Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HIRE 103 DERS NOTLARI By Yunus Luckinger.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HIRE 103 DERS NOTLARI By Yunus Luckinger."— Sunum transkripti:

1 HIRE 103 DERS NOTLARI By Yunus Luckinger

2 Tasarım Nedir? Tasarım bir süreçtir
Tasarım sorun çözmedir (Ney, nasıl, hangisi daha iyi sonuç verir) Bir Kişilik Oluşturmak ve iletmek (Apple, CocaCola, Ulker, vs.) Mesaj iletmektir (Kelimeler resimler grafikler kullanarak bir mesaj vermektir Duygu iletmektir (Mesaja göre duygu iletmek etkilemek)

3 Içerik ve tasarım Geliştirme Aşaması
TASARIM SÜRECİ Tasarım İhtiyacı Içerik ve tasarım Geliştirme Aşaması Yapım Aşaması Hedeflerin Tanımlanması Kavram (Concepts) Geliştirmek Post-Produksiyon Tasarımın Bitişi

4 ARAŞTIRMA TEMELLERİ Günümüz Medyasi, Sanal olan ve sanal olmayan ortamda, baskı, paketleme ve hareketli grafiklerdeki(Motion Graphics) içeriğini göstermek için artan miktarda görsel bilgi talep etmektedir. Grafik tasarımcılar, birçok kaynaklardan belirli kitlelere kadar her tür iletişim kanalını belirlemektedir, bu yüzden başarılı bir tasarımcı Başarılı olmaları için iyi bilgilenmiş olmaları, başarılı araştırmacı ve meraklı bir yaklaşım göstermeleri gerekir. Bakış açınızı genişletin En geniş referans aralığından bilgi sahibi olan tasarımcılar, her yaştan, meslekten ve yaşam tarzından olan insanlarla başarıyla iletişim kuranlar ve tasarım çalışmalarını doğru bir şekilde bağlama koyanlardır. Birden fazla kaynaktan gelen olaylar hakkında bilgi edinin. Kaynaklarınızı günlük olarak değiştirin veya çeşitli kaynaklardan okuyun ve hikayeleri karşılaştırın. vs.…

5 ARAŞTIRMA TEMELLERİ Birincil Kaynak / Gerçeklerle dayalı araştırma
Önceki bilgi / görüş / bellek Gözlemlemeler Görüşme Analizler Rol Oyunlar (Role-Play) Odak grubu Etnografik Araştırmalar ("derin takılmalar") İkincil Kaynak / Gerçeklerle dayalı araştırma Müzeler, Arşivler, Koleksiyonlar Gazete, dergi, dergi makaleleri Yayınlanan röportajlar Filmler, TV yayınları, tiyatro Filmin, TV'nin, radyonun transkript / kayıtları Anketler istatistik Kitaplar, müzik, İnternet? Bloglar, web siteleri, forumlar, dergiler

6 ARAŞTIRMA TEMELLERİ Birincil Kaynak / görsel araştırma
fotoğrafçılık Çizim / kroki Medya deneyleri: 2D ve 3D Kabartmalar / dökme Tipografi deneyleri Görüntü işleme Ses / video kayıtları yazıları fotokopi İkincil Kaynak / Görsel araştırma Sergiler Dergiler, kitaplar, broşürler, internet, reklam panolarındaki resimler / fotoğraflar Diğer tasarımcılar / sanatçılar tarafından çalışma Basılı haritalar / diyagramlar Ephemera (örneğin, biletler, makbuzlar, ambalajlama) Fotoğraf, kartpostal, poster, çizim bulmuş veya satın almış Filmlerden, videolardan ve performansdan alınan görüntüler Mimari

7 LINEAR REASONING / LATERAL THINKING DOĞRUSAL AKIL YÜRÜTME / YANAL DÜŞÜNCE
Konsept geliştirme sürecinin ilk aşamasında, bir tasarım özetine yaklaşmanın iki temel yolu, doğrusal akıl yürütme ve yanal düşünme yöntemlerini kullanmaktır. Bunlar neredeyse zıttır; ilk odaklı ve metodik, ikincisi yaygın ve geniş- ancak araştırma ve geliştirme araçları olarak eşit derecede yararlıdır. Doğrusal Akıl yürütme adım adım mantığı kullanarak stratejik düşünce sürecini ima eder ve belirli bir yörüngeyi izler. Bu tür akıl yürütme, sıklıkla önceden belirlenmiş bir fikir veya kavramı içerir; bu, aşamalı olarak yerine getirilir. Genellikle bu, renk, tür, kompozisyon ve ölçek göz önüne alındığında, fikirleri yönetilebilir bileşenlere bölünerek ve konsepte uyacak biçimde formun tamamlanması için her biri üzerinde çalışmayı içerir. lateral thinking dolaylı araştırmayı içerir, doğrusal akıl yürütme yoluyla daha kolay elde edilebilir fikirler üretme (veya doğrusal süreç tarafından gizlenerek daha az belirgin ilişkilerin kolayca görülmemesi veya üretilmemesi). vurgu dolaylı, yaratıcı araştırmalar üzerine kuruludur. Edward de Bono bu terimi 1967'de hazırladı.

8 GÖRÜNTÜ VE METİN TEORİLERİ
Görsel iletişimin başarısı, hedef kitleye ulaşma ve istenen tepkiyi ortaya çıkarma yeteneğine bağlıdır. Tasarımcılar mesajı amaçla ikna edebilen, şok eden, eğlendiren ve provoke edebilen kışkırtıcı imgelemin gelişimi yoluyla etkiler. Tasarımcıların açıkça ve görsel olarak tam olarak ne anlama geldiğini söyleyebilmesi için açık ve güçlü bir görsel dil geliştirmeleri gerekir. Rhetoric – çoğu zaman siyaset ve halka açık konuşma ile bağlantılı bir ikna becerisi olarak dusunulur. Tanımlama ve zorlayıcı bir diyalog içinde buluş, bir düzenleme, bir tarzda, bellek ve teslimat kategorilerini rafine edip bir bir etkili dialog olusturmak. (Bir şekilde tanıdık geldi mi?) Semiotics, Sign, and symbols – Saussure, göstergebiliminin babası olarak kabul edilir; teorisi, anlamı temsil eden her şeyin işaretlerini tanımlar. Signifier, Signified Anlamın çıkarıldığı bir şeyi simgeleyen sembol. Neyin gerçekte temsil edildiği

9 GÖRÜNTÜ VE METİN TEORİLERİ
Didaktik "Didaktik" terimi, net, pragmatik olarak verilen bilgi ve talimatı açıkça ifade eder. Havalimanı işaret levhası, yol levhaları ve uyarılar didaktik bilgilerin asal bir örneğidir. Kategorinin en katı tanımında bile, en görsellere nüans eklenebilir: müze sergilerinde didaktik panellerin net bilgi vermesi gerekir, ancak konuyla yaratıcı görsel yollarla ilişkilendirilebilir.

10 Kompozisyon FORMLAR VE ALAN Şekil ve yer/zemin
Kompozisyon, bir tasarım içindeki öğelerin görsel yapı ve organizasyonunu ifade eder. Bir bütün oluşturmak için farklı parçaları veya öğeleri birleştirme süreciyle ilgilidir. Anlamlı kompozisyonlar oluşturmayı öğrenirken, görsel algılamanın (gözlerimizin ve beyinlerin göründüğü şeyleri anlaması) rolünü ve görsel iletişimdeki rolünü anlamak önemlidir. FORMLAR VE ALAN Şekil ve yer/zemin Bir form, içinde bulunduğu alanla ve formda bulunabilecek diğer formlarla ilişkili halindedir. Bunu, şekil-zemin ilişkisi olarak adlandırırız (burada "şekil" belirli bir alanda herhangi bir nesneyi, "zemin" ise o nesnenin göründüğü arka planı veya alanı ifade eder). Bu ilişki hakkında konuşmanın bir başka yolu, olumsuz ve olumlu alan açısından bakmaktır. Görsel öğeler daima görsel bir alan, arka plan veya çerçeve ile ilişkili olarak görülür. Başka bir deyişle, her biçim bulundugu bağlamin icinde anlam bulur ve tamamen izole edilemez.

11 Logo nedir /nasil yapilir?
Bir kurum veya kuruluşun kendine seçtiği, bazı ticaret eşyası üzerine konulan, o eşyayı üreten veya satanı tanıtan resim, harf vb. özel işaret. Ticaretin başlamasıyla bir malın, bir ürünün diğerlerinden ayırt edilmesi gerekliliği de doğmuştur. Zamanla bazı ürünlerin taşıdıkları özellikleriyle rakiplerinden ayrılmaya, aranılır olmaya başlaması, bunların kolay ayırt edilmesi gerekliliğini, üzerlerine bazı işaretler koyma zorunluluğunu getirmiştir. Satıcı ile alıcının karşı karşıya gelmediği günümüzde ise; bir ürünün tüketiciye ulaşması için aracılara gereksinim olmuştur. Haberleşmenin, ulaşımın bu denli gelişmesi, bir pazarda aynı ürünün pek çok çeşidinin bulunması, buna bağlı olarak self-servis satış ünitelerinin artması, insanları satış öncesi karar vermeye zorlamamıştır. En önemlisi pek çok ürünün ambalajlı olarak satılması nedeniyle tüketicinin tatma, dokunma, deneme şansı kaybolmuştur. Eski deneyimlerine, alışkanlıklarına ya da reklamın etkisine bağlı olarak seçim yapmaya başlamıştır. Bu nedenle ürünler arası ayırt edici işleviyle marka, markayı oluşturan simge, özgün yazı ve işaretlerin önemi her geçen gün daha da artmaktadır.

12 Logo nedir /nasil yapilir?
Amblem ve Logo Bir ürünün veya firmanın soyut bir sözcük olan siminin (markasının) somut hale gelmesi, diğerlerinden biçim olarak da ayırt edilmesi için ambleminin ya da logosunu yapılması gerekir. Latince kökenli olan amblem ve logotype sözcüklerinin dilimizdeki karşılığı simge ve özgün yazıdır. Günümüzde her iki kavram ayrı ayrı anıldığı gibi tek bir sözcük olarak Logo diye de kullanılmaktadır. Amblem, çizgi ve resimle yapılan işaretlerdir. Logo ise yazıyla ya da çizgi, resim ve yazıyla yapılan işaretlerdir. Her ikisinde de amaç, adını taşıdığı ürün veya firmayı en özgün biçimde ayırt etmesidir. Amblemler ve logo ilgili şirketin çalışma alanını, kişiliğini biçim ve renkleriyle ifade edebilmelidir.

13 Logo nedir /nasil yapilir?
İyi Bir Logonun Özellikleri a) İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Bir parfüm logosu için inşaat sektörünün yapısına uygun bir yazı karakterinden yola çıkılmaz. Her insanın bir kişiliği olduğu gibi, kuruluşların da bir kişiliği vardır. Amblem bunu yansıtmalıdır. Mesajını üstünde taşımalıdır. b) Özgün olmalıdır. Amblem ve logonun yapılış amacı zaten ayırt edicilik sağlamaktır. Eğer başka örnekleri çağrıştırırsa veya bilinen bir amblem kopya edilmişse hiçbir etkisi olmaz, aksine olumsuz bir imaj yaratır. c) Renk ve biçim olarak bütünlük içinde olmalı. Değişik yerlerde (kâğıt üstünde, rölyef olarak, rozet için, vb.) kullanılabileceği unutulmamalıdır. Küçültüldüğü zaman ayrıntılarını kaybedecek özellikte olmamalıdır. d) Logolar, okunabilir olmalıdır, özgünlük yaratmak kaygısıyla gereksiz çizgi ve resimler kullanılmamalıdır. Harf âdetinin çok olması, okunurluğu bozmamalıdır.

14 IYI LOGO ORNEGI

15 ZAYIF LOGO ORNEKLERI (YANLIS ANLAM olusmasini sagladilari durumlarda logolar islevini kaybeder)

16 BİR TASARİMİN KURALLANDİRİLMASİ SİRKET İCİ UYGULANMASİ
Font Secimleri Renk Paleti Logo kullanimi Kullanilcak sloganlar Ornek DAU Logolari

17 Tipografi Font Tasarimi
Serif – Sans Serif Ayrımı  “Serif” tırnak demektir. “Sans” ise Fransızca’da olumsuzluk (without) anlamı verir: “sans-serif” ise tınak-sız “Arial” fontu gibi düz fontlara verilen isimdir. Buna karşın “Times New Roman” tırnaklı (serif’li) bir fonttur. 

18 Tipografi Font Tasarimi
İtalik – Oblik Ayrımı Dik Fontlar: Roman = Regular = Book. Hepsi de yakın anlamlara sahiptir ve dik fontları karşılar. Office programında iyi tanıdığınız “Times New Roman” fontu, ilk olarak düz tasarlanmıştır. İtalik yani doğal eğik durumu ayrıca tasarlanmıştır. Belirli programlarla biz onları açılı olarak eğdiğimizde hakiki bir italiklik elde edemeyiz, bu duruma ise oblik deriz, yani yapay eğik. Bu farkı en iyi küçük a harfinden anlarsınız, a harfi eğildiğinde boğulur ve okunaklı görünmez, içi geniş eğik a harfi daha rahat bir okunma sağlar. Yukarıdaki örnekte de açıkça görülmektedir

19 Font Kontrasti nasil isler?
Düsük Kontrast olan font Fontun kendisinde kalinliklar esit Yüksek kontrast olan font Yazi tipini olusturan cizgilerin kalinlik farklari olmasi

20 The Anatomy of Fonts

21 Tipografide Duygu Açıkçası tüm mesele duyguyu aktarabilmek. Göstergelerle dolu dünyamızda harfler de bu meselde büyük öneme sahip. Artık siz de fark etmişsinizdir ki bu yazıyüzlerinin belirli karaterleri var. Yazi Tiplerin Olusum tarihini anlatan kisa bir video (Video Ingilizcedir):

22 Web (Dijital) Tipografi Terimleri
Web Safe Fonts: Tüm bilgisayarlarda olduğu kabul edilen font aileleridir: Arial, Times New Roman, Courier gibi… @font-face: Bilgisayarımızda kayıtlı olmayan ancak web sitesinin düzgün görünmesi için gereken fontları çağırmada kullanılan CSS yöntemidir. Cufon Fonts: Web safe olmayan bir fontu sitemizde göstermek için kullandığımız başka bir yöntemdir. Font dosyası javascript dosyasına çevrilir. Bu durumda da yine Türkçe harf desteği olan fontlara dikkat etmek gerekir. Google Web Fonts: Web Safe fontların yetersiz kaldığı durumlarda google’ın ücretsiz olarak kullanıma açtığı web fontlarıdır. En büyük sıkıntısı çoğunun Türkçe karakter desteğinin olmamasıdır. Bazı sitelerde gördüğünüz başına buyruk ş, ğ harfleri bunun göstergesidir. Bu fontlar decufon yöntemiyle siteye çağrılabilir.

23 RENK TEORISI

24 BASKI VE DIJITAL DA RENKLERIN FARKI
1. Klasik (Analog) Kuram “Üç Ana Renk vardır: Sarı Kırmızı ve Mavi” -Goethe Çizim kurslarında ve akademilerde bize bu öğretilir. Sarı, Kırmızı ve Mavi ile istediğimiz rengi üretebiliriz. Bu önerme bir yere kadar doğrudur ancak başka renkleri karıştırarak sarı mavi veya kırmızı elde edebilir miyiz? Elde edersek o zaman bunlar ne derece anarenk olur? Başka ana renkler mümkün mü? 2. Dijital Sentez Kuramları Dijital olarak renk elde etmenin iki yolu vardır: 1. Çıkarımsal 2. Toplamsal. Kağıt üzerinde resim/baskı yaparken elinizde beyaz zaten vardır. Tüm renkleri içinde barındıran beyazın içinden boyalar aracılığıyla dalga boylarını kısıtlayıp çıkararak istediğiniz renge ulaşırsınız, buna çıkarımsal model denir. Toplamsal yöntemde ise bilgisayar monitöründe olduğu gibi fonda siyah zemin vardır, rengi ışık kaynaklarından çıkan fotonlar ile oluştururuz. Renklerin tümünü birleştirdiğimizde beyaza ulaşırız, bu senteze de toplamsal renk sentezi denir.

25 SICAK RENKLER Sıcak renkler arasında kırmızı, turuncu ve sarı renkler ile bu üç renge ait değişiklikler bulunur. Bunlar yangının, düşen yaprakların, günbatımının ve gündoğumu renkleridir ve genellikle enerji verici, tutkulu ve pozitiftir. Kırmızı ve sarı her ikisi de ana renklerdir ve turuncu bu iki rengin karışımından gelir, bu da sıcak renklerin tamamı gerçekten sıcak olmasıdır ve sıcak bir rengin soğuk bir rengin birleşimiyle oluşturulmadığı anlamına gelir.

26 SOGUK RENKLER Soğuk renkler arasında yeşil, mavi ve mor renkler bulunur, genellikle sıcak renklerden daha hafiftir. Onlar gecenin, suyun, doğanın renkleridir ve genellikle yatıştırıcı, rahatlatıcı ve biraz gizemlidir. Soğuk spektrumdaki tek ana renk olan mavi, diğer renklerin mavi ile sıcak bir renk (yeşil için sarı, mor için kırmızı) birleştirilmesiyle oluşturulmuş demektir. Yeşiller ise sarı rengin özelliklerinin bazılarını taşır. Mor ise kırmızı rengin özelliklerinin bazılarını taşır.

27

28

29

30 Grids in design (IZGARA SISTEMLERI)
Bir ızgara sistemi herhangi bir tasarım sistemine bir temel sağlar. Bunun üzerine kurulan bir plandır. İyi kullanılan bir tablo, alanı tanımlar, dikkati yönlendirir ve sınır oluşturmanıza yardımcı olur ve tutarlılığı korur. En basit haliyle, bir kılavuz yapı sağlar. (Ör: Microsoft Word) bile ızgara sistemi kullanır. Ve bunun adına margin (Kenar Boşluğu) denilir. Sol, sağ, üst ve alt kenar boşluklarını ayarladığınızda, aslında bir rapor veya belge için basit bir kılavuz oluşturdunuz demektir.

31 IZGARA SISTEMLERI

32 IZGARA SISTEMININ ORNEGI (ORAN KONULU)

33 POSTER VE AFIS (FLyER) Posterler birçok çeşit bilgi taşır:
Halkı toparlamak, isyan etmek veya kutlamak için çağırabilirler (ör. politik veya propaganda posterleri) Vatandaşları sağlık tehlikelerine veya topluluktaki diğer tehlikelerin varlığına (örneğin eğitim posterleri) uyarıda bulunabilirler harika bir tiyatronun, müzik veya dans performansının (örneğin, pazarlama posterleri) yayınlanacağını duyurabilirler Tüm etkili posterler şunları barındırmalıdır: dikkatini çekmek gösterdikleri bilgileri okumak için ikna etmek posterin ne söylemek istediğini anlamak için bilgileri açık ve eksiksiz sunmalıdır toplama, ayaklanma, katılma, önlem alma, uyanık olmanızı veya bir bilet satın almanızı ikna etmek.


"HIRE 103 DERS NOTLARI By Yunus Luckinger." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları