Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kilisenin organizasyonu

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kilisenin organizasyonu"— Sunum transkripti:

1 Kilisenin organizasyonu
? Değil insanca... ... ama İncile göre

2 Sağlam topluluklar için 4 prensip
Х Tek pastör değil, ama birkaç önder olsun Х Yardımlara muhtaç kalmayalım, ama kendimiz sorumluluk alalım Х 3) İlahiler en önemli şey olmasın, ama Kutsal Kitap'a önem verilsin Х 4) Değil birhangi kutsal dil, ama anadilimizde hizmet edelim

3 Topluluk nasıl kurulur?
BG'da eskiden topluluklar nasıl kurulurdu? Güçlü bir kişi kalkıp akrabalarını, hısımlarını ve komşularını kendi evine toplamaya başlıyor. Burada en önemli instrument 'pesnarkalar'dır. Adam kendisi yeni imanlı olduğu halde, otomatk önder oluyor, kimseye de hak veriyor, ona karışsın. 1995'te her kilise lazımdı hemen registrira olsun. Herkes bir denominasyona bağlandı, ama kontrol gene yoktu. Önder kimseye hesap vermek zorunda değildir.

4 Topluluk nasıl kurulur?
1. Olgun topluluk bir müjdeci seçip gönderiyor 2. O da gidip Allahın sözünü ekiyor 3. Kişiler tövbe ederse onları vaftiz ediyor 4. Bunların arasından önder yetiştiriyor 5. Yeni topluluk olgunlaştı mı, başka yere gidiyor

5 Topluluk nasıl kurulur? Bazı önemli hakikatlar:
1) Müjdeciyi gönderen KİLİSEdir - değil mezhep (denominasyon), değil misyoner grubu - müjdeci kime bağlıdır, kime hesap verecek? 2) Müjdeci yeni topluluğun PASTORU OLMUYOR - Bir topluluk kurmak için ve onu uzun zaman gütmek için farklı Ruh vergileri lazım. 3) Müjdecinin yerine bir kişi değil, BİRKAÇ kişi geçiyor - başka ruh vergisi olduğu için, topluluğu BİR kişi başlatıyor, ama BİRKAÇ kişi devam ettiriyor.

6 Topluluk nasıl kurulur?
Topluluğu kuran müjdeci, zamanla imanlıların arasından kişileri yetiştiriyor, onlara önderlik görevini veriyor. Bu adamlar birlik içinde toplantıyı gütmeye başlıyorlar. Müjdeci çekiliyor. Bu görev için Grekçede üç ayrı ad var (ve onlar da tercümeden tercümeye değişiyorlar), ama kişilerin işi hep aynıdır, tektir. “EPİSKOPOS” (güdücü, önder, gözetmen, nazır) “POYMEN” (çoban) “PRESVİTEROS” (ihityar)

7 Birkaç önder - birlik içinde
Bugünlerde “tek pastor sistemi“ standart oldu ve birçok imanlı onu İncilin sırasını sanıyorlar. Ama İncil'de kilisenin idare sistemi farklı: BİRKAÇ önder (yönetici, çoban, ihtiyar) topluluğu birlik ve harmoni içinde güdüyorlar. Bütün kararı birlik içinde alıyorar, ruhsal görevleri paylaşıyorlar. İncil'de önder sözü hep 'çoğul' biçiminde Apo 11:30 - Antakya kilisesinde ihtiyarLAR vardı Apo 14:23 - Pavkus ve Barnabas her toplulukta ihtiyarLAR tayin ettiler Apo 15:2, 4, 6, 22, 23; 16:4 - Yeruşalim topluluğunda ihtiyarLAR vardı Apo 20:17, 28 - Efes topluluğunda ihtiyarLAR ve güdücüLER vardı Apo 21:18 - Yeruşalim'deki ihtiyarLAR Pavlus'u karşıladılar Fil 1:1 - Filipi'deki toplulukta güdücüLER (episkopos) ve görevliLER (diyakon) vardı 1.Tim 5:17 - Efes topluluğunda ihtiyarLAR ve güdücüLER vardı Titus 1:5 - Titus her kilisede ihtiyarLAR görevlendirsin Yakup 5:14 - topluluğun ihtiyarLARı hasta için dua etsin 1.Pet 5:1-2 - "aranızdaki ihtiyarLARa yazıyorum“

8 Birkaç önder - birlik içinde
EA'nın örneği Git, ve İsrail ihtiyarlarını topla, ve onlara de: Atalarınızın Allahı, İbrahimin, İshakın ve Yakubun Allahı Yehova bana göründü... (Çıkış 3:16) VE Musaya dedi: Sen ve Harun, Nadab ve Abihu, ve İsrail ihtiyarlarından yetmiş kişi RABBE çıkın; ve uzaktan secde kılın, Ve Musa kanı aldı, ve kavmın üzerine serpip dedi: İşte, bütün bu sözler hakkında RABBİN sizinle ettiği ahdin kanı. (Çıkış 24:1) En baştan beri Allah halkının çok kişilik bir önderlik sistemi vardı ('ihtiyarlar'; 'ileri gelenler') Ancak kriz zamanlarında, geçici bir süre için Rab tek bir önderi kaldırıyor: Musa ve Yeşu halkı Mısır'dan Filis- tin'e götürdüler. Yeşu'dan sonra yönetim gene ihtiyarlara geçti. Yeşu bütün İsrail ihtiyarlarını, ve başlarını, ve hâkimlerini, ve reislerini çağırdı, ve onlara dedi: Ben kocadım, ve yaşta ilerledim... (Yeşu 23:2)

9 Birkaç önder - birlik içinde
EA'nın örneği 1.Samuel 8:4-8 Bu yüzden İsrail'in bütün ileri gelenleri toplanıp Rama'ya, Samuel'in yanına vardılar. 5  Ona, "Bak, sen yaşlandın" dediler, "Oğulların da senin yolunda yürümüyor. Şimdi, öteki uluslarda olduğu gibi, bizi yönetecek bir kral ata."  6  Ne var ki, "Bizi yönetecek bir kral ata" demeleri Samuel'in hoşuna gitmedi. Samuel RAB'be yakardı.  7  RAB, Samuel'e şu karşılığı verdi: "Halkın sana bütün söylediklerini dinle. Çünkü reddettikleri sen değilsin; kralları olarak beni reddettiler... 9  Şimdi onları dinle. Ancak onları açıkça uyar ve kendilerine krallık yapacak kişinin onları nasıl yöneteceğini söyle."  İsrail halkı öbür milletlere benze- meyecekti: halkların kralları var- ken, Rab onların kralı olacaktı, halkı gökten yönetecekti. Ama Samuel'i zorladılar o sistemden vazgeçip tek kişilik isare sistemine geçsinler. Rab onu büyük bir ruhsal düşüş saydı, ama o durumda bile halkla çalıştı. Krl Saul - güçlü, yakışıklı; insanca en uygun... ama!

10 Topluluk nasıl kurulur?
İki katlı idare sistemi: güdücüler ve diyakonlar “DIAKONOS“ sözü sadece 'himetçi' demektir. Güdücüler de hizmetçidir, ama diyakonluk görevi materyalno işlerle ilgilidir. Apo 6: ilk diyakonlar: Hizmet neydi: fukaralara (dul kadınlara) yemek dağıtırmak. Apostollar, güdücüler dediler ki: “Bizim için uygun değil, Allahın sözünü brakıp masalarda hizmet edelim,... kendimize hep dua etmeye ve Allahın sözüne hizmet etmeye verelim." Güdücülerin işi: bütün topluluğu gütmek. Diyakonların işi: güdücülere yardım etmek, onlara serbest zaman sağlamak. Diyakonluk görevi, güdücülüğe hazırlık demek değildir.

11

12 Topluluk nasıl kurulur?
İki katlı idare sistemi: güdücüler ve diyakonlar KADINLAR da diyakon olabilir: Rom 16:1 - “Size kızkardeşimiz Fibi'yi tanıştırmak istiyorum. O, Kenhere'deki topluluğunun bir görevlisidir.“ - burada açık açık 'diakonos' sözü kullanılıyor. 1.Tim 3: diyakonluğun şartları Tam bu ayetlerin ortasında 'kadınlar' için konuşuyor 3:11 “Kadınlar da aynı onun gibi lazım şöyle olsunlar: - ağırbaşlı - zemci değil - sakin - her meselede güvenilir.“ 1.Tim 5: Dul kadınlar - Kiliseler çaresiz dul kadınlara bakardı, ama karşılık olarak, beklerdiler, dul kadınlar topluluk için çalışsın. O da bir çeşit diyakonluktur.

13 Topluluğun organizasyonu
İsadan 100 sene sonra: çok kişilik önderlik sisteminden tek kişilik sistemе geçtiler. O tek öndere ‘episkopos’ adını taktılar, (aslında o ‘çoban’ ve ‘ihtiyar’ görevinden farklı değil). Artık iki katlı değil, üç katlı önderlik sistemi oluştu. “EPİSKOPOS” (güdücü, önder, gözetmen, nazır) İncilde YOK “EPİSKOPOS” (güdücü, önder, gözetmen, nazır) İncilde VAR 1 “POYMEN” (çoban) “PRESVİTEROS” (ihtiyar) “DİAKONOS” (diakon, görevli, şemmas) 3 2

14 Topluluğun organizasyonu
En başta her kasabanın kilisesi ayrı idi. Hepsi birbirleriyle bağlantı kurdular. bir 'merkez' yoktu. Mesela, Antakya kilisesi en birinci idi. Hepsi ona saygı gösterirdiler. Başka kiliselerde problem olunca, akıl verirdiler, ama son karar o kilisenin idi. Kayseriye Edesa Tarsus Adana Mersin ANTAKYA Şam Salamis Hayfa

15 Topluluğun organizasyonu
3) Zamanla büyük kasabalardaki kiliseler 'merkez' oldu, etraftaki kiliseler ona bağlandı. 4) ‘Episkopos’ adını taşıyan önderler artık değil sadece bir kilisenin, ama bütün bölgedeki kiliselerin başı oldular. Kayseriye Edesa Tarsus Adana Mersin ANTAKYA Şam Salamiş Hayfa

16 Görevlilere kim görev verebilir?
İncilin sırası: son söz toplulukta önderler toplantıya hesap veriyorlar yetki aşağıdan geliyor İncile aykırı: son söz bir kişide, mezhepte önderler merkeze hesap veriyorlar yetki yukarıdan geliyor

17 Görevlilere nasıl görev verilir?
aşağıdaki ayetlerde bir sıra görebilir miyiz? Apostolların İşleri 6:3-6 3 Ama siz aranızdan yedi adam seçin. Onlar lazım iyi olarak tanınsınlar, hem de Kutsal Ruh ve anlayışla dolu olsunlar. Onları bu işin başına koyacaz.“ Bütün topluluk bu lafa razı geldi. Böylelikle şu kişileri seçtiler: Stefanus (iman ve Kutsal Ruhla dolu olan bir adam), Filip, Prohorus, Nikanor, Timon, Parmenas ve Nikolas Bunları apostolların önüne getirdiler. Onlar da dua ettikten sonra ellerini bu kişilerin üzerine koydular. Apostolların İşleri 13:1-3 1 Antakya'daki topluluğun içinde peygamberler ve muallimler vardı: Bar-Nabas, Simeon, Lukiyus, Manaen ve Saul. 2 Onlar oruç tutup Rabbe hizmet ettiler. O vakıt Kutsal Ruh şöyle konuştu: “Bana Bar-Nabas'ı ve Saul'u ayırın. Ben onları bir iş için çağırdım.” 3 Ondan sonra oruç tutup dua ettiler. Ve ellerini onların üzerine koyuyup onları yolcu ettiler.

18 Görevlilere nasıl görev verilir?
1) DUA ve ORUÇ yapılıyor 2) Allah KONUŞUYOR 3) Topluluk SEÇİYOR 4) Önderler GÖREV VERİYOR

19 El koymak meselesi Sadece buna bakacağız 1) ŞİFA vermek için
Kutsal Kitap'ta değişik amaçlarla el koyulur: 1) ŞİFA vermek için İsa hasta bir kadına el koydu (Luka 13:13) Bir kişiyi BEREKETLEMEK için İsa küçük çocuklara el koydu (Luka 10:16) 3) Kutsal Ruh'tan bir VERGİ almak için Sadece buna bakacağız Topluluğun ihtiyarları Timoteyus'a el koydu (1.Tim 4:14; 2.Tim 1:6) 4) Ruhsal bir GÖREV vermek için Topluluğun önderleri Pavlus ve Barbabas'a el koydular (Apo 13:3)

20 El koymak meselesi Apo 13:1-3 1 Antakya'daki topluluğun içinde peygamberler ve muallimler vardı: Bar-Nabas, Simeon, Lukyus, Manaen ve Saul. 2 Onlar oruç tutup Rabbe hizmet ettiler. O vakıt Kutsal Ruh şöyle konuştu: "Bana Bar-Nabas'ı ve Saul'u ayırın. Ben onları bir iş için çağırdım." 3 Ondan sonra oruç tutup dua ettiler. Ve ellerini onların üzerine koyuyup onları yolcu ettiler. Antakya kilisesi Pavlus ve Barnabas'a görev verdi, yeni topluluklar kursunlar. Bu işin içinde onlara her türlü yardım ve destek verdiler. Onlar da Antakya kilisesine hesap verirdiler. El koymak sadece bir iş için idi: Pavlus ve Barnabas'ı daha yüksek bir dereceye getirmedi. Bu görev bitince, el koymanın etkisi de bitti.

21 El koymak meselesi İncildeki DOĞRU sıra Bugün tutulan YANLIŞ sıra
Ortodoks Katolik Protestan El koyan kişiler, onu TOPLULUĞUN ADINA yapıyorlar ... onu MEZHEP (denominas-yon) adına yapıyorlar. Kime el koyulursa, o daha üstün bir kategoriye GEÇMİYOR ... o kişi DAHA ÜSTÜN bir sınıfa geçiyor. El koymak, TEK BİR İŞ İÇİN geçerlidir. ... BÜTÜN HAYAT için geçerlidir. Her imanlı her ruhsal işi YAPABİLİR ... her ruhsal işi YAPAMAZ.

22 Görevlilere kim görev verebilir? Her imanlı Allahın işinde görevli
görev vermek için eskiden zeytinyağı kişinin başına dökerdiler (meshetmek) üç çeşit adam meshedilirdi: GÖREVLİLER (Musa, Harun'u meshediyor) KRALLAR (Samuel, Davud’u meshediyor) PEYGAMBERLER (İlyas, Elişa'yı meshediyor)

23 Görevlilere kim görev verebilir? Her imanlı Allahın işinde görevli
Bugünlerde HER İMANLI meshedilmiştir. Zeytinyağı sadece semboldü - aslısı KUTSAL RUH'tur Koloseliler 2:17 Bütün bunlar, gelecekteki şeylerin gölgesi idi, ama aslısı Mesihtir. Apo 2:17 Allah diyor: 'Son günlerde öyle olacak ki, Ruhumu bütün insanların üzerine dökeceğim'

24 Görevlilere kim görev verebilir? İsa Mesih yenilik getirdi !
1.Petrus 2:9 “ama siz... seçilmiş bir halksınız, krallar gibisiniz, kutsal Allah görevlilerisiniz, kutsal bir milletsiniz, Allahın kendi halkısınız. ” EA'da olduğu gibi Allah halkının içinde bir ayrım yok ... İsa Mesih yenilik getirdi ! İSA'DAN ÖNCE BUGÜN Sadece görevliler dua ederdiler. Artık ker imanlı dua ediyor. Sadece görevliler kutsal sayılırdı. Artık her imanlı kutsaldır. Sadece görevliler kurban sunardılar. Artık her imanlı kurban sunuyor.

25 Görevlilere kim görev verebilir? Önderlik = KARDEŞE HİZMET
Matta 23:8-12 “Size gene 'muallim' demesinler, çünkü tek bir Mualliminiz var, ve siz hepiniz kardeşsiniz. Ve yeryüzünde kimseye 'baba' demeyin. Çünkü tek bir Babanız var, O da göktedir. Size 'güdücü' demesinler. Çünkü tek bir Güdücünüz var, o da Mesihtir. Ama sizin aranızda en büyük olan, sizin hiz- metkarınız olsun. Her kim kendini yükseltiti- rirse, o alçaltırılacak. Ve her kim kendini alçaltı- rırsa, o yükseltirilecek.” Ferisilerin hatası: imanlıların arasında ayrım getirdiler: SIRADAN ımanlılar ve BİRİNCİ SINIF imanlılar. Ama Mesihin toplantısında herkes 'kardeş- tir' - iki ayrı kategori yok ! 'baba' “Peder” “Otçe!” 'muallim' “Hocam!” 'güdücü' “Pastor!”

26

27 bu işe göre bir KUVVET lazım
Görevler ile Vergiler Her bir İŞ için, bu işe göre bir KUVVET lazım RABBİN İŞİNİ yapmak için, Rab tarafından bir VERGİ lazım. ... ama öyle bir Ruh vergisi kime verildi?

28 Görevler ile Vergiler Efesliler 4:7 “ama MESİH her birimize merhametinden verip derece derece vergiler dağıtırdı.“ İsa burada yengiyi kazanmış bir GENERAL gibi gösteriliyor: - Düşmanı yenip onun mallarını ele geçirdi. - Sonra büyük alay içinde herkese o mallardan bola gani dağıtırdı. ИСА Шейтан

29 Görevler ile Vergiler Efesliler 4:7
“ama MESİH her birimize merhametinden verip derece derece vergiler dağıtırdı.“ İsa Şeytanın elinden ne aldı da bize verdi? - ya da: "Ruh vergisi aslında nedir?" İnsan normal halinde EGOİST'tir, sade kendini düşünüyor, başkasına hizmet etmek istemiyor, BENCİLLİĞE KÖLEDİR İsa Mesih bize bahşiş olarak kuvvet veriyor, başkasına HİZMET edelim.

30 Görevlilere kim görev verebilir?
Görevler ile Vergiler Görevlilere kim görev verebilir? Efesliler 4:7 “ama Mesih HER BİRİMİZE merhametinden verip derece derece vergiler dağıtırdı.“ - İsa Şeytanın gücünü kırıp bizi bencillikkten serbest etti. - Artık başkalarına hizmet edebiliriz - Demek, Rab hepimize toplulukta çalışma fırsatını verdi.

31 Görevlilere kim görev verebilir?
Görevler ile Vergiler Görevlilere kim görev verebilir? Efesliler 4:7 “ama Mesih her birimize merhametinden verip DERECE DERECE vergiler dağıtırdı.“ Rabbin işinde önemli bir prensip: İmanlılar ancak o ruhsal işi yapsınlar, hangisi için Rabden bir vergi aldılarsa.

32 Görevlilere kim görev verebilir?
Görevler ile Vergiler Görevlilere kim görev verebilir? Romalılar 12:6-8 “Gene de, bize verilen merhamete göre, ayrı ayrı vergilerimiz var: (1) eger peygamberlik ise, imanın derecesine göre olsun. (2) eger hizmet etmek ise, hizmet etmek olsun. (3) eger öğretirmek ise, öğretirmek olsun. (4) eger kuraj vermek ise, kuraj vermek olsun. (5) kim para yardımı yaparsa, onun eli açık olsun. (6) kim güdücülük yaparsa, onu dikkatla yapsın. (7) kim başkaların acırsa, onu sevinçle yapsın.” - Demek, Rab kimi kişilere fırsat verdi, toplulukta önderlik yapsınlar. - Bu, ruhsal bir vergidir. 1 2 3 4 5 6 7

33 Görevler ile Vergiler - Efes 4:7-16
APOSTOL PEYGAMBER 1 2 Efesliler 4:11 Ve O, kimi kişileri (1) apostol olarak verdi, kimi kişileri (2) peygamber olarak ver-di, kimi kişileri (3) müjdeci olarak verdi, ve kimi kişileri de (4) çoban ve muallim olarak verdi. MÜJDECİ ÇOBAN - MUALLİM 3 4

34 Görevler ile Vergiler - Efes 4:7-16
- Demek, işleyip topluluğu ilerletirenler önderler değil, ama bütün imanlılardır. - Önderlerin işi, imanlıları hizmet için hazırlamak: yani... onlarda ne gibi ruhsal vergiler var diye fark etmek o ruhsal vergileri geliştirmek toplantıda onları kullanmaya fırsat vermek. Efesliler 4:12 Bu kişiler kutsalları hazırlayacaklar, hizmet edip işlesinler ve böylelikle Mesihin bedenini ilerletirsinler.

35 Güdücülere nasıl bakıyorsun ?
Bir şarkıcı gibi mi, seni eğlentirsin? Bir trenör gibi mi, seni çalıştırsın?

36 Görevler ile Vergiler - Efes 4:7-16
- hepimiz imanın birliğine erişecez - Allahın Oğlu'nu iyi gibi tanıyacaz Efesliler 4:13 En sonunda... - Mesihin doluluğunun tam ölçüsüne varacaz. - yetişmiş insanlar olacaz

37 Görevler ile Vergiler - Efes 4:7-16
Efesliler 4:13 En sonunda... 1) “hepimiz imanın birliğine erişecez” Efes 4:3 diyor: “Ruhun birliğini koruyasınız” - ancak ortada var olan bir şey korunabilir. Efes 4:13 diyor: “En sonunda - hepimiz imanın birliğine erişecez.” - ancak ortada olmayan bir duruma erişebiirsin. “Tek bir beden, bir Ruh, bir umut, bir Rab, bir iman, bir vaftiz, bir Baba Allah vardır.” = Allah gökten bakarken bu birliği görüyor, ama biz praktikada yeryüzünde henüz o birliğe erişemedik. Bu nasıl olacak - daha fazla okumakla mı, daha fazla dua ile mi? Pavlus sonraki 10 ayette bambaşka bir yol çiziyor... HİZMET etmekle ve bu amaçla Kutsal Ruhun vergilerini kullanmakla.

38 Görevler ile Vergiler - Efes 4:7-16
Efesliler 4:13 En sonunda... 2) Allahın Oğlu'nu iyi gibi tanıyacaz 2.Petrus 3:18 “Ama siz Rabbimiz ve kurtarıcımız İsa Mesihi tanımakta ve merhamette büyüyün”. İmanlı hayat bir bekle salonu (çakalnya) değildir, ama diri bir kişi ile bir ilişki demektir. O kişi ile gittikçe daha fazla tanışıyoruz. İsa'yı daha iyi tanımak için ne yapmamız gerek? Değil daha fazla bilgi edinmek, ya da kendi iç odamıza kapanıp daha 'ruhsal' olmak... ama KARDEŞİNE HİZMET etmekle. Ancak Kutsal Ruhun vergilerini kullanarak ve başka imanlılara hizmet etmekle İsa'yı tanımış oluyoruz. Çünkü İsa ne amaçla yeryüzüne geldi: “Çünkü İnsanoğlu gelmedi, Ona hizmet etsinler diye. Hayır, O geldi, kendisi hizmet etsin.” (Matta 20:28) .

39 Görevler ile Vergiler - Efes 4:7-16
Efesliler 4:13 En sonunda... 3) yetişmiş insanlar olacaz İmanlı hayatta belli yaşlar var. Gerçek bir imanlı aynı yerde kalmıyor, ama ilerleyip imanda büyüyüyor: 1.Yuh 2:12 - “Kızanlar, size yazıyorum çünkü günahlarınız Onun adı sayesinde size bağışlandı. 13 Babalar, size yazıyorum çünkü en baştan beri var Olanı artık tanıyorsunuz. Gençler, size yazıyorum çünkü Kötü Olanı artık yendiniz.” 4) Mesihin doluluğunun tam ölçüsüne varacaz. Ruhsal hayatımızda her byümü sadece kişisel değildir. Kimse sadece kitap okumak ve dua etmekle ruhta büyümez. Ancak topluluk içinde kardeşlere sürekli bir biçimde hizmet etmekle büyüyoruz.

40 Görevler ile Vergiler - Efes 4:7-16
Efesliler 4:14 O dereceye geldik mi, artık ufak kızanlar olmayacaz. Dalgalar bizi sağa sola dağıtırmayacak. Her öğretiş bizi rüzgâr gibi öteye beriye üflemeyecek (çünkü var insanlar aldatırmaya bakıyorlar, kurnazlıkla kapan kuruyorlar).

41 Görevler ile Vergiler - Efes 4:7-16
Efesliler 4:15 Ama biz lazım hakikatı sevgi ile konuşalım, ve böylelikle Mesihe taraf büyüyelim. Her meselede baş olan Odur.

42 Görevler ile Vergiler - Efes 4:7-16
Efesliler 4:16 Bütün beden Ondan fırsat alıyor. Hani şöyle: bağlı olan her parça bir şey katıp bedeni bir arada tutuyor ve birleştiriyor. Her bir parça tek tek tertipli işliyor. Böylelikle bütün beden kendi kendini sevgide büyütürüyor ve yetiştiriyor.

43 Görevler ile Vergiler - Efes 4:7-16
Efesliler 4:16 1. bağlı olan her parça bir şey katıyor her imanlının içindeki vergi geliştirilmeli ve kullanılmalı imanlı vergilerini kullanmasa ne olacak: Matta 25:30 - talantlar benzetmesi - “yaramaz hizmetçiyi dışarı atın, karanlığın en kenarına atın. Orada ağlamak ve dişleri gıcırdatırmak olacak“ 2. bedeni bir arada tutuyor ve birleştiriyor. her imanlı kilise için sorumludur. 3. her bir parça tek tek tertipli işliyor. vergilerini kullanmak imanlının keyfine ve o anki hislerine kalmış bir şey değildir, ama sürekli ve tertipli yapılamalı. Onun görevidir. Böylelikle bütün beden kendi kendini sevgide büyütürüyor ve yetiştiriyor. Rab bir yerli kilisenin içindeki imanlılara gerekli olan herşeyi verdi. Büyümek için dışarıdan hiç bir şeye ihtiyacı yoktur: ne bir kişinin el koymasına, ne de herhangi yen bir öğretişe


"Kilisenin organizasyonu" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları