Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HIRE – 307 Application Techniques for PRA - II
Instructor Yunus Luckinger Office cms005 – office Tel 2297
2
Içerik ve tasarım Geliştirme Aşaması
TASARIM SÜRECİ Tasarım İhtiyacı Içerik ve tasarım Geliştirme Aşaması Yapım Aşaması Hedeflerin Tanımlanması Kavram (Concepts) Geliştirmek Post-Produksiyon Tasarımın Bitişi
3
AraşTIRMA TEMELLERİ Günümüz Medyasi, Sanal olan ve sanal olmayan ortamda, baskı, paketleme ve hareketli grafiklerdeki(Motion Graphics) içeriğini göstermek için artan miktarda görsel bilgi talep etmektedir. Grafik tasarımcılar, birçok kaynaklardan belirli kitlelere kadar her tür iletişim kanalını belirlemektedir, bu yüzden başarılı bir tasarımcı Başarılı olmaları için iyi bilgilenmiş olmaları, başarılı araştırmacı ve meraklı bir yaklaşım göstermeleri gerekir. Bakış açınızı genişletin En geniş referans aralığından bilgi sahibi olan tasarımcılar, her yaştan, meslekten ve yaşam tarzından olan insanlarla başarıyla iletişim kuranlar ve tasarım çalışmalarını doğru bir şekilde bağlama koyanlardır. Birden fazla kaynaktan gelen olaylar hakkında bilgi edinin. Kaynaklarınızı günlük olarak değiştirin veya çeşitli kaynaklardan okuyun ve hikayeleri karşılaştırın. vs.…
4
AraşTIRMA TEMELLERİ Birincil Kaynak / Gerçeklerle dayalı araştırma
Önceki bilgi / görüş / bellek Gözlemlemeler Görüşme Analizler Rol Oyunlar (Role-Play) Odak grubu Etnografik Araştırmalar ("derin takılmalar") İkincil Kaynak / Gerçeklerle dayalı araştırma Müzeler, Arşivler, Koleksiyonlar Gazete, dergi, dergi makaleleri Yayınlanan röportajlar Filmler, TV yayınları, tiyatro Filmin, TV'nin, radyonun transkript / kayıtları Anketler istatistik Kitaplar, müzik, İnternet? Bloglar, web siteleri, forumlar, dergiler
5
AraşTIRMA TEMELLERİ Birincil Kaynak / görsel araştırma
fotoğrafçılık Çizim / kroki Medya deneyleri: 2D ve 3D Kabartmalar / dökme Tipografi deneyleri Görüntü işleme Ses / video kayıtları yazıları fotokopi İkincil Kaynak / Görsel araştırma Sergiler Dergiler, kitaplar, broşürler, internet, reklam panolarındaki resimler / fotoğraflar Diğer tasarımcılar / sanatçılar tarafından çalışma Basılı haritalar / diyagramlar Ephemera (örneğin, biletler, makbuzlar, ambalajlama) Fotoğraf, kartpostal, poster, çizim bulmuş veya satın almış Filmlerden, videolardan ve performansdan alınan görüntüler Mimari
6
Linear Reasoning / Lateral thinking Doğrusal Akıl yürütme / Yanal düşünce
Konsept geliştirme sürecinin ilk aşamasında, bir tasarım özetine yaklaşmanın iki temel yolu, doğrusal akıl yürütme ve yanal düşünme yöntemlerini kullanmaktır. Bunlar neredeyse zıttır; ilk odaklı ve metodik, ikincisi yaygın ve geniş- ancak araştırma ve geliştirme araçları olarak eşit derecede yararlıdır. Doğrusal Akıl yürütme adım adım mantığı kullanarak stratejik düşünce sürecini ima eder ve belirli bir yörüngeyi izler. Bu tür akıl yürütme, sıklıkla önceden belirlenmiş bir fikir veya kavramı içerir; bu, aşamalı olarak yerine getirilir. Genellikle bu, renk, tür, kompozisyon ve ölçek göz önüne alındığında, fikirleri yönetilebilir bileşenlere bölünerek ve konsepte uyacak biçimde formun tamamlanması için her biri üzerinde çalışmayı içerir. lateral thinking dolaylı araştırmayı içerir, doğrusal akıl yürütme yoluyla daha kolay elde edilebilir fikirler üretme (veya doğrusal süreç tarafından gizlenerek daha az belirgin ilişkilerin kolayca görülmemesi veya üretilmemesi). vurgu dolaylı, yaratıcı araştırmalar üzerine kuruludur. Edward de Bono bu terimi 1967'de hazırladı.
7
Bilmeniz gereken Teoriler
8
görüntü ve metin teorileri
Görsel iletişimin başarısı, hedef kitleye ulaşma ve istenen tepkiyi ortaya çıkarma yeteneğine bağlıdır. Tasarımcılar mesajı amaçla ikna edebilen, şok eden, eğlendiren ve provoke edebilen kışkırtıcı imgelemin gelişimi yoluyla etkiler. Tasarımcıların açıkça ve görsel olarak tam olarak ne anlama geldiğini söyleyebilmesi için açık ve güçlü bir görsel dil geliştirmeleri gerekir. Rhetoric – çoğu zaman siyaset ve halka açık konuşma ile bağlantılı bir ikna becerisi olarak dusunulur. Tanımlama ve zorlayıcı bir diyalog içinde buluş, bir düzenleme, bir tarzda, bellek ve teslimat kategorilerini rafine edip bir bir etkili dialog olusturmak. (Bir şekilde tanıdık geldi mi?) Semiotics, Sign, and symbols – Saussure, göstergebiliminin babası olarak kabul edilir; teorisi, anlamı temsil eden her şeyin işaretlerini tanımlar. Signifier, Signified Anlamın çıkarıldığı bir şeyi simgeleyen sembol. Neyin gerçekte temsil edildiği
9
görüntü ve metin teorileri
Didaktik "Didaktik" terimi, net, pragmatik olarak verilen bilgi ve talimatı açıkça ifade eder. Havalimanı işaret levhası, yol levhaları ve uyarılar didaktik bilgilerin asal bir örneğidir. Kategorinin en katı tanımında bile, en görsellere nüans eklenebilir: müze sergilerinde didaktik panellerin net bilgi vermesi gerekir, ancak konuyla yaratıcı görsel yollarla ilişkilendirilebilir.
10
Kompozisyon FORMLAR VE ALAN Şekil ve yer/zemin
Kompozisyon, bir tasarım içindeki öğelerin görsel yapı ve organizasyonunu ifade eder. Bir bütün oluşturmak için farklı parçaları veya öğeleri birleştirme süreciyle ilgilidir. Anlamlı kompozisyonlar oluşturmayı öğrenirken, görsel algılamanın (gözlerimizin ve beyinlerin göründüğü şeyleri anlaması) rolünü ve görsel iletişimdeki rolünü anlamak önemlidir. FORMLAR VE ALAN Şekil ve yer/zemin Bir form, içinde bulunduğu alanla ve formda bulunabilecek diğer formlarla ilişkili halindedir. Bunu, şekil-zemin ilişkisi olarak adlandırırız (burada "şekil" belirli bir alanda herhangi bir nesneyi, "zemin" ise o nesnenin göründüğü arka planı veya alanı ifade eder). Bu ilişki hakkında konuşmanın bir başka yolu, olumsuz ve olumlu alan açısından bakmaktır. Görsel öğeler daima görsel bir alan, arka plan veya çerçeve ile ilişkili olarak görülür. Başka bir deyişle, her biçim bulundugu bağlamin icinde anlam bulur ve tamamen izole edilemez.
11
Tipografi Font Tasarimi
Serif – Sans Serif Ayrımı “Serif” tırnak demektir. “Sans” ise Fransızca’da olumsuzluk (without) anlamı verir: “sans-serif” ise tınak-sız “Arial” fontu gibi düz fontlara verilen isimdir. Buna karşın “Times New Roman” tırnaklı (serif’li) bir fonttur.
12
Tipografi Font Tasarimi
İtalik – Oblik Ayrımı Dik Fontlar: Roman = Regular = Book. Hepsi de yakın anlamlara sahiptir ve dik fontları karşılar. Office programında iyi tanıdığınız “Times New Roman” fontu, ilk olarak düz tasarlanmıştır. İtalik yani doğal eğik durumu ayrıca tasarlanmıştır. Belirli programlarla biz onları açılı olarak eğdiğimizde hakiki bir italiklik elde edemeyiz, bu duruma ise oblik deriz, yani yapay eğik. Bu farkı en iyi küçük a harfinden anlarsınız, a harfi eğildiğinde boğulur ve okunaklı görünmez, içi geniş eğik a harfi daha rahat bir okunma sağlar. Yukarıdaki örnekte de açıkça görülmektedir
13
Font Kontrasti nasil isler?
Düsük Kontrast olan font Fontun kendisinde kalinliklar esit Yüksek kontrast olan font Yazi tipini olusturan cizgilerin kalinlik farklari olmasi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.