Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
DİKKAT ETMELİYİZ ? malın kalitesi Kalite, bir malın iyi yada kötü olma özelliğidir. Bir & Bil
2
İhtiyaçlarımızı karşılamak için çeşitli mallar satın alırız
İhtiyaçlarımızı karşılamak için çeşitli mallar satın alırız. Bu malların kaliteli, sağlam, dayanıklı ve temiz olmasına dikkat etmeliyiz. Bir & Bil
3
Satın aldığımız malların karşılığını, çalışarak kazandığımız paralarla öderiz. Alacağımız malın kaliteli olması gerekir. Bir & Bil
4
Satın alacağımız malları aile bütçemize göre ayarlamalıyız
Satın alacağımız malları aile bütçemize göre ayarlamalıyız. Ailemizin geliri haftalık, aylık veya yıllık ise giderleri buna göre ayarlamalıyız. Bir & Bil
5
Aile bütçesindeki para harcanırken beslenme,sağlık ve eğitim giderlerine öncelik verilmelidir.
Bir & Bil
6
Alacağımız malları incelemeden almamalıyız
Alacağımız malları incelemeden almamalıyız.Bütçemize uygun, en iyisini seçmeliyiz. Bir & Bil
7
TÜKETİM BİLİNCİ Bilinçli bir tüketici, ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak alışveriş yapar.Bir malı aldığımız zaman kaliteli olmasına dikkat etmeliyiz. Bir & Bil
8
Aldığınız malın üzerinde Türk Standartları Enstitüsü (TSE) Damgası olup, olmadığına dikkat etmelisiniz. Bir & Bil
9
Aldığımız yiyecek maddelerinin üzerindeki üretim ve son kullanım tarihlerine dikkat etmeliyiz. Üretim tarihi ne zaman yapıldığı, son kullanım tarihi ürünün en son tüketileceği tarihi gösterir. Bir & Bil
10
Aynı kalitedeki malların fiyatlarını araştırarak en uygun olanını seçmeliyiz. Varsa, garanti belgesini istemeliyiz. Bir & Bil
11
Alışveriş yaptıktan sonra mutlaka fiş ya da fatura almalıyız
Alışveriş yaptıktan sonra mutlaka fiş ya da fatura almalıyız.Aldığımız fiş veya fatura ile devletimizin bütçesine gelir sağlarız. Bir & Bil
12
Reklamların etkisi Üreticiler, satacakları malın reklamını yaparlar. Reklam; söz, yazı ve resimle yapılır. Bir & Bil
13
Reklamların, tüketiciyi bilgilendirmenin yanında kar amaçları da vardır.
Bu nedenle kalitesiz bir ürün,reklamı yapılarak kaliteli gösterilebilir. Bir & Bil
14
Görmediğimiz bir mal bozuk veya hatalı çıkabilir.
En doğru olanı ise bir malı görerek almaktır. Görmediğimiz bir mal bozuk veya hatalı çıkabilir. Bir & Bil
15
TÜKETİCİ OLARAK HAKLARIMIZ
Bir malı aldığımızda tüketici olarak bazı haklarımız vardır. Bir & Bil
16
Güvenilir olmayan, TSE ve garanti belgesi olmayan malları almamalıyız.
Aldığımız mal bozuk ve hatalı çıkarsa geri vermeli ya da değiştirmeliyiz. Satıcılar güçlük çıkartırsa ilgili yerlere başvurmalıyız. Bir & Bil
17
Tüketici haklarını korumak amacıyla çeşitli kuruluşlar kurulmuştur
Tüketici haklarını korumak amacıyla çeşitli kuruluşlar kurulmuştur. Bunlar, Tüketiciyi Koruma Derneği, Tüketiciyi Koruma Vakfı gibi Bir & Bil
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.