Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ULUBORLU SELAHATTİN KARASOY MESLEK YÜKSEKOKULU

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ULUBORLU SELAHATTİN KARASOY MESLEK YÜKSEKOKULU"— Sunum transkripti:

1 ULUBORLU SELAHATTİN KARASOY MESLEK YÜKSEKOKULU
Oryantasyon Sunumu

2 Bölümlerimiz ve Programlar
Bilgisayar Teknolojileri Bilgisayar Programcılığı Bilgisayar Teknolojisi İnternet ve Ağ Teknolojisi Bilgi Güvenliği Teknolojisi Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği Elektronik ve Otomasyon Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Elektronik Haberleşme Teknolojisi Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi Tasarım Grafik Tasarım Mimarlık ve Şehir Planlama Harita ve Kadastro Coğrafi Bilgi Sistemleri Toptan ve Perakende Satış Emlak ve Emlak Yönetimi Pazarlama ve Reklamcılık Halkla İlişkiler ve Tanıtım Sağlık Bakım Hizmetleri Yaşlı Bakımı Terapi ve Rehabilitasyon Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon 8 Bölüm 15 Program

3 Öğretim Elemanı Sayısı
BÖLÜMLER ÖĞR. GÖR. OKUTMAN UZMAN TOPLAM Bilgisayar Teknolojileri 11 Elektronik ve Otomasyon 2 Mimarlık ve Şehir Planlama 5 Toptan ve Perakende Satış Tasarım Pazarlama ve Reklamcılık Sağlık Bakım Hizmetleri 3 Terapi ve Rehabilitasyon Genel Toplam 30

4 Meslek Yüksekokulumuza
ÖĞRENCİ SAYILARIMIZ PROGRAM I.ÖĞRETİM ÖĞR. SAYISI II.ÖĞRETİM ÖĞR. SAYISI TOPLAM Bilgisayar Programcılığı 399 78 477 Bilgisayar Teknolojisi 94 9 103 İnternet ve Ağ Teknolojisi 111 Elektronik Teknolojisi 43 Bilgi Güvenliği Teknolojisi 67 Biyomedikal Cihaz Teknolojisi 110 Elektronik Haberleşme Teknolojisi 107 Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi 84 Harita ve Kadastro 186 293 Coğrafi Bilgi Sistemleri 74 Emlak ve Emlak Yönetimi 99 12 Grafik Tasarım 133 Halkla İlişkiler ve Tanıtım Yaşlı Bakımı Sağlık Bilgi Sistemleri Tekn. 37 Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon 91 . Meslek Yüksekokulumuza eğitim öğretim yılında I. Öğretim 1719 öğrenci II. Öğretim 206 öğrenci olmak üzere Toplam 1925 öğrenci kayıtlıdır.

5 AKADEMİK TAKVİM Bir akademik yıl güz, bahar ve yaz yarıyıllarından oluşur. Güz ve bahar yarıyılları sınav haftaları hariç 14 haftadır ve yarıyıl/yılsonu sınavları ile son bulur. Akademik takvim, kayıt, ders başlama-bitiş, sınavlar gibi bir eğitim-öğretim yılı boyunca yapılacak çalışmaların zamanını gösteren çizelgedir. Üniversitemiz akademik takvimini adresinden takip edebilirsiniz.

6 ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ (OBS)
OBS, öğrencilerin *notlarını, *açılan dersleri, *ders programlarını, *ortalamalarını öğrenmelerini *dönem başlarında ders seçmeyi mümkün kılan bilgi sistemidir. Sisteme adresinden ulaşabilirsiniz. Ayrıca sistemde ders kayıt işlemlerinin nasıl yapılması gerektiğine dair sunumlara ulaşabilirsiniz,

7 KAYIT YENİLEME Her yarıyıl akademik takvimde belirtilen süre içinde ders kaydı yaparak kayıt yenilemelisiniz. (Harç zorunluluğu olanların ders kaydının tamamlanabilmesi için kayıt ile ilgili mali yükümlülüklerin tamamlanması gerekir.) Tüm ders kayıt işlemleri Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılır Süresi içerisinde kayıt yenilemeyen öğrenciler ders alma, sınavlara girme ve diğer öğrencilik haklarından faydalanamazlar.

8 EKLE – SİL Ders seçimleri her iki yarıyıl başında rektörlük tarafından belirtilen tarihler arasında yapılır. Derslerini yarıyıl başında seçen öğrenciler eğitim-öğretimin başlamasından sonraki ikinci haftada, ekle/sil haftasında, öğrenci bilgi sistemi üzerinden yeni dersler alabilir (tekrarlamak ve almak zorunda olduğu dersler hariç) diğer dersleri bırakabilir. Ekle/sil haftasından sonra hiçbir şekilde ders değişikliği yapılmaz. Öğrenciler kayıt yenileme işleminin tümünden sorumlu olup, kayıtlarını kendileri yenilemek zorundadırlar.

9 Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2,50 olan öğrenciler, takip eden üst yarıyıldan ders alabilir.

10 Öğrencinin GNO (Genel Not Ortalaması) 1,80 ve 1,80’den büyük olduğu durumlarda, öğrenci 3. döneminde en fazla 45 AKTS ders alabilir. Ders seçiminde ilk önce alttan aldığı FF, FD, NA notlu dersleri alır. Kalan AKTS kredisini 3. dönemdeki derslerden tamamlar.

11 Öğrencinin GNO (Genel Not Ortalaması) 1,80’den küçük olduğu için, öğrenci 3. döneminde en fazla 30 AKTS ders alabilir. Ders seçiminde ilk önce alttan aldığı FF, FD, NA notlu dersleri alır. Kalan AKTS kredisini 3. dönemdeki derslerden tamamlar.

12 BAŞARI NOTU Bağıl değerlendirme yöntemine göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notunun belirlenmesi için, ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarıyıl/yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır. Bu not değerlendirme yönteminde 100 üzerinden ham not olarak kabul edilir. Tüm öğrenciler için 100 üzerinden ham notlar, *sınıfın genel başarı düzeyi, *notların dağılışı, *sınıf ortalaması ve/veya standart sapması dikkate alınarak Senato tarafından kabul edilen harfli sistem veya 4’lük sisteme uyarlanır. Bu değerlendirmede sadece ara sınav yapılmışsa, ara sınavın başarı notuna katkısı (vize) % 40, yarıyıl/yıl sonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı (final) % 60’tır. Ara sınavın yanı sıra ödev, proje, uygulama ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları yapılmışsa yarıyıl içi sınav ve etkinliklerin başarı notuna katkısı %50, yarıyıl / yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 50’dir. Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notunun hesaplanmasında, öğrencinin yıl içi, sınav ve çalışmalarına ait notları aynı şekilde dikkate alınır ve bütünleme sınavı notu yarıyıl/yılsonu sınavı (final) notu yerine geçer.

13 BAŞARI NOTU Başarı Notu Örnek Hesaplamaları Vizesiz Vizeli Ödevli-Projeli

14 BAĞIL DEĞERLENDİRME ESASLARI
Üniversitemizde Bağıl Değerlendirme Sistemi, Bağıl Değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 30 ve üzerinde ise uygulanır ( Bağıl Değerlendirmeye katılacak öğrenci sayısına ulaşmak için öncelikle devamsız öğrenciler sınıf mevcudundan düşülür. Bu durumdaki öğrencilerin notları, Bağıl Değerlendirme istatistiği dışında tutulur; ortalama ve standart sapma hesaplamasına katılmaz. ) Devamsız öğrenciler gibi, ham başarı notu BDKL (Bağıl Değerlendirmeye katma limiti) altında kalan öğrencilerin sayısı da sınıf mevcudundan düşürülür ve bu öğrencilerin notları sınıf ortalaması ve standart sapma hesaplamasına katılmaz. (Üniversitemizde BDKL=15 olarak uygulanmaktadır.)

15 DEĞERLENDİRMEYE KATILACAK ÖĞRENCİ SAYISININ 1-29 ARASINDA OLMASI DURUMUNDA ;
Değerlendirmeye katılacak öğrenci sayısı 1-29 arasında ise herhangi bir istatistiksel işlem yapılmaz; öğrencinin ham başarı notunun, sınıfın ham başarı notu ortalamasının Tablo’daki aralığına karşılık gelen katsayı ile çarpılması sureti ile elde edilen yeni ham not değerler esas alınarak harf notuna dönüştürülür.

16 SINIF ORTALAMASI 60 PUAN ALTI İSE VE SINIF MEVCUDU DA 30 ÖĞRENCİ VE ÜZERİ İSE AŞAĞIDAKİ TABLOLARDAKİ DEĞERLER ESAS ALINIR;

17 SINIF ORT. 60 VE ÜZERİ İSE; Sınıfın bir dersteki ham başarı notu ortalamasının 60 ve üzerinde olması halinde herhangi bir istatistiksel yöntem uygulanmaz; öğrencinin o dersteki başarı notu ham başarı notuna göre Tablo II’deki katalog değerleri göz önüne alınarak belirlenir.

18 NEDEN BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ 1 Mutlak değerlendirmede, çoğu kez sınavın kendisi ölçüt alınmakta, fakat güçlük derecesi dikkate alınmamaktadır. Bir sınavda elde edilen puanlar, sadece öğrencilerin başarısını yansıtmaz, aynı zamanda o sınavın güçlük derecesinin de bir göstergesi olur. Sınav soruları çok güç yada çok kolay maddelerden oluşabilir. Çok güç bir sınavdan elde edilen puanların tümü, geçer puanın altında; çok kolay bir sınavdan elde edilen puanların tümü ise geçer puanın üstünde olabilir.

19 NEDEN BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ 2
  Öğrenciler arasındaki çalışma, bilgi ve başarı düzeyini kıyaslama işlemini en kapsamlı ve gerçekçi bir şekilde yaptığı ve öğrencileri başarıya yönlendirdiği için,   Öğrenci ve öğretim elemanlarının çalışmalarını yapıcı bir şekilde yönlendirme özelliği taşıdığı için,   Öğretim elemanı, öğrenci ve çevresel faktörlerden kaynaklanabilecek çeşitli faktörlerin etkilerini değerlendirmeye yansıtabildiği için, Mevcut değerlendirme sistemleri içerisinde öğrenci başarısı değerlendirmede en uygun yöntem olduğu için günümüzde üniversitemizde olduğu gibi dünyanın hemen hemen tüm eğitim kurumlarında yaygın olarak kullanılmaktadır

20 Mezun olabilmek için en az 2
Mezun olabilmek için en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmanız gerekmektedir. 4’lük katsayının başarı notu olan harflendirmeye dönüşümü aşağıdaki gibidir;

21 SINAVLAR Bir yarıyılda (dersin hocası başka ek sınav yapmazsa) vize, final ve final yerine geçen bütünleme olarak sınavlar yapılır. Sınav tarihleri akademik takvimde bulunmaktadır. NOT: Devamsız öğrenciler, yarıyıl/yıl içindeki ve yarıyıl sonunda yapılan sınavlara giremez. Final sınavından en az 35 alınması gerekir. Finali 35 'in altında olan öğrenciler direkt olarak (FF) alırlar.

22 MAZERET SINAVLARI Mazereti nedeniyle ara sınava katılamayan öğrencilerden; son sınav tarihinden itibaren bir hafta içerisinde ilgili birime başvuranlara ilgili yönetim kurulunca mazeretlerinin kabul edilmesi halinde mazeret sınavı hakkı tanınır Diğer sınavlar için mazeret sınav hakkı verilmez.

23 KOPYA ve CEZALARI Sınavlarda;
* Kopya çekmek, çektirmek veya bunlara teşebbüs etmek: *Sınavlarda tehditle kopya yapmak, *Kopya yapan öğrencilerin derslikten çıkarılmasına engel olmak, *Kendi yerine başkasını sınava sokmak veya başkasının yerine sınava girmek, Yükseköğretim kurumundan bir veya iki yarıyıl için uzaklaştırma cezası ile cezalandırılır. Yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası sıkıntı yaratabilecek durumlardan kaçınabilmek için “YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ”ni okumanızı tavsiye ediyoruz.

24 KAYIT SİLME VE SİLDİRME
Aşağıdaki durumlarda ilgili yönetim kurulu kararı ile öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir: a) Öğrencinin yazılı başvurusu ve kendi isteği ile Üniversiteden ayrılmak istemesi, b) 18/8/2012 tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası alması.

25 KAYIT DONDURMA (İZİN) Öğrencilere, ilgili yönetim kurulunun uygun göreceği haklı ve geçerli nedenlerle bir defada en az bir, en çok iki yarıyıl izin verilebilir. İzinli olunan dönem öğretim süresinden sayılmaz. Bu şekilde izin alan öğrenci ilgili birime devam edemez, öğrenci kimliği alamaz ve izinli olduğu yarıyıl/yıl sonundaki sınavlara giremez. Öğrenciye verilen öğrenime ara verme izinlerinin toplamı, normal öğrenim süresinin yarısını (MYO da 2 yarıyıl) aşamaz. Ağır hastalık, kaza, doğal afetler gibi belgelendirilebilen olağanüstü durumlar dışında izin başvurusu yarıyılın/yılın ilk iki haftası içinde yapılır. Tutuklu bulunan öğrenciye izin verilmez. Ancak tutukluluk hali sona eren öğrencinin eğitim-öğretime devam edemediği süreler için izinli sayılmasına ilgili yönetim kurulu karar verebilir.

26 MUAFİYETLER Bir yükseköğretim kurumunun öğrencisi iken, ÖSYM tarafından yapılan sınavlara girerek ve/veya yatay geçiş yoluyla Üniversitenin eşdeğer düzeyde bir programına kesin kaydını yaptıran öğrencilerin kayıt olduğu yarıyılın ilk haftası içinde başvurmaları halinde, ilgili yönetim kurulu kararı ile ders muafiyetleri yapılır.

27 DEVAM - DEVAMSIZLIK DURUMU:
Teorik dersin en az % 70'ine devam etmeyen, dersin varsa uygulama ve laboratuarının en az % 80'ine devam etmeyen öğrenciler devamsız sayılır. Örnek: Ders süresi bir dönemde 14 hafta olduğuna göre bir öğrenci; Teorik derste en fazla 4 hafta devamsızlık yapabilir, 5 hafta olduğunda dersten kalır. Dersin uygulama veya laboratuvarı varsa en fazla 3 hafta devamsızlık yapabilir, 4 hafta olduğunda dersten kalır. Bir dersin hem teorisi, hem de uygulaması varsa teoriden 5 veya uygulamadan 4 hafta devamsızlık yaparsa öğrenci o dersten kalır.

28 STAJ KONTENJANI VE YERİ
Kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlar ve yurtdışı kurumlarla yapılan yazışmalar sonucunda Meslek Yüksekokulu Staj ve Eğitim Uygulama Kurulu tarafından staj kontenjanları belirlenir. Belirlenen staj kontenjanlarının yetersiz olması durumunda, program staj kurulunun uygun görmesi halinde öğrenciler yurtiçinde veya yurtdışında eğitimlerine uygun staj yerleri bulabilir ve bu yerlerde staj yapabilirler. Onay alınmamış yerlerde staj yapan öğrencilerin stajları geçersiz sayılır. STAJ DÖNEMİ VE SÜRESİ Programların ders planında tek staj olması durumunda Kurum Stajı dersi 4. yarıyılda yer alır. Stajların toplam süresi 30 işgünüdür.

29 STAJ DERS YÜKÜ KAYIT STAJ BAŞLAMA
Kurum Stajı dersinin kredi hesabı, iş yükü esasına göre yapılır. 30 iş günü staj 8 kredi olarak ders planında yer alır. STAJ BAŞLAMA Kurum Stajının güz ve bahar yarıyılları dışında yaz dönemlerinde yapılması esastır. Öğrenci Kurum Stajını, üst yarıyıldan ders alma kriterlerini sağlayıp sağlamadığına bakılmaksızın 2. yarıyıldan sonra yaz dönemine rastlayan aylarda program staj kurulunun belirleyeceği staj takvimi çerçevesinde yapabilir. Öğrenci yaz okulunda ders alıyorsa yaz okulu sona ermeden stajına başlayamaz

30 STAJ MUAFİYETİ Öğrencilerin, daha önceki Yüksek Öğretim Kurumlarında, öğrenimleri sırasında yapmış oldukları stajlarını belgelemeleri halinde muafiyet işlemlerinde bölüm başkanının önerisi ile meslek yüksekokulu staj ve eğitim uygulama kurulu yetkilidir. Bu durumdaki öğrencilerin, kayıt oldukları ilk yarıyıl içinde ilgili Yüksek Öğretim Kurumundan yapmış oldukları stajın detaylarını ve kabul durumunu gösterir belge getirmeleri gerekmektedir.

31 BURS VE BESLENME YARDIMI;
KYK öğrencilere 2 şekilde yardım verir, biri KYK bursu yani geri ödemesiz burs, diğeri geri ödemeli Öğrenim kredisidir. KYK bursu birçok öğrenci tarafından başbakanlık bursu olarak ta bilinmektedir, bir öğrenci KYK bursu ve öğrenim kredisinden sadece birini alabilir. KYK bursu karşılıksızdır, Öğrenim kredisi ise geri ödemelidir. Aylık verilen ücret ise 470 TL’dir. Üniversiteye kayıt yapacak öğrencilerin burs kredi başvuruları Ekim ayında yapılacak, burs kredi almaya hak kazanan öğrenciler 2019 Ocak ayında burs ve kredi ödemelerini alabilecek. Burs ve kredi takvimine ilişkin ayrıntılar ilerleyen dönemde internet adresinden yayınlanacaktır.

32 Fiziki mekanlarımızı arttırmak,
YÜKSEKOKULUMUZUN HEDEFLERİ VE FAALİYETLERİ Fiziki mekanlarımızı arttırmak, Her Programda proje üretilmesini sağlamak, Ulusal ve uluslararası Teknik Yüksekokul ve Fakültelerle ortak çalışmalar gerçekleştirmek, Her bölüme yönelik diğer üniversitelerden konunun uzmanı konuşmacılar davet etmek, Teknik ve sosyal geziler düzenlemek, En azından haftanın belirli günlerinde öğrencilere yönelik PDR uzmanlarını Yüksekokulumuza davet etmek, Yüksekokulumuzun mezunları için “Mezun Bilgi Sistemi” oluşturmak, Mezun öğrencilerimiz ve mevcut öğrencilerimizi sosyal faaliyet kapsamında buluşturarak öğrencilerimizin iş dünyasını tanımalarını sağlamak, Yüksekokulumuz öğrencilerine yönelik sosyal etkinlikler düzenlemek.

33 Sağlıklı Yaşam ve Motivasyon Merkezi Okulumuzda öğrenim gören gençlerimizin zaman zaman içine düşebilecekleri karmaşık duygusal yoğunluğu daha az hissetmeleri, onlara öğrencilik hayatları, kariyer planlamaları, en önemlisi de sosyal ve psikolojik değerler konusunda rehberlik yapılabilmesi düşüncesiyle, "Sağlıklı Yaşam ve Motivasyon Merkezi" adı altında bir birim oluşturulmuştur.

34 SOSYAL VE KÜLTÜREL FAALİYETLER Bilişim ve Kariyer Günleri

35 SOSYAL VE KÜLTÜREL FAALİYETLER Çanakkale Şehitlerini Anma Programı

36 SOSYAL VE KÜLTÜREL FAALİYETLER Aşure İkramı

37 SOSYAL VE KÜLTÜREL FAALİYETLER Mezuniyet Töreni

38 Katılımınız için Teşekkür ederiz…


"ULUBORLU SELAHATTİN KARASOY MESLEK YÜKSEKOKULU" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları