Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCoskun Akgün Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)
Programı
2
BİLİM İNSANI YETİŞTİRME PROGRAMI
"Bilim İnsanı Yetiştirme Programı", akademik performansı yüksek ve meraklı öğrencilerin, çok boyutlu düşünme, analiz, sentez ve değerlendirme alanlarındaki yeteneklerini geliştiren, öğrencilerin okul-üniversite işbirliğine dayalı bir öğrenim anlayışıyla yetiştirildiği dört yıllık bir programdır.
3
Programın Amacı Program, üstün nitelikli bilim insanlarının / bilim okur-yazarlarının yetiştirilmesine kaynaklık etmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda; •Öğrencileri araştırmaya ve yaratıcı düşünmeye yöneltmek, kendi kendilerine düşünme yeteneğini ve problem çözme becerilerini artırmak, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile inovatif buluşlara ve sosyal problemlere ilgi duyanların çalışacakları ortam ve koşulları hazırlamak, •Yeni bilgiler üretebilen ve projeler hazırlayabilen bireyler yetiştirmek, •Öğrencilerin bilimsel araştırma yapmalarına, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemelerine yardımcı olacak şekilde yabancı dilde iyi yetişmelerini sağlamak programın amaçlarındandır.
4
Programa Öğrenci Seçimi
Bilim İnsanı Yetiştirme Programı'na okulumuz öğretmenleri tarafından hazırlanan genel bir seçme sınavı (BİYP Seçme Sınavı) ile her yıl belirli sayıda öğrenci alınır. Seçme sınavı Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler ve Türkçe derslerinin 6. ve 7. sınıfın tüm konuları ile 8. sınıfın l. dönem konularını kapsamaktadır. BİYP seçme sınavı, ilköğretim kısmımızın 8. sınıfından mezun olacak öğrencilerimize her yıl Nisan ya da Mayıs ayında uygulanmaktadır. Eğitimde fısat eşitliğini sağlamak için, LGS ile okulumuzda okumaya hak kazanan öğrenciler de (Eylül ayı içinde yapılan) BIYP seçme sınavına grime hakkına sahiptir. BİYP Seçme Sınavına herhangi bir nedenle giremeyen öğrencilerimiz için telafi sınavı yapılmamaktadır.
5
BİY Seçme Sınavı Kapsam ve Değerlendirme Esasları
Sınavın dört alt testinde (Türkçe, Sosyal Bilimler, Matematik, Fen Bilimleri) her birinden 25 soru olmak üzere toplam 100 soru sorulur, ve 120 dakika süre verilir Sınavın dört alt testinin (Türkçe, Sosyal Bilimler, Matematik, Fen Bilimleri) her biri için yanlış yanıt sayısının üçte biri doğru yanıt sayısından çıkarılır (3 yanlış 1 doğruyu götürür).
6
Puan İçindeki Ağırlığı (%)
Öğrencilerin dört alt testteki net puanları standart puanlara dönüştürülür. BİY puanının hesaplanmasında standart puanlar aşağıdaki katsayılarla çarpılır. Standart Puanlar Çarpılacağı Katsayı Puan İçindeki Ağırlığı (%) Türkçe 1 25 Sosyal Bilimler 0,7 17,5 Matematik 1,3 32,5 Fen Bilimleri BİY puanı= 1*Türkçe standart puanı + 0,7*Sosyal bilimler standart puanı + 1.3*Matematik standart puanı + 1*Fen bilimleri standart puanı Geçmiş yıllarda bu puana öğrencinin TEOG sınavları sonucunda oluşan YEP puanı %5 oranında etki ettirilmekteydi. MEB LGS detayları netleştiğinde BİY yerleştirme puanı hesabına ilişkin güncelleme yapılacaktır.
7
Programa Devam Koşulları
Bu programa dahil olup, Hazırlık İngilizce ve Türkçe Yeterlilik Sınavında başarılı olan öğrenciler 9. sınıfta Ulusal Lise Programı’ndaki ve Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'ndaki öğrencilerle aynı haftalık ders çizelgesine tabidirler. Ancak, bu öğrencilerin programa devam edebilmeleri için; 9, 10 ve 11. sınıf sonlarında ders kesimi itibarıyla başarısız dersi bulunmaması ve Türk Dili ve Edebiyatı, Fizik, Kimya, Biyoloji ve Matematik derslerine ait yıl sonu ağırlıklı puan ortalamasının 65 ve üzerinde olması gerekmektedir.
8
Programın Gerekleri Bilim İnsanı Yetiştirme Programının 4 yıllık öğretim sürecinde Ulusal Programa ek olarak, programın gereklilikleri olarak belirlediğimiz çalışmalar, öğrencilerimizde bir bilim insanında öncelikle olması gereken meraklı, yaratıcı, sabırlı, kararlı ve tarafsız olma gibi özellikleri kazandırmaya yöneliktir.
9
Programın Gerekleri INOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK (INNOVA-TED) KULÜP ÇALIŞMALARI SEMİNERLER TÜBİTAK ORTA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA PROJE YARIŞMASINA KATILIM ARAŞTIRMA DENEYLERİ: 10.sınıf 2. döneminde / (BİYOLOJİ-FİZİK-KİMYA derslerinden öğrenci ilgi alanına göre seçilecek bir dersten) SOSYAL SORUMLULUK PROJE ÇALIŞMALARI
10
9. SINIFTA KULÜP ÇALIŞMALARI
Bu programa dahil öğrenciler 9. sınıfta, araştırma yapmayı, yaratıcı fikirler bularak sorunlara yeni çözümler üretmeyi bir yaşam şekli haline getirmelerine katkı sağlamak amacıyla “İnnovated Kulübü”nde görev almaktadırlar. Öğrencilerimiz, öğretmenlerinin rehberliğinde yıl içinde tasarladıkları inovatif ürünleri iş planları ile birlikte her yıl okulumuzda Mayıs ayında yapılan ‘İnovasyon ve Girişimcilik Fuarında' sergilerler. Fuar esnasında alanında uzman profesyonel girişimcilik uzmanları projeleri değerlendirerek ilk üçe giren öğrenci gruplarını belirler. Öğrenciler yıl boyunca ders programlarına uygun saatlerde, üniversiteler ve girişimci firmalar tarafından gönüllü olarak verilen İnovasyon ve Girişimcilik alanındaki kavramlar ve yenilikler ile ilgili seminerlere katılırlar. Bu öğrenciler sonraki yıllarda da bu kulübün doğal üyesidirler.
11
INNOVA-TED KULÜBÜ ÇALIŞMALARI
12
SEMİNER ÇALIŞMALARI: Periyodik aralıklarla, üniversitelerden veya ilgili kurumlardan okulumuza davet edilen akademisyenler ve alanında uzman konuşmacılar, gerek kendi yaptıkları araştırmalar gerekse güncel bilimsel gelişmeler ile ilgili paylaşımlarda bulunurlar. Bu etkinliklerde okulumuz mezunlarından da destek almaktayız.
13
Seminer çalışmalarının yanında, özellikle 10
Seminer çalışmalarının yanında, özellikle 10. sınıftan itibaren rehber öğretmenler eşliğinde çeşitli bilim müzelerine ve genelde üniversitelerimiz ve TÜBİTAK tarafından düzenlenen bilimsel sergilere geziler düzenlenmektedir. Bu gezilerde amacımız öğrencilerimizin Fen ve Matematik alanında teorik olarak kavranması kolay olmayan birtakım temel ilkeleri görsel ve uygulama olanakları ile kavramalarını sağlamak ve güncel proje ve inovatif ürünler hakkında bilgi sahibi olmalarına katkıda bulunmaktır.
14
TÜBİTAK Liselerarası Araştırma Proje Yarışması Çalışmaları
10. ve 11.SINIFTA TÜBİTAK Liselerarası Araştırma Proje Yarışması Çalışmaları Her öğrencinin öğrenimi süresince bireysel veya grup halinde (2 kişilik) bir bilimsel proje hazırlama zorunluluğu vardır. Hazırlanacak projeler TÜBİTAK Proje Yarışması’na katılacak nitelikte olmalıdır.
15
Bu amaçla 10. sınıftan itibaren öğrencilerimize Proje Hazırlama ve Araştırma Teknikleri dersleri verilmektedir. Öğrencilerimiz bu derslerden ve yıl içinde ziyaret ettikleri çeşitli kurumların düzenlediği proje sergilerinden edindikleri kazanımları hayata geçirerek kendi projelerini gerçekleştirmek üzere çalışmalarını başlatırlar. Öğrencilerimiz proje hazırlama sürecinde, üniversitelerden özellikle TEDÜ Mühendislik fakültesi laboratuvarlarının imkanlarından yararlanmaktadırlar.
16
Araştırma Deneyleri Programın gereklilikleri doğrultusunda öğrencilerimiz 10. sınıfta kendi ilgi alanlarına göre Fizik, Kimya ve Biyoloji derslerinden seçecekleri bir alanda araştırma deneyi yapmak zorundadırlar. Bu çalışmalarda öğrenciler problemi tanımlar ve problemin çözümü için hipotezler kurar, hipotezlerini test etmeleri için veriler toplar, topladığı verileri değerlendirerek sonuca ulaşırlar. Sonuç olarak öğrenciler araştırmaya dayalı deney tekniğinde, deneyi bizzat kendileri planlar ve yaparlar.
17
SOSYAL SORUMLULUK PROJE ÇALIŞMALARI
Akademik başarının yanında, öğrencilerin sosyal sorumluluk proje çalışmalarına katılımlarının sağlanması, öğrencilerimizin sosyal alanda da gelişimlerine önemli katkılar sağlamaktadır. Eğitimin amaçlarından biri de bireyin iyi bir dünya vatandaşı olarak yetiştirilmesidir. İyi bir dünya vatandaşı olmak bireyin sadece kendi sorumluluklarının farkında olmasıyla değil, aynı zamanda sosyal sorumluluklarını da yerine getirmesiyle sağlanır. Sosyal sorumluluk farkındalığının ve bilincinin gelişmesiyle hem bireyler hem de kurumlar varoldukları topluma hizmet ederek bu sorumluluklarını yerine getirirler.
18
BİY Programı öğrencilerinin sosyal sorumluluk projelerinde çalışabilecekleri olası konular:
Bilime olan ilginin /sevginin kazandırılması Eğitim, Sağlık, Bilgiye erişim eşitliği, Cinsiyet eşitliği, İnsan hakları ve çevre bilinci, Engelliler, Toplumun, çocukların gelişimi, Hayvan hakları. Öğrenciler ve 12. sınıflarda bu çalışmaları yürütebileceklerdir. Proje kapsamında doldurulması gereken zorunlu toplam çalışma saati; 100 saattir. Zorunlu saat, okul içi ve okul dışında yürütülen etkinlikleri kapsamaktadır. Projelerin tasarlanması, uygulanması ve denetlenmesi BİYP Koordinatürlüğünce yürütülmektedir.
19
YUKARI MAZI KÖYÜ, BODRUM - ÖĞRETMENİM MİKROSKOBA DOKUNABİLİRMİYİM?
20
Bilimsel Yarışmalara Hazırlık
İstekli öğrencilerimiz belirli gruplara ayrılarak istedikleri alanla ilgili haftada 3-6 saat TUBİTAK Bilim Olimpiyatlarına hazırlık çalışmalarına tabi tutulurlar. Bu çalışmalar, haftada 1 veya 2 gün saatleri arasında yapılmaktadır. Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik ve Enformasyon (Bilgisayar) dallarında yapılan bu çalışmalar 10.sınıfta başlayıp 11.sınıfın Mayıs ayına kadar devam eder.
21
12.SINIFTA ÜNİVERSİTE GİRİŞ SINAVLARINA (YKS) HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Öğrencilerimizin, Proje hazırlama, Bilim Olimpiyatlarına hazırlık ve Araştırma Deneyleri çalışmaları 11. sınıf sonunda sona ermektedir. 12.sınıfta ise öğrencilerimize üniversite sınavlarına hazırlık çalışmaları yaptırılır.
22
EK BİLGİLER Kısmımızda tüm programlarda olduğu gibi BİY Programında da Matematik, Fizik, Kimya ve Biyoloji dersleri İngilizce okutulmaktadır. Eğitim–öğretim yılında 9. sınıf seviyesinde, Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik derslerinde BIY programı için geliştirilen yeni müfredatın pilot uygulamasına başlanılmıştır. Yeni müfredat ile derslerin, öğrencilerimizin seviyelerine uygun yöntem ve teknikler kullanılarak daha ayrıntılı olarak işlenmesi ve bu branşlarda öğrencilerimizin daha yetkin olması amaçlanmıştır. Bu sayede öğrencilerimizin SAT gibi uluslararası sınavlarda da alan başarılarının artırılması hedeflenmiştir. Bilim İnsanı Yetiştirme Programından mezun olan öğrencilerimize BİYP Mezuniyet Sertifikası verilir.
23
EK BİLGİLER BİY Programından 9. sınıf sonunda ya da ileri yıllarda çeşitli nedenlerle ayrılmak isteyen (ya da ayrılmak zorunda kalan) öğrenciler, Ulusal Lise Programında öğrenimlerine devam ederler. Bilim İnsanı Yetiştirme Programından Uluslararası Bakalorya Diploma Programına ya da Uluslararası Bakalorya Diploma Programından Bilim İnsanı Yetiştirme Programına geçiş yapılamaz. Bilim İnsanı Yetiştirme Programına katılmaya hak kazanan ancak Yeterlilik sınavında (Hazırlık Atlama Sınavı) başarılı olamayan öğrenciler bir yıl hazırlık sınıfında öğrenim gördükten sonra, bir sonraki öğretim yılında bu programa devam edebilirler.
24
2017 - 2018 YKS - Başarılarımız Üniversite Öğr. Sayısı Boğaziçi Ü. 1
ODTÜ 17 Bilkent Ü. 28 Hacettepe Ü. 5 Ankara Ü. İTÜ 2 Başkent Ü. 9 Diğer 6 Toplam Yerleşen 69
25
2017-2018 Tübitak Liselerarası Araştırma Proje Yarışması Başarılarımız
TÜRKİYE DERECELERİ FİZİK 3.LÜK - NOYAN ALAKOÇ BİR DAMLA DAHA: MANYETİK AKIM YOĞUNLUĞUNUN TUZLU SU ÇÖZELTİLERİNİN KÜTLECE YÜZDE DERİŞİMİNE ETKİSİNİ İNCELEME REHBER ÖĞRETMEN: EMRAH EROĞLU TEKNOLOJİ TASARIM TEŞVİK - ARDA OBA, ALİ BURAK ÖZEL PELTİER ETKİSİ İLE SOĞUTUCU VE ISITICI ÖZELLİKLİ TERMOS TASARIMI REHBER ÖĞRETMEN: SALİH KAYA ANKARA BÖLGE 1.LİKLERİ BİYOLOJİ - CEMRE BİLTEKİN EKOSİSTEMİN DİRENÇLİLİĞİNİN İSTİLACI SU BİTKİSİ TÜRÜ EİCHORNİA CRASSİPES'İN BÜYÜME/YAYILMA ÜZERİNE ETKİSİ REHBER ÖĞRETMEN: DEMET İZGÜ PSİKOLOJİ - DEFNE TUFAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIMI ALIŞKANLIKLARININ AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞI ÜZERİNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ REHBER ÖĞRETMEN: HANDE KUTLU
26
ANKARA BÖLGE 2. VE 3.LÜKLERİ
BİYOLOJİ - ASLI NAZ YILMAZ, EMİNE NAZ BOZBULUT ÇAY TOZU VE ÇÖREK OTU POSASININ BAKLAGİL KÖKLERİNDE BULUNAN RHİZOBİUM NÖDÜLLERİNİN OLUŞUMUNA VE BİTKİ BÜYÜMESİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI REHBER ÖĞRETMEN: DEMET İZGÜ - ARDA EROL TURŞU SUYUNUN BOTRYTUS CİNEREA'YA KARŞI KULLANILMASI REHBER ÖĞRETMEN: DEMET İZGÜ TEKNOLOJİ TASARIM - ÖMER DEĞERTEKİN, BATU BAYRAM ASANSÖR MAKARALARININ KİNETİK ENERJİSİNİ ELEKTRİK ENERJİSİNE ÇEVİREREK YÜKE DEVAMLI ENERJİ SAĞLAMAK REHBER ÖĞRETMEN: EMRAH EROĞLU - DENİZ ERKİN KASAPLI, MERT CEMRİ AKILLI DİNAMO: ÇEMBERSEL SİSTEM KULLANARAK GÜNÜMÜZ DİNAMOLARININ VERİMİ VE KULLANIM KOLAYLIĞINI ARTTIRMAK REHBER ÖĞRETMEN: ÇİĞDEM ALVAN KİMYA - YAĞMUR BERFİN UZUN,BORA ALİ İLTER SODYUM BOR HİDRÜRDEN RUTENYUM KATALİZÖRÜYLE HİDROJEN GAZININ ÇIKIŞ HIZININ HESAPLANMASI REHBER ÖĞRETMEN:AYŞE SERENAY TARHAN GÜLER
27
BIYP KOORDİNATÖRÜ DEMET İZGÜ TEL: /1413
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.