Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME"— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME
Eriman TOPBAŞ

2 Cevaplandırılacak Sorular
1. Değerlendirme nedir? 2. Değerlendirme türleri nelerdir? 3. Hedef alanlarına göre değerlendirme nasıl yapılır? - Bilişsel alanla ilgili öğrenmeler nasıl değerlendirilir? - Duyuşsal alanla ilgili öğrenmeler nasıl değerlendirilir? - Psiko-motor alanla ilgili öğrenmeler nasıl değerlendirilir?

3 1. Değerlendirme nedir? Değerlendirme, ölçme sonuçlarını bir ölçütle karşılaştırıp değer yargısına ulaşma işidir.

4 2. Değerlendirme türleri nelerdir?
Yerleştirme amaçlı değerlendirme 1 Programa girişte Yetiştirme amaçlı değerlendirme 2 Süreçte Düzey belirleme amaçlı değerlendirme 3 Program sonunda

5 8. Ölçme ve değerlendirme etkinlikleri nasıl planlanır?
HEDEF-DAVRANIŞLAR Biliş.Alan Duyuş. Alan Pmot.Alan Biliş. Özel. Duyuş. Özel. Pmot. Özel ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİ Eriman TOPBAŞ

6 2. Değerlendirme türleri nelerdir?
Yazılı-Sözlü yoklamalar Başarı testleri 1 Bilişsel Alan 2 Duyuşsal Alan Tutum ölçekleri Performans testleri Kontrol listeleri 3 Psiko-motor Alan

7 Duyuşsal Alanla İlgili Yeterliklerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Yönerge: Bir derneğin başkanısınız. Birisi, derneğinize üye olmak için başvuruyor. Eski üyelerinizden birisi de, bu kişi üye olursa dernekten ayrılacağını söylüyor. Bu durumda ne yaparsınız? A. Başvuran kişiyi üye yapmam. B. Sorunun çözümünü zamana bırakırım. C. Başvuranın üyeliği için grupta oylama yaparım. D. Eski üyelerin ne düşündüklerine aldırmadan başvuranı üye yaparım.

8 Hafta içinde tam gün çalışan birisi, sizce hafta sonu tatilini en iyi nasıl geçirebilir?
Yönerge: Birinci tercihinizi belirtmek için 1, ikinci tercihinizi belirtmek için 2 rakamını yazınız. …A. Ciddi kitaplar okuyarak kendini yetiştirmeye çalışmakla …B. Bir konsere gitmekle …C. Bir konferansa ya da açık oturuma gitmekle …D. Bir futbol maçına gitmekle

9 Devinişsel Alanla İlgili Yeterliklerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi

10 Kontrol Listeleri Kontrol listesi, bireyin, belli bir şeyi öğrenmesi evresinde; neleri, hangi sıra ile ve nasıl yapacağını hatırlatmak amacıyla kullanılabilir Yönerge: Bu kontrol listesi, bir şoför adayının, motoru çalıştırması ve hareket ettirmesi sırasında yapması gereken davranışları kapsamaktadır. Adayın gösterdiği davranışlarda E sütununa, göstermediği davranışlarda ise H sütununa bir (X) işareti koyunuz.

11 GÖZLENECEK DAVRANIŞLAR
H 1 Marşa basmadan önce vitesi boşa alıyor mu? 2 Marşa basarak motoru çalıştırıyor mu? 3 Arabayı birinci vitese takıyor mu? 4 Kalkış işaretini veriyor mu? 5 Kalkış yaparken el frenini bırakıyor mu? 6 Kalkıştan önce aynanın görüşe uygunluğunu kontrol ediyor mu? 7 Kalkış sırasında ön ve arka trafiğin kalkışa uygunluğunu gözetiyor mu? 8 Motoru stop ettirmeden kalkış yapıyor mu? 9 Sarsıntısız olarak kalkış yapıyor mu?

12 Öz Değerlendirme 1. Neler öğrendim?
2. Bu öğrendiklerim bana ne kazandırdı? 3. Bu bilgileri günlük hayatta nasıl kullanabilirim ?


"ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları