Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanDuygu Kaş Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
ÜNİVERSİTE 4.0 VE DEÜ PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
2
Gençler; Y ve Z kuşağı… Dinamikler, hızlılar; Sınır tanımıyor ve
Özgürlüğü seviyorlar
3
Gençler; Y ve Z kuşağı… Aidiyet duyguları zayıf, yaratıcılıkları güçlü. Tüketmeyi ve eğlenmeyi seviyorlar. Hayatları teknoloji, moda ve kariyer üçgeninde şekilleniyor.
4
Gençler; Y ve Z kuşağı… Türkiye’de Y kuşağıyla birlikte Z kuşağını da dikkate alırsak 40 milyonun üzerinde bir genç nüfus sözkonusu. Nüfusumuzun %44’ünü oluşturan yeni nesil, pek çok şeyi olduğu gibi öğretme stratejilerini de sorgulamamızı gerektiriyor.
5
Yeni Nesil ve Eğitim Yapılan araştırmalara göre 2015’te gençlerin hedefledikleri mesleklerin başında bilişim, finans, enerji ve bankacılık geliyor. Y ve Z kuşağı, mensubu olacağı şirketin felsefesine, çalışan ve çevre dostu olmasına büyük önem veriyor. Bu noktada yeşil meslekler de öne çıkıyor. Yeni nesil bir yandan kendisi için çalışırken bir yandan da içinde yer aldığı topluma ve çevreye faydalı olmak istiyor.
6
Yeni Nesil ve Eğitim PEKİ BİZ NE YAPIYORUZ DAHA ETKİLİ ÖĞRETME İÇİN?
BİZ DE DEĞİŞEBİLİYOR MUYUZ?
7
“Hayalgücü bilgiden çok daha önemlidir”.
Albert Einstein
8
EĞİTİM VE DEĞİŞİM Eğitim alanında yapılan birçok araştırma etkin öğreticilerin, öğrencileri aktif bir şekilde öğrenme sürecinin bir parçası haline getirebilen öğretme stratejileri seçtiğini, farklı öğretme ve sunum teknikleri kullandığını göstermektedir.
9
ENDÜSTRİ 4.0 EĞİTİM VE DEĞİŞİM
Bilgileri değerlendiren Yorumlayan Yönetici için gerçek bilgileri derleyip ortaya koyabilecek özelliklere sahip Bilgi teknolojilerini mesleğine entegre edebilen bireylerin eğitilmesi gereğinin doğduğunu görmekteyiz.
10
ÖĞRETİM SÜRECİ VE FARKLI UYGULAMALAR
Öğrenciler arasındaki işbirliğini arttırabilen Öğrencilerin aktif olarak öğrenme sürecinde yer almasına olanak veren Anında geri bildirim sağlayabilen Verilen görev üzerinde zamanlamanın önemini ortaya çıkarabilen Yüksek beklentiler oluşmasını sağlayan Öğrenmenin çok farklı ve değişik yöntemlerini içeren
11
ÜNİVERSİTE 4.0 YÖNETSEL STRATEJİLER EĞİTİM VE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
AR-GE STRATEJİLERİ
12
YÖNETSEL STRATEJİLER Yenilikçi Yönetim ve Liderlik
Teknoloji Odaklı Yatırım AR-GE ve ÜR-GE Kültürünün Yaygınlaştırılması Üniversite Sanayi İşbirliği Uluslararası İşbirlikleri
13
ÖĞRENME VE ÖĞRETME STRATEJİLERİ
Geleneksel üniversite anlayışından farklı olarak bilişsel düşünme yeteneğini öğrencilere kazandırmak, Yazılım ve Kodlamayı temel bilgi kapsamına almak Genel kültür eğitimine ağırlık vermek. Sosyoloji ve Psikoloji entegre edilmiş müfredatlar oluşturma
14
ÖĞRENME VE ÖĞRETME STRATEJİLERİ
Farklı disiplinlerle beraber çalışabilme yeteneği, Sanat ve Tasarıma Yönelmelerini Sağlama Endüstri 4.0 araçları entegre edilmiş uygulamalı eğitimler Kariyer Yönetimi destek programları/birimler/koordinatörlüklerin etkinleştirilmesi
15
AR-GE STRATEJİLERİ Teknoloji ve bilgi transferine yönelik proje üretimini arttırmak – TTO A.Ş kuruluş Araştırma Altyapıları entegrasyonu Ticarileştirme Konsantrasyonu Hızlandırıcı ve Ön Kuluçka Merkezleri
16
Araştırma Altyapıları Entegrasyonu
İnsan araştırmaları standardizasyonu ve uluslararası akreditasyonu Hayvan deneyleri laboratuarı Etik kurullar yeniden yapılanması ve standardizasyonu, otomasyonu Projeler otomasyonu ve BAP yeniden yapılanması Proje destek birimi oluşumu ve AB projeleri konsantrasyonu
17
Hızlandırıcı ve Ön Kuluçka Merkezleri
BAMBU BİOİZMİR
18
ELEKTRONİK GELİŞTİRME KARTLARI MAC - TASARIM BİLGİSAYARLARI
FOTOĞRAFLARLA BAMBU - BAMBU LAB - ELEKTRONİK GELİŞTİRME KARTLARI MAC - TASARIM BİLGİSAYARLARI 3D PRINTER EL ALETLERİ
19
SORULAR???
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.