Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I"— Sunum transkripti:

1 SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I
Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

2 İLETİŞİM BECERİLERİ “Giriş ve Temel Kavramlar”
Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

3 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
AMACIMIZ İletişim nedir? İletişim türleri nelerdir? İletişim sadece konuşmak mıdır? Niçin iletişim kurarız? İletişimsiz bir hayat mümkün mü? Sınıf içinde daha etkili ve olumlu iletişim nasıl kurulur? sorularına cevap aramaktır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

4 İLETİŞİM İletişim ne hissettiğimizi ve
ne demek istediğimizi karşımızdakine açık bir şekilde söyleme, karşımızdakinin ne söylediğini dinleme, kısaca birbirimizle konuşma sanatıdır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

5 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
İletişim kaynak ile alıcı arasında anlamları ortak kılma sürecidir. İletişimde ilk dakika önemlidir. İletişim kod çözme etkinliğidir. İletişim çift yönlü bir süreçtir. İletişimin tüm öğeleri önemlidir. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

6 İLETİŞİMİN BİREYSEL FONKSİYONU
İletişim bireysel özelliklerin ve düşüncenin vitrinidir. Kişiliğin dış dünyaya yansımasıdır Kişinin özgüveninin dışa vuruş biçimidir Bireysel tecrübe ve bilginin paylaşılma biçimidir. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

7 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
İLETİŞİM NASIL GERÇEKLEŞİR? SORU CEVAP KAYNAK ALICI KANAL Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

8 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
SORU CEVAP KAYNAK ALICI MESAJ KANAL GERİ BİLDİRİM Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

9 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
İLETİŞİM SÜRECİ MESAJ DAVRANIŞ TUTUM DÜŞÜNCE OLUŞAN DÜŞÜNCE GERİBESLEME A C B BEKLENEN DAVRANIŞ OLUŞAN FİKİR MESAJ KODLAMA ŞEKİLLENDİRME ALGILAMA ÇÖZÜM DEĞERLEME Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

10 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
KAYNAK Kaynak iletişimi başlatan kişidir. Kaynak iletilmek istenen duygu ve düşünceyi çeşitli araç, gereç ve sembollerle kodlayan ve kanal aracılığı ile alıcıya iletendir. Kaynak sahip olduğu bilgi, beceri ve duyguları alıcıya ulaştırır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

11 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
Kaynak; Bilgili olmalı Kodlama özelliği olmalı Alıcıyla ortak özellikler taşımalı Tanınmalı Alıcı ile iletişime istekli olmalı Aynı zamanda alıcı olmalı Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

12 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
MESAJ Öğretim konusu olan bilgi, beceri ve duygunun kodlanarak sözlü,sözsüz, görüntülü veya yazılı anlatıma dönüştürülmüş haline mesaj denir. Örnek; = 2+2=4 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

13 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
Mesaj Açık Olmalı Anlaşılır Olmalı Zamanında İletilmeli Uygun Yolu İzlemeli Etki Sınırı İyi Değerlenmeli Davranışlarla Desteklenmeli Ek Anlam Üretmemeli Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

14 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
KANAL Oluşturulan mesajın alıcıya iletilmesini sağlayan araç-gereç yöntem ve tekniklerdir. Ses ileten araçlar Ses ve görüntü ileten araçlar Resimler Semboller v.b Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

15 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
ALICI Kaynağın gönderdiği mesajlara hedef olan kişidir. Kaynaktan gelen mesajları çözümleyerek anlamlandırır. Alıcı mesajı geçmiş yaşantılarına bağlı olarak çözümler. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

16 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
Alıcı Algılamaya Hazır Olmalı Bilgili Olmalı Veya Bilgiyi Almaya Arzulu Olmalı Seçici Olmamalı Düzlemine Uygun Davranmalı Kaynak Olmaya İstekli Olmalı Kaynak İle İletişime Arzulu Olmalı Etkili ve doğru dinlemeli Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

17 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
KOD ÇÖZME Alıcının mesajı yorumlayıp, anlamlı bilgilere dönüştürülme sürecini içerir. Alıcının kodu çözmesi kaynağın mesajı kodlamasına bağlıdır. Mesaj öğrencinin yaşantı alanına bağlı olarak kodlanmalıdır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

18 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
Anlamın kodlanmasında üç faktör etkilidir; 1.İlişkinin biçimi; kişilerin statü ve rolleri 2.İlişkinin bağlamı; yer, zaman, yaş gibi faktörler 3.İlişkinin Amaçları; iletişim niçin kuruluyor Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

19 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
Yaşantı Alanı (Ortak Yaşantı Alanı) Yaşantı Alanı Yaşantı Alanı Kaynak- Kodlama Kod Çözme –Alıcı OYA Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

20 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
GERİ BİLDİRİM İletişimin ikinci yönü, yani mesajın alıcı tarafından kaynağa doğru mesaj akışıdır. Kaynak geri bildirim sayesinde mesajın alıcıya ulaşıp ulaşmadığına karar verebilir. İletişim ancak geri bildirimle mümkün olur. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

21 İLETİŞİMDE ETKİLİ FAKTÖRLER
1.Kaynak ve Alıcı Acısından Seçici algı İletişimde bireysel farklılıklar Kaynak güvenirliği (dürüstlük, uzmanlık, istek, nesnellik) Kaynak Alıcı benzerliği Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

22 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
2.Mesaj Açısından a. Yaşantı Alanı (Ortak Yaşantı Alanı) Yaşantı Alanı Yaşantı Alanı Kaynak- Kodlama Kod Çözme –Alıcı OYA Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

23 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

24 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
b.Bilgi miktarı Öğrenci Düzeyi Bir saatte sunulacak bilgi miktarı Bilginin sistematize edilmesi Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

25 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
3. Kanal Açısından İletişim Ortamı; Doğrudan iletişim Dolaylı iletişim Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

26 Etkili Ve Verimli İletişim
Gönderilen mesaj ile alınanın uyumlu olmasıdır. En az maliyetle gerçekleşen haberleşmedir. Alıcının olumlu yorumlamaya açık olması halidir. Kişinin kendisini güçlü görmesine bağlıdır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

27 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ 1.Kişi içi iletişim 2.Kişilerarası iletişim a.Sözlü iletişim b.Sözsüz iletişim c.Yazılı İletişim Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

28 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
Kişi içi iletişim Bir insanın düşünmesini, duygulanmasını, kişisel ihtiyaçlarının farkına varmasını, iç gözlem yapmasını, rüya görerek kendi içinden mesaj almasını yada kendine sorular sorarak bunlara cevap vermesini bir iç iletişim olarak tanımlayabiliriz. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

29 Kişilerarası iletişim
Genel olarak kaynak ve alıcının farklı olduğu iletişim biçimleridir. Karşılıklı iletişim içinde bulunan insanlar bilgi, sembol ve kavramlar üreterek, bunları birbirine aktarıp ve yorumlayarak kişiler arası iletişimde bulunurlar. “İletişimde zaman ve mekan birliği vardır” görüşü mekan açısından artık geçerliliğini yitirmiştir. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

30 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
YAZILI İLETİŞİM En kolay ve sorunsuz iletişim yöntemidir. Ortam, zaman ve mekan gibi öğelerin sözlü iletişime getirdiği sınırlılıklar yazılı iletişimde yoktur. Yazılı İletişim Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

31 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
SÖZLÜ İLETİŞİM En basit biçimiyle konuşma; duygu ve düşüncelerimizi, görüp, yaşadıklarımızı sözle ifade etme işidir. Ses tonu, sesin hızı şiddeti hangi kelimelerin vurgulandığı duraklama vb dil ötesi özelliklerin iletişimde etkisi vardır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

32 SÖZSÜZ İLETİŞİM İyi bir dinleyici, iletişim kurduğu kimsenin
yalnız söylediklerine değil yüzü, eli, kolu ve bedeni ile yaptıklarını da duyar; çünkü yüz ifadeleri, el ve kol hareketleri, bedenin duruş tarzı, sesin tonu gibi sözsüz mesajlar kullanılarak ta iletişim kurulur. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

33 SÖZSÜZ İLETİŞİM ETKİLİDİR
Bazı anlamaları, özellikleri, duyguları sözsüz iletişimle daha etkili ve dolaysız bir biçimde ifade edebiliriz. Duygu ve düşünce ile ilgili en etkili mesajlar sözsüz mesajlardır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

34 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
SÖZSÜZ İLETİŞİMİN ETKİSİ Sözcükler % 7 Ses tonu % 38 Beden Dili % 55 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

35 DUYGULARI BELİRTİR Düşüncelerimizi sözlü iletişimle;
duygularımızı ise genellikle sözsüz iletişimle ifade ederiz. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

36 KİŞİLER ARASI MESAFELER
İnsanlar içinde bulundukları mekanı gelişi güzel kullanmazlar. Birbirlerine olan duygularına göre mesafe artar veya azalır. Bu yüzden kişisel ve toplumsal ilişkilerde mesafe önemlidir. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

37 MAHREM MESAFE Bu mesafe genellikle duygusal bakımdan
çok yakın hissedilen iki insan arasındaki mesafedir. Bu mesafe içinde bulunan insanlar birbirleri ile olan konuşmalarında daha içtendirler. Ayrıca beden dili hareketleri daha doğaldır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

38 KİŞİSEL SAMİMİ MESAFE 40 cm ile 80 cm arasındaki mesafedir.
Birbirlerini tanıyan ve rahat konuşan iki insan bu mesafede kendilerini rahat hissederler. Genellikle samimi olmadığımız insanlarla bu derece yakınlıktan rahatsız oluruz. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

39 SOSYAL MESAFE 80 cm ile 2 m arasındaki mesafedir.
İşlerin konuşulduğu, resmi ilişkilerin sürdürüldüğü iletişim ortamlarında genellikle bu mesafeyi paylaşırız. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

40 GENEL TOPLUMA AÇIK MESAFE
Bu mesafe genelde tanımadığımız kişilerle bir arada bulunduğumuzda iş toplantılarında kullanılır. İletişim son derece resmidir. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

41 BEDEN DİLİ İnsanların giyinişi, duruşu, bakışı, el ve kol hareketleri,
çıkardıkları gürültüler, başını sallaması, yüzünün kızarması, yere bakması, ayağa kalkması, oturma biçimi, yürüyüş biçimi vb. tüm hareketleri Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

42 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim
İLETİŞİMDE BEDEN DİLİ Eller ve kalem-kağıt Oturuş Çevreyle ilgi Göz ve yüz yapısı Soru soruş biçimi Tartışma amacı Omuz ve genel beden hareketleri Ayaklar Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim


"SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları