Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEmre Kubat Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
Bütün internlerimize ithafen 26 Haziran 2014 Balo 02 Temmuz 2014 Mezuniyet Töreni
3
Bizlere her zaman destek olan, bizleri gerçekten dinleyen, daha iyisi daha güzeli olsun diye çabalayan, yardımlarını esirgemeyen, fakültemizi hep daha iyiye götüren, aramızda yaşayan Dekanlığımıza ne kadar teşekkür etsek azdır..
4
İnternlik adına emeği geçen hocalarımıza teşekkürü borç biliriz..
5
Sunum Akışı; İntern doktor kimdir?
Servis eğitiminin olumlu-olumsuz yönleri ve öneriler Poliklinik eğitiminin olumlu-olumsuz yönleri ve öneriler Ameliyathane eğitiminin olumlu-olumsuz yönleri ve öneriler Genel bakış
6
İNTERN DOKTOR KİMDİR?
7
ÖĞRENCİ ? HEMŞİRE? NST ELEMANI ? SEKRETER ? PERSONEL ? DOKTOR ??
8
'İntörn doktor’un kelime anlamı ‘ön hekim’dir!
9
Peki biz ön hekimlik yapıyor muyuz?
Hastanede neler yapıyoruz?
10
BİR D-VI ÖĞRENCİSİNİN RUH HALİ
BİREYSEL GELECEK KAYGISI İNTERNLÜK RUTİNLERİ İYİ BİR GELECEĞİM OLMASI İÇİN GÜNDE 10 SAAT TUS ÇALIŞMALIYIM NÖBETLERİNİ TUT, İNTERNLÜK SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİR , TOPLUMSAL-AİLESEL BASKI EĞİTİM KAYGISI MEZUN OLUNCA NASIL BİR DOKTOR OLACAĞIM. ZORUNLU HİZMETTE NE YAPACAĞIM? EĞİTİM AÇISINDAN KENDİNİ TAMAMLAMALIYIM NE DOKTORU OLACAKSIN?TUSTA İYİ PUAN YAPIP AİLENE YAKIN ŞEHİRLER KAZANMALISIN
11
Bi’intörn lazım
12
SERVİSTE İNTERNLİK…
13
OLUMLU YÖNLERİ Asistan ve hoca gözetiminde hasta tanı ve tedavi aşamasına katıldığımız, eğitim için bulunduğumuzun farkında olan bölümlerin olması; kardiyoloji, acil servis, psikiyatri, pediatri, dahiliye endokrin ve nefroloji. Pediatri, Halk Sağlığı ve Psikiyatri gibi bazı bölümlere özel intern eğitimi geribildirim toplantıları gerçekleştirilmesi ve bu geribildirimler doğrultusunda sorunlarımızın çözülmeye çalışılması, Sunum çalışmaları
14
OLUMLU YÖNLERİ Kardiyoloji servisinde hoca- asistan-intern-sekreter birliğinin olması, Psikiyatri servisinde başarıyla uygulanan intern karnesi sayesinde yeteri kadar vizitlere ve hasta görüşmelerine katılabiliyor olmamız, Klinik farmakoloji stajında reçete pratiğimizin perifere yönelik yapılıyor olması, Pediatrideki sabah toplantıları
15
olumsuz yönleri Günümüzün çoğunu epikriz yazmak, hasta sonuçlarını işlemek olduğu serviste geri kalan zamanımızda kan şekeri bakmak, sonda çekmek, dosya getirip götürmek, TİT ve balgam kabı vermek, durumu kritik olmayan hastayı MR/BT ‘ye giderken refakat etmekle geçmesi. Servislerin çoğunda vizit yapılırken internlerin servis işlerini yürütmesinin istenmesi, hocaların bizleri görmemesi, bizden haberdar olmaması Dahiliye ve cerrahi stajlarında birkaç bölüm görebilmemiz, adaletsiz dağılımın söz konusu olması, kadın doğumda da adaletsiz dağılım nedeniyle internler arasında sıkıntı yaşanması
16
Katıldığımız vizitlerin ise intern eğitimine yönelik olmaması,
Bazı asistanların sırf intern var diye angaryaların sayısını katlaması ve çoğunun gereksiz olması ve bu durumun asistan insiyatifine bırakılması İntern eğitimi için yapılan derslerin acil ve pediatri dışında yapılmaması Kadın doğum servisinde yaklaşık günlük 60 NST çekilmesi (60x30:1800)
17
ÖNERİLER: İntern hemşirelerin de sonda çekmek, kan almak, TİT/ balgam kabı vermek gibi servis işlerinde aktif olması, Psikiyatri servisinde nöbete kalmanın gerekliliğinin tartışılması, Hocalarımızla birlikte hasta değerlendirilmesi, tanısının tartışılıp tedavisinin reçete edilmesi, bunun öğretmek amaçlı yapılması ve asıl amaç bir süre sonra bizlerin öğrenmekten korkmayıp bu sürece aktif katılımımızın sağlanması,
18
ÖNERİLER: Acil ve pediatride yapılan birinci basamağa yönelik eğitim derslerinin diğer bölümlerde de uygulanması Her serviste hoca- asistan- intern- hemşirenin ortak kararıyla görev sorumluluklarının belirlenmesi NST elemanının alınmasına yönelik çalışmaların yapılması, Kardiyoloji servisinde uygulanan tıbbi sekreter alımının diğer servislerde de uygulanması Halk sağlığındaki Adli Tıp dersinin tüm gruplara verilmesi
19
POLİKLİNİKTE İNTERNLÜK…
20
Bazı polikliniklerde hasta çağırma, dosya çıkarma- yerleştirme, 1 ay boyunca birikmiş ICD’leri kapatma ( doğru tanı girdiğimiz tartışmalı bir konu) durumlarına maruz kalmak Hocamızın poliklinikteki sorumlu hemşireler aracılığı ile asistanların ve internlerin takiplerini yapması sonucunda, kendilerine haklıca pay çıkaran hemşirelerin kendilerini ‘ hoca’ gibi görmesi ve bizlere karşı böyle bir tutum sergilemesi,
21
Kadın doğum polikliniğinde birer NST ve tıbbı sekreter elemanı gibi çalışmamız
Bazı polikliniklerde asistan gözetiminde poliklinik hastalarına yaklaşımda bulunmak; mesleğimize yönelik daha anlamlı ve yararlı olmaktadır.
22
AMELİYATHANEDE İNTERNLÜK…
23
Sterilizasyonun Öğretilmesi
Dikiş atma gibi temel el becerilerini edinme Ekartörlük ( Tıp Eğitimi boyunca süregelen bir durum), ameliyathanede iş olur mu diye beklemek..
24
Öneriler : Ameliyathaneye katılım sürelerinin azaltılması
Sterilizasyon öğretilirken sorumlu hemşirenin tavrının daha yapıcı olması
25
Genel Bakış… Öncelikle intern doktor kimdir? Görev ve sorumlulukları nelerdir? Her serviste hoca-asistan-intern- hemşire eşliğinde görev paylaşımının düzenlenmesi, 5 yıl boyunca aldığımız teorik eğitimin usta-çırak ilişkisi çerçevesinde pratikleştireceğimiz son senede hocalarımız ve asistanlarımız bizleri yalnız bırakmaması, Fakülte geneli ‘ intern yapar !!!’ anlayışının artık değişip eğitim için bu fakültede olduğumuzun bilincinin yerleşmesi, Servisler ve polikliniklerin eğitim amaçlı da kullanılması, Bulunduğumuz yerlerde bize karşı olan hoca ve asistan tavrına göre personel ve hemşirelerin de ona göre bir tutum sergilemesi, bunun sonucunda her şeyde bizi öne atmaları,
26
Hazırlanan intern karnesinin daha uygulanabilir hale getirilmesi ( psikiyatri stajı gibi),
Yoğun iş temposuna intern hemşirelerin de katılması, 1. basamağa yönelik ana hatlarıyla ders anlatılması, Bu dersler sayesinde yetişen ve periferde görev alan hekimler sayesinde 3. basamağa yansıyan 1. basamak hastaların sayısında belirgin azalma sağlanmış olmaz mı?
27
Servislere binerken hala sıkıntı yaşamamız, servislerin bizi kabul etmemesi,
Maalesef bir ilişki sürtüşmesi yaşandığında haklı olsak da geçici olduğumuz için bazı asistan ve hocaların kalıcı olan tarafı tutması, siz intörnsünüz biz neler yaşadık sizin yerinizdeyken gibi sözleriyle geçici olduğumuzu bir şekilde ima etmesi, İntern tanımı olmadığı için serviste, poliklinikte, ameliyathanede intörn yapsın kavramı nedeniyle bütün işlerin bize kalması ve bir süre sonra kendi görevimiz olan işleri yaparken bile mutsuz olmamız ve bizi kimsenin kurtaramayacağını düşünmemiz…
28
Ve fakülte geneli artık TUS gerçeğinin kabullenilmesi,
Pek çok büyük tıp fakültelerinde internlere daha çok serbest çalışma zamanının tanınıyor olması. Fakültemizde ise bu durumun yanlış algılanması ve bunun bazı bölümlerde bazı hoca ve asistanlar tarafından tehdit unsuru olarak kullanılması,
29
İnternlük süreci boyunca tüm sorunlarımızla yakından ilgilenen çözümler üretmeye çalışan bizleri destekleyen ve bu konuda çok emeği geçen Sayın Dekanımız Prof. Dr. Şükrü HATUN, Dönem Koordinatörümüz Metin AYDOĞAN, Serkan İŞBİLİR hocalarımıza çok teşekkür ederiz.
30
2014 Mezunları adına tüm hocalarıma her şey için teşekkür ederiz.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakülteli olmaktan gurur duyuyoruz… 26 Haziran 2014 Mezuniyet Balomuzda 02 Temmuz 2014 Mezuniyet Törenimizde Sizleri aramızda görmekten mutlu olacağız
31
SONUÇTA HEPİMİZ İNTÖRNÜZ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.