Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ANKARA ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI RDE(RUSÇA) ÖĞRENCİ EL KİTABI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ANKARA ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI RDE(RUSÇA) ÖĞRENCİ EL KİTABI"— Sunum transkripti:

1 ANKARA ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU 2017-2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI RDE(RUSÇA) ÖĞRENCİ EL KİTABI http://yabdil.ankara.edu.tr/ https://www.facebook.com/groups/yabdil/ @ankunvydyo

2 TEMEL BECERİLER  Dinleme  Okuma  Yazma  Konuşma ALT BECERİLER  Dilbilgisi  Kelime Bilgisi

3  Tüm Filoloji grupları için haftalık ders saati 23 olup ders programı aşağıdaki gibidir:

4 GÜZ YARIYILI Derslerin Başlama- Bitiş Tarihleri: 09 Ekim 2017-02 Şubat 2018 Kış Tatili: 04 – 08 Aralık 2017 GÜZ YETERLİK SINAVI:07 Şubat 2018- Çarşamba (yazılı) 08 Şubat 2018- Perşembe (Sözlü) BAHAR YARIYILI Derslerin Başlama- Bitiş Tarihleri: 19 Şubat 2018-21 Haziran 2018 Bahar Tatili: 16 -20 Nisan 2018 BAHAR YETERLİK SINAVI: 27-28 HAZİRAN 2018

5 SINAV TAKVİMİ 1. YARIYIL (GÜZ) (09 Ekim 2017 – 02 Şubat 2018)  30 Ekim 2017Pazartesi1. Kısa Sınav  13 Kasım 2017Pazartesi2. Kısa Sınav  01 Aralık 2017Cuma1. Ara sınav  04-08 Aralık 2017 Kış Tatili  08 Ocak 2018Pazartesi3. Kısa Sınav  22 Ocak 2018Pazartesi4. Kısa Sınav  01 Şubat 2018PerşembeSözlü Sınav  02 Şubat 2018Cuma2. Ara Sınav  07 Şubat 2018ÇarşambaGüz Yeterlik Sınavı-Yazılı  08 Şubat 2018PerşembeGüz Yeterlik Sınavı-Sözlü !Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir!

6 2. YARIYIL (BAHAR) (19 Şubat 2018 – 21 Haziran 2018)  12 Mart 2018Pazartesi1. Kısa Sınav  26 Mart 2018Pazartesi2. Kısa Sınav  13 Nisan 2018Cuma1. Ara Sınav 16 -20 Nisan 2018 Bahar Tatili  30 Nisan2018Pazartesi3. Kısa Sınav  14 Mayıs 2018Pazartesi4. Kısa Sınav  08 Haziran 2018Cuma2. Ara Sınav  13 Haziran 2018ÇarşambaDeneme Sınavı  (Eylül 2017 Yeterlik Sınavı verilecek. En düşük ara sınav yerine geçecek)  20 Haziran 2018ÇarşambaSözlü Sınav  27 – 28 Haziran 2018 Bahar Yeterlik Sınavı

7  Rusça: Элементарный уровень: Приглашение в Россию 1 (Güz Yarıyılı) Приглашение в Россию 1- Рабочая тетрадь (Güz Yarıyılı) Дорога в Россию1(Güz Yarıyılı) Обучение прописи Базовый уровень: Приглашение в Россию 2 (Güz-Bahar Yarıyıl) Приглашение в Россию 2 – Рабочая тетрадь (Güz-Bahar Yarıyıl) Дорога в Россию 2 (Güz-Bahar Yarıyıl) I сертификационный уровень: Дорога в Россию 3.1 (Bahar Yarıyılı) Дорога в Россию 3.2 (Bahar Yarıyılı) kesinlikle yasaktır. **** Yüksekokulumuzda derslere korsan kitapla girmek kesinlikle yasaktır.

8  Ara Sınavlar (экзамены)  Kısa Sınavlar (Тесты)  Sözlü Sunum (Устная презентация)  Sözlü Sınav (Устный экзамен)  Yazma Dosyası (Рабочая тетрадь)  Devam zorunluluğu (Посещаемость)  Yeterlik Sınavları (Экзамен соответствия)

9 DEVAM ZORUNLULUĞU Hazırlık Sınıfında devam zorunludur. Her bir yarıyılda derslerin en az % 85’ine devam eden öğrenciler devam zorunluluğunu yerine getirmiş sayılırlar. Bu oranın altında kalan öğrenciler Hazırlık Sınıfında aynı eğitim-öğretim yılı içindeki derslere, sınavlara, Güz Yeterlik ve Bahar Yeterlik Sınavına giremezler. Devamsızlık süreleri her yarıyıl için ayrı hesaplanır. Birinci yarıyıldan artan devamsızlık süresi ikinci yarıyıla devredilemez. Öğrenciler devamsızlık durumlarını kendileri takip ederler.

10  Ara Sınavlar, dinleme-anlama, okuma-anlama, yazma, sözcük bilgisi ve dilbilgisi bölümlerinden oluşur. Ara Sınav günlerinde ders yapılmaz.  Öğretim elemanları tarafından değerlendirilen Ara Sınav kağıtları, öğrencilere hatalarını görmeleri için geri verilir ve verildiği ders saati içinde incelenerek sınıf öğretim elemanına teslim edilir.  Yüksekokul Yönetim Kurulu tarafından onaylanmış, belgeli ve geçerli bir mazereti olmaksızın Ara Sınava girmeyen öğrenciler sınavdan sıfır alırlar. Mazereti/raporu geçerli bulunan öğrencilere duyurulan tarihte telafi sınavı verilir. Telafi sınavının tekrarı/mazereti yoktur ve yeniden yapılmaz.

11  Her dönem 2 tane Ara Sınav yapılmaktadır.  Bu sınavlar sınav takviminde ilan edilen tarihlerde yapılmaktadır.  Sınavlar süresince ilk 30 ve son 15 dakika öğrencilerin sınav salonunu terk etmesi yasaktır.  Dinleme bölümlerinden sonra sınıf kapıları açılır.  Sınav süresi 90-120 dakika arasında değişmektedir.  Ara Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

12 KISA SINAVLAR (ТЕСТЫ) KISA SINAVLAR (ТЕСТЫ) Her dönem, belirlenen tarihlerde dört kısa sınav yapılır ve bir hafta öncesinde sınıf okutmanı tarafından duyurulur. Belgeli ve geçerli bir mazereti olmaksızın sınava girmeyen öğrenciler sınavdan sıfır alırlar. Mazereti/raporu geçerli bulunan öğrencilere, giremedikleri kısa sınavların telafisi ilan edilen tarihlerde yapılır. Hangi kısa sınavın kaçırıldığına bakılmaksızın en fazla iki kısa sınav için telafi yapılır. Telafi sınavının tekrarı yoktur.  Kısa Sınav esnasında sınıftan çıkmak yasaktır.  Kısa Sınav esnasında “Dinleme” bölümü hariç sınıf kapısı açık tutulur.  Kısa Sınavların HER BİRİ 100 puan üzerinden değerlendirilir.

13  Her dönem bir bireysel, bir grup olmak üzere iki tane sözlü sunum yapılır.  Öğrencilerin bir konu üzerine araştırma yapabilme ve yaptığı araştırmayı kendi fikirleri ile birleştirerek hedef dilde kurallara uygun bir şekilde aktarabilme becerisini geliştirir.

14 SÖZLÜ SINAV (Устный экзамен)  Dönem sonunda uygulanır.  Öğrencilere fikirlerini beyan edebilecekleri ve tartışabilecekleri durumlar verilir.  100 puan üzerinden değerlendirme yapılır.

15  Öğrencilerin yabancı dilde üretim becerilerini geliştirmeleri amacıyla her dönem yapacakları yazma çalışmalarından oluşur.  Hem güz hem bahar döneminde yapılır.  Başkasının çalışmasını kullanan veya kopya eden, çeşitli basılı kaynaklardan alınan fikir ve ifadeleri referans göstermeden kullanan ve kendi çalışması gibi sunan veya kendi çalışmasını bir başkasına veren öğrencilerin yazma dosyaları değerlendirmeye alınmaz. Kaynak belirtmeden alıntı yapılması (intihal) veya başkasının ödevinin kullanılması durumunda öğrenci(ler) hakkında disiplin soruşturması açılır.

16 Genel Sınav Kuralları (Tüm sınavlar için) 1. Sınav başlamadan önce öğrenciler cep telefonlarını öğretim elemanına teslim etmek zorundadır. 2. Sınav sırasında öğretim elemanından sorularla ilgili açıklama yapması istenemez. Sınav süresince, dinleme bölümü dışında, sınıf kapıları açık tutulur. 3. Sınava geç gelen öğrenci, sınavın ilk bölümü olan dinleme bölümü bittikten sonra sınava kabul edilir, ancak bu bölüm tekrar edilmez, sınava geç gelen öğrenciye ek süre tanınmaz ve dinleme bölümünde vermiş olduğu yanıtlar değerlendirilmeye alınmaz.

17 4. Sınavın ilk 30 ve son 15 dakikasında öğrenciler sınav salonundan ayrılamazlar. Sınavın başlama saatinden 30 dakika sonra gelen öğrenci mazereti ne olursa olsun sınava kabul edilmez. Ayrıca, sınav sırasında öğrenci hiçbir mazeretle sınav salonunu terk edemez. 5. Öğretim elemanı, sınavın güvenilir bir ortamda uygulanması için gerekirse kimlik kontrolü yapmaya, gerekli talimatları vermeye, uyarılarda bulunmaya, öğrencilerin yerlerini düzenlemeye veya değiştirmeye yetkilidir. 6. Kurallara ve talimatlara uymayan, kopya çeken veya çekmeye teşebbüs eden, yazılı veya sözlü olarak yardımlaşan öğrencilerle ilgili tutanak tutulur. Hakkında tutanak tutulan öğrenci/öğrencilerin sınavı geçersiz sayılır ve disiplin işlemi başlatılır. Öğretim elemanı, kopya çektiğini tespit ettiği öğrenciye -sınav ortamını bozmamak amacıyla- uyarıda bulunmak zorunda değildir.

18 Değerlendirme süreci dört ana bölümden oluşur: 1. Birinci ve İkinci Yarıyıl Başarı Notu 2. Yıl İçi Başarı Notu 3. Bahar Yeterlik Sınavı Notu 4. Yıl Sonu Başarı Notu

19 BİRİNCİ VE İKİNCİ YARIYIL BAŞARI NOTU Birinci ve ikinci yarıyıl başarı notunun hesaplanmasında; a) Ara Sınavlar b) Kısa Sınavlar c) Sözlü Beceri d) Yazma Dosyası olmak üzere dört sınama aracı kullanılır. Birinci ve ikinci yarıyıl başarı notu Tablo 1’de gösterildiği gibi hesaplanır.

20 Tablo 1 YARIYIL BAŞARI NOTUNUN HESAPLANMASI Yarıyıl Başarı Notu Ara Sınavlar + Kısa Sınavlar + Sözlü Beceri + Yazma Dosyası % 40 % 20 % 20 % 20

21 Tablo 2 YIL İÇİ BAŞARI NOTUNUN HESAPLANMASI Yıl İçi Başarı NotuBirinci Yarıyıl Başarı Notu + İkinci Yarıyıl Başarı Notu %50 %50

22  Güz Yeterlik Sınavı iki aşamadan oluşmaktadır. I. Aşama: Sözlü Sınav II.Aşama: Dinleme, Okuma, Dilbilgilsi, Kelime ve Yazma Becerileri Güz Yeterlik Geçme Notu = Yazılı Sınav (%80) + Sözlü Sınav (%20)

23 BAHAR YETERLİK SINAVI Bahar Yeterlik Sınavı, Hazırlık Sınıfı öğretiminin bitiminde Yabancı Diller Yüksekokulu akademik takviminde belirtilen tarihte yapılır. ** Güz ve Bahar Yeterlik Sınavlarına girme hakkını elde edebilmek için devam zorunluluğunun yerine getirilmesi gerekir.

24 YIL SONU BAŞARI NOTU Yıl Sonu Başarı Notu, Hazırlık Sınıfında okuyan öğrencinin başarısını gösterir ve Yıl İçi Başarı Notunun %50’si ile Bahar Yeterlik Sınavı Notunun %50’sinin toplamından oluşur (Tablo 3). Tablo 3 Yıl Sonu Başarı Notunun Hesaplanması Yıl Sonu Başarı NotuYıl İçi Başarı Notu + Bahar Yeterlik Sınavı Notu % 50 % 50

25  Hazırlık Sınıfından başarılı olan öğrenciler, ön lisans/lisans programlarına devam ederler.  Dil ve Tarih – Coğrafya Fakültesi’nin Filoloji Programlarında öğrenim gören öğrenciler Hazırlık öğrenimlerini başarı ile tamamlamaları ya da muaf olmaları durumunda kayıt yaptırdıkları Program dışında Temel Yabancı Dil dersi olarak ikinci bir dil seçebilirler.

26 DTCF İngiliz/Amerikan/Alman/ Fransız/İtalyan/İspanyol/Rus Dili ve Edebiyatı Bölümleri, Zorunlu Hazırlık Sınıfından başarısız ise, Hazırlık Sınıfına tekrar devam ederek ya da yabancı dil bilgisini kendi imkanlarıyla geliştirerek, 1. ve/veya 2. yarıyıl sonlarında yapılan yabancı dil yeterlik sınavına girerler. Bu sınavdan başarılı olanlar, girmeye hak kazandıkları lisans programına devam ederler. Bu öğrenciler aşağıda belirtilen sınavlara girebilirler: 1- Düzey Belirleme Sınavı (Eğitim-öğretim yılı başında) 2- Güz Yeterlik Sınavı (Güz Dönemi sonunda) 3- Bahar Yeterlik Sınavı (Bahar Dönemi sonunda) Başarısız olan öğrenciler 2. yıllarında kendilerine hak tanınan yeterlik sınavlarından birinde ya da eşdeğerliği olan başka bir sınavda başarılı olamazlarsa 2. yılın sonunda okul ile ilişikleri kesilir.

27  Çalışma Saatleri : 08.30 – 12.30 / 13.30-17.30 Öğle Arası : 12.30-13.30 Öğrenci İşlerinde aşağıda belirtilen çalışmalar yürütülür:  Öğrenci belgeleri/transkript işlemleri  Notların ve devamsızlıkların ilanı  *Sağlık raporlarının işlenmesi  Öğrenci duyuruları ÖĞRENCİ İŞLERİ

28  Öğrenciler raporlu oldukları süreye ilişkin telafi sınavı isteklerini rapor bitiminden itibaren en geç 5 (beş) iş günü içinde Yüksekokul Müdürlüğü’ne dilekçe vererek bildirirler; bu süre içinde başvurmayanlar bu haklarını kullanmaktan vazgeçmiş sayılırlar.  Alınan raporların kabul veya reddi, Yüksekokul Yönetim Kurulunca karara bağlanır, ancak tereddüt halinde Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanelerince değerlendirilebilir ya da Üniversite Yönetim Kurulu’nda değerlendirilir.  Raporlu olunan süre devamsızlıktan düşülmez.  Raporların geçerliliği ve haklı ve geçerli mazeretler ile ilgili Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı http://oidb.ankara.edu.tr/ adresindeki http://oidb.ankara.edu.tr/files/2015/05/Haklı-ve-Geçerli-Mazeretler.pdf bağlantısını inceleyiniz.http://oidb.ankara.edu.tr/ http://oidb.ankara.edu.tr/files/2015/05/Haklı-ve-Geçerli-Mazeretler.pdf  Telafi sınavları ile ilgili yönetmelik için Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı http://oidb.ankara.edu.tr/ adresindeki http://oidb.ankara.edu.tr/files/2015/09/lisans-önlisans-yönetmelik1.pdf bağlantısının dikkatle incelenmesi önemlidir. http://oidb.ankara.edu.tr/ http://oidb.ankara.edu.tr/files/2015/09/lisans-önlisans-yönetmelik1.pdf

29  Gerekli koşulları yerine getirerek Ankara Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından uygulanan yeterlik sınavlarından 100 tam puan üzerinden en az 70 puan alan öğrenciler hazırlık programından muaf tutulur.  Yüksekokulumuz tarafından önerilen ve Ankara Üniversitesi Senatosu tarafından eşdeğerliği kabul edilen* uluslararası geçerliği olan yabancı dil sınavlarından geçerli bir dil puanı belgesi aldığını belgeleyen öğrenciler ile öğretim dili olarak belirlenen yabancı dilin anadil olarak konuşulduğu bir ülkede o ülke vatandaşlarının devam ettiği ortaöğretim kurumlarında öğrenim görüp orta öğreniminin son üç yılını bu kurumlarda tamamladığını belgeleyen öğrenciler hazırlık programından muaf tutulur.  Eşdeğerliği kabul edilen uluslararası geçerliği olan yabancı dil sınavlarının sonuç belgelerinin bir dilekçe ile en geç Yeterlik sınavından önce Yabancı Diller Yüksekokuluna sunulması ve Yüksekokul Kurulu tarafından değerlendirilerek karara bağlanması gerekir. Uluslararası geçerliği olan yabancı dil sınav puanlarının (TORFL dışında) geçerlik süresi sınavın yapıldığı tarihten itibaren üç (3) yıldır. TORFL puanlarının geçerlik süresi iki (2) yıldır. Sınav sonuçları Yüksekokul Kurulu tarafından yeterli bulunan öğrenciler zorunlu yabancı dil hazırlık programını başarıyla tamamlamış kabul edilir.  *Eşdeğerlik tablosu duyurulmadığı sürece yalnızca Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından uygulanan Yeterlik Sınavı puanı geçerlidir.

30  Her sınıfta, her dönemde oylama yoluyla Sınıf Temsilcisi belirlenir, sınıf temsilcileri arasından atama yoluyla Sınıf Temsilcisi ve Hazırlık Sınıfları Temsilcisi seçilir. Görevli öğretim elemanları tarafından bu gruplar ile periyodik olarak yapılan toplantılarda, öğrencilerin öneri, dilek ve talepleri ile iletmek istedikleri sorunlar belirtilir ve Yüksekokul Yönetimine bildirilir.

31 ÖĞRETİM ELEMANININ DERSE GELEMEDİĞİ DURUMLAR  Öğretim elemanı Yüksekokul yönetiminin onay verdiği zorunlu haller dahilinde giremediği derslerin telafisini yapar. Öğretim elemanının raporlu olduğu durumlarda yedek bir öğretim elemanı sağlanır veya öğrenciler diğer sınıflarda dersleri izlemek üzere yönlendirilirler. Yoklama, öğrencilerin gönderildikleri sınıflardaki öğretim elemanı tarafından alınır.  Sınıf temsilcileri veya sınıf öğrencileri, boş ders saati ile ilgili idare tarafından yönlendirme yapılmadığı takdirde, önlem alınması için Yüksekokul Yönetimini veya Akademik Birim’i durumdan haberdar etmek durumundadır. Aksi takdirde öğrenciler yok yazılır ve dersin telafisi yapılmaz. Öğretim elemanının derse geç kalması durumunda ders iptali söz konusu değildir.

32 Öğrenci Erişim Merkezi (2.kat 83 nolu oda)  Öğrenciler ders dışı zamanlarında, çeşitli materyallerden (internet, görsel- işitsel malzeme, alıştırma, kitap, sözlük, ansiklopedi vs.) yararlanmak üzere Öğrenci Erişim Merkezinde bireysel çalışmalar yapabilir ve http://yabdil.ankara.edu.tr adresinde verilen uzantılardan çeşitli materyal ve çalışmalara ulaşabilirler. http://yabdil.ankara.edu.tr Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik  Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine göre eğitimle ilgili danışmanlık ve psikolojik destek sağlama hizmetleri bu konuda uzman öğretim elemanı tarafından sağlanır. Destek almak için Akademik Birim’e başvurulması gerekmektedir.

33  Öğrenciler, Rektörlük Öğrenci İşleri tarafından verilecek olan şifre ve adresten (OBS-Öğrenci Bilgi Sistemi) sınav notu ve devamsızlık ile ilgili bilgilere ulaşabilirler. Genel duyurular ve sınavlarla ilgili bilgilendirmeleri ise http://yabdil.ankara.edu.tr adresinden takip edebilirler.http://yabdil.ankara.edu.tr  Ayrıca Yüksekokulumuza ait Facebook, Twitter vb. sayfalar takip edilerek, okulumuzla ilgili duyurulara ulaşılabilir. Sosyal medyadaki sayfalarımıza ait adresler Yüksekokulumuzun internet sitesinde mevcuttur.

34 ÖĞRENCİ-ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞME SAATLERİ  Öğretim elemanı, ders dışı zamanlarda, okul içinde kendisine danışmak veya görüşmek isteyen öğrenciyi, belirlediği gün ve saatte kabul eder. Görüşme saatlerinde öğrencinin ders başarısının artırılması hedeflenir.

35 SOSYAL – KÜLTÜREL VE SPORTİF FAALİYETLER Yüksekokulumuzda öğretim elemanlarımız tarafından yürütülen çeşitli sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler (fotoğrafçılık kulübü, satranç kulübü, drama kulübü, sinema kulübü, gezi ve orientiring kulübü, şiir ve dinleti programları, hazırlık sınıfları dergisi vs.) öğrencilerimizin katılımı ile gerçekleştirilir. Bu faaliyetlerde yer almak isteyen öğrenciler, yapılan duyurular doğrultusunda ilgi duydukları program veya programlara kayıt yaptırabilirler.

36 YEMEKHANE  Öğrencilerimiz, Sosyal Tesisimizde bulunan yemekhaneden 12.00- 14.00 saatleri arasında yararlanabilir.

37  Yüksek Öğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı http://oidb.ankara.edu.tr/ adresindeki http://oidb.ankara.edu.tr/?page_id=230 bağlantısından ulaşabilirsiniz. http://oidb.ankara.edu.tr/ http://oidb.ankara.edu.tr/?page_id=230

38

39  Eski dil öğrenme alışkanlıklarınızı (eğer hazırlık okulundan farklı ise) geride bırakın.  Sadece dilbilgisine önem vermek yerine dinleme, yazma, okuma ve konuşma becerilerine de önem verin.  Derslerde devamlı Rusça konuşmaya özen gösterin. Sizin için faydalı olanın bu olduğunu hatırlayın. Yabancı dil öğrenimi sadece üreterek (konuşarak ve yazarak) mümkündür. Hata yapmaktan çekinmeyin. Hata yapma kaygınız konuşurken akıcı olmanızı engellemesin.  Öğretim elemanlarının Rusça konuşuyor olmasından faydalanın.

40  Kelime defteri tutun.  İlan panolarını, okulun internet sitesini ve sosyal medya hesaplarını takip edin.  Öğrenci merkezli bir eğitim düzeni olduğunu unutmayın ve öğrenme sürecinizde söz sahibi olun.  Öğrendiğiniz dil becerilerini sorgulayın, hayatınızın hangi aşamasında ve hangi durumunda size faydalı olacağını düşünün.  Yabancı dilinizi kendi başınıza nasıl geliştirebileceğinizi görüşme saatleri içerisinde öğretim elemanlarına danışın.

41  Yabancı dili, sadece Hazırlık okulunu başarı ile tamamlamak için değil, üniversite hayatınız boyunca sizi farklı kılabileceği, çeşitli yurt dışı burs imkanlarından faydalanma olanağı verebileceği ve mezuniyet sonrası iş başvurularında ve edinmede avantaj sağlayabileceği için öğrenin.  Okul dışında da yabancı dille ilgilenin (dizi-film izleyin, müzik dinleyin, kitap-dergi-gazete okuyun, Erasmus vb. programlara katılın)

42  Ödev yaparken İnternetten ve kütüphanelerden faydalanın ancak referans vermeyi unutmayın. Referans vermeden kaynaklardan alıntı yapmak ve kendi fikrinizmiş gibi aktarmak (intihal) suçtur ve disiplin cezası gerektirir.  Kendiniz üretmediğiniz sürece yabancı dil öğrenilemez.  Üniversite öğrencisi olduğunuzun farkına varın ve öğrenim sürecinizde hocalarınız kadar sizin de söz sahibi olmanız gerektiğini unutmayın.  Üniversite eğitiminde özerk bir öğrenen olmanın önemini kavrayın.

43 Öğrenen Özerkliği Nedir? Kişinin kendi öğreniminin sorumluluğunu almasına öğrenen özerkliği/otonomi denir (Holec, 1981). Dil öğrenmede özerklik, öğrencilerin dil öğrenme amaçları üzerinde ve yollarında daha fazla kontrole sahip olmasıdır (Benson, 2001). Bir amaç değil, süreçtir (Candy, 1991).

44 İYİ BİR ÖĞRENEN  Öğrenilecek konuyla ilgili neyi bildiğinin farkındadır,  Öğrenme için bir çok stratejiye sahiptir ve farklı konuları farklı biçimlerde öğrenebilme yeteneğine sahiptir.

45 Öğrenime başlamadan cevap vermeniz gereken bazı sorular:  Neden Rusça öğrenmek istiyorsunuz?  En çok hangi alanda başarılısınız, okuma, yazma, konuşma, dinleme, dil bilgisi vs.?  Bunu nasıl biliyorsunuz?  En zayıf olduğunuz dil becerisi nedir? Neden?  En çok hangi ders içi etkinliklerini seversiniz?  Bir dili bilmede en önemli unsur nedir? vb.

46 Özerk Öğrenciler Ne Yapar?  Gerçekçi ve ulaşılabilir hedefler koyar,  Önceliklerini ve ihtiyaçlarını planlar,  Doğru yöntem ve teknikleri seçer,  Kendi öğrenme sürecini gözlemler ve  Sürecin değerlendirmesini yapar. Özerk Öğrenciler  Hedef dilin,  Kendi özelliklerinin,  Öğrenme amaçlarının ve  Öğrenme seçeneklerinin farkındadırlar.

47 Özerklik İçin Nelere İhtiyaç Duyarız?  Öğrenme motivasyonuna ve devam ettirilmesine  Dil öğrenmek için olumlu bir meraka sahip olmaya  Eleştirel düşünme becerisine  Esnekliğe  Sıklıkla öğretmenden bağımsız çalışmaya Neler Özerkliği Engeller?  Odak eksikliği  Öğrenilen bilginin gerçek hayatla ilişkisinin kurulamaması  Bilgiyi bir kaynak ya da araç olarak görmemek

48 ANKARA ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU


"ANKARA ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI RDE(RUSÇA) ÖĞRENCİ EL KİTABI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları