Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Doç Dr.Yücel Gelişli Sınıf Yönetimi
2
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Eğitim; genel anlamda istendik davranış değiştirme, oluşturma ya da bilgi ve becerilerin öğrenenlere kazandırılması sürecidir. Öğrenme sürecinde birey, çevre ile doğrudan etkileşime girerek, öğrenmelerini gerçekleştirir. Bu süreçte hem bireysel hem de çevresel faktörlerin öğrenmede etkisi vardır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
3
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Öğrenmede bireyin doğrudan öğrenme sürecine katıldığı öğrenme ortamının olumlu olması gerekmektedir. Olumlu öğrenme ortamının yaratılmasında öğrencilerin ihtiyaçlarının karşılanması; sınıfta öğrenciler arasında ve öğretmenle öğrenciler arasında olumlu ilişki kurulması önemli, rol oynar. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
4
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Mutlu Güvenli Huzurlu öğrenciler OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
5
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Öğrenme ortamında bireyin öğrenmesini etkileyen bir çok etken vardır. Bunlardan bazıları; öğrenme güdüsü, demokratik öğrenme ortamı, öğretim hizmetinin niteliği, öğrenme kuramları, sınıfın fiziksel özellikleri ve öğretim etkinliklerinin planlanmasıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
6
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Öğrenme Güdüsü Öğrenme güdüsü bireyin dikkatini öğrenilecek davranışın işaretçilerine ve davranışın öğrenilmesinde rolü olan öğretme ve öğrenme durumunun öğelerine yöneltir. Öğrenme güdüsü öğrenmenin gerçekleşmesinde önemli role sahiptir. Öğrenme güdüsü, öğrencinin öğrenilecek davranışa(bilgi, duygu ve beceriye)ilgisi, onun bu davranışlara karşı tutumu ve öğrencinin kendine güveni ile ilişkilidir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
7
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Öğrencilerin olumlu öğrenme güdüsüne sahip olmaları ya da öğrenmeye karşı tutumları değiştirmesinin en önemli yolu okul türü öğrenmelerinde başarılı olmalarını sağlamaktır. Öğrencilere niçin öğrenmek zorunda olduklarını, tartışma ortamı açarak ortaya koymak gerekir. Sonuç öğrenmeye karşı olumlu güdülerin artmasını sağlar. Güdülenmiş öğrenciler derslere zevkle katılırlar, ödevlerini zamanında yaparlar, okula istekle gelirler. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
8
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Demokratik Ortam; Demokratik eğitimde geleneklere saygılı olmakla birlikte, onları eleştirebilen, daha iyilerini geliştirebilmeyi düşünen, özgür düşünceli insanların yetiştirilmesi esastır. Öğrenci sürekli aktiftir. Öğretmen rehber durumundadır. Öğrenciyi düşünmeye araştırmaya yöneltmek, Öğrencinin kişilik haklarına saygı demokratik eğitimin özünü teşkil eder. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
9
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Demokratik sınıflarda aşağıdakilerin olması beklenir; Bilimsellik, Katılma Saygı Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
10
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Sınıf içinde öğretmenin aşağıdaki davranışları uygulaması demokratik bir öğrenme ortamının oluşmasında önemli rol oynar; Öğretim etkinliklerini planlamada öğrencilere eşit söz hakkı verilmelidir. Ana kararlar öğrencilerle birlikte alınmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
11
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Öğrenci ve öğretmenler birbirlerinin düşüncelerine saygı duymalıdır. Öğrenciler görüşlerini korkmadan söylemelidir. Başarı değerlendirmeleri objektif olmalıdır. Öğrencilerin haklarını savunabilmelerine imkan tanınmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
12
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Öğrencilerin kendi düşüncelerini oluşturabilmelerine rehberlik edilmelidir. Öğrencilerin kişilik haklarına saygı duyulmalıdır. Öğrencilerin derse aktif katılımı sağlanmalıdır. Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda programda değişiklik yapılmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
13
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Öğretim Hizmetinin Öğeleri; Eğitimde sistem yaklaşımına göre özellikle öğretim etkinliklerinde öğrencinin, olumlu öğrenme güdüsüne sahip olması öğretim ortamında işe koşulan uyarıcılara bağlıdır. Öğretim hizmetinin niteliğini artıran öğeler; ip uçları, pekiştireçler, aktif katılım, geri bildirim ve buna bağlı düzeltme etkinlikleridir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
14
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Öğrenme-öğretme sürecinde, öğrenme güdüsünü artırmak için öğrenci merkezli öğrenme ve öğretme uygulamalarına yer verilmelidir. Bu uygulamalar, aktif öğrenme, çoklu zeka öğrenmesi, işbirliğine dayalı öğrenme, yapısalcı öğrenmedir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
15
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Eğitimde sistem yaklaşımı Girdi İşlemler Çıktı Bilişsel giriş davranışları Bilişsel çıkış davranışları Öğretim hizmeti Duyuşsal çıkış davranışları Duyuşsal giriş davranışları Psikomotor çıkış davranışları Psikomotor giriş davranışları İp uçları, Pekiştireç, Aktif Katılım, Ödül, Geri bildirim Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
16
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Sınıfın Fiziksel Ortamının Düzenlenmesi; Sınıfın fiziksel ortamının öğrencinin güdülenmesi ve başarılı olmasında önemli rolü vardır. Öğrenme ortamının fiziksel özellikleri, renk, ısı, ışık, araç gereç donanımı, sıra ve masaların yerleşiminden oluşur. Sınıfın büyüklüğü öğrenci sayısına uygun olmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
17
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Sınıf rahatça okuma yazma yapabilecek şekilde aydınlık olmalıdır. Sınıf gürültü kaynaklarından uzakta olmalıdır. Sınıfın sıcaklığı derece civarında olmalıdır. Sınıflar liseye kadar sıcak renklerden(sarı, turuncu, pembe), lise sonrasında ise mavi ve yeşilin tonları önerilmektedir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
18
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Öğretim Materyalleri Öğrencilere önceden belirlenmiş yaşantıların kazandırması için sınıfın, hedeflere ve içerin sunumuna uygun şekilde düzenlenmesi gerekir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
19
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Kalıcı ve somut becerilerin öğrencilere kazandırılması için sınıfın birden fazla duyu organına hitap eden araçlarla donatılması gerekir. Öğrenme ortamlarının çoklu öğrenme merkezlerine dönüştürülmesi gerekir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
20
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Sınıfın yerleşim düzenleri; Sınıflar öğrencilerin gelişim özelliklerine ve öğrenme ürününün niteliğine göre düzenlenmelidir. Sınıf yerleşim düzeni, öğrenciler arasında yüz yüze ve çok yönlü iletişime imkan sağlamalı, öğrenme etkinliklerine uygun olmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
21
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Sınıfta öğretim kademesi ve yaş özelliklerine göre aynı anda farklı öğrenme içeriklerinin oluşumuna imkan veren düzenler oluşturulmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
22
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Sınıfın Yerleşim Düzenleri Klasik yerleşim düzeni; Sıralar ya toplu ya da bireysel olarak sütun şeklinde düzenlenmiş yerleşim biçimidir. Kalabalık sınıflar için kullanıma elverişlidir. Öğrenciler ve öğretmen arasında tek yönlü iletişim söz konudur, öğretmen merkezli uygulamalar ve anlatım yöntemi için uygundur. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
23
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
24
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
25
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
26
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
27
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
28
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
29
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
30
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Bireysel düzen; Derin düşünmeyi kolaylaştırır. Her öğrencinin kendi düzeyinde çalışmasına olanak verir Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
31
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
32
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
33
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Grup çalışmalarına uygun yerleşim biçimi; İki ve daha fazla öğrencinin işbirliği yaparak, grupça öğrenmelerini sağlayacak yerleşim biçimidir. Yuvarlak ya da dört köşe masalardan oluşur. Gruptaki öğrenciler arasında yüz yüze iletişim vardır. Tüm öğrenciler aktiftir. Öğrenci merkezli uygulamalara imkan verir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
34
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
35
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
36
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
37
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
38
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
39
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
40
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
41
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
42
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
43
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
U düzeninde oluşturulan yerleşim düzeni 15-25 kişilik gruplarda öğretime en uygun, yüz yüze iletişime imkan veren yerleşim düzenidir. Öğretmen ve öğrenci merkezli uygulamalar için en uygundur. Öğretmenin sınıfı kontrol etmesi kolaydır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
44
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
45
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
46
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
47
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Sınıfta sıraların yerleştirilmesinde şu ilkelere uyulmalıdır; Sıraların etrafında öğrencilerin ve öğretmenin rahatça dolaşabileceği boşluklar oluşturulmalıdır. Sıralar sınıfta kullanılan öğretim yöntemlerine uygun yerleştirilmelidir. Sıralar öğrenci öğretmen etkileşimine imkan verecek şekilde yerleştirilmelidir. Sıralar öğrencilerin sınıfta yapılan çalışmaları ve öğretim araçlarını görebilecek şekilde yerleştirilmelidir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
48
Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Öğretim etkinliklerinin planlanması; Öğretme öğrenme etkinlikleri, belirlenen öğretim hedeflerini gerçekleştirebilmek için yasa ve yönetmelikler gereği planlı yürütülür. Planlar; Yıllık ve günlük olarak yapılır. Yıllık çalışmaları kapsayan planlara ünitelendirilmiş yıllık plan denir. Günlük çalışmaları kapsayan planlara da ders planı, deney planı, gezi gözlem planı denir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.