Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAysun Aykut Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
V. DERS: Event Management (Örnek Olay Yönetimi) Kavramı
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
2
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Event Management (Örnek Olay Yönetimi) Bir kurumun imajını güçlendirmek için, belirli bir hedef kitle ve kamuoyunu etkilemek amacıyla, oluşturulan temsili bir etkinliğin icrası ve bunun başarılı bir şekilde kamuoyuna duyurulmasıdır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
3
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Etkinlik, işletmenin iletişim stratejileri çerçevesinde planlanan bir uygulamadır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
4
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Etkinlikler, birer duyurum aracıdır. Marka ve kurum kimliğiyle uyum içerisinde bir tasarıya sahip olmalıdır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
5
Etkinlikler, aynı zamanda görünürlüktür.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
6
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Etkinliklerin temel işlevi, konuyla ilgili bir duygu yaratmaktır. Bu hedef kitle algıları üzerinde belirleyici rol oynar. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
7
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Planlama Sürecinin Zihinsel Tasarımı Yapılırken Şu Unsurlar Üzerinde Düşünülmelidir: Ulaşılmak istenen hedef nedir ve bu hedef kurumun iletişim stratejisiyle uyum sağlıyor mu? Hedef kitleye vermek istediğimiz mesajı en iyi nasıl iletebilirim? Planı nasıl kurgulamalıyım? Yedek planı nasıl oluşturmalıyım? HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
8
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Tasarım Oluştururken Şu 5 Soruya Yanıt Verilmelidir: Neden? Kim? Ne Zaman? Nerede? Ne? Nasıl? HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
9
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Püf Noktalar: Odaklanma Hedef Odaklı Yaklaşım Mekan Keşfi Kontrol Listesi İkinci Kontrol Listesi Detay Yönetimi Empati HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
10
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Etkinlik Planlaması: Akış/Rol Dağılımı Prova/Test Çalışmaları Delegasyon Motivasyon Analiz Problem Çözme Karar Verme Soğukkanlılık HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
11
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Başarı Unsurları: Kendini Yönetmek Zamanı Yönetmek Finans Yönetimini Bilmek Teknolojiyi Yönetmek İnsan Kaynağını Yönetmek HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
12
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Etkinlik Türleri: Sanatsal Gösteriler Konserler Kumsal Partileri Yarışmalar Kitap CD Tanıtımları Araba Şovları Kutlama Törenleri Festivaller Geziler Yıldönümleri Gala Geceleri HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
13
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Kontrol Listesi: Etkinlikten Beklentileriniz Nedir? Hangi Mesajı Vermek İstiyorsunuz? Kaç Kişiyi Etkilemek İstiyorsunuz? Başarılı Bir Organizasyon İçin Kaç Kişiye İhtiyacınız Bulunuyor? Etkinliği Dikkatlice Planlayabilmek İçin Yeterince Zamanınız Var Mı? Sizin İçin Gönüllü Çalışacak Kişiler Var Mı? Yeri Belirlediniz Mi? Daha Önce Bu Konuda Yapılmış Başarılı Bir Organizasyon Var Mı? Kurumsal Sosyal Sorumluluk İçin Potansiyel Teşkil Ediyor Mu? Diğer Organizasyonlarla Aynı Zamana Gelmemesi İçin Gerekli Kontrolleri Yaptınız Mı? Hava Durumuna Baktınız Mı? HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
14
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Etkinlikte Başarılı Olmak İçin: Her etkinliğin kriz iletişimini de beraberinde getirdiğini unutmamak Marka ve Kurumun iletişim stratejisiyle tutarlı olmak Başka etkinliklerin de, yaptığınız çalışmanın üzerine eklemlenebileceğini hatırlamak Konuya uygun bir konsept geliştirmek Kullanacağınız yöntem ne olursa olsun kurumun arka planda kalmamasını sağlamak Araç ve Amaç arasındaki dengeyi iyi gözetmek gerekir… Etkinliğin asıl başarısı medyada istenilen biçimde temsil edilebilmesine bağlıdır… HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
15
İlginiz için, teşekkür ederim…
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.