Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
http://eksper.hasaronline.com Adresinden sisteme giriş yapabilirsiniz.
Size bildirilmiş olan kullanıcı adınız ve şifrenizi ekrandaki ilgili kutulara yazarak Giriş butonuna tıklayınız.
2
Açılan ekranda size yönlendirilmiş olan hasar ihbarlarını göreceksiniz
Açılan ekranda size yönlendirilmiş olan hasar ihbarlarını göreceksiniz. Ekranın sağ üst köşesindeki çark ikonları üzerinden şifrenizi değiştirebilirsiniz.
3
Sayfanın en altında yer alan Dosya Listesi başlıklı alanda size atanmış olan ihbarlar görebilirsiniz. Sayfanın üst bölümünde ise ihbarları filtrelemek için gerekli giriş alanlarına erişebilirsiniz. Bu alanda yer alan butonlar aşağıdaki ihbar listesinde dosya durumuna göre hızlı filtreleme yapmanızı sağlar.
4
«Detay» düğmesine tıklayarak dosyanızın detayına erişerek bilgi girişi yapmaya başlayabilirsiniz.
5
Dosyanızda herhangi bir uyarı var ise dosya numarası alanı kırmızı renge bürünür
Dosyanızın özet bilgisini en üstte bulunan banttan öğrenebilirsiniz. Dosya ile ilgili mesajları buradan takip edebilirsiniz. Dosyanızın içerisindeki tüm bilgilere solda yer alan kırılım menüsünden erişebilirsiniz. Örn. Yedek parça girişi
6
Fareyi kırmızı dosya numarasının üzerine getirdiğinizde dosya ile ilgili uyarıları görebilirsiniz.
Dosyanız trafik dosyası ise soldaki resimde görüldüğü gibi Sigortalı Araç ile Mağdur Araç ayrı alanlarda gösterilir. Kasko dosyalarında sadece Sigortalı Araç gösterilir. Trafik dosyası ise Mağdur Araç Bilgileri, Kasko ise Sigortalı Araç Bilgileri alanından ekspertizi yapılacak aracın şasi numarasını mutlaka kontrol ediniz ve doğrulayınız. Şayet doğru ise ve sistem tarafından otomatik çözümlenmemiş ise (bu araç seçiminin yapılması gerektiğini ifade eder.) Şasi numarası alanının yanındaki büyüteç ikonuna tıklayınız. Araç sistem tarafından tanınacak ve araç modeline ait görsel karşınıza getirilecektir. Alttaki Kaydet butonuna tıklayınız.
7
Yanlış bir şasi numarası girilmiş veya sistem tarafından desteklenmeyen bir modele ait şasi numarası girilmiş ise sistem aracı tanıyamayacaktır. Bunun gibi durumlarda Z-Manual isimli marka ve modeli seçmeniz gerekecektir. HasarOnline sisteminde Türkiye ve Avrupa’da aktif çalışır durumdaki binek ve hafif ticari araçlar 97% oranında desteklenmektedir. Örnek olarak Türkiye’de geçerli olan Tofaş Kuş serisigrafik arayüz sistemimizde desteklenmeyen araç modelleridir. Araç bilgileri ekranındaki diğer bilgileri de doldurmanız gerekmektedir.
8
Raporunuza ait olan tüm bilgileri ilgili alanlardan doğruluğunu kontrol etmeniz ve/veya doldurmanız gerekmektedir. Yedek parça sekmesine tıkladığınızda aşağıdaki gibi bir ekran ile karşılaşacaksınız; Tek Parça Giriş : Araç grafik arayüz sistemimiz tarafından desteklenmeyen bir araç ise (Kamyon, otobüs, çekici vb) oem parça kodlarını girerek raporunuzu tamamlamanız için verilmiş ekrandır. Grafik Parça Giriş : Araca ait orjinal parça çizimleri üzerinden rahatlıkla ve beklemeden parçanın oem koduna ve güncel piyasa satış fiyatına erişmeniz ve raporunuza eklemeniz için verilmiş ekrandır.
9
Grafik Parça Giriş butonuna tıklandığında sol tarafta da görebileceğiniz üzere geçerli aracın gerçek/orjinal üreticisine ait olan parça çizimlerini göreceksiniz. Burada parçanın üzerine tıkladıktan sonra «Değiştirin» yazısına tıklamanız yeterli olacaktır.
10
Grafik ekranın sağ alt köşesinde yer alan temsili resim ise aracın parçalarını seçeceğiniz bölgesine yönlenmenize yaramaktadır. Örneğin arka tampon için arka harici karoseri seçmeniz gerekmektedir.
11
Sağ alt bölümden «Fonksiyon Grubu Alanı» yaptığınız seçime göre sol taraftaki orjinal çizimler değişecektir. Karşınıza gelen ekrandan parçaları seçip «Değiştirin» seçeneğine tıklayarak parça seçimlerinizi yapmaya devam edebilirsiniz.
12
Parça seçimlerinizi tamamladıktan sonra ekranın üst orta bölümünde yer alan «Sonlandır» yazan butona tıklamalısınız. Ekranda parça seçimlerinizi bir seferde tamamlamak zorunda değilsiniz. Raporunuzu kapatmadığınız sürece grafik ekran butonundan dilediğiniz zaman faydalanabilirsiniz.
13
Parça seçimlerinizi tamamlayıp «Sonlandır» butonuna tıkladığınızda aşağıdaki ekrana yönlendirileceksiniz. Anlaşmalı servis ise iskonto oranları karşınıza tanımlı gelir. Bunları değiştirebilir veya anlaşmasız servis ise girişini yapabilirsiniz. Bu ekrandan seçimini yapmış olduğunuz parçalara işçilik ücretlerini girebilirsiniz Ya da işlem türünü değiştirebilirsiniz. Tedarik geçmek için Değişim Servis Onarımı için Onarım Mobil Onarım için Mini Onarım Seçeneklerini seçebilirsiniz.
14
Raporu kapatırken dikkat etmeniz gereken hususlar;
1- Bir veya daha fazla parça «Değişim» olarak işaretlenmiş ama; a. Tedarik geçilmemiş ise b. En sağdaki Tedarik sütunundan Servis ya da Yok seçenekleri işaretlenmemiş ise 1- Bir veya daha fazla parça «Mini Onarım» olarak işaretlenmiş ama; a. Mobil onarım siparişi geçilmemiş ise raporunuzu kapatamazsınız. Her türlü sipariş sonucunda (tedarik veya mobil onarım) hizmet veren firma sisteme faturasını yüklemez ise raporunuzu kapatamazsınız. Karşınıza getirilen parça fiyatları sistemin verdiği güncel piyasa parça fiyatlarıdır.
15
Parçalar ile ilgili işlemleriniz tamamlandığında Yedek Parça ekranına geri dönersiniz. Bu ekranda sadece «Değişim» olarak işaretlenmiş parçaları görebilirsiniz. Onarım ve Mobil Onarım olarak işaretlenen diğer parçalar İşçilik sekmesi altında listelenmektedir.
16
Bir veya daha fazla parçayı tek seferde bir veya daha fazla tedarikçiye sipariş geçebilirsiniz. Tedarik siparişi için ilk önce sipariş edeceğiniz parçaların başında yer alan kutucukları işaretlemelisiniz. Parça seçimleri yapıldıktan sonra alt bölümdeki «Tedarik Siparişi Ver» butonuna tıklayınız. Butona bastığınızda tedarik siparişi hemen verilmez. Karşınıza tedarik siparişi için sigorta şirketinin anlaşmalı olduğu tedarikçilerin listesi getirilecektir.
17
Tedarikçi alternatiflerinin verildiği ekranda hem orjinal anlaşmalı tedarikçileri hem de var ise logosuz ve eşdeğer parça listelerini görebilirsiniz. Bu ekranda istediğiniz tedarikçileri ve parçaları seçerek alttaki «Sipariş Ver» butonuna tıklayınız. Bir onay ekranına daha yönlendirileceksiniz. Eşdeğer parçaların sertifikalarına buradan erişebilirsiniz. Tedarikçi isimleri ve iskonto oranları sigorta firmalarına özel olduğundan sunumda kaldırılmıştır.
18
Şayet yanlış bir seçim yapmışsanız ekranda uyarı alacaksınız
Şayet yanlış bir seçim yapmışsanız ekranda uyarı alacaksınız. Bu örnekte aynı parçayı yanlışlık iki farklı tedarikçi veya iki farklı parça ile değiştirmek istediğiniz konusunda uyarılmaktasınız. Satırlardan bir tanesini silmeniz gerekmektedir. Hatayı var ise düzelterek «Siparişi Onayla» butonuna bastığınızda sipariş tedarikçi veya tedarikçilere yönlendirilmiş olacaktır.
19
Daha önceden vermiş olduğunuz Tedarik Siparişlerinin son durumunu anlık olarak «Yedek Parça» sekmesinde yer alan «Tedarik Listesi» isimli butona tıklayarak sistem üzerinden takip edebilirsiniz.
20
Mobil onarım siparişi geçebilmek için ise daha önceden «Mini Onarım» olarak işaretlediğini parça(lar)ı «İşçilik» sekmesi altında bulabilirsiniz. Bu parçaları en başındaki kutucukları seçerek alt kısımda bulunan «Mobil Onarıma Gönder» butonuna bastığınızda mobil onarım siparişine yönlendirebilirsiniz. Tedarik penceresinde olduğu gibi bu ekranda da hemen sipariş geçilmeyecek ve hangi mobil onarım firmasına göndermek istediğiniz sorulacaktır.
21
Daha önceden vermiş olduğunuz mobil onarım siparişlerinin durumunu anlık olarak «İşçilik» sekmesinde bulunan «Mini Onarım Durumu» isimli butona tıklayarak aşağıdaki pencere üzerinden takip edebilirsiniz.
22
«Evraklar» sekmesi altından raporunuza evrakları yükleyebilirsiniz.
23
Tek hamlede birden fazla fotoğraf ve evrak yüklemesi yapabilirsiniz.
Seçilen dökümanlar için evrak tipi seçmeli ve var ise açıklamasını girmelisiniz.
24
Daha sonraki adımda; Fotoğraflarınızı yükleyebilir Ekspertiz notlarınızı girebilir Ve son olarak raporunuzu oluşturup önizleme alabilirsiniz. Sistem üzerinde rapor oluşturmanız dosyayı kapatmanız anlamına gelmemektedir. Raporu oluşturduktan sonra Rapor sütunundan önizleme yaparak raporu inceleyebilirsiniz. En sağdaki gönder butonuna bastığınızda sadece raporunu kapatılır.
25
SBM parametreleri isimli sekme zorunlu bir alan değildir.
Normal şartlar altında raporunuzda olmayan ama SBM tarafından rapor kapanışında istenen bir alan olur ise bu sekme altına gelerek ilgili alanı doldurmanız gerekecektir. Örneğin Araç tarife grup kodu bilgisini doldurmanız istenir ise ; bu alandan doldurabilirsiniz.
26
Her türlü sorunuzda bizimle «Online Yardım» menüsünden iletişime geçebilirsiniz.
Teşekkürler,
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.