Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı"— Sunum transkripti:

1 Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı

2 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Dağıtım Dağıtım kavramı, üretilen mal ve hizmetlerin üreticiden tüketiciye akışını sağlayan eylemlerin tümüdür. Hizmet sektöründe ise dağıtım, mal ve hizmetleri tüketiciye doğru taşımaktan başka farklı fonksiyonları ifade etmektedir. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

3 Dağıtım Sistemini Tasarım Aşamaları
Müşteri istek ve gereksinimlerinin belirlenmesi Dağıtım seçeneklerinin belirlenmesi En uygun dağıtım sistemin oluşturulması Uygulanabilir seçeneklerin değerlendirilmesi Dağıtım ağlarının tasarımı ve uygulanması Dağıtım kanallarının performansının izlenmesi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

4 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Tipik Hizmet Kanalı Hizmeti Sağlayan Hizmeti Kullanan Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

5 Dağıtım Kanalı Seçenekleri
Doğrudan Satış/Dağıtım Acenteler Franchising Elektronik Dağıtım Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

6 Doğrudan Satış/Dağıtım
Hizmeti sunan ile hizmetin ayrılmadığı durumlarda kullanılır İşletmeler için Avantajları; Hizmetlerin nasıl sağlandığı yada yerine getirildiği hakkında daha fazla denetim sahibi olabilir Müşteri İhtiyaçları, ihtiyaçların nasıl değiştiği hakkında bilgiler sağlanır Aracıya ödenecek kar marjı işletmeye kalır Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

7 …Doğrudan Satış/Dağıtım
Dezavantajları Belirli bir kişinin hizmetlerine karşı çok fazla talep olduğunda artan iş yükü ile uğraşma ve işi büyütme sorunları Sınırlı bir coğrafik pazar. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

8 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Acenteler Acente hizmet üreticisi adına hareket eden ve müşteri ve hizmet üreticisi arasında sanki doğrudan bu iki taraf arasında gerçekleşir gibi bir yasal ilişki yaratma yetkisine sahip olan kişilerdir. Avantajları; Satış ve dağıtım maliyetlerinde azalmaya neden olur Dağıtım için harcayacağı bütçeyi temel hizmet üretiminin artması için kullanabilir Acenteler yerel pazarlar hakkında bilgiye sahiptirler Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

9 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
…Acenteler Dezavantajları; Acenteler genellikle birden fazla firmayı temsil ederler Acentelerin fiyat, verilen hizmet düzeyi gibi konularda ana firmanın imajını etkileyebilecek kararlar verebilmesidir Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

10 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Franchising Franchising, bir pazarlama yada dağıtım kanalı şekli olarak sistem içinde ana firmanın, bir diğer firmaya, belirli ayrıcalıkları, belirli bir zaman dilimi içinde ve belirli bir alanda kullanım hakkını vermesidir. Franchisor Franchisee Franchise Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

11 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
…Franchising Franchising anlaşmasında olması gerekenler; Hizmetin sunulacağı coğrafik alan Franchisee tarafından elde edilecek gelirin ne kadarının Franchisor’a ödeneceği Anlaşmanın süresi Ödenecek başlangıç ücreti Franchisee’nin hizmeti üretmek ve ve ulaştırmak için uymayı kabul ettiği noktalar Franchisor tarafından sağlanacak idari ve teknik destek Anlaşmanın sona ermesini sağlayacak nedenler Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

12 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Elektronik Dağıtım Elektronik dağıtım kanalları hizmetlerin dağıtımında doğrudan insan etkileşimini gerektirmeyen tek kanal seçeneğidir Gerekli olan unsurlar önceden tasarlanmış hizmetler ve bunu ulaştıracak bir elektronik araçtır. Faydaları; Kalite kontrolü, Düşük maliyet Müşteri açısından kolaylık Yaygın dağıtım Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU


"Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları