Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Dönem VI
2
İntörn Doktorluk Dönemi
Asistanlar Personel Öğretim üyeleri Hemşire
3
İntörnlük Dönemi Sorunlarının Kaynakları
Asistanların iş yükü ve memnuniyetsizlikleri Yapısal sorunlar -Eleman -Primer hasta takibine dayalı eğitimin tam olmaması Öğretim üyelerinin bakış açısı ve motivasyonun olmaması İntörnün kendi özelliği İntörnlerin grup içi etkilenimi TUS
4
İntörn Doktor Ana program
6 rotasyon 2 aylık kişi 1- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları (2 ay) 2- İç hastalıkları (2 ay) 3-Acil Tıp (2 ay) 4-Kadın Doğum (1 ay)-Cerrahi birimler (1 ay) 5-Halk Sağlığı (2 ay) 6-Psikiyatri (1 ay)-Klinik Farmakoloji (15 gün)-Seçmeli (Kardiyoloji-Göğüs hastalıkları)
5
İntörn Doktor Ana Sorunları
Kimlik sorunu Sadece minör işler (kan alma, sonda takma getir-götür işleri) içeren eğitim sistemi Eğitim taslağının olmaması (hedeflenen yeterlilik-beceri) Geri bildirimin olmaması
6
Yapabildiklerimiz Sabah rutin kan alma intörnler yerine hemşire hanımların alması sağlandı İntörn karnesi oluşturulup -İntörn sorumlulukları -Hedeflenen yeterlilikler belirlendi -Hedeflenen beceriler belirlendi -İntörnlere yönelik eğitim toplantıları oluşturuldu Kadın Doğum rotasyonu 1 aya düşürüldü Acil rotasyonu iki aya çıkarıldı Kardiyoloji ve Göğüs hastalıkları seçmeli olarak programa alındı
7
Yapabildiklerimiz Geri bildirimler alınmaya başlandı
Günlük rutin minör işler devam etse de hasta temelli günlük çalışma sistemi bir kaç anabilim dalı dışında hayata geçirilmeye çalışıldı İntörnlere özel eğitim toplantıları eğitim programlarına konuldu
8
Planlanan Hedeflerde Yaşanan Sorunlar
Kadın doğum rotasyonunda yapısal sorunları gideremedik -NST eleman için başhekimliğe başvuruldu yanıt bekleniyor *İntörn karnesi tam anlamıyla amacına ulaşmadı -İki yıl boyunca intörn doktorlar ne yeterlilik-beceri hedeflerine bakmadılar ve önemsemediler *Yani karneler çözüm değil sorun olmaya başladı Son yıl intörnlere karneler verildi Asistan-Hemşirelerle toplantılar yapıp iletişimleri ve sağlıklı diyaloğu geliştirilemedi Bazı rotasyonlarda intörnler yönelik eğitim toplantıları başlanmadı
9
Yeni yıl planları Asistanlarla, hemşireler ve intörn sorumlusu öğretim üyeleri ile toplantı yapıp asistan-intörn çalışma düzeni oluşturulması Yılda iki kez (ekim sonu, nisan sonu) geri bildirim alıp anabilim dalı intörn sorumlusu öğretim üyeleri ile düzenli toplantı yapılıp geri bildirimlerin konuşulması Çözülmüş sorunlar bile güncel olarak yenilenebiliyor Paydaşları çok değişken Devamlı olarak geri bildirimlerle sorunların tespit edilip yeniden çözüm sağlanması gerekiyor
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.