Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2."— Sunum transkripti:

1 TÜRKÇE ÖGRETİMİ

2 YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2

3 A1 A1 Günlük ifadeleri kolay anlayabilir ve ihtiyaçları karşılayacak basit cümleler kurabilir. Kendisini ve başkalarını tanıtabilir ve nerede oturduğu ve sahip olduğu şeyler gibi kişisel detaylar konusunda sorular sorup cevaplayabilir. Karşıdaki şahıs yavaş ve açık konuşursa basit anlamda diğer insanlarla iletişim kurabilir. Günlük ifadeleri kolay anlayabilir ve ihtiyaçları karşılayacak basit cümleler kurabilir. Kendisini ve başkalarını tanıtabilir ve nerede oturduğu ve sahip olduğu şeyler gibi kişisel detaylar konusunda sorular sorup cevaplayabilir. Karşıdaki şahıs yavaş ve açık konuşursa basit anlamda diğer insanlarla iletişim kurabilir.

4 A2 A2 Cümleleri ve kendisiyle ilgili alanlarda sıklıkla kullanılan ifadeleri anlayabilir (ör. temel kişisel ve aile bilgileri, alış veriş, yerel coğrafya, istihdam gibi). Bildik ve doğrudan bilgi takası gerektiren rutin ve basit görevlerde iletişim kurabilir. Geçmişi hakkında, yakın çevresi ve acil ihtiyacı olan alanlardaki konularda basit terimlerle ifade edebilir. Cümleleri ve kendisiyle ilgili alanlarda sıklıkla kullanılan ifadeleri anlayabilir (ör. temel kişisel ve aile bilgileri, alış veriş, yerel coğrafya, istihdam gibi). Bildik ve doğrudan bilgi takası gerektiren rutin ve basit görevlerde iletişim kurabilir. Geçmişi hakkında, yakın çevresi ve acil ihtiyacı olan alanlardaki konularda basit terimlerle ifade edebilir.

5 B1 B1 İş, okul ve boş zamanları vb. yerlerde düzenli olarak karşılaştığı benzer konularla ilgili açık standart girdilerin ana fikrini anlayabilir. Dilin konuşulduğu bir yerde seyahat ederken ortaya çıkabilecek çoğu durumla baş edebilir. Profesyonel ya da bildik alanlardaki konularda basit bağlantılı metinler kullanabilir. Tecrübelerini, olayları, hayalleri, umutları ve hedeflerini tanımlayabilir ve düşünceler ve planlar için kısa nedenler ve açıklamalar verebilir. İş, okul ve boş zamanları vb. yerlerde düzenli olarak karşılaştığı benzer konularla ilgili açık standart girdilerin ana fikrini anlayabilir. Dilin konuşulduğu bir yerde seyahat ederken ortaya çıkabilecek çoğu durumla baş edebilir. Profesyonel ya da bildik alanlardaki konularda basit bağlantılı metinler kullanabilir. Tecrübelerini, olayları, hayalleri, umutları ve hedeflerini tanımlayabilir ve düşünceler ve planlar için kısa nedenler ve açıklamalar verebilir.

6 B2 B2 Uzman olduğu alanda ki teknik tartışmalar dahil hem somut hem de özet konularda karmaşık metinlerin ana fikirlerini anlayabilir. Her iki tarafı germeden ana dili olarak konuşanlarla normal iletişim kuran akıcı ve spontane derecede iletişim kurmak gayet mümkündür. Geniş yelpazedeki konularda açık, detaylı metinler oluşturabilir ve çeşitli opsiyonların avantajlarını ve dezavantajlarını vererek bir konuda görüş açısını açıklayabilir. Uzman olduğu alanda ki teknik tartışmalar dahil hem somut hem de özet konularda karmaşık metinlerin ana fikirlerini anlayabilir. Her iki tarafı germeden ana dili olarak konuşanlarla normal iletişim kuran akıcı ve spontane derecede iletişim kurmak gayet mümkündür. Geniş yelpazedeki konularda açık, detaylı metinler oluşturabilir ve çeşitli opsiyonların avantajlarını ve dezavantajlarını vererek bir konuda görüş açısını açıklayabilir.

7 C1 C1 Geniş bir yelpazede, uzun metinleri anlayabilir ve ima edilen anlamlarını fark edebilir. İfadelerini açıkça araştırmadan akıcı ve kendiliğinden olarak fikirlerini ifade edebilir. Sosyal, akademik ve profesyonel amaçlar için dili esnek ve etkin bir şekilde kullanabilir. Karmaşık konularda net, iyi yapılandırılmış, detaylı metinler üretebilir, yapısal kalıpların, bağlaçların ve birleşik gereçlerin kontrollü kullanımını gösterebilir. Geniş bir yelpazede, uzun metinleri anlayabilir ve ima edilen anlamlarını fark edebilir. İfadelerini açıkça araştırmadan akıcı ve kendiliğinden olarak fikirlerini ifade edebilir. Sosyal, akademik ve profesyonel amaçlar için dili esnek ve etkin bir şekilde kullanabilir. Karmaşık konularda net, iyi yapılandırılmış, detaylı metinler üretebilir, yapısal kalıpların, bağlaçların ve birleşik gereçlerin kontrollü kullanımını gösterebilir.

8 C2 C2 Esas itibariyle kolayca duyduğu ve okuduğu her şeyi anlayabilir. Farklı konuşulan yazılan kaynaklardan bilgiler özetleyebilir. Tutarlı bir sunum içerisinde tartışmaları ve düşünceleri yeniden yapılandırabilir. Kendisini kendiliğinden, son derece akıcı ve net ifade edebilir, en karmaşık durumlarda bile maksadın en ince ayrıntılarını ayırt edebilir. Esas itibariyle kolayca duyduğu ve okuduğu her şeyi anlayabilir. Farklı konuşulan yazılan kaynaklardan bilgiler özetleyebilir. Tutarlı bir sunum içerisinde tartışmaları ve düşünceleri yeniden yapılandırabilir. Kendisini kendiliğinden, son derece akıcı ve net ifade edebilir, en karmaşık durumlarda bile maksadın en ince ayrıntılarını ayırt edebilir.


"TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları