KOMUT YÖNTEMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KOMUT YÖNTEMİ."— Sunum transkripti:

1 KOMUT YÖNTEMİ

2 Komut yönteminin hedefleri:
Uyarıcıya anında tepki Hareketlerde aynılık Uyma Önceden belirlenmiş modele bağlı kalma, Bir modelin taklit edilmesi Zaman kullanımında verimlilik

3 Bu yöntemi kullanmak isteyen bir öğretmen;
Komut yönteminin yapısını iyi bilmeli Çalışmanın uygunluğu ( konu,sınıfın havası vb) Öğrencilerin beceri düzeyleri Komutla beklenen cevap arasındaki bağlantıyı kurması gerekir

4 Komut yöntemi nasıl uygulanır?

5 1- Hazırlık Evresi: Konu belirlenir
Dersin kazanımları ve kazanımlara uygun etkinlikler/alıştırmalar belirlenir Alıştırmalar aşamalı (kolaydan zora -basitten karmaşığa) olarak hazırlanır Ders içinde kullanılacak destek bilgiler ( öğrencilerin düzenlenmesi, araç- gereç ve dersin süresi) belirlenir

6 2- Uygulama Evresi: Konunun açıklanması
Öğretmen ve öğrencinin görevlerinin açıklanması Destek bilgilerin açıklanması Alıştırmaların /etkinliklerin uygulanması

7 3- Değerlendirme Evresi:
Uygulamadan başlayarak öğrencilerin bireysel ve genel, konu ile ilgili olarak değerlendirilmesi Konuya uygun eğitsel oyun organizasyonu Konu ile ilgili soruların hazırlanması Kullanılan araçların toplanması

8 Komut yöntemi kullanıldığında;
Öğrencilerde fiziksel gelişim üst düzeydedir. Konu sabittir ve öğretmen tarafından belirlenir. Konu anında anımsamalarla ve tekrar yoluyla öğrenilir. Bireysel farklılıklar gözetilmez

9 Komut yöntemini uygularken dikkat etmemiz gereken noktalar:
Sınıf eşzamanlı değildir. Hareketin uygulanmasında hız ve ritm gözden geçirilmelidir. Öğretmenin derste kullandığı sinyallere dikkat etmesi gerekir. Hareketlerde aşırı tekrar sıkıntı ve yorgunluğa neden olur. Sınıfta 1 veya 2 öğrencinin harekette zorluk çekmesi sınıfta dikkati dağıtır. Öğretmenin derste bir noktada durmaması, destek ritm tekniklerini kullanması gerekir

10 Yönteme Uygun Örnek Etkinlikler


"KOMUT YÖNTEMİ." indir ppt
Google Reklamları