Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER
2
Görsel Materyaller Gerçek nesneler Modeller Çokluortam takımı
Alan gezileri Yazılı/Basılı materyaller Yansıtılmayan materyaller Gösteri Yerleri
3
Gerçek Nesneler Gerçek nesneler, günlük hayatta çok az karşılaşılan konuları işlemek için kullanılır. Somut kavramları anlamadan soyut kavramlara geçmenin zorluğu nedeni ile gerçek nesnelerin kullanımı önemlidir. Para, araçlar, bitkiler ve hayvanlar gerçek nesnelere verilecek örneklerden bazılarıdır.
4
Gerçek Nesneler Örnekler Kesitler Sergiler
Gerçek nesneler oldukları gibi kullanılabilir veya öğretimin etkinliğini artırabilmek için değiştirilebilir. Örnekler Kesitler Sergiler
5
İç yapısını incelemek amacıyla kullanılan canlı veya cansız kesitleri
Gerçek Nesneler Kesitler İç yapısını incelemek amacıyla kullanılan canlı veya cansız kesitleri
6
Gerçek Nesneler Örnekler
Bitkilerin, hayvanların veya canlıların uygun kontroller için saklanmış parçaları
7
Gerçek Nesneler Sergiler
Bir noktayı anlatmak için dokümanı ile birlikte gelen, tarihsel veya bilimsel eserlerin koleksiyonları
8
Modeller Modeller gerçek nesnelerin benzeri maketlerdir. Gerçek nesneleri kullanamayacağımız durumlarda kullanılır. 3 boyutlu kavramları, boyut, şekil veya renkle belirtilen işlevleri anlatmak için uygulamalarda ve laboratuar ortamında kullanılır. Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
9
Modeller AVANTAJLAR Karmaşık yapıları basit ve açık hale getirme
Farklı boyutlardaki cisimlerin algılanması (duyu sınırlarını aşan) Zaman ve uzaklık yönünden ulaşılamayan cisimlerin algılanması Soyut kavramların anlatımı
10
Modeller DEZAVANTAJLAR
Yanlış büyüklük, renk ve yapı konusunda oluşabilecek sorunlar Maddi kaynak ve bakım gerektirmesi El yapımı modellerin dayanaklılık sorunu
11
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
12
Çokluortam Takımı Çokluortam takımı bir konuya ilişkin birden fazla medya türü içeren öğretme-öğrenme materyalleri bütünüdür. Video kasetleri Ses kasetleri Durağan resimler Tepegöz asetatları Çalışma yaprakları Kitapçıklar Modeller Slaytlar Haritalar Gerçek nesneler Grafikler
13
Çokluortam Takımı Avantajlar
İlgi çekme: Birden fazla duyu organına hitap ettiği için ilgi çekicidir İşbirliği: Küçük grup projelerini gerçekleştirmek için ideal bir sistemdir Esneklik: Her ortamda kullanılabilir
14
Çokluortam Takımı Dezavantajlar
Maliyet: Diğer yöntemlerden daha pahalı olabilir Zaman: Hazırlama ve üretim aşamaları zaman alıcıdır Yenileme: Parçaların kaybolması takımın kullanımına engel olabilir
15
Alan Gezileri Alan gezileri, sınıf ortamına getirilmesi olası olmayan canlıları, objeleri ve süreçleri izleme amacı ile yapılan gezilerdir. Alan gezileri yalnızca görme ve duymaya dayalı olduğundan somut ve soyut arasında ortalarda yer aldığı söylenebilir.
16
Alan Gezileri Okul bahçesinde ağaçları incelemek, tarihi alanları, müzeleri, hayvanat bahçesini, hükümet binalarını ve parkları gezmek alan gezilerine verilecek örneklerden bazılarıdır.
17
Alan Gezileri AVANTAJLAR DEZAVANTAJLAR Zengin ve anlamlı yaşantılar
Dikkatle gözlem yapma becerisi Çevre ile ilişki kurma ve geliştirme Uzun süre kalıcı yaşantı Grupla hareket DEZAVANTAJLAR Zaman alıcı İyi planlanmazsa zaman, emek ve maddi kayıp Disiplin problemi, üzücü kaza ve olaylar Yorucu ve sorumluluk gerektiren bir tercih Yönetim ve velilerin isteksizliği
18
Yazılı/Basılı Materyaller
Çalışma/Alıştırma Kitapları Kılavuzlar Çalışma Yaprakları Dergiler Ders Kitapları Ders Notları Hikaye ve romanlar Kitapçıklar Broşürler
19
Yazılı/Basılı Materyaller
Avantajlar Erişilebilirlik Esneklik Taşınabilirlik Kolay kullanılabilirlik Ekonomik
20
Yazılı/Basılı Materyaller
Dezavantajlar Okuma Düzeyi Ön Bilgi Ezberleme Sözcük dağarcığı Tek yönlü sunum Müfredata uyumluluk Gelişigüzel değerlendirme
21
Yazılı/Basılı Materyaller
Uygulamalar İçerik bilgisinin sunulması Öğretmen veya farklı medya aracılığı ile sunulan bilginin tekrarlanması Her yaşta ve her konuda kullanım
22
Resimler ve Grafikler Resimler Grafikler Fotoğraflar Posta kartları
Haritalar Grafikler Çizimler Şekiller Tablolar Posterler Çizgi resimler/karikatürler
23
Resimler ve Grafikler Soyut kavramları daha somut bir hale dönüştürebilir. Sözel bilgilerin somutlaştırılmasına yardım eder. Kullanım kolaylığı Materyal gerektirmemesi
24
Resimler ve Grafikler Durağan Resimler
İnsanların, yerlerin ve olayların fotoğraf veya fotoğrafa benzer gösterimleri için kullanılır İki boyutludur Mimari, işlem süreçlerinin gösterilmesi, sosyal bilimler ve coğrafya
25
Resimler ve Grafikler
26
Resimler ve Grafikler Çizimler
İnsanların, yerlerin ve kavramların grafiksel gösterimi için çizimler, şekiller ve tablolar kullanılır Şekiller, süreçleri belirtmek ve kavramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlatmak için kullanılır Öğretimin tüm aşamalarında kullanılır
27
Resimler ve Grafikler (çizimler)
28
Resimler ve Grafikler (çizimler)
29
Resimler ve Grafikler Grafikler ve Şemalar
Kronoloji, hiyerarşi, miktarlar gibi soyut kavramlar arasındaki ilişkileri göstermek amacı ile kullanılır Organizasyon şemaları, sınıflandırma grafikleri ve zaman çizelgeleri biçimlerinde olabilir Genellikle (özellikle küçük yaştaki çocuklar için) tek bir kavram içermelidir Sayısal verinin görsel ifadesidir Verileri ve verilerdeki değişimi ve benzerliği anlatmak için kullanılır Sözel veriden daha hızlı anlaşılır, ve tablolardan daha çekicidir
30
Yansıtılmayan Materyaller (şemalar)
Görsel Tasarım Elemanları Görsel Sözel + Çekici Gerçekçi Organize Karşılaştırma Yazı tipi Büyük harfler Renk Boyut Boşluk Beklenmedik Arka plan Etkileşim
31
Yansıtılmayan Materyaller (grafikler)
32
Yansıtılmayan Materyaller
Posterler Resim, çizgi, renk ve kelimelerin görsel bileşimidir Etkililiği renklendirme ve dinamikliğe bağlıdır Dikkati çekmeli ve mesajı hızlı bir biçimde iletebilmelidir Yeni bir konu, bir olay ve duyurular için kullanılabilir ve güdülenmeyi sağlar
33
Yansıtılmayan Materyaller (posterler)
34
Yansıtılmayan Materyaller (posterler)
35
Yansıtılmayan Materyaller (posterler)
36
Yansıtılmayan Materyaller (posterler)
37
Yansıtılmayan Materyaller (posterler)
38
Yansıtılmayan Materyaller (posterler)
39
Yansıtılmayan Materyaller (posterler)
40
Yansıtılmayan Materyaller (posterler)
41
Yansıtılmayan Materyaller (haritalar)
42
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
43
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
44
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
45
Yansıtılmayan Materyaller
Çizgi Resimler Çizgi resimler insanların ve olayların karikatirüze edilmiş halidir Hem çocuklar hemde yetişkinler tarafından çekici bulunur ve kolayca okunabilir Akılcı bir yaklaşımla hazırlanmış olanlar tercih edilmelidir Öğrencilerin bilişsel düzeylerine ve deneyimlerine uygun seçilmelidir
46
Yansıtılmayan Materyaller (çizgi resimler)
48
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
49
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
50
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
51
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
52
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
53
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
54
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
55
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
56
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
57
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
59
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
60
Tahtalar Kara tahta Yazı Tahtaları Elektronik tahtalar
Bülten tahtaları Kumaş tahtalar Manyetik/Mıknatıslı tahtalar İlan tahtaları
66
KAYNAKLAR Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition). Merrill Prentice Hall, USA. Technical Communications The Ancient Egyptian Culture Exhibit An interactive Frog Dissection Pictures from Zoo
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.