Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SUNUM PLANI Bütçe Hazırlık Süreci Bütçe Hazırlama Rehberi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SUNUM PLANI Bütçe Hazırlık Süreci Bütçe Hazırlama Rehberi"— Sunum transkripti:

1

2 SUNUM PLANI Bütçe Hazırlık Süreci Bütçe Hazırlama Rehberi
Rehber Açıklamaları Form Açıklamaları Yatırım Programı Hazırlık Çalışmaları

3 BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ Üniversitemizde bütçe hazırlık süreci Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü’nün bütçe çağrısı yapmasıyla başlar. Kamu idareleri, stratejik planları ile Bütçe Hazırlama Rehberinde yer alan esaslar çerçevesinde, bütçe gelir ve gider tekliflerini gerekçeli olarak hazırlayacaklardır. Bütçe hazırlık sürecinde uyulması gerekli ilkeler Bütçe Hazırlama Rehberinde ve Yatırım Programı Hazırlama Rehberinde yer almaktadır. Bütçe Hazırlama Rehberi ve formlar Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’nın web sayfasından temin edilecektir.

4 5018 KMYK BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ

5 BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ Bütçe Hazırlama Rehberinde; Genel ilkeler
Analitik Bütçe Sınıflandırması Analitik Bütçe Sınıflandırması Cetvelleri Standartlar (Giyecek Yardımı, 237 sayılı Taşıt Kanununa Tabi Fiyatlar, Memurların Öğle Yemeği Bedelleri) Bütçe Hazırlık Çalışmalarında Kullanılacak Formlar Bütçe Hazırlık Çalışmalarında Kullanılacak Formlara İlişkin Bilgiler Diğer Hususlar yer almaktadır.

6 GENEL İLKELER Bütçe teklifleri; çok yıllı bütçeleme anlayışı içerisinde dönemini kapsayacak şekilde hazırlanacaktır. Birimler, bütçe tekliflerini Analitik Bütçe Sınıflandırmasına ilişkin usul ve esaslara uygun olarak hazırlayacaklardır.

7 GENEL İLKELER 5018 sayılı KMYK 17 inci maddesinde kamu idareleri gider ve gelir tekliflerini ekonomik ve mali analiz yapılmasına imkan verecek, hesap verilebilirliği ve saydamlığı sağlayacak şekilde, uluslararası standartlara uyumlu olarak belirlenen sınıflandırma sistemine göre hazırlamaktadır. Bu çerçevede idare bütçeleri ekonomik sınıflandırmanın ilk iki düzeyini içerecek şekilde kanunlaşmakta ve yıl içi bütçe işlemleri bu düzeyde gerçekleştirilmektedir. Bütçe teklifi ise ekonomik sınıflandırmanın dördüncü düzeyinde hazırlanmaktadır.

8 GENEL İLKELER Bu nedenle uygulamada bazı harcamalar ödenek tefrik edilen dördüncü düzey ekonomik kodlar yada ilgili olmayan fonksiyon kodları kullanılarak yapıldığı tespit edilmiştir. Harcama Birimlerinin, verilerin doğruluğunun sağlanması amacıyla, harcamaların doğru ekonomik kod ve fonksiyondan gerçekleştirilmesi konusunda gerekli tedbirleri alması gerekmektedir.

9 Yıl Sonu Harcama Tahminleri

10 GENEL İLKELER Birimler, bütçelerini hizmet öncelikleri ve performans
hedeflerini dikkate alarak Orta Vadeli Mali Plan ekinde yer alan ödenek teklif tavanları dahilinde hazırlayacaklardır. Döner sermaye gelirleri ile bütçe kaynakları birlikte kullanılarak yürütülen hizmetlerde, döner sermayeler aracılığı ile karşılanabilecek ihtiyaçlar için bütçeden ödenek talebinde bulunulmayacaktır.

11 GENEL İLKELER Kamu idarelerince işletilen eğitim ve dinlenme tesisi, misafirhane, çocuk bakımevi, kreş, spor tesisi ve benzeri sosyal tesislerin giderleri, münhasıran bu tesislerin işletilmesinden elde edilen gelirlerden karşılanır. Bu yerlerde, üniversite bütçesi ile döner sermayeden ücret ödenmek üzere 2019 yılında ilk defa istihdam edilecek yeni personel görevlendirilmez.

12 ÜNİVERSİTEMİZDE KULLANILAN GELİR KODLARI
Üniversiteler/Öz Gelir - Ödenek Dengesi Üniversiteler/Gelir Gerçekleşme - Harcama Dengesi

13 ÖZ GELİRLER Bu Kapsamda, 2547 sayılı Kanunun 43/(d) (ortak eğitim),
2547 sayılı Kanunun 44, 46, 58, ek 25, ek 26, ek 27, 3843 sayılı Kanunun 7 nci maddeleri uyarınca tahsil edilen tutarlar ve diğer gelirler yükseköğretim kurumu bütçesine öz gelir olarak kaydedilerek gelir gerçekleşmelerine göre kullandırılır.

14 BÜTÇE HAZIRLAMA REHBERİ

15 Bütçe hazırlama rehberinde;
Bütçe hazırlık sürecinde üniversitelerin uymaları gereken genel ilkelere yer verilmektedir. Genel ilkelerin yanı sıra birimler için özel düzenlemeler de mevcuttur. Uygulanmakta olan Bütçe Sistemi, Performans Esaslı Bütçeleme Sisteminin de alt yapısını teşkil etmektedir. Bütçe teklifleri ilgili birim yöneticilerinin sorumluluğunda hazırlanacak ve talep edilen ödeneklerle ulaşılması düşünülen hedefler arasında sürekli bir ilişki aranacaktır.

16 REHBER AÇIKLAMALARI Birimler, bütçe tekliflerini Analitik Bütçe Sınıflandırmasına uygun olarak hazırlayacaklardır. Bütçe tekliflerinin hazırlanmasında her bir birimin yürütmekte olduğu hizmetler gözden geçirilerek ihtiyaç duyulmayan hizmetler için ödenek teklif edilmeyecektir. “Ödenek teklifleri ile Gelir tahminlerine” ilişkin bütçe fişleri, hizmet maliyeti ile gelir tahminlerinin hesaplanmasına ilişkin ayrıntılı ve somut verilere dayandırılacaktır.

17 REHBER AÇIKLAMALARI Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, bütçe tekliflerinin hazırlanmasını sağlamak üzere gerekli koordinasyonu yürütecektir. 14/9/1991 tarihli ve 91/2268 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliğinde 07/05/2010 tarihli ve 2010/508 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yapılan değişiklikle bazı personele yapılacak giyecek yardımının nakdi olarak ödenmesi öngörüldüğünden, söz konusu personelin yer aldığı idareler, bu kapsamda nakdi olarak ödenecek giyecek yardımına ilişkin ödenek tekliflerini « – Sosyal Haklar» ekonomik kodundan teklif edeceklerdir.

18 REHBER AÇIKLAMALARI “Özel Kalem”, üst yönetimi kapsayacak şekilde bütçelenecektir. Birimlerince yurt dışına eğitim-öğrenim amacıyla gönderilen personelin yurt içi maaşları ilgili biriminde; yurt dışı maaşları ( ), yollukları (03.3) ve diğer giderleri ise ( ) ekonomik kodlarında ve “Rektörlük Özel Kalem” altında izlenecektir. Memurların öğle yemeğine yardım ödenekleri İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı altında izlenecektir. Öğrenci yemeği Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı altında izlenecektir.

19 REHBER AÇIKLAMALARI Üniversitemizin Harcama Birimleri;
Rektörlük (Özel Kalem) ait giderler (09.9.9), Genel Sekreterliğe ait giderler (01.3.9), Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığına ait giderler (08.2.0), Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ait giderler (09.6.0), Fakülte ve Yüksekokullara ait giderler (09.4.1), Enstitülere ait giderler (09.4.2) fonksiyonu altında,

20 REHBER AÇIKLAMALARI Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığının faaliyetlerinin yürütülmesi için zorunlu olan giderler (öğrencilere ilişkin yapılacak giderler hariç) ( ) fonksiyonunda, Öğrencilerin beslenmesine ilişkin giderler ( ) fonksiyonunda, Öğrencilerin barınmasına ilişkin giderler ( ) fonksiyonunda, Öğrencilerin Kültür ve Spor Faaliyetlerine ilişkin giderler ( ) fonksiyonunda, Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığının Gelirlerinden Karşılanacak Olan Yükseköğretim Kurumunun Diğer Birimlerinin giderleri; Diğer giderler ( ) fonksiyonunda,

21 REHBER AÇIKLAMALARI Öğrencilerin Sağlık Hizmetlerinin Karşılanması amacıyla yapılan her türlü giderler (tedavi ve ilaç hariç) “ Öğrencilerin Sağlığına İlişkin Giderler” fonksiyonunda, Not: (31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (g) bendinde 13/02/2011 tarihli ve 6111 sayılı Kanunun 34 üncü maddesiyle yapılan değişiklik gereğince, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununa göre üniversitelerde yükseköğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerden kamu idareleri, kanunla kurulan kurum ve kuruluşlar, kamu yararına faaliyet gösteren dernekler ile vergi muafiyeti tanınan vakıflar tarafından tam burs sağlanan ve Yükseköğretim Kurulu tarafından ayrılan kontenjanlar dâhilinde yükseköğrenim gören yabancı uyruklu öğrenciler hariç, yabancı uyruklu sınavıyla gelen (YÖS) öğrenciler 5510 sayılı Kanuna göre belirlenen miktarlarda kendileri tarafından genel sağlık sigortası primi ödenmek suretiyle genel sağlık sigortalısı olabileceklerinden bu kişilerin sağlık giderleri üniversite bütçesinden karşılanmayacaktır.

22 REHBER AÇIKLAMALARI Birimler “01.1- Personel Giderleri” ve “02.1- Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri” tertipleri için bütçe fişi açıklamaları doldurmayacaktır. İdare, 2019 yılı için atama izni almayı planladıkları memur kadroları ve sözleşmeli personel pozisyonlarının tutar olarak ilave ödenek ihtiyacını hesaplayacak ve ödenek teklifinde bulunacaklardır. Tavanı aşan ödenek teklifleri ise bu rehber ekinde yer alan ilgili formlarda gerekçeleriyle birlikte gösterilecektir. Akademik ve İdari Birimler « Ders Ücreti Karşılığında Görevlendirilenlerin Ücretleri, Diğer Geçici Personele Yapılacak Ödemeler, 01.2 Yabancı Uyruklu Sözleşmeli Personelin Ücretleri, 01.3 Sürekli İşçilerin Ücretleri, 02.2, 02.3 ve 02.4 Sosyal Güvenlik Primi Ödemeleri tertipleri için ilgili birimler tarafından bütçe gider fişi dolduracaklardır.

23 REHBER AÇIKLAMALARI 03- Mal ve hizmet alımları ile ilgili ödenek tekliflerinde aşağıdaki esaslara uyulacaktır: Yurt içi ve özellikle yurt dışı görevlendirmelerde azami tasarruf  anlayışı esas alınacak, görevlendirmeler titiz bir şekilde sorgulanmak suretiyle asgari süre ve sayıda  tutulacak ve  buna göre ödenek teklifinde bulunulacaktır. Eğitim, kurs, seminer panel vb. faaliyetler personelin görev mahallinde düzenlenmek suretiyle yolluk ödeneği ihtiyacı asgari seviyeye indirilecektir.

24 REHBER AÇIKLAMALARI Telefon, cep telefonu, internet, faks ve benzeri haberleşme imkanları için ödenek talep edilirken azami tasarruf anlayışıyla hareket edilecek, tasarruf genelgelerine uygun olarak mevcut cihazların ekonomik kullanımı sağlanacaktır. Temsil, ağırlama, tören, fuar, kongre ve benzeri faaliyet ve etkinlikler için katılım sayısı asgari seviyede tutulmak suretiyle ödenek talep edilecek ve mali yıl içinde ve alandaki uygulama tasarruf anlayışı içerisinde yürütülecektir.

25 REHBER AÇIKLAMALARI Bazı hizmet ve malzeme maliyetlerinin hesaplanmasında EK: Standart 1,2,3,4 ve 5’te yer alan listelerde gösterilen tutarlar; EK-1: Giyecek Yardım Standardı EK-2: Parasız Yatılı Okul ve Yurt Öğrencisi Yiyecek ve Giyecek Bedeli EK-3: 237 Sayılı Kanuna Tabi Taşıtların İşletme ve Bakım- Onarım Maliyetlerine İlişkin Standartlar EK-4: Hasta Yatak Maliyetine Katkı EK-5: Memurların Öğle Yemeğine İlişkin Büro makineleri ve demirbaş alımları ile ilgili ödenek tekliflerinde ise, Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü’nün 30/06/2018 tarihi itibariyle geçerli olan satış fiyatları dikkate alınacaktır.

26 ÜNİVERSİTEMİZ CARİ ÖDENEKLERİNİN ARTTIRILMASI İÇİN NELER YAPMALIYIZ?
Gider Bütçe Fişlerinin gerekçelerinde genel ifadeler yerine hesaplamalara dayanan ayrıntılı bilgi ve verilere yer verilmelidir. Teklif edilecek ödeneklerde mevcut kapasite ve hizmet hedefleri arasındaki ilişki göz önünde bulundurulmalıdır. Örneğin; Personel sayısı (akademik ve idari), öğrenci sayısı, öğrenci kontenjan sayısı, kullanılan açık ve kapalı alan m2, kullanılan taşıt sayısı, kullanılan elektrik, doğalgaz, su, internet, telefon, yakıt maliyeti, görevlendirme sayısı, makine teçhizat ve laboratuvar sayısı vb.

27 2019 BÜTÇE TEKLİF TAVANLARI

28 2019 YILI BÜTÇESİ ÖDENEK TEKLİF TAVANLARI
ÖZEL BÜTÇELİ İDARELER (II SAYILI CETVEL) 2019 YILI BÜTÇESİ ÖDENEK TEKLİF TAVANLARI İDARELER PERSONEL GİDERLERİ SOS. GÜV. DEV. PRİMİ GİD. MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ FAİZ GİDERLERİ CARİ TRANSFERLER SERMAYE GİDERLERİ SERMAYE TRANSFERLERİ YEDEK ÖDENEK TOPLAM DİĞER TEDAVİ VE İLAÇ GİDERLERİ İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ 2020 YILI BÜTÇESİ ÖDENEK TEKLİF TAVANLARI 2021 YILI BÜTÇESİ ÖDENEK TEKLİF TAVANLARI

29 SÜREKLİ İŞÇİ ÜCRETLERİ
Sürekli işçi ücretleri için; Sürekli İşçi Kadrosuna Geçirilen İşçilerin Ücretleri Sürekli İşçi Kadrosuna Geçirilen İşçilerin İhbar ve Kıdem Tazminatları, Sürekli İşçi Kadrosuna Geçirilen İşçilerin Sosyal Hakları, Sürekli İşçi Kadrosuna Geçirilen İşçilerin Fazla Mesaileri, Sürekli İşçi Kadrosuna Geçirilen İşçilerin Ödül ve İkramiyeleri, Sürekli İşçi Kadrosuna Geçirilen İşçilerin Diğer Ödemeleri Sosyal Güvenlik Primi Ödemeleri, tertiplerine tavanı aşan ödenek teklif edilmesi ve bütçe gider fişi doldurulması gerekmektedir.

30 DİĞER HUSUSLAR 2018 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunun 8 inci maddesi gereğince «01.4 Geçici Personele (Ders Ücreti Karşılığında Görevlendirilenlerin Ücretleri) ve 02.4 SGK Primi Ödemeleri» için yapılacak ödemelerde ödenek üstü harcama yapılmayacaktır. Bu nedenle, 2019 yılı bütçe gider fişlerinde ayrıntılı açıklamalar yapılmalıdır.

31 DİĞER HUSUSLAR Üniversiteler, gerekli tedbirleri alarak bütçelerinin “03.3- Yolluk Giderleri”, “03.6- Temsil ve Ağırlama Giderleri” ile “03.7- Menkul Mal, Gayrimaddi Hak Alım, Bakım ve Onarım Giderleri” ekonomik kodlarını içeren tertiplerine tahsis edilen ödeneği aşmayacak şekilde harcama yaparlar. Anılan tertiplere bütçelerinin diğer tertiplerinden aktarılacak ödenek tutarları ile bu Kanunun 6 ncı maddesinin beşinci fıkrası kapsamında eklenecek ödenek tutarları toplamı bu tertiplerin başlangıç ödeneklerinin yüzde 10’unu aşamaz.

32 2018 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE KANUNU (MADDE 8/8 MALİ KONTROLE İLİŞKİN HÜKÜMLER)

33 SERMAYE GİDERLERİ İÇİN PLANLANAN SEKTÖREL DAĞILIM
EĞİTİM - YÜKSEKÖĞRETİM EĞİTİM - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİM - KÜLTÜR DİĞER KAMU HİZMETLERİ - SOSYAL TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA SAĞLIK

34 2011-2019 BÜTÇESİ YATIRIM DAĞILIMLARI

35 FORMLAR Birimlerin dolduracağı bazı formlarda yer alan bilgilere, merkezi yönetim bütçe kanunu, eki belgeler ve bütçe gerekçesinde yer verileceğinden, formların doldurulması hususunda gereken hassasiyetin gösterilmesi gerekmektedir.

36 FORMLAR Bütçe tekliflerinin değerlendirilmesi sırasında tavanı aşan ilave ödenek teklifleri formu ile gelir ve gider bütçe fişleri özellikle önem arz etmektedir. dönemi bütçe tekliflerinde 1000 TL ve katlarındaki tutarlara yer verilecektir.

37 BİRİMLER TARAFINDAN DOLDURULACAK FORMLAR

38 BÜTÇE HAZIRLIK ÇALIŞMALARINDA KULLANILACAK FORMLAR
FORM NO BAŞLIĞI KURUM GENEL (SGDB) Fakülte, Enst., Y.Okul Rek., Genel Sek. Pers. Dai.Bşk. Öğrenci İşleri Dai.Bşk. Yapı İşleri Tek.Dai.Bşk. İMİD SKS Bilgi İşlem Daire Başk. Diğer Daire Başkanlıkları Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü 1 HİZMET GEREKÇESİ VE HEDEFLERİ 2 FONKSİYONEL SINIFLANDIRMAYA GÖRE ÖDENEK TEKLİFLERİ İCMALİ (BİRİNCİ DÜZEY) 3 EKONOMİK SINIFLANDIRMAYA GÖRE ÖDENEK TEKLİFLERİ İCMALİ (BİRİNCİ DÜZEY) 4 (1) EKONOMİK SINIFLANDIRMAYA GÖRE ÖDENEK TEKLİFLERİ İCMALİ (İKİNCİ DÜZEY) 4 (2) 2018 YILI BÜTÇESİ YILSONU HARCAMA TAHMİNİ TABLOSU (İKİNCİ DÜZEY) 5 (1-3) FONKSİYONEL VE EKONOMİK SINIFLANDIRMA DÜZEYİNDE BÜTÇE TEKLİF VE TAHMİNLERİ ( ) 6 (1-3) EKONOMİK SINIFLANDIRMA DÜZEYİNDE İLK DEFA YAPILMASI PLANLANAN HİZMETLERİN GEREKTİRDİĞİ ÖDENEK TEKLİF VE TAHMİNLERİ ( ) 7 (1-3) EKONOMİK SINIFLANDIRMA DÜZEYİNDE TAMAMLANMASI PLANLANAN HİZMETLERE İLİŞKİN BİLGİ FORMU( ) 8 ÖDENEK CETVELİ (EKONOMİK DÖRDÜNCÜ DÜZEY) 9 ÖDENEK CETVELİ (EKONOMİK İKİNCİ DÜZEY) 10 BİRİMLERİN HİZMET MALİYETİNİN TESPİTİNE İLİŞKİN BİLGİ FORMU 11 FİZİKSEL DEĞERLER BİLGİ FORMU 12 CARİ GİDERLER ÖZET FORMU 13 (1) GİDER BÜTÇE FİŞLERİ 13 (2) GELİR BÜTÇE FİŞLERİ 14 ÇOK YILLI BÜTÇE 15 GELİR (B) CETVELİ 16 FİNANSMAN (F) CETVELİ 17 ULUSLARARASI KURULUŞLARA ÜYELİK BİLGİ FORMU 18 237 SAYILI TAŞIT KANUNUNA GÖRE 2017 YILINDA EDİNİLECEK TAŞITLAR 19 MEVCUT TAŞITLAR İLE HİZMET ALIMI SURETİYLE KULLANILAN/KULLANILACAK TAŞITLARA İLİŞKİN BİLGİ FORMU 20 (1-2) HİZMET ALIMI SURETİYLE KULLANILAN TAŞITLARA İLİŞKİN BİLGİ FORMU 21 ÖZEL GÜVENLİK HİZMETİNE İLİŞKİN BİLGİ FORMU 22 TEMİZLİK HİZMETİNE İLİŞKİN FORMU 23 DÖNER SERMAYE GELİR-GİDER CETVELİ 24 FON GELİR-GİDER CETVELİ 25 (1-2) TAVANI AŞAN İLAVE ÖDENEK TEKLİFLERİ FORMU 26 ÖZEL BÜTÇELİ İDARE GELİRLERİNİN YASAL DAYANAKLARINA İLİŞKİN FORM 27 (1-9) YÜKSEK ÖĞRETİM BİLGİ FORMLARI FİZİKİ DEĞERLER BİLGİ FORMU ÖĞRENCİ KONTENJAN SAYILARI BİLGİ FORMU ÖĞRENCİ SAYILARI BİLGİ FORMU 4 YABANCI ÖĞRENCİ SAYILARI BİLGİ FORMU 5 PERSONEL BİLGİ FORMU 6 AKADEMİK ETKİLEŞİM BİLGİ FORMU 7 SOSYAL TESİSLER BİLGİ FORMU AR-GE VE DİĞER PROJELER BİLGİ FORMU DİĞER BİLGİLER FORMU 28 HİZMET ALIMI SURETİYLE ÇALIŞTIRILAN GÖREVLİ SAYISINA İLİŞKİN BİLGİ FORMU 29 İDARE PERFORMANS HEDEFLERİ MALİYET TABLOSU 30 (1-8) TIP FAKÜLTELERİ VE DİŞ FAKÜLTELERİ ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANELERİ DÖNER SERMAYE BİRİMLERİ BİLGİ FORMLARI DÖNER SERMAYE İŞLETMELERİ GENEL MALİ DURUM PERSONEL SAYISI VE MALİYET, HİZMET ALIMI SURETİYLE TEMİN EDİLEN ELEMAN SAYISI VE MALİYETİ, ÖĞRENCİ SAYISI PERSONEL GİDERLERİ ÖZET POLİKLİNİK, AMELİYAT, YATAK, YATAN HASTA VERİLERİ TIBBİ LABORATUAR MALZEMESİ VE İLAÇ VERİLERİ GÜVENLİK HİZMETİ ALIMLARINA İLİŞKİN VERİLER TEMİZLİK HİZMETİ ALIMLARINA İLİŞKİN VERİLER HİZMET ALIMI SURETİYLE ELEMAN TEMİN EDİLEREK GERÇEKLEŞTİRİLEN DİĞER İŞLERE İLİŞKİN VERİLER

39 FORM 10: BİRİMLERİN HİZMET MALİYETİNİN TESPİTİNE İLİŞKİN BİLGİ FORMU
Her birim için ayrı ayrı düzenlenecek olan bu form, hizmet maliyetinin tespiti bakımından büyük önem taşımaktadır. Bu itibarla bu form titizlikle doldurulacak ve hizmet maliyetinin tespiti ile ilgili olarak kullanılan kömür (ton), odun (ton), fuel-oil (litre), doğalgaz (m3), elektrik (kwh), su (m3) gibi bilgilere yer verilecektir.

40 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI TARAFINDAN DOLDURULACAK FORMLAR
YAKACAK SARFİYATI BİRİM ADI Harcama Birimi ve Miktarı Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık GENEL TOPLAM İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Sarfiyat (m3) Birim Fiyat ÖN ÖDEMELİ OLDUĞUNDAN DÜZENLİ AYLARA BÖLÜMÜ YOKTUR. Ödeme Tutarı AKARYAKIT VE YAĞ SARFİYATI

41 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI TARAFINDAN DOLDURULACAK FORMLAR
SU SARFİYATI BİRİM ADI Harcama Birimi ve Miktarı Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık GENEL TOPLAM İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Sarfiyat (m3) Birim Fiyat Ödeme Tutarı ELEKTRİK SARFİYATI

42 FORM 25 – TAVANI AŞAN İLAVE ÖDENEK TEKLİFLERİ FORMU
Tavanı aşan ödenek tekliflerine, ilgili tertibin gider bütçe fişlerinin bu amaç için ayrılmış bölümünde yer verilmelidir. Gider bütçe fişlerindeki rakam ve açıklamalar ile bu form arasında tutarlık sağlanacaktır. İlave ödenek tekliflerinin gerekçeleri açık ve net olarak belirtilecektir.

43 2019-2021 DÖNEMİ YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

44 Tüm Birimler yatırım tekliflerini «KaYa Sistemine» girecekler, çıktı ve ekleri Kalkınma Bakanlığı’na göndereceklerdir Güncelliğini yitirmiş projelerin fizibilite raporları kuruluşlar tarafından revize edilecektir. 2019 yılında kamu hizmet binalarına yapılacak ödenek tahsislerinde, önemli oranda fiziki gerçekleşmesi bulunan projelere öncelik verilecektir.

45 Proje maliyeti 10 milyon TL ve üzerinde olan yeni yatırım projesi tekliflerinde EK-1’de yer alan format çerçevesinde, projelerin teknik, finansal, ekonomik ve sosyal yapılabilirliğinin, önceliğinin, çevreye etkilerinin ve istihdama katkısının fayda-maliyet veya maliyet etkinlik analizi ile ortaya konulduğu ayrıntılı Fizibilite Raporunun hazırlanması zorunludur. Ancak, «Proje maliyeti 10 milyon TL altında olan projeler ile proje maliyetine bakılmaksızın, her türlü yeni yatırım projesi teklifleri için Fizibilite Raporu yerine geçmek üzere EK-2’de yer alan Proje Teklif Formu doldurulacaktır.

46 Kalkınma Bakanlığı, projenin özelliğini dikkate alarak maliyeti ne olursa olsun gerektiğinde ayrıntılı Fizibilite Raporu istemeye yetkilidir. Proje maliyeti veya özelliği gereği ayrıntılı Fizibilite Raporu veya Proje Teklif Formu bulunmayan ve Kalkınma Bakanlığı tarafından incelenerek onaylanmamış projeler yatırım programına alınmayacaktır.

47 Kuruluşlar, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında sari ihalesini yaptıkları projeleri ve bunlar için döneminde her yıl için tahsis edilmesi gereken asgari ödenek miktarını belirtecekler, proje bazındaki ödenek tekliflerinde ve ihtiyaçlarının belirlenmesinde bu hususları dikkate alacaklardır. dönemi yatırım teklifleri 2019 yılı fiyatlarıyla ve Bin TL bazında hazırlanacaktır.

48 2019 yılı yatırım tekliflerinin tümü Onuncu Kalkınma Planı, idarenin stratejik planı ve performans programı ile ilişkilendirilecektir.

49 TAŞITLAR VE İŞ MAKİNELERİ
Taşıt edimine yönelik taleplerde mevcut taşıt envanterinin ve kullanım durumunun dikkate alınması gerekmektedir. Teklif edilecek taşıt sayıları belirlenirken, tahmini taşıt alım bedellerinin her türlü vergi öncesi bedeller olduğu dikkate alınacaktır.

50 NOT: Birimlerimiz 2019-2021 bütçe tekliflerini 22. 06
NOT: Birimlerimiz bütçe tekliflerini Cuma günü mesai bitimine kadar resmi yazı ve elektronik ortamda Başkanlığımıza teslim edeceklerdir. Tüm dokümanlar (form, belge, rapor vb.) resmi yazının ekinde ve elektronik ortamda iletilecektir.

51 TEŞEKKÜRLER..


"SUNUM PLANI Bütçe Hazırlık Süreci Bütçe Hazırlama Rehberi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları