Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGülbahar İpekçi Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
2
Sürekli olarak bir şeylerin alınması mutluluk hissi yaratıyor.
Gerçekte satın alınan nedir? Gerçekte satın alınması gereken nedir? Özellikle gelişmekte olan ülkelerde sürekli olarak tüketim gerçekleştirilmektedir. Amerika’da neredeye iki kişiden biri obez. Obezite bir yandan da yeni bir pazar olarak değerlendiriliyor.
3
Seçeneklerin artması mutlu ediyor mu?
Seçeneklerin artması karmaşıklığa yol açmaktadır. Değerlendirmede sınırlılık söz konusu Temel sonucu rasyonelliğin kaybolması.
4
Tüketim fizyolojik psikolojik iletişim aracı
business class Tüketimin ne için yapıldığı tüketici davranışlarının belirleyicisi durumunda. Kaysei Doğumevi Hastanesi örneği
5
Birbirinin aynı ürünler-marka Campell (1987)
Fayda Haz Karşıt durumlardır Birbiriyle iç içe midir? Hedonizm-Weber’in protestan ahlakı/tutumluluk
6
Tüketici Davranışlarına Ait Özellikler
Güdülenmiş bir davranıştır Dinamik bir süreçtir Çeşitli faaliyetlerden oluşur Karmaşıktır ve zamanlama açısından farklılık gösterir Farklı rollerle ilgilenir Çevre faktörlerinden etkilenir Farklı kişiler için farklı etkiler gösterir
7
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler
Kültür Mitler Din Popüler kültür-elit kültür Toplumsal sınıf Marksist Pozitivist (servet, gelir, eğitim vb. ile) Yaşam tarzı Aile Sosyal gruplar Referans grupları
8
Güdülenmiş bir davranış
Amaç, karşılanmadığında gerilim yaratan ihtiyaç ve istekleri tatmin etmektir Tüketicilerin sorunlarına çözüm getirme amacı vardır
9
Dinamik Süreç Satın alma Öncesi Faaliyetler Satın Alma Faaliyetleri
10
Satın alma öncesi Satın alma Satın alma sonrası
İhtiyacı hissetmek (açlık hissetmek) Seçenekleri aramak (restoran önerisi almak) Seçenekleri değerlendirmek (mönüleri incelemek) Satın alma Satın ama ve kullanma (X restoranda yemek yemek) Satın alma sonrası Tüketim deneyimi ve değerlendirme (yemeğin sizi tatmin edip etmediğine karar vermek) Geribildirimi sağlama (memnuniyetin bildirilmesi) Satın alma sürecini tamamlama (hesabı ödeyerek gitmek)
11
Farklı Roller Başlatıcı (öneren kişi)
Etkileyici (kararı etkileyen kişi) Karar verici (finansal güç ve otoritesi olan kişi) Satın alıcı (eylemi gerçekleştiren kişi) Kullanıcı (tüketim eylemini gerçekleştiren kişi)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.