Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIrmak Çalış Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Kötülük Savar Namaz KAHTA İKBAL KÜLTÜR VE YARDIM DERNEĞİ
KASIM AYI ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ BULUŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Kötülük Savar Namaz KAHTA İKBAL KÜLTÜR VE YARDIM DERNEĞİ
2
Bu Programın Amacı? Bir Müslüman genç olarak namazınızı hiç sorguladınız mı? Namazlarımızı düzenli, bilinçli kılabiliyor muyuz? Yoksa namazlarımızı savsaklayıp adet yerini bulsun diye mi kılıyoruz? KAHTA İKBALDER
3
Yaratılış Amacımız İnsanoğlu boş yere yaratılmış olamaz.
Her şeyin bir amacı olduğu gibi insanın yaratılışının da bir amacı vardır: Kulluk-ibadet SÂD-27: “Biz gökyüzünü, yeryüzünü ve ikisi arasında bulunan şeyleri batıl olarak yaratmadık. Bu, küfredenlerin zannıdır. Ateşten (görecekleri azabtan) dolayı vay o küfretmekte olanlara.)” KAHTA İKBALDER
4
Niçin Namaz kılarız? Kur’an ve hadislerde sıkı sıkıya tembihlenir, müminlerin olmazsa olmazıdır. Allah ile aracısız görüşmek için Sözleşmemizi yenilemek için Allah rızası için Şükür için Tevhidi bir eylemdir. KAHTA İKBALDER
5
Kur’anda Namaz “Ey inananlar, sabır ve namazla Allah'tan yardım isteyin, muhakkak ki Allah, sabredenlerle beraberdir.” (2/153) “İnanan erkekler ve inanan kadınlar, birbirlerinin velisidirler. İyiliği emrederler, kötülükten men'ederler, namazı kılarlar, zekâtı verirler, Allah'a ve Elçisine itâat ederler. İşte onlara Allah rahmet edecektir. Allâh dâimâ üstündür, hüküm ve hikmet sâhibidir.” (9/71) “Onlar ki: Namazlarını sürekli kılarlar/aksatmazlar.” (70/23) “Kitaptan sana vahyedileni oku ve namazı da kıl. Çünkü namaz kötü ve iğrenç şeylerden alıkor. Elbette Allâh'ı anmak, en büyük ibâdettir. Allâh, ne yaptığınızı bilir.” (29/45) “Kendilerini ne ticaretin, ne de alışverişin Allâh'ı anmaktan, namaz kılmaktan, zekât vermekten alıkoymadığı erler. Onlar, yüreklerin ve gözlerin dehşetten tersine döneceği günden korkarlar.” (24/37) “Onlardan sonra yerlerine öyle bir nesil geldi ki, namazı zayi ettiler, şehvetlerine uydular. Onlar kötülük bulacaklardır.” (19/59) “İki yüzlü münafıklar, Allâh'ı aldatmağa çalışırlar. Oysa O, onları aldatır. Namaza kalktıkları zaman da üşene üşene kalkarlar, insanlara gösteriş yaparlar, Allâh'ı pek az anarlar.” (4/142) “Namaza çağırıldığınız zaman münafıklar onu eğlence ve oyun yerine koydular. Düşüncesiz bir topluluk oldukları için böyle yaptılar.” (5/58) “Suçlulara sorulur: Sizi şu yakıcı ateşe ne sürükledi? Onlar da şöyle derler: "Biz namaz kılanlardan olmadık." (74/41-43) KAHTA İKBALDER
6
Hadislerde Namaz “Namaz dinin direğidir. Onu gereği gibi kılan dinini yapmış olur, onu terk eden de dinini yıkmış olur.” -Bizimle kâfir arasındaki fark namazdır. Namazı terk eden kâfir olur. [Nesai] Namazın dindeki yeri, başın vücuttaki yeri gibidir. [Taberani] Kıyamette kulun ilk sorguya çekileceği ibadet, namazdır. Namazı düzgün ise, diğer amelleri kabul edilir. Namazı düzgün değilse, hiçbir ameli kabul edilmez. [Taberani] Namazı doğru kılanın, ağaçtan yaprakların döküldüğü gibi günahları dökülür. [İ.Ahmed] Münafıklara en ağır gelen namaz, yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmaktır. Bunlardaki ecri bilen, sürünerek de olsa, cemaate gelir. [Buhari] KAHTA İKBALDER
7
Soru Namazdaki Subhane Rabbiyel Azim ve Subhane Rabbiyel Ala ne anlama gelir? KAHTA İKBALDER
8
HİKAYE: 24 altın Eğer anlasaydın ki ömrün azdır, hem faydasız gidiyor; elbette onun yirmi dörtten birisini, ebedi hayatının saadetine sebep olacak, güzel ve hoş bir hizmete, yani namaza sarf ederdin. KAHTA İKBALDER
9
Namaz İbadetlerin Sentezi
Allah'ı tesbih, tekbir ve ta'zim eylemek, O'na hamd, şükür ve senada bulunmak, O'ndan yardım dilemek ve dualarımızın kabulünü istemek, günahlarımız için tevbe ve istiğfar etmek, dua, niyaz, yalvarma, tevazu, huşû, zikir, tefekkür... Hepsi namazın birer parçası ve temel unsurudur. Namaz, Allah'ın yarattıklarının O'na yaptığı tüm ibadet şekillerinin bir sentezidir. Yıldızlar devamlı olarak belli hareketleri tekrar ederler -namazda belli hareketler sürekli tekrarlanır-; dağlar ayakta dururlar -namaza, ayakta dikilerek, kıyamla başlanır-; hayvanlar sürekli eğilmiş durumda bulunurlar - namazda ikinci hareket eğilmek, rükûdur-; ağaçlar gıdalarını ağız vazifesi gören kökleriyle alırlar, şu halde devamlı secde halindedirler -namazda üçüncü hareket alnı toprağa koyarak secde etmektir-, akan su devamlı surette yıkar ve temizler -namazdan önce abdest alınır-.(İslam Peygamberi/ M. Hamidullah) "Görmedin mi; göklerde ve yerde bulunan her şey; güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların bir çoğu Allah'a hakikaten secde ediyorlar." (Hacc, 18) KAHTA İKBALDER
10
Namaz Hareketlerinin Anlamı
Allah-ü Ekber: Allah en büyüktür. Bu bir iman ve ikrar, bir duruş ve yöneliştir. Ellerin tekbirle kulaklara kaldırılması: Dünyayı ve ahireti geride bıraktım, bütün benliğimle huzura çıkıyorum, gönlümü Allah-ü Te'âlâ'ya bağlıyorum anlamını ifade ediyor. Kıyam: Huzura geldim, esas duruştayım, emre amadeyim, demektir. Kıyam, nefis ve şeytanın bunca saldırısına rağmen “yıkılmadım, ayaktayım” demektir. Kıyam, kimseye muhtaç olmadan kendi ayakları üzerinde durmayı öğretir. Kıraat: Kulun Rabbi ile konuşması, miracı, Fatiha suresini okuyan kimse, Rabbi ile kulluk sözleşmesini yeniler. Sübhane Rabbiyel Azim: Ey büyük Rabb’im! Seni bütün noksan sıfatlardan tenzih ederim. Rüku: Büyüklüğün karşısında hürmet ve tazimle eğiliyorum. Emrine mukabil boynum kıldan incedir. Rukuya varan, senin hükmüne boyun eğiyorum, senin rızan dışında hiçbir otoriteye boyun eğmeyeceğim, demiş olmaktadır. Semiallahulimen hamideh: Allah kendisine hamd edenleri işitti. Rabbena leke’l-hamd: Ey Rabbımız! Her çeşit hamd ancak sanadır. Sübhane Rabbiye’l-ala: Ey Yüce Rabb’ım! Seni bütün noksan sıfatlardan tenzih ederim. KAHTA İKBALDER
11
Namaz Hareketlerinin Anlamı
Secde: Namazın en önemli hareketidir. Secde; ibadetin, kulluk tavrının özü ve esasıdır. Kur’an-ı Kerim, çeşitli âyetlerde secde edenleri övmektedir (9/Tevbe, 112; 7/A’râf, 120; 26/Şuarâ, 219). Peygamber'e uyan ve O'nun Allah katından dini benimseyip yaşayan sahabelerin ve mü’minlerin yüzlerinde secde izleri vardır. Onların mü’min oldukları neredeyse alınlarındaki secde izinden belli olur. "Onları rükûa varırken, secde ederken görürsün. Allah'tan lütuf ve rızâ isterler. Yüzlerinde secdelerin izinden nişanları vardır." (48/Fetih, 29) Kade: Oturuş . Tahiyyat, bir miraç selamlaması, miraç zikri ve sohbeti. Tahiyyat ile bütün mevcudatın ibadetlerini Allah’a takdim ederek, salli barik ile Peygamberimizi ve ailesini selamlıyoruz. Sonunda da kendimize, ebeveynimize ve mü’minlere dua ediyoruz. Esselamü aleyküm ve rahmetüllah: Allah’ın selamı üzerinize olsun. Bu selamlama ile imam, melekleri ve cemaati, cemaat de melekleri ve imamı selamlamaktadır. Allahümme ente’s-selamü ve minke’s-selam tebarekte ya ze'l-celali ve'l-ikram: Ey Allah’ım! Sen kurtuluş merciisin. Esenlik ve güvenlik sendedir. Ey Azamet ve Kerem sahibi Allah’ım! Senin şanın çok yücedir. KAHTA İKBALDER
12
Namaz Hareketlerinin Anlamı
Ala Resulina Muhammedin salavat: Salat ve selam Peygamberimiz Hz Muhammed (s.a.s) üzerindedir. Subhanallahi ve’l-hamdülillahi vela ilahe illallahu vallahu ekber Ve la havle ve la kuvvete illa billahil aliyyil azim: Allah eksik sıfatlardan beridir. Hamd Allah’adır. Allah’tan başka ilah yoktur ve Allah en büyüktür. Allah’tan başkasında güç ve kudret yoktur. Tespihten önce okunan ayete’l-kursi de bir zikir ayetidir. Sübhanallah: Allah noksan sıfatlardan münezzehtir. Elhamdülillah: Hamd Allah’adır. Allah-ü Ekber: Allah en büyüktür. Bir defasında fakirler Peygamberimize, zenginler hayır hasenat yapıyor biz ise yapamıyoruz, sevapta onlar bizi geçiyor, aradaki sevap farkını nasıl kapatacağız? diye sorduklarında Peygamberimiz (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) her farz namazdan sonra, otuz üç kez “sübhanallah”, otuz üç kez “elhamdülillah”, otuz üç kez de “Allah-ü ekber” demelerini tavsiye etti. "La ilahe ilallahu vahdehü la şerike leh lehül mülkü ve lehül hamdü ve hüve ala külli şeyin Kadir" :"Allahı bütün noksan sıfatlardan tanzih eder, kemal sıfatlarla muttasıf olduğunu kabul ederim. Bütün hamd ve şükürler Allah'adır. Allah'tan başka hiç bir ilah yoktur. İhtiyaçları gideren ve zararları yok eden yalnız yüce ve güçlü olan Allah'tır." Sübhane Rabbiye’l-aliyyi’l-a’le’l-vehhab: Çok bahşedenlerin en yücesi olan Rabb’im! Sen noksan sıfatlardan münezzehsin. (Peygamberimiz duaya böyle başlardı.) Dua: Kulun kendi acziyetini itirafla, Allah’a muhtaç olduğunun bilinci ile her türlü dileğini Rabbine arz etmesidir. Amin: (Duamın kabul olacağına) Ben inanıyor, güveniyorum. KAHTA İKBALDER
13
Allah-ü Ekber: Allah en büyüktür. Bu bir iman ve ikrar, bir duruş ve yöneliştir. KAHTA İKBALDER
14
Ellerin tekbirle kulaklara kaldırılması:
Dünyayı ve ahireti geride bıraktım, bütün benliğimle huzura çıkıyorum, gönlümü Allah-ü Te'âlâ'ya bağlıyorum anlamını ifade ediyor. KAHTA İKBALDER
15
Kıyam: Huzura geldim, esas duruştayım, emre amadeyim, demektir. Kıyam, nefis ve şeytanın bunca saldırısına rağmen “yıkılmadım, ayaktayım” demektir. Kıyam, kimseye muhtaç olmadan kendi ayakları üzerinde durmayı öğretir. KAHTA İKBALDER
16
Kıraat: Kulun Rabbi ile konuşması, miracı, Fatiha suresini okuyan kimse, Rabbi ile kulluk sözleşmesini yeniler. KAHTA İKBALDER
17
Sübhane Rabbiyel Azim:
Ey büyük Rabb’im! Seni bütün noksan sıfatlardan tenzih ederim. KAHTA İKBALDER
18
Rüku: Büyüklüğün karşısında hürmet ve tazimle eğiliyorum. Emrine mukabil boynum kıldan incedir. Rukuya varan, senin hükmüne boyun eğiyorum, senin rızan dışında hiçbir otoriteye boyun eğmeyeceğim, demiş olmaktadır. KAHTA İKBALDER
19
Semiallahulimen hamideh: Allah kendisine hamd edenleri işitti.
Rabbena leke’l-hamd: Ey Rabbımız! Her çeşit hamd ancak sanadır. Sübhane Rabbiye’l-ala: Ey Yüce Rabb’ım! Seni bütün noksan sıfatlardan tenzih ederim. KAHTA İKBALDER
20
Secde: Namazın en önemli hareketidir. Secde; ibadetin, kulluk tavrının özü ve esasıdır. Kur’an-ı Kerim, çeşitli âyetlerde secde edenleri övmektedir (9/Tevbe, 112; 7/A’râf, 120; 26/Şuarâ, 219). Peygamber'e uyan ve O'nun Allah katından dini benimseyip yaşayan sahabelerin ve mü’minlerin yüzlerinde secde izleri vardır. Onların mü’min oldukları neredeyse alınlarındaki secde izinden belli olur. "Onları rükûa varırken, secde ederken görürsün. Allah'tan lütuf ve rızâ isterler. Yüzlerinde secdelerin izinden nişanları vardır." (48/Fetih, 29) KAHTA İKBALDER
21
Kade: Oturuş . Tahiyyat, bir miraç selamlaması, miraç zikri ve sohbeti. Tahiyyat ile bütün mevcudatın ibadetlerini Allah’a takdim ederek, salli barik ile Peygamberimizi ve ailesini selamlıyoruz. Sonunda da kendimize, ebeveynimize ve mü’minlere dua ediyoruz. KAHTA İKBALDER
22
Esselamü aleyküm ve rahmetüllah:
Allah’ın selamı üzerinize olsun. Bu selamlama ile, melekleri ve cemaati, cemaat de melekleri ve imamı selamlamaktadır. KAHTA İKBALDER
23
Allahümme ente’s-selamü ve minke’s-selam tebarekte ya ze'l-celali ve'l-ikram:
Ey Allah’ım! Sen kurtuluş merciisin. Esenlik ve güvenlik sendedir. Ey Azamet ve Kerem sahibi Allah’ım! Senin şanın çok yücedir. KAHTA İKBALDER
24
Ala Resulina Muhammedin salavat:
Salat ve selam Peygamberimiz Hz Muhammed (s.a.s) üzerindedir. KAHTA İKBALDER
25
Tespihten önce okunan ayete’l-kursi de bir zikir ayetidir.
Subhanallahi ve’l-hamdülillahi vela ilahe illallahu vallahu ekber Ve la havle ve la kuvvete illa billahil aliyyil azim: Allah eksik sıfatlardan beridir. Hamd Allah’adır. Allah’tan başka ilah yoktur ve Allah en büyüktür. Allah’tan başkasında güç ve kudret yoktur. Tespihten önce okunan ayete’l-kursi de bir zikir ayetidir. KAHTA İKBALDER
26
Tesbihler Sübhanallah: Allah noksan sıfatlardan münezzehtir.
Elhamdülillah: Hamd Allah’adır. Allah-ü Ekber: Allah en büyüktür. Bir defasında fakirler Peygamberimize, zenginler hayır hasenat yapıyor biz ise yapamıyoruz, sevapta onlar bizi geçiyor, aradaki sevap farkını nasıl kapatacağız? diye sorduklarında Peygamberimiz (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) her farz namazdan sonra, otuz üç kez “sübhanallah”, otuz üç kez “elhamdülillah”, otuz üç kez de “Allah-ü ekber” demelerini tavsiye etti. KAHTA İKBALDER
27
La ilahe ilallahu vahdehü la şerike leh lehül mülkü ve lehül hamdü ve hüve ala külli şeyin Kadir"
"Allahı bütün noksan sıfatlardan tanzih eder, kemal sıfatlarla muttasıf olduğunu kabul ederim. Bütün hamd ve şükürler Allah'adır. Allah'tan başka hiç bir ilah yoktur. İhtiyaçları gideren ve zararları yok eden yalnız yüce ve güçlü olan Allah'tır." KAHTA İKBALDER
28
Amin: (Duamın kabul olacağına) Ben inanıyor, güveniyorum.
Sübhane Rabbiye’l-aliyyi’l-a’le’l-vehhab: Çok bahşedenlerin en yücesi olan Rabb’im! Sen noksan sıfatlardan münezzehsin. (Peygamberimiz duaya böyle başlardı.) Dua: Kulun kendi acziyetini itirafla, Allah’a muhtaç olduğunun bilinci ile her türlü dileğini Rabbine arz etmesidir. Amin: (Duamın kabul olacağına) Ben inanıyor, güveniyorum. KAHTA İKBALDER
29
KAHTA İKBALDER
30
Namaz Kılanlar Dinini ayakta tutmuş olur
Diğer amelleri de ibadet hükmüne geçer Günahları affına sebeptir, Allah sevgisi ve takvası artar Ruhu ve bedeni sağlıklı olur (hiçbir jimnastikçi namaz kılan kadar hareket edemez), eklem hastalıklarına yakalanmazlar Şeytan ve nefse karşı güçlü olur Namaz, Huzur ve Sukun Kaynağı ve de Sabır Eğitimidir GÜNDE BEŞ VAKİT NAMAZ KILMAK, GÜNLÜK HAYATIN AKIŞINI BEŞ DEFA DURDURARAK ALLAH’IN HUZURUNA ÇIKMAKTIR. DÜNYEVÎ ZAAFLARIN, ŞEYTANÎ ARZU VE İSTEKLERİN, GÖNLÜMÜZÜ DOLDURMAYA BAŞLAYAN KİBİR VE GURUR GİBİ DUYGULARIN, NEFSANÎ İHTİRAS VE TUTKULARIN ÇEKİM ALANINDAN ANCAK NAMAZ İLE KURTULUNABİLİR. NAMAZ İÇİNDE; BEDEN İÇİN KIYAM, RÜKÛ, SECDE; DİL İÇİN KIRAAT, TESBİH, ZİKİR, DUA; AKIL VE KALP İÇİN DÜŞÜNÜP ANLAMA, HUŞÛ VE MANEVÎ LEZZET VARDIR. KAHTA İKBALDER
31
Namaz Kılmayanlar KAHTA İKBALDER
SABAH NAMAZINI KILMAYANIN: Yüzünde nur kalmaz 2) ÖĞLE NAMAZINI KILMAYANIN: Rızkı...ndan bereketi kaldırılır 3) İKİNDİ NAMAZINI KILMAYANIN: Vücudunda kuvvet olmaz 4) AKŞAM NAMAZINI KILMAYAN: Evladının hayrını göremez 5) YATSI NAMAZINI KILMAYAN: Uykusunda rahat edemez 1) DÜNYADAKİ CEZASI Ömrü kısalır Salihlerin ( nur) simasını yüzünden siler Dünyadaki bütün mahlukat ona buğuz eder Salihlerin duasından nasibini alamaz 2) ÖLÜR İKEN Zelil olarak ölür Aç olarak ölür Susamış olarak ölür ( ne kadar içerse içsin susuzluğunu gideremez) 3) KABİRDE Allah kabrini daraltır. (kaburgaları birbirine girer) Kabrinde ateş yanar Allah ona yılan musallat eder ki kiyamete kadar ona eşlik ederek (vurarak) kıyamete kadar azap eder 4) KIYAMETTE Allah ona yüzünün üzerinde sürünerek mulat eder ceheneme kadar Allah ona gazapla bakarak ki yüzünün eti eriyip gider Allah onu en küçük günahlardan bile hesaba ceker KAHTA İKBALDER
32
Namaz Kılmayanlara (Kasden [mazeretsiz] namaz kılmayanın diğer amellerini Allahü teâlâ kabul etmez. Tevbe edinceye kadar da Allahın himâyesinden uzak olur.) [İsfehani] * (Namaz kılmayan, kıyamette Allahü teâlâyı kızgın olarak bulur.) [Bezzar] (Kim namazı bile bile bırakırsa Allahü teâlâ onun ibadetlerini faydasız kılar ve namaza başlayıncaya kadar, himâyesinden uzak tutar.) [Ebu Nuaym] (Beş vakit namazı terk eden, Allahın hıfz ve emânından mahrum olur.) [İbni Mâce] KAHTA İKBALDER
33
Namaz Kılmayanlara Namaz dinin direğidir, terk eden dinini yıkmış olur.) [Beyheki] (Namaz kılmayanın Müslümanlığı, abdest almayanın namazı yoktur.) [Bezzar] (İmân ile küfür arasındaki fark, namazı kılıp kılmamaktır.) [Tirmizi] (Hırsızların en büyüğü, namazından çalandır. Yani namazın erkanına riayet etmez, rüku ve secdelerini hakkiyle yerine getirmez.) [Vesilet-ün Necat] (Herkesin namazında, kalbin hazır olduğu kısımlar yazılır. Kalbin hazır olmadığı namaza, Allahü teâlâ nazar etmez.) [Vesilet-ün Necat] *Münafıklara en ağır gelen namaz, yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmaktır. Bunlardaki ecri bilen, sürünerek de olsa, cemaate gelir.) [Buhari] Kıyamette kulun ilk sorguya çekileceği ibadet, namazdır. Namaz düzgünse, diğer amelleri kabul edilir. Namaz düzgün değilse, hiçbiri kabul edilmez.) [Taberani] KAHTA İKBALDER
34
KAHTA İKBALDER
35
Müslümanım diyen bir insan niçin namaz kılmak istemez?
15-Çok günahkarım. Kılacağım namazların kabul olmayacağına inanıyorum. 16-Kendimi namaza veremiyorum. Olmadık şeyler aklıma geliyor. Bu yüzden bıraktım. 17-Arkadaş çevremde namaz kılan yok. Onlardan etkilendim. 18-Bazı özgürlüklerimin kısıtlanacağı düşüncesiyle kılmıyorum. 19-Bir vakit kaçırınca moralim bozuluyor. Kılacaksan tam kılacaksın diyorum.20-Namaz, kısmet meselesi. Allah'tan bir uyarı, bir ışık bekliyorum. 21-Küçükken alıştırmadılar. Simdi de zor geliyor. 22-Çocuklarla uğraşırken namaz kaçıyor sonra da birikiyor. Kılmak zor oluyor.23-Namaza başlayıp tekrar bırakacağımdan korkuyorum. 24-Bazı namaz kılanların hatalarını gördüğümden soğudum.Kılıp Allah'ı mı (Haşa !) kandıracağım dedim. 25-Gerici ya da yobaz olarak anılmaktan korktuğum için namaz kılmıyorum. 26-Namaz kılıyordum. Fakat hayatımda bir değişiklik olmayınca bıraktım. 27 -Gencim. Yaşlanınca kılmayı düşünüyorum. 28-Namaz kılmıyorum ama kılanlardan daha dürüstüm. 29-Nefsime yenik düştüğüm için namaz kılmıyorum. 30-Namaz kılmadığımda cehenneme mi gireceğim? Sonunda cennete girmeyecek miyim? I-Namaz kılmak için kendimi henüz hazır hissetmiyorum, 2-Birkaç defa denedim ama alışacağımı zannetmediğim için bıraktım. 3-0kunacak duaları bilmediğim için kılmıyorum. 4-Kılmam gerektiğine inanmadığım için kılmıyorum. 5-Kalbim temiz olduğu için namaz kılmıyorum. 6-Allah'ın namazımıza ihtiyacı olmadığı için kılmıyorum. 7-Özgür olduğum için kılmıyorum. 8-Her gün namaz kılmaktan sıkıldığım için kılmıyorum. 9- Ailemin baskısına inat kılmıyorum. 10-Çalışıyorum. Iş yerinde ortam müsait olmadığı için kılmıyorum. 11-Ailemin namaz kılmayacaksın baskısından dolayı namaz kılmıyorum. 12-Abdest almaya üşeniyorum. 13-Zamanım olmuyor vakit bulamıyorum. 14-Abdest almak makyajımı bozduğu için namaz kılmıyorum. KAHTA İKBALDER
36
KAHTA İKBALDER
37
Namaz Kılmak Kimlere Zor Gelir?
Beş vakit namaz kılmak, kalbi hasta olanlara güç gelir. Çok namaz kılmakla kalbde Allah sevgisi hâsıl olur. Allah sevgisi zamanla kalbi doldurur. Saadetlerin en büyüğü, kalbe Allah sevgisini yerleştirmektir. KAHTA İKBALDER
38
Bir İnsan Niçin Namaz Kılmaz?
Ezanla geldiğimiz şu dünyadan dua niyetiyle üzerimize kılınacak cenaze namazı ile göçüp gideceğiz. Peki tüm bu gerçeklere rağmen, insanımız namaz konusunda için gevşek davranıyor? İnsanımız namazın önemi hakkında yeterli bilgiye sahip değil. Namazın günlük hayatımızı manen ve maddeten programlayan bir ibadet olduğunu bilmiyor. Namazla ilgili bilgileri, onu eyleme dönüştürecek seviye ve güçte değil. Yani namazın farzıyyetine iman konusunda problemleri var. Namaz ibadetinden çok daha önemli işleri (!) var, namaza vakit ayıramayacak kadar yoğun.(!) Namaz ibadetini bir angarya olarak görüyor ve nefsine ağır geliyor. Sonra kılarım, büyüyünce kılarım, kazasını yaparım gibi gerekçeleri var. (!) Namazı düzenli kılacağı bir aile, iş ve arkadaş ortamı yok. Peki böyle bir ortamın oluşması için çaba sarf ediyor muyuz? Kılmak için Azrail’in kanat seslerini mi bekliyor yoksa mahşere mi kalacak uyanmak? KAHTA İKBALDER
39
KAHTA İKBALDER
40
Namazın İçindeki Farzlar nelerdir?
Soru Namazın İçindeki Farzlar nelerdir? KAHTA İKBALDER
41
Kalıcı Namaz İçin İnanç Kararlılık Disiplin KAHTA İKBALDER
42
- Namaz kılmayan kafir olur mu? EL CEVAP:
‘Namaz kılmayan kafir olmaz ama, kafir de namaz kılmaz..’ KAHTA İKBALDER
43
KAHTA İKBALDER
44
Namaz Kötülükleri Savar
ANKEBÛT-45: Sana Kitap'tan vahyedileni oku ve namazı dosdoğru kıl. Gerçekten namaz, çirkin utanmazlıklar (fahşa)dan ve kötülüklerden alıkoyar. Allah'ı zikretmek ise muhakkak en büyük (ibadet)tir. Allah, yaptıklarınızı bilir. Kötülükten alıkoymayan namaz doğru kılınmıyor demektir. Hadis-i şerifte buyuruluyor ki: (Bir kişinin namazı, kendini fahşa ve münkerden [her türlü kötülükten] alıkoyamıyorsa, Allah’tan uzaklığı artar.) [Taberani] KAHTA İKBALDER
45
Namazın kötülükten alıkoyduğunu ifade eden ayet ve sure hangisidir?
Soru Namazın kötülükten alıkoyduğunu ifade eden ayet ve sure hangisidir? KAHTA İKBALDER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.