Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Alışkanlık hatası NE YAPILMALI? kalite kontrol analizleri
Puanlama testleri NE YAPILMALI?
2
Uyarıcı hatası NE YAPILMALI?
Bu hataya konu ile ilgisi olmayan bir kriter, örneğin kabın şekli veya rengi gibi özellikler neden olmaktadır. NE YAPILMALI?
3
Mantıksal hata (önyargı)
Esmer bira Koyu renkli mayonez NE YAPILMALI?
4
MASKELEME YAPILAMAZSA
İstenen tadı etkileyen bir başka bileşen kullanımı
5
Halo etkisi Tüm lezzetinin kabul edilebilirliği
Farklı lezzet karakteristiklerinin ayrı ayrı değerlendirilmesi = FARKLI SONUÇLAR
6
Örneklerin sunuluş düzeni
Zıtlık etkisi: Grup etkisi:
7
Merkezi eğilim hatası: Süreç hatası/pozisyonel ön yargı:
8
Ne Yapılmalı? Dengeli ve rastgele sunuş düzeni kullanılmalı
9
Karşılıklı öneri Ne Yapılmalı?
Bir panelistin tepkisinin diğer panelistin tepkisini etkilemesi Ne Yapılmalı?
10
Motivasyon eksikliği Atmosfer Konuya ilgi duyma Sonuçların Gösterimi Motivasyon, testin önemini iyi anlama ve en iyi şekilde tanımlama olarak ifade edilmektedir.
11
Kapris ve ürkeklik Uç değerler Merkezi tercih etme Ne yapılmalı?
12
c.Kötü fiziksel koşullar
Soğuk algınlığı veya ateşli hastalık, Deri veya merkezi sinir sistemi ile ilgili rahatsızlıklar Renk körlüğü veya diğer görsel bozuklukları olması Kötü diş hijyeni veya diş eti iltihabı bulunması Psikolojik durum Baskılı iş yaşamı
13
Panelistlere yapılacak uyarılar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.