzalanması ile tamamlanan işlemleri, ifade eder.

4 Kanunun Amacı Bu Kanunun amacı; Kamu hukukuna tâbi olan veya
Kamunun denetimi altında bulunan veyahut Kamu kaynağı kullanan kamu kurum ve kuruluşlarının, yapacakları ihalelerde uygulanacak esas ve usulleri belirlemektir.

5 Kapsam (1) - Genel bütçe idareler, - Özel bütçeli idareler, - İl özel idareleri, belediyeler, (bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar, birlikler, tüzel kişiler) - KİT’ler, SGK’lar, fonlar, - Kamu görevi verilmiş tüzel kişiliğe sahip kuruluşlar, (mesleki kuruluşlar ile vakıf üniversiteleri hariç) - Bağımsız bütçeli kuruluşlar. -Yukarıda belirtilen idarelerin sermayesinin %50’sinden fazlasına sahip bulundukları her çeşit kuruluş, birlik, müessese, şirket ve işletmeler,

6 Kapsam (2) - Kamu bankaları ile Kamu bankalarının doğrudan veya dolaylı olarak birlikte yada ayrı ayrı sermayesinin %50’sinden fazlasına sahip bulundukları şirketlerin yapım ihaleleri, kullanımında bulunan her türlü kaynaktan karşılanan - Mal veya - Hizmet alımları ile - Yapım işlerinin ihaleleri Bu Kanun hükümlerine göre yürütülecektir.

7 Kapsam Dışı Olanlar Kamu bankaları ile Kamu bankalarının doğrudan veya dolaylı olarak birlikte yada ayrı ayrı sermayesinin %50’sinden fazlasına sahip bulundukları şirketlerin mal ve hizmet alımları, TMSF ve bu fonun hisselerine kısmen veya tamamen sahip olduğu bankalar, Kamu bankalarının SPK Kanununa tabi gayrimenkul yatırım ortaklıkları, enerji, su, ulaştırma ve telekominikasyon sektörlerinde faaliyet gösteren teşebbüs, işletme ve şirketleri, Bu Kanun kapsamı dışındadır.

8 İstisnalar (1) Bu kanun kapsamına giren kuruluşlarca;
-Doğrudan üretici ve ortaklarından yapacakları tarım ve hayvancılıkla ilgili ürün alımları, -Orman Köylerini Kalkındırma Kooperatiflerinden yapacakları hizmet alımları, -Savunma, güvenlik veya istihbarat alanları ile ilişkili mal/hizmet alımları ile yapım işleri,

9 İstisnalar (2) - İdarelerin yabancı ülkelerdeki kuruluşları tarafından mal, hizmet ve yapım işleri ile yurtdışında bulunan nakil vasıtalarının o yerden sağlanması zorunlu mal ve hizmet alımları, - SHÇEK bağlı huzurevleri ve yetiştirme yurtları, - Ceza infaz kurumları, tutukevleri, iş yurtları, - MEB bağlı üretim yapan okullar ve merkezler, - Başbakanlık basımevi işletmesi,

10 İstisnalar (3) - Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığına bağlı enstitü ve üretme istasyonları, - TCDD’den yük, yolcu veya liman hizmetleri alımları, - TASİŞ Döner Sermaye Gen. Md’lüğünden akaryakıt ve taşıt alımları, - TÜBİTAK’tan ARGE faaliyetleri kapsamında mal, hizmet ve danışmanlık alımları, - EBK’dan et ve et ürünleri alımları, - MKE’den trenlere monoblok tekerlek alımı, - DMO ana stütüsünde sayılan mal ve hizmet alımları

11 Tanımlar Mal : Satın alınan her türlü ihtiyaç maddeleri ile taşınır ve taşınmaz mal ve hakları, Hizmet: Bakım ve onarım, taşıma, haberleşme, sigorta, araştırma ve geliştirme, muhasebe, piyasa araştırması ve anket, danışmanlık, tanıtım, basım ve yayım, temizlik, yemek hazırlama ve dağıtım, toplantı, organizasyon, sergileme, koruma ve güvenlik, meslekî eğitim, fotoğraf, film, fikrî ve güzel sanat, bilgisayar sistemlerine yönelik hizmetler ile yazılım hizmetlerini, taşınır ve taşınmaz mal ve hakların kiralanmasını ve benzeri diğer hizmetleri, Yapım : Bina, karayolu, demiryolu, otoyol, havalimanı, rıhtım, liman, tersane, köprü, tünel, metro, viyadük, spor tesisi, alt yapı, boru iletim hattı, haberleşme ve enerji nakil hattı, baraj, enerji santrali, rafineri tesisi, sulama tesisi, toprak ıslahı, taşkın koruma ve dekapaj gibi her türlü inşaat işleri ve bu işlerle ilgili tesisat, imalat, ihzarat, nakliye, tamamlama, büyük onarım, restorasyon, çevre düzenlemesi, sondaj, yıkma, güçlendirme ve montaj işleri ile benzeri yapım işlerini,

12 Tanımlar (2) İhale yetkilisi: İdarenin, ihale ve harcama yapma yetki ve sorumluluğuna sahip kişi veya kurulları ile usulüne uygun olarak yetki devri yapılmış görevlilerini ifade eder. Hizmet sunucusu : Hizmet alımı ihalesine teklif veren gerçek veya tüzel kişileri veya bunların oluşturdukları ortak girişimleri Danışman : Danışmanlık yapan, bilgi ve deneyimini idarenin yararı için kullanan danışmanlığını yaptığı işin yüklenicileri ile hiçbir organik bağ içinde bulunmayan, idareden danışmanlık hizmeti karşılığı dışında hiçbir kazanç sağlamayan ve danışmanlık hizmetlerini veren hizmet sunucularını, Yapım Müteahhidi : Yapım işi ihalesine teklif veren gerçek veya Tüzel kişileri veya bunların oluşturdukları ortak girişimleri, Aday : Ön yeterlik için başvuran gerçek veya tüzel kişileri veya bunların oluşturdukları ortak girişimleri, Ortak Girişim : İhaleye katılmak üzere birden fazla gerçek veya Tüzel kişinin aralarında yaptıkları anlaşma ile oluşturulan iş ortaklığı veya konsorsiyumları,

13 Tanımlar (3) İstekli : Mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin ihalesine teklif veren tedarikçi, hizmet sunucusu veya yapım müteahhidini, İstekli olabilecek : İhale konusu alanda faaliyet gösteren ve ihale veya ön yeterlik dokümanı satın almış gerçek veya tüzel kişiyi ya da Bunların oluşturdukları ortak girişimi, Yerli istekli : Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı gerçek kişiler ile Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişilikleri, Yüklenici : Üzerine ihale yapılan ve sözleşme imzalanan istekliyi, İdare : İhaleyi yapan bu Kanun kapsamındaki kurum ve kuruluşları

14 Tanımlar (4) Başvuru Belgesi : Belli istekliler arasında ihale usulünde ön yeterliğe katılan aday tarafından yeterliğinin tespitinde kullanılmak üzere sunulan belgeleri, İhale dokümanı : İhale konusu mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinde; isteklilere talimatları da içeren idari şartnameler ile yaptırılacak işin projesini de kapsayan teknik şartnameler, sözleşme tasarısı ve gerekli diğer belge ve bilgileri, İhale : Bu Kanunda yazılı usul ve şartlarla mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin istekliler arasından seçilecek birisi üzerine bırakıldığını gösteren ve ihale yetkilisinin onayını müteakip sözleşmenin imzalanması ile tamamlanan işlemleri, Teklif : Bu Kanuna göre yapılacak ihalelerde isteklinin idareye Sunduğu fiyat teklifi ile değerlendirmeye esas belge ve/veya bilgileri,

15 Temel İlkeler (1) İdareler ihalelerde; - Saydamlığı, - Rekabeti, - Eşit muameleyi, - Güvenirliği, - Kamuoyu denetimini, - İhtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve - Kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla, sorumludur.

16 Temel İlkeler (2) - Aralarında kabul edilebilir doğal bir bağlantı olmadığı sürece mal alımı, hizmet alımı ve yapım işleri bir arada ihale edilemez. - Eşik değerlerin altında kalmak amacıyla mal ve hizmet alımları ile yapım işleri kısımlara bölünemez. - İhalelerde açık ihale usulü ve belli istekliler arasında ihale usulü temel usullerdir. Pazarlık usulü kanunda belirtilen özel hallerde kullanılabilir. - Doğrudan temin bir ihale usulü değildir.

17 İHALE SÜRECİ

18 İhale Nedir ? İhale : Kamu İhale Kanununda yazılı usul ve şartlarla;
- mal veya - hizmet alımları ile - yapım işlerinin istekliler arasından seçilecek birisi üzerine bırakıldığını gösteren ve ihale yetkilisinin onayını müteakip sözleşmenin imzalanması ile tamamlanan İşlemleri ifade etmektedir.

19 İhtiyacın Ortaya Çıkması
- İhale süreci ihtiyacın ortaya çıkmasıyla başlar. - İhtiyacın doğru tespit edilmesi ve işin tanımının doğru yapılması çok önemlidir. Bazı ihale şartnamelerinde işin tanımı yapılmadan sadece personel sayısı ve niteliklerinin belirtilmesi suretiyle ihaleye çıkılması bir hizmet alımı değildir. Dolaylı olarak idarenin personel istihdamıdır. Bu durum kanundaki tanımlara ve temel ilkelere aykırılık oluşturmaktadır.

20 Şartnameler - Teknik Şartname, - İdari Şartname,
- Sözleşme Tasarısı hazırlanır. Kısaca ihale dökümanı hazırlanmış olur. İhale dökümanında yukarıdakilerle birlikte; - Standart formlar, - Yapım işlerinde Yapım İşl. Gnl Şartnamesi, - Hizmet işlerinde Hizmet İşl. Gnl. Şartnamesi, - Gerekli görülen diğer belgeler (örn: aşırı düşük teklif değerlendirmesinde kullanılacak analiz formatı gibi)

21 Teknik Şartname (1) - Teknik Şartname; ihtiyaç duyulan mal ve hizmet alımları ile yapım işinin, detaylı tanımlarının, teknik özelliklerinin ve varsa bunlara ilişkin standartların yer aldığı şartnamedir. - Teknik şartnamelerde idarenin isteğinin açık, net ve tereddüte yer vermeyecek şekilde belirtilmesi gerekmektedir. - Teknik şartnamenin idarelerce hazırlanması esastır. Fakat, işin özelliği nedeniyle idarelerce hazırlanmasının mümkün olmadığı hallerde teknik şartnameler danışmanlık hizmet sunucularına ihale yoluyla hazırlattırılabilinir.

22 Teknik Şartname (2) - Teknik şartnamelerde belli bir marka, model, patent, menşei, kaynak veya ürün belirtilemez. Belli bir marka veya modele yönelik özellik ve tanımlamalara yer verilemez. - Ancak, ulusal ve/veya uluslararası teknik standartların bulunmaması veya teknik özelliklerin belirlenmesinin mümkün olmaması hallerinde «veya dengi» ifadesine yer verilmek şartıyla marka veya model belirtilebilir. - Yedek parça alımlarında, yedek parçasına ihtiyaç duyulan ana malın marka ve modeli belirtilebilir.

23 Teknik Şartname (3) -Alım konusu malın ambalajlanması ve etiketlenmesi ile kullanım kılavuzuna yönelik düzenlemeler yapılabilir. - Yine alım konusu malın montajı ve satış sonrası servisi ile yedek parçasının sağlanmasına yönelik düzenlemeler de yapılabilir. - Teknik şartnameler standart forma bağlı değildir. İşin niteliğine göre ve teknik detayları ortaya koyacak şekilde hazırlanır.

24 Yaklaşık Maliyet - İhale konusu işin öngörülen bedelini ifade eder.
- İdarece her türlü miktar ve fiyat araştırması yapılarak KDV hariç olmak üzere belirlenir. - Dayanakları ile birlikte hesap cetvelinde gösterilir. - İhale ve ön yeterlik ilanlarında yer verilmez. isteklilere ve ihaleyle resmi ilişkisi olmayan kişilere açıklanamaz. - Yaklaşık maliyetin idarece hesaplanması esastır, ancak işin özelliğinden dolayı danışmanlık hizmeti alınarak da yaklaşık maliyet belirlenebilir.

25 Yaklaşık Maliyetin Hesaplanması
- Kamu kurum ve kuruluşlarından fiyat istenerek, - Piyasada malı üreten veya pazarlayan gerçek ve tüzel kişilerden fiyat / proforma fatura istenerek, - Önceki dönemlerdeki alımlar güncellenerek, - Kamu kurum ve kuruluşlarının internet sitelerinde yayımlanan fiyatlar kullanılarak, - İlgili Meslek Odaları, üniversiteler veya benzeri kuruluşlarca belirlenerek yayımlanmış fiyat ve rayiçler kullanılarak, Yaklaşık maliyet belirlenir. Bu yöntemlerden biri veya birkaçı öncelik sırası olmaksızın kullanılabilir. - Personel çalıştırmaya yönelik hizmet alımlarında ise KİK ait internet sitesinden asgari işçilik hesaplaması yapılmalıdır.

26 Yapım İşlerinde Yaklaşık Maliyet Tespitinden Önce Yapılması Gerekenler
- Arazi ve zemin etüdünün yapılması, - Projenin hazırlanması, - Mahal listesinin hazırlanması, - Metraj listelerinin hazırlanması ve, - Birim fiyat ve imalat tariflerinin hazırlanması gerekmektedir. - Uygulama projesi yapılamayan onarım işlerinde, rölevelere dayanılarak düzenlenen mahal listeleri ve metrajlar hazırlanmalıdır. - Anahtar teslimi götürü bedel işlerde ise, uygulama projeleri ve mahal listelerine dayalı olarak imalat iş kalemleri ve iş gruplarının teknik tarif ve özellikleri belirlenmelidir.

27 Yaklaşık Maliyetin Önemi
- Bütçenin proğramlanmasında, - İhtiyacın büyüklüğünün belirlenmesinde, - Ödeneğin temininde, - İhale usulü ve ilan şeklinin belirlenmesinde, - Yeterlik kurallarının belirlenmesinde, - Eşik değer mukayesesinde, - İhalenin yabancılara açık olup olmamasında, - Tekliflerin değerlendirilmesinde, - Aşırı düşük teklif değerlendirmelerinde kullanılır.

28 Ödenek - Ödeneği bulunmayan hiçbir iş için ihaleye çıkılamaz.
- Ödenek tutarı, yaklaşık maliyet tutarına KDV dahil edilerek belirlenir. - Bütçe içi aktarma veya ek ödenek verilmesi yollarıyla da ödenek temini mümkündür. - İhalenin ilanından önce yeterli ödeneğin mutlaka temin edilmiş olması gerekmektedir. - Yüklenme süresi mali yılla sınırlıdır. Fakat, 5018 sayılı Yasa’nın 27 ve 28. maddesinde sayılan işler için ertesi yıla geçen yüklenme yapılabilir.

29 İhale Usulünün Tespiti
İhale usulleri; Açık ihale usulü, Belli istekliler arasında ihale usulü, Pazarlık usulü.

30 Açık İhale Usulü Temel ihale usulüdür
Bütün isteklilere açık ve herkesin teklif verebildiği usuldür Açık ihale usulü haricinde diğer usullerden biri kullanılacak ise ihale dokümanında gerekçesi mutlaka belirtilir.

31 Belli İstekliler Arasında İhale Usulü(1)
Yapılan ön yeterlik değerlendirmesi sonucunda (ekonomik, mali, mesleki ve teknik) davet edilen isteklilerin teklif verebildiği ihale usuldür. Temel ihale usulüdür. Yapım, hizmet ve mal alım ihalelerinden; - İşin özelliğinin uzmanlık ve/veya ileri teknoloji gerektirmesi nedeniyle açık ihale usulünün uygulanamadığı işlerin ihalesi ile, Yaklaşık maliyeti eşik değerin yarısını aşan yapım işi ihaleleri, bu usule göre yaptırılabilir.

32 Pazarlık Usulü (1) İdarenin ihale konusu işin teknik detayları ile gerçekleştirme yöntemlerini ve belli hallerde fiyatı isteklilerle görüştüğü ihale usulüdür. a) Açık ihale veya belli istekliler arasında ihale usulü ile yapılan ihale sonucunda teklif çıkmaması, b) Doğal afetler, salgın hastalıklar, can ve mal kaybı tehlikesi gibi ani beklenmeyen veya önceden öngörülemeyen olayların ortaya çıkması durumunda ihalenin ivedi olarak yapılmasının zorunlu olması, c) Savunma ve güvenlikle ilgili özel durumlar nedeniyle ihalenin ivedi olarak yapılmasının zorunlu olması,

33 Pazarlık Usulü (2) d) İhalenin,Ar-Ge sürecine ihtiyaç gösteren ve seri üretime konu olmayan nitelikte olması, e) İhale konusu mal ve hizmet alımıyla yapım işinin özgün ve karmaşık olması nedeniyle teknik ve malî özelliklerinin gerekli netlikte belirlenememesi, f) Yaklaşık maliyeti TL’ye kadar olan mamul mal, malzeme veya hizmet alımları. (b), (c) ve (f) bentlerinde ilan yapılması zorunlu değildir. En az 3 istekli davet edilerek, yeterlilik belgelerini ve fiyat tekliflerini vermeleri istenir. İhale sonucunda malın sözleşme yapma süresi içinde teslim edilmesi ve bunun idarece uygun bulunması halinde, sözleşme yapılması ve kesin teminat alınması zorunlu değildir.

34 Doğrudan Temin (1) Doğrudan temin bir ihale usulü değildir. ihtiyaçların idare tarafından davet edilen isteklilerle teknik şartların ve fiyatın görüşülerek, tedarik edildiği bir usuldür. Doğrudan teminde, ilan yapılması, İhale komisyonu kurulması, teminat alınması, yeterlik kurallarının aranması zorunlu değildir. İhale yetkilisince görevlendirilecek kişi / kişiler tarafından piyasada fiyat araştırması yapılarak ihtiyaçlar alınır. Doğrudan temin halleri şunlardır; a)İhtiyacın sadece gerçek veya tüzel tek kişi tarafından karşılanabilmesi (tek kaynaktan temin),

35 Doğrudan Temin (2) b)Sadece gerçek veya tüzel tek kişinin ihtiyaçla ilgili bilimsel, teknik, fikri veya sanatsal vb nedenlerle özel hakka sahip olması, c)Mevcut mal, ekipman, teknoloji veya hizmetlerle uyumun ve standardizasyonun sağlanması için zorunlu olan mal ve hizmetlerin, asıl sözleşmeye dayalı olarak düzenlenecek ve toplam süreleri üç yılı geçmeyecek sözleşmelerle ilk alım yapılan kişiden alınması, d)Büyükşehir sınırları içinde bulunan idarelerin TL, diğerlerinin TL’yi aşmayan ihtiyaçlar ile, Temsil faaliyetleri kapsamında yapılacak konaklama, seyahat ve iaşeye ilişkin alımları, (temsil faaliyetleri kapsamındaki konaklama, seyahat ve iaşe de parasal sınır yoktur.) e)İdarelerin ihtiyacına uygun taşınmaz mal alımı veya kiralanması

36 Doğrudan Temin (3) f)Özelliğinden ve belirli bir süre içinde kullanılma zorunluluğundan dolayı, stoklanması ekonomik olmayan veya acil hallerde kullanılacak ilaç, aşı, serum, kan veya kan ürünleri ile ortez, protez gibi uygulama esnasında hastaya göre belirlenebilen ve hastaya özgü tıbbî sarf malzemeleri, test ve tetkik sarf malzemesi alımları. g)Milletlerarası tahkim yoluyla çözülmesi öngörülen uyuşmazlıklarla ilgili davalarda, Kapsamdaki idareleri temsil ve savunmak üzere Türk/ yabancı uyruklu avukatlardan yapılacak hizmet alımları h) İdari davalarda ve ihtisas gerektiren davalarda Türk veya yabancı uyruklu avukatlardan hizmet alımları ile fikri ve sınai mülkiyet haklarının ulusal ve uluslararası kuruluşlar nezdinde tescilini sağlamak için gerçekleştirilen hizmet alımları.

37 Doğrudan Temin (4) Sözleşme yapılması zorunlu değildir. Fakat, işin yapılması bir süreç gerektiriyor ise, sözleşme yapılmalıdır. Sözleşme yapılması halinde kurum payı tahsil edilmez. Fakat Damga Vergisi alınır. Doğrudan Temin Kayıt Formu doldurularak, temin tarihini takip eden ayın 10. gününe kadar KİK gönderilmesi gerekmektedir. Doğrudan teminde fiyat farkı esasları uygulanabilir Parasal limitler kapsamında doğrudan temin suretiyle yapılacak harcamaların yıllık toplamı, idarelerin bütçelerine bu amaçla konulacak ödeneklerinin % 10’unu, KİK’in uygun görüşü olmadıkça aşılamaz.

38 İhale Onayı Alınması - İhtiyacın belirlenmesine ilişkin belgeler,
- İdari ve Teknik Şartnameler ile sözleşme tasarısı ve, - Yaklaşık maliyet hesap cetveli/PFA Cetveli, ihale onay belgesine (doğrudan teminde onay belgesine) eklenir ve ihale yetkilisine sunulur. İhale yetkilisince de onaylanır. Daha sonra KiK’den ihale kayıt numarası alınır. Doğrudan teminde İKN almak gerekli değildir.

39 İlan Türleri 1- Ön ilan: İdarelerin, yaklaşık maliyeti Kanunun 8 inci maddesinde belirtilen eşik değerlere eşit veya bu değerleri aşan ve açık ihale veya belli istekliler arasında ihale usullerinden biriyle aynı Kanunun 13 üncü maddesinde belirlenen süreleri dikkate alarak gerçekleştirecekleri ihalelere ilişkin verebilecekleri ilanlardır. 2- İhale ilanı: İdarelerin, uygulayacakları ihale usulü ve ihalenin yaklaşık maliyetine göre Kanunun 13 üncü maddesinde belirlenen ilan sürelerini dikkate alarak mal alımı, hizmet alımı, danışmanlık hizmet alımı, yapım işleri ve çerçeve anlaşma ihalelerine ilişkin verecekleri ilanlardır. 3- İhale düzeltme ilanı: Kanunun 26 ncı maddesi gereğince ilanın yayımlanmasını takip eden süreler içinde hatalı hususlar için verilecek ilanlardır. 4- İhale iptal ilanı: İdarelerce, gerekli görülen hallerde veya ihale dokümanında yer alan belgelerde ihalenin yapılmasına engel teşkil edecek ve düzeltilmesi mümkün olmayacak hususların tespit edildiği hallerde Kanunun 16 ncı maddesi kapsamında ihale saatinden önce iptal edilen ihalenin duyurusuna yönelik verilecek ilanlardır. Sadece 16 maddeye göre yapılan iptaller yayımlanacaktır. 5- İhale sonucunun ilanı: İdarelerin 4734 sayılı Kanun kapsamında gerçekleştirdikleri ihalelerinin sonuçlarına ilişkin bilgileri içeren ilanlardır.

40 İlanda Bulunması Zorunlu Hususlar
İhale dokümanında belirtilmeyen hususlara ilanlarda yer verilemez. İdarenin adı, adresi, telefon ve faks numarası. İhalenin adı, niteliği, türü, miktarı. Mal alımı ihalelerinde teslim yeri, hizmet alımı ve yapım ihalelerinde ise işin yapılacağı yer. İhale konusu işe başlama ve işi bitirme tarihi. Uygulanacak ihale usulü, ihaleye katılabilme şartları ve istenilen belgelerin neler olduğu. Yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler. İhalenin sadece yerli isteklilere açık olup olmadığı ve yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanıp uygulanmayacağı. İhale dokümanının nerede görülebileceği ve hangi bedelle alınacağı. İhalenin nerede, hangi tarih ve saatte yapılacağı. Tekliflerin ihale saatine kadar nereye verileceği. Teklif ve sözleşme türü. Teklif edilen bedelin % 3'ünden az olmamak üzere, isteklice belirlenecek tutarda geçici teminat verileceği. Tekliflerin geçerlilik süresi. İhaleye konsorsiyumların teklif verip veremeyeceği.

41 İhale İlan Süreleri ve Kuralları İle Ön İlan
İhale Usulleri Açık İhale Belli İstekliler Arasında İhale Pazarlık (21/ b-c-f İlan Zorunlu Değil) 1- Yaklaşık maliyeti eşik değerlerin altında ve TLye kadar olan mal ve hizmet alımları ile TL kadar olan yapım işleri (13/b-1kapsamında) İhale tarihinden en az 7 gün önce ihalenin ve işin yapılacağı yerde çıkan gazetelerin en az ikisinde Ve Kamu İhale Bülteninde Ön yeterlilik ilanları son başvuru tarihinden en az 7 gün önce ihalenin ve işin yapılacağı yerde çıkan gazetelerin en az ikisinde en az 7 gün önce ihalenin ve işin yapılacağı yerde çıkan gazetelerin en az ikisinde KİB 2- Yaklaşık maliyeti TL ile TL arasında kalan mal ve hizmet alımları ile TL ile TL arasında kalan yapım işleri ihalesi en az 14 gün önce işin yapılacağı yerde çıkan gazetelerin birinde ve KİB Ön yeterlilik ilanları son başvuru tarihinden en az 7 gün önce işin yapılacağı yerde çıkan gazetelerin birinde ve KİB en az 14 gün önce işin yapılacağı yerde çıkan gazetelerin birinde ve KİB

42 İhale İlan Süreleri ve Kuralları ile Ön İlan
İhale Usulleri Açık İhale Belli İstekliler Arasında İhale Pazarlık ( 21/ b-c-f İlan Zorunlu Değil ) TL üzerinde ve eşik değer altında kalan mal ve hizmet alımları ile TL üzerinde ve eşik değerin altında olan yapım işleri ihalesi (13/b-3 kapsamında) İhale tarihinden en az 21 gün önce işin yapılacağı yerde çıkan gazetelerin birinde ve KİB Ön yeterlilik ilanları son başvuru tarihinden en az 7 gün önce işin yapılacağı yerde çıkan gazetelerin birinde ve

43 İhale İlan Süreleri ve Kuralları ile Ön İlan
İhale Usulleri Açık İhale Belli İstekliler Arasında İhale Pazarlık (21/ b-c-f İlan Zorunlu Değil ) 4-Yaklaşık maliyeti eşik değerlere eşit veya bu değerleri aşan ihaleler (13/a kapsamında) İhale tarihinden en az gün önce Kamu İhale Bülteninde Ön yeterlilik ilanları son başvuru tarihinden en az 14 gün önce Kamu İhale Bülteninde İhale tarihinden en az 25 gün önce Eşik Değerler Mal / Hizmet Alımları Yapım İşleri Kanun Kapsamındaki Genel Bütçeli İdareler TL TL Kanun Kapsamındaki Diğer İdareler TL

44 İlan Sürelerinde Kısaltma
- İlanların, elektronik araçlar ile hazırlanması ve gönderilmesi halinde, açık ihale usulünde 40 günlük ilan süresi 7 gün kısaltılabilir. - İlan ile ihale ve ön yeterlik dokümanına Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden doğrudan erişimin temin edilmesi halinde, 40 günlük ilan ve davet süresi 5 gün kısaltılabilir. Başka bir deyişle; İlanlar elektronik araçlar ile hazırlanır ve gönderilirse ilan süresi 40-7=33 güne düşer. Eğer ilan ile ihale ve ön yeterlilik dökümumanına EKAP üzerinden ulaşılır ise ilan süresi 33-7=28 güne düşer. Ön ilan ve davet yapılmış ise bu süre 24 güne düşer.

45 İhale Komisyonu İhale yetkilisi ilan veya davet tarihini izleyen üç gün içinde ihale komisyonunu kurar. İhale onayı verilmesi aşamasında da komisyonu oluşturabilir. İhale komisyonu en az 5 kişiden oluşur. (Komisyon üyesi tek sayı olmak üzere artırılabilir) Biri başkan, İkisinin ihale konusu işin uzmanı olması, Birinin muhasebe veya malî işlerden sorumlu personel olması zorunludur. Danışmanlık hizmet alım ihalelerinde, ihale komisyonunda muhasebe ve mali işlerden sorumlu personel dışındaki diğer üyelerin ihale konusu işin uzmanı olması zorunludur. Asıl ve yedek üyelerin isimleri onayda belirtilir.

46 İhale Komisyonu Belediye başkanları, ihale yetkilileri, belediye meclis üyeleri, Mali Hizmetler Biriminde ön mali kontrol görevini yürütenler ihale komisyonunda yer alamaz. Yeterli sayı veya nitelikte personel bulunmaması halinde Kanun kapsamındaki diğer idarelerden komisyona üye alınabilir. İdare, ihale işlem dosyasının birer örneğini, ihale ilanını veya daveti izleyen üç gün içinde ihale komisyonu üyelerine vermek zorundadır. Komisyona yardımcı olmak üzere başka komisyon oluşturulamaz. İhale komisyonu üyeleri, muayene ve kabul komisyonunda da görev alabilirler.

47 İhale Komisyonu Kararları
İhale komisyonu eksiksiz olarak toplanır. Komisyon kararları çoğunlukla alır. Başkan ve üyeler oy ve kararlarından sorumludur. Kararlarda çekimser kalınamaz. Karşı oy kullanan üyeler, gerekçesini karara yazmak ve imzalamak zorundadır.

48 İhaleye Katılamayacak Olanlar (1)
a) Kamu ihalelerine katılmaktan yasaklı olanlar, b) Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan veya örgütlü suçlardan hükümlü bulunanlar, c) Kamu görevlilerine rüşvet verme suçundan dolayı hükümlü bulunanlar, d) Hileli iflas edenler, e) İhale yetkilisi ile bu yetkiye sahip kurul görevlileri, f) İhale konusu işle ilgili ihale işlemlerini hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve onaylamakla görevliler, g) (c) ve (d) belirtilenlerin eşleri, 3.dereceye kadar kan hısımları,2.dereceye kadar kayın hısımları, evlatlıkları ve evlat edinenleri,

49 İhaleye Katılamayacak Olanlar (2)
h) (c), (d) ve (e) de belirtilenlerin ortaklıkları ile şirketleri, i) İhale konusu işin danışmanlık hizmetini yapanlar, j) İhale konusu işin yüklenicileri de o işin danışmanlık hizmeti ihalelerine katılamazlar. k) İdare bünyesinde bulunan veya idare ile ilgili vakıf, dernek, birlik, sandık ile bunların ortak olduğu şirketler idarenin açtığı ihaleye katılamazlar. Bu yasaklara rağmen ihaleye katılan istekliler, ihale dışı bırakılarak, geçici teminatları gelir kaydedilir. Tespit edilememesi nedeniyle ihale bunlardan birisi üzerinde kalmış ise, teminatı gelir kaydedilerek, ihale iptal edilir.

50 Tekliflerin Hazırlanması
İhaleye teklif verecek isteklilerin ihale dökümanı satın almaları zorunludur. Teklif mektubu ve geçici teminat da dahil olmak üzere istenilen bütün belgeler bir zarfa konulur Zarfın üzerine; -İsteklinin adı, soyadı / ticaret unvanı, -Tebligata esas açık adresi, -Teklifin hangi işe ait olduğu, -İhaleyi yapan idarenin açık adresi yazılır ve kapatılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanır ve mühürlenir.

51 İhale Komisyonunun Toplanması
İhale Komisyonu, ihale saatinde eksiksiz olarak toplanır. Teklifler ihale saatine kadar sıra numaralı alındılar karşılığında idareye verilir. Daha sonra tutanakla komisyona teslim edilir. Komisyonca ihale saatinde kaç teklif verilmiş olduğu, hazır bulunanlara açıklanır ve hemen ihaleye başlanır.

52 Zarfların Açılması Zarflar üzerinde yapılan incelemede, uygun olmayanlar tutanakla tespit edilerek, iade edilir. Zarflar, istekliler önünde alınış sırasına göre açılır. Fiyat teklifleri ve yaklaşık maliyet tutarı komisyonca açıklanır. İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı, teklif mektubu ile geçici teminatlarının usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir. Belgeleri eksik veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. Hazırlanan tutanak ihale komisyonunca imzalanır. Bu aşamada; Hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez, teklif düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler hemen değerlendirilmek üzere, ihale komisyonunca oturum kapatılır.

53 Tekliflerin Değerlendirilme Dışı Bırakılması
Belgelerinin eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatının usulüne uygun olmadığı ilk oturumda tespit edilen isteklilerin teklifleri, ihale komisyonca değerlendirme dışı bırakılır. Ancak, teklifin esasını değiştirmeyecek nitelikte olması kaydıyla, belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde, idarece belirlenen sürede isteklilerden bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayan istekliler değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir.

54 İhale Dışı Bırakılacak Olanlar (1)
a)İflas edenler, tasfiye halinde olanlar, işleri mahkemece yürütülenler, konkordato ilan eden, işini askıya alanlar, b)İflası ilan edilen, zorunlu tasfiye kararı verilen, borçlarından dolayı mahkemede bulunanlar, c) Kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu olanlar, d) Kesinleşmiş vergi borcu olanlar, e)İhaleden önceki 5 yıl içinde, mesleki faaliyetinden dolayı yargı kararıyla hüküm giyenler,

55 İhale Dışı Bırakılacak Olanlar (2)
f)İhale tarihinden önceki 5 yıl içinde, ihaleyi yapan idareye yaptığı işler sırasında iş veya meslek ahlakına aykırı faaliyette bulunduğu idare tarafından ispat edilenler, g)İhale tarihi itibariyle, kayıtlı olduğu oda tarafından mesleki faaliyetten men edilmiş olanlar, h)Kanunda belirtilen bilgi ve/veya belgeleri vermeyen veya yanıltıcı bilgi ve/veya sahte belge verdiği tespit edilenler, ı)İhaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılanlar, i)Yasak fiil veya davranışlarda bulundukları tespit edilenler,

56 Yaklaşık Maliyetin Üzerindeki Teklifler
Yaklaşık maliyet üzerinde teklif verilmesi halinde ihale komisyonu; Yaklaşık maliyet belirlenirken değerlendirmeye alınmayan her hangi bir husus olup olmadığını, Yaklaşık maliyet, önceki dönemlerdeki alımlar güncellenerek tespit edilmiş ise, güncellemenin doğru yapılıp yapılmadığını, Verilen teklif fiyatlarının piyasa rayiç fiyatlarını yansıtıp yansıtmadığını, dikkate alarak, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi belirleyerek, ihaleyi sonuçlandırır.

57 Aşırı Düşük Teklifler Diğer tekliflere veya idarenin tespit ettiği yaklaşık maliyete göre aşırı düşük teklifi verilmesi halinde İhale komisyonunca; İmalat sürecinin, hizmetin ve yapım yönteminin ekonomik olması, Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin mal ve hizmetlerin temini veya yapım işinin yerine getirilmesinde sağlayacağı avantajlı koşullar, Teklif edilen mal, hizmet veya yapım işinin özgünlüğü, hususlarında belgelendirilmek suretiyle yapılacak yazılı açıklamalar dikkate alınarak, aşırı düşük teklifler değerlendirilir.

58 İhalenin Karara Bağlanması
Değerlendirme sonucunda ihale, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren isteklinin üzerinde bırakılır. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif, - sadece fiyat esasına göre veya, - fiyat ile birlikte işletme ve bakım maliyeti, maliyet etkinliği, verimlilik, kalite ve teknik değer, gibi fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlenebilir. Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin fiyat dışı unsurlar dikkate alınarak belirleneceği ihalelerde, bu unsurların parasal veya nispi değerleri ihale dökümanında belirlenmelidir.

59 Yasaklılık Teyidi ihale üzerinde kalan istekli ile,
İhale kararı, ihale yetkilisince onaylanmadan önce idareler, ihale üzerinde kalan istekli ile, varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin, ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığını teyit ettirerek, buna ilişkin belgeyi ihale kararına ekleyerek, onay’a sunulur. İki isteklinin de yasaklı çıkması durumunda ihale iptal edilir.

60 Doğrudan Teminde Yasaklama Teyidi
Doğrudan temin bir ihale usulü değildir. Bu nedenle alım yapılacak kişi ya da firmanın ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının teyit ettirilmesi zorunlu değildir. Doğrudan teminde Kanunun 58 inci maddesine göre ihalelere katılmaktan yasaklama kararı da verilemez.

61 İhale Kararının Onaylanması
İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç 5 iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder.

62 Kesinleşen İhale Kararının Bildirilmesi
İhale sonucu, ihale yetkilisi tarafından onaylandığı günü izleyen en geç 3 gün içinde, ihale üzerinde bırakılan dahil olmak üzere, ihaleye teklif veren bütün isteklilere bildirilir.

63 Sözleşmeye Davet 21/ (b) ve (c) ye göre yapılan ihalelerde 5 gün, diğer hallerde ise 10 günlük sürenin bitiminden veya ön mali kontrol tarihinden itibaren 3 gün içinde, ihale üzerinde kalan istekliye, tebliğ tarihini izleyen 10 gün içinde , kesin teminatı vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu bildirilir. Yabancı istekliler için bu süreye 12 ilave edilir.

64 Sözleşme Yapılan bütün ihaleler bir sözleşmeye bağlanır. Sözleşmeler idarece hazırlanır ve ihale yetkilisi ile yüklenici tarafından imzalanır. Sözleşmenin imzalanacağı tarihte, ihale üzerinde kalan isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının teyit edilmesi zorunludur. İhale dökümanında aksi belirtilmedikçe sözleşmelerin notere tescili veya onayı zorunlu değildir.

65 Sözleşme Yapılması Zorunlu Olmayan Haller
- Doğal afet, salgın hastalık, can ve mal kaybı tehlikesi gibi ani beklenmeyen veya önceden öngörülemeyen olaylar nedeniyle mal alımlarında, - Savunma ve güvenlikle ilgili özel durumlar nedeni ile mal alımlarında, - Yaklaşık maliyeti TL’ye kadar olan mamul mal alımlarında, Malın sözleşme yapma süresinde teslim edilmesi ve bunun idarece uygun bulunması halinde sözleşme yapılması zorunlu değildir. - Doğrudan temin ihale usulü olmadığından sözleşme yapılmaz. Fakat işin yapılması bir süreç gerektiriyor ise, sözleşme yapılmalıdır.

66 İhale İşlem Dosyası İhalesi yapılacak her iş için bir ihale işlem dosyası oluşturulur ve ihale süresince yapılacak tüm işlemlere ait bilgi ve belgeler bu dosyada muhafaza edilir. Bu dosyanın içerisinde; İhale onay belgesi, Yaklaşık maliyete hesap cetveli, İhale dökümanı (şartnameler ve diğer belgeler), İlan metinleri, İstekliler tarafından sunulan teklifler, İhale komisyonu tutanak ve kararları, Yüklenici tarafından kurum payının KİK hesabına yatırıldığına dair makbuzun aslı ile, İhale süreciyle ilgili bütün bilgi, belge ve dökümanlar yer alır.

67 Muayene ve Kabul Komisyonu
Yetkili makam tarafından biri başkan, biri işin uzmanı, olmak üzere en az üç veya daha fazla tek sayıda kişi ile yedek üyelerden oluşan muayene ve kabul komisyonları kurulur. Ancak, ilgili idarede yeterli sayıda veya işin özelliğine uygun nitelikte uzman personel bulunmaması durumunda, 4734 sayılı kanuna tabi idarelerden uzman personel görevlendirilebilir.

68 Muayene ve Kabul Komisyonu
Özellikleri dolayısıyla -kısa sürede nitelikleri değişebilen veya günlük teslime konu olan malların muayene ve kabul işlemlerinin etkin bir şekilde yürütülebilmesi için idareler, muayene ve kabul komisyonunu öncelikle bu malı kullanacak birimlerde çalışan görevlilerden kurar. Yüklenici malı ihale dokümanına uygun şekilde teslim etmesi veya dokümana uygun olarak teslime hazır hale getirildiğini idareye bildirmesinden itibaren en geç beş işgünü içinde idarece muayene ve kabul işlemlerine başlar.

69 Muayene de Aranacak Hususlar
İhale dokümanında yazılı şartlardır. Numune almak suretiyle kabule konu mallar için malın niteliğine göre yeter sayı ve evsafta numune alınması ve muhafazası idarenin sorumluluğundadır. Muayeneye sunulan malın önce bütünü incelenerek gerek görülürse yeter sayıda numunesi saklı tutulur. Numune, mühürlü durumda, özelliklerinin bozulmasına fırsat vermeden ihale dokümanında belirlenen süre ile alıkonulur.

70 Muayene Sonucu Muayene ve Kabul Komisyon Üyeleri muayenede önce malın fiziksel niteliklerini kontrol ederler, uygunsa olumlu, uygun değilse olumsuz rapor düzenlenir. Olumlu sonuç : Muayene raporlarına, ihale dokümanında yazılı niteliklerle, muayenede bulunan nitelikler ayrı ayrı yazılır. Bunlar karşılaştırılır ve sonuç ‘’niteliklerine uygundur’’ veya ‘’niteliklerine uygun değildir’’ şeklinde kesin olarak belirtilir ve komisyon üyeleri tarafından imza edilir. Olumsuz Sonuç : Sonuç olumsuz ise red raporu verilir.

71 Muayene Kabul Sonucuna İtiraz
Yükleniciler, fiziksel muayene sonucu verilen red raporuna usulüne göre itiraz ederek ikinci bir muayeneyi isteyebilirler. Bu taktirde, mal aynen korunmak suretiyle ilk muayene komisyonunda yer almayan kişilerden kurulacak en az üç kişilik ikinci bir komisyona muayene yaptırılır. Sonuç olumsuz ise red raporu verilir ve bu rapora itiraz edilemez.

72 Muayene Durumu Yükleniciye, malzemenin Teknik Şartnameye uygun olarak getirilmesi bildirilir. Teknik Şartnameye uygun olarak getirilen malzemeler komisyon tarafından yeniden muayene edilir. Uygun çıkmayan mallar yerine yeniden getirilen malların muayene sonucunun da olumsuz çıkması durumunda yüklenici idarenin deposundaki malın tamamını ihale dokümanında belirtilen süre içerisinde geri almak zorundadır. Yüklenici mallara ilişkin olarak idareden herhangi bir hak talebinde bulunamaz.

73 ŞİKAYETLERİN İNCELENMESİ
VE ANLAŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

74 Genel Açıklamalar İhale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia edenlerin; İhalelere karşı idari başvuru şekilleri; - Şikayet ve - İtirazen şikayet’tir. Yapılan ihalelere ilişkin olarak, önce idareye şikayet, daha sonra da Kamu İhale Kurumuna itirazen şikayet başvurusu şeklinde iki aşamalı inceleme sistemi öngörülmüştür. Şikayet ve itirazen şikayet, dava açılması öncesi kullanılması gereken zorunlu bir başvuru yoludur.

75 Şikayet Şikayet; ihale süreci içindeki işlem veya eylemlerle ilgili idareye yapılan başvurudur. İhale süreci, İhale yetkilisince ihale onayı verildiği tarihten itibaren başlayan; sözleşmenin taraflarca imzalanıp notere onaylattırılması ve tesciliyle, notere onay ve tescil gerekmeyen hallerde taraflarca sözleşmenin imzalanması ile tamamlanan süreci ifade eder. Bu sürecin dışında kalan işlemler için şikayette bulunulamaz.

76 İtirazen Şikayet (1) İtirazen Şikayet; idareye yapılan şikayet başvurusu üzerine alınan kararlara karşı kuruma itirazen yapılan şikayet başvurusudur. İtirazen Şikayet; - Şikayet başvurusu üzerine idare tarafından alınan kararın uygun bulunmaması veya süresi içinde karar alınmaması halinde,

77 İtirazen Şikayet (2) - Şikayet başvurusu üzerine idare tarafından herhangi bir nedenle alınan ihalenin iptali kararına karşı, - Şikayet üzerine idare tarafından başvurunun reddine karar verilmesi halinde, - Düzeltici işlem belirlenmesine karar verildikten sonra idare tarafından verilen ihalenin iptali kararına karşı, Kamu İhale Kurumuna yapılan başvurudur.

78 Kimler, hangi konuda şikayet yetkisine sahiptir ? (1)
Bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden; - Aday : Ön yeterlik için başvuran gerçek veya tüzel kişiler veya bunların oluşturdukları ortak girişimler, - İstekli : Mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin ihalesine teklif veren tedarikçi, hizmet sunucusu veya yapım müteahhidi veya bunların oluşturdukları ortak girişimler, - İstekli olabilecekler : İhale konusu alanda faaliyet gösteren ve ihale veya ön yeterlik dokümanı satın almış gerçek veya tüzel kişiyi ya da bunların oluşturdukları ortak girişimler, şikayet başvurusunda bulunabilirler. - Ancak, Dernek, sendika, meslek kuruluşları gibi sivil toplum kuruluşları üyelerinin çıkarlarını korumak için ihale sürecine ilişkin işlem veya eylemlerle ilgili olarak şikayet başvurusunda bulunamazlar

79 Kimler, hangi konuda şikayet yetkisine sahiptir ? (1)
İstekliler, Yeterlik başvurularının veya tekliflerin sunulması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılmasına ilişkin idari işlem ve eylemler için başvuruda bulunabilirler, İstekliler, ihaleye teklif sunduktan sonra ihale dökümanı ile ilgili, şikayet başvurusunda bulunamazlar. Aynı kişi birden fazla ihaleye, birden fazla kişi de aynı ihaleye tek dilekçe ile başvuramaz

80 Başvuruların Yapılış Yöntemi
Şikayet başvuruları; - Elden veya - Posta yoluyla yapılır. (Postadaki gecikmeler dikkate alınmaz) - Faks ile başvuru dikkate alınmaz. İdare ve kurul tarafından yapılan inceleme sonucunda; - İhalenin iptali, - Düzeltici işlem belirlenmesi, - Başvurunun reddi, kararlarından birisi verilebilir.

81 Başvurunun reddine karar verilebilmesi;
Başvurunun kanun’da yazılı süre, usul ve şekil kurallarına uygun olmaması, Usulüne uygun olarak sözleşme imzalanmış olması, Şikayete konu işlemlerde hukuka aykırılığın tespit edilememesi, İtirazen şikayete konu hususun Kurulun görev alanında bulunmaması, haline başvurunun reddine karar verilir.

82 Şikayette Süre İdareye başvuru süresi;
- Başvuruya konu işlemlerin farkına varıldığı veya - Farkına varılmış olması gerektiği tarihi, izleyen günden itibaren başlar. Pazarlık Usulü İhaleyle (21. md) b) Doğal afetler, salgın hastalıklar, can veya mal kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen nedenlerle ivedi olarak ihale yapılması veya,        c) Savunma ve güvenlikle ilgili özel durumların ortaya çıkması üzerine ihalenin ivedi olarak yapılması, - halinde 5 gün, - Diğer hallerde 10 gün içinde, şikayet yoluyla idareye inceleme talebinde bulunulabilir.      

83 İdareye Şikayette Bulunmanın Koşulları
İhale 4734’e göre yapılmalı, Şikayetçi, hak kaybı veya zarara uğramalı, İtiraz, ihale sürecindeki iş ve işlemlere karşı yapılmalı, Şikayette bulunma yetkisine sahip olunmalı, Sözleşme imzalanmamış olmalı, Başvuru süresi aşılmamış olmalı,

84 İlan ve İhale dökümanına ilişkin şikayetler
İlanda yer alan hususlara yönelik şikayet başvurusunun süresi; ilk ilan tarihinden itibaren başlamaktadır. İlan ve ihale dökümanına ilişkin şikayetler; en geç ihale tarihinden 3 işgünü öncesine kadar yapılabilir. İhaleye teklif sunulduktan sonra; ihale dökümanı ile ilgili şikayet başvurusu yapılamaz. İhale dökümanına itiraz edildikten sonra ihaleye teklif verilmiş olması; usulüne uygun olarak yapılmış şikayet başvurusunu ve itirazen şikayette bulunma hakkını engellemez.

85 İdarede İnceleme İnceleme; - İhale yetkilisince bizzat yapılacağı gibi, - İhale yetkilisinin görevlendireceği bir veya birden fazla raportör tarafından da yapılabilir. İnceleme sırasında sözleşmenin imzalanması haricinde kalan diğer işlemlere devam edilebilir.

86 İhale tarihinin ertelenebilmesi
Şikayet üzerine yapılan incelemede; - Tekliflerin hazırlanmasını, - İşin gerçekleştirilmesini, etkileyebilecek hata ve eksikliklerin bulunması halinde, - Zeyilname ile hata ve eksiklikler giderilerek bir defaya mahsus ihale tarihi ertelenebilir. - Hata ve eksiklikler, ilanı da ilgilendiriyor ise düzeltme ilanı da yapılır.

87 İdarenin karar alma süresi
İdare; şikayet başvurusu üzerine gerekli incelemeyi yaparak 10 gün içinde karar alır. Alınan karar; şikayetçi ve diğerlerine karar tarihini izleyen 3 gün içinde bildirilir. Kurula başvuru süresi olan 10 gün geçmesine rağmen, Kurula itirazen şikayet başvurusunda bulunulmadığının tespiti veya, İtirazen şikayet başvurusunda bulunulması halinde; Kurulun nihai karar vermiş olması, hallerinde sözleşme imzalanabilir. İvedilik ve/veya kamu yararı gerekçesiyle sözleşme imzalanamaz.

88 Kuruma Yapılacak Başvurular (1) (İtirazen Şikayet)
İdareye tanınan süre içerisinde bir karar alınmaması veya, Süresinde alınan kararın uygun bulunmaması durumunda, İdarece alınan kararın bildirimini izleyen 10 gün içinde Kuruma itirazen şikayet başvurusunda bulunabilirler. Kurum, itirazen şikayete ilişkin nihai karanını; ihale işlem dosyasının kayıtlara alındığı tarihi izleyen 20 gün içinde vermek zorundadır.

89 Kuruma Yapılacak Başvurular (2) (İtirazen Şikayet)
Pazarlık Usulü İhaleyle (21. md) - Doğal afetler, salgın hastalıklar, can veya mal kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen nedenlerle ivedi olarak ihale yapılması veya (21/b), - Savunma ve güvenlikle ilgili özel durumların ortaya çıkması üzerine ihalenin ivedi olarak yapılması halinde, - İhalenin iptal edilmesinde, yapılacak itirazen şikayette bu süre 10 iş günü olarak uygulanır.

90 Kuruma Yapılacak Başvurular (3) (İtirazen Şikayet)
Kurul tarafından verilen bütün kararlar, - Karar tarihini izleyen 5 iş günü içinde taraflara tebliğ edilir. - Tebliğ tarihini izleyen 5 gün içinde de kurumun internet sayfasında yayımlanır.

91 TEŞEKKÜRLER Halim İPEK İç Denetçi


"4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları