Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi"— Sunum transkripti:

1 Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Kavram Nedir? Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi

2 Erken çocuklukta beyin gelişimi
Beyin hacmi ve ağırlığı prenatal 7. aydan ergenliğe kadar artar. Beyin ağırlığı erişkinin: Doğumda %10 2 yaş %80 6 yaş %95’i kadardır.

3 Beyin gelişimi için gerekenler:
BESİN BİREYSEL ŞEFKATLİ İLİŞKİ UYARANLAR

4 Kavram Nedir? Benzer nesne, insan, olay, fikir ve süreçleri gruplamada kullanılan kategori isimleridir. Kavramlar bu gruplar arasında ayrım yapmayı sağladığı gibi, gruplar arası ilişkileri de ortaya çıkarır.

5 Kavram Nedir? Bireylerin düşünmesini,
fiziksel ve sosyal dünyayı anlamalarını, anlamlı iletişim kurmalarını sağlayan zihinsel araçlardır.

6 Kavram Nedir? Düşünce geliştikçe, kavramların anlamlarının niteliği ve sayıları da artar. Kavramların oluşması ve gelişmesi, her kavramın birey için özel anlam kazanmasında yatar. Çocuklar kavramları etkinliklerinde uygulayarak ya da sözel olarak ifade ederek içselleştireceklerdir.

7 枝 tré Kavram Nedir? Kavramlar dilin yapı taşlarıdır.
Bireyler, yaşadıkları çevreyi ve olayları başkalarına ancak kavramlar ile anlatabilirler. Kavramlar sözcüklerle ifade edilir. Sözcükler düşüncenin araç ve gereçleridir. tré

8 Kavram Nedir? Çocuk dil gibi bir sembol sistemini öğrenmeden dünyayı anlamlandıramaz. Özellikle çocukların kullandıkları dil, onların kavram ve bilişsel gelişim düzeyleri hakkında önemli bilgiler verir. Ancak sözcüklerin kavramları yapılandırma ve sınırlama özellikleri de vardır.

9 Kavramların Özellikleri
Öğrenilebilirlik Kullanılabilirlik Açıklık Genellik Güçlülük

10 Matematiksel Kavramların Gelişimi

11 Bazı örnekler… Bire-bir benzerlik: masadaki her çocuğa bir tane elma; bir arabayı bloklardan yapılmış bir garaja park etmek. Sayma: kumbaradaki paraları saymak, taş koleksiyonundaki taşların sayısı. Sınıflandırma: bir kutuya kare şekilleri diğer kutuya daire şekillerini yerleştirmek; kamyonları bir garaja, arabaları bir başkasına park etmek. Ölçme: kum, su, pirinç veya başka maddeleri bir kaptan bir diğerine boşaltmak.

12 Çocukların böyle deneyimlerle elde ettikleri temel kavramlar
toplama, çıkarma, çarpma, bölme ve ölçmenin standart birimlerinin kullanımı gibi daha karmaşık kavramları anlamada yardımcı olur.

13 Dünyayı duyuları yoluyla keşfetmeye başlayan bebeklerin her geçen gün yeni kavramları olur.
İlk önce kendisinin farkına varır. Büyüklük, ağırlık, şekil, zaman ve boşluk kavramlarını öğrenmeye başlar.

14 Bebek emeklemeyi, ayakta durmayı ve yürümeyi öğrendiğinde kendi kendine daha fazla keşfetmektedir, daha özgürdür ve kendisi için düşünmeye başlar. Nesnelerle çeşitli “etkinlikler” yapmaya başlar. İlk iki yıldaki özgür keşfetme ve deneme, çocuğun gelecekte öğreneceklerine temel oluşturması nedeniyle çok önemlidir.

15 3-6 yaş döneminde de keşif devam eder
3-6 yaş döneminde de keşif devam eder. Temel kavramları bir soruya cevap vermek için bilgi toplamakta ve organize etmekte kullanırlar. Araştırma ve gözlem yapabilirler.


"Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları