Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGhislaine Dumais Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ HAZIRLAYICI EĞİTİM KURSU
20 OCAK 2007 AKSARAY HİZMETİÇİ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
2
EĞİTİM SİSTEMİNİ DÜZENLEYEN ESASLAR
Türk eğitim sistemi; T.C. Anayasası, Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar, Hükümet Programları, Kalkınma Plânları, Millî Eğitim Şûraları, Ulusal Program esas alınarak düzenlenmektedir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
3
EĞİTİM SİSTEMİNİ DÜZENLEYEN ESASLAR
Bu esaslara göre eğitimin ilkeleri; Eğitim millî olacaktır, Eğitim cumhuriyetçi olacaktır, Eğitim lâiklik esasına dayanacaktır, Eğitim bilimsel temellere dayalı olacaktır, Eğitimde genellik ve eşitlik olacaktır, Eğitim fonksiyonel ve çağdaş olacaktır. şeklinde belirlenmiştir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
4
Eğitim Sisteminin Genel Karakteri
Eğitim Sistemi; demokratik , çağdaş, bilimsel, laik ve karma bir eğitim özelliği taşımaktadır. Türk Eğitim Sisteminin amacı; Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak , milli birlik ve bütünlük içinde iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek, hızlandırmak ve Türk Ulusu’nu çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı ve seçkin bir ortağı yapmaktır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
5
EĞİTİM SİSTEMİNİ DÜZENLEYEN ESASLAR
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
6
Milli Eğitim Temel Kanunu
Yayın : Resmi Gazete Yayım Tarihi ve Sayısı : 24/06/ Numarası : 1739 I - Kanunun kapsamı: Madde 1 - Bu kanun, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeler, eğitim sisteminin genel yapısı, öğretmenlik mesleği, okul bina ve tesisleri, eğitim araç ve gereçleri ve Devletin eğitim ve öğretim alanındaki görev ve sorumluluğu ile ilgili temel hükümleri bir sistem bütünlüğü içinde kapsar. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
7
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNİ DÜZENLEYEN GENEL ESASLAR
1.1. Millî Eğitimin Genel Amaçları 1. Atatürk ilke ve inkılâplarına ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk Millîyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
8
1.1. Millî Eğitimin Genel Amaçları
2. Beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek; Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
9
1.1. Millî Eğitimin Genel Amaçları
3. İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak; Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
10
1.1. Millî Eğitimin Genel Amaçları
Böylece, bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan millî birlik ve bütünlük içinde iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yaptırmaktır Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
11
1.2. Milli Eğitimin Özel Amaçları
Türk eğitim ve öğretim sistemi genel amaçları gerçekleştirecek şekilde düzenlenir ve çeşitli derece ve türdeki eğitim kurumlarının özel amaçları, genel amaçlara ve temel ilkelere uygun olarak tespit edilir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
12
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Genellik ve Eşitlik Eğitim kurumları dil, ırk, cinsiyet ve din ayrımı gözetilmeksizin herkese açıktır. Eğitimde hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
13
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Ferdin ve Toplumun İhtiyaçları Millî eğitim hizmeti, Türk vatandaşlarının istek ve kabiliyetleri ile Türk toplumunun ihtiyaçlarına göre düzenlenir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
14
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Yöneltme Fertler, eğitimleri süresince, ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde ve doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilirler. Millî eğitim sistemi, her bakımdan, bu yöneltmeyi gerçekleştirecek biçimde düzenlenir. Bu amaçla, orta öğretim kurumlarına, eğitim programlarının hedeflerine uygun düşecek şekilde hazırlık sınıfları konulabilir. Yöneltmede ve başarının ölçülmesinde rehberlik hizmetlerinden ve objektif ölçme ve değerlendirme metotlarından yararlanılır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
15
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Eğitim Hakkı Temel eğitim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır. İlköğretim kurumlarından sonraki eğitim kurumlarından vatandaşlar ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde yararlanırlar. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
16
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Fırsat ve İmkân Eşitliği Eğitimde kadın, erkek herkese fırsat ve imkân eşitliği sağlanır. Maddî imkânlardan yoksun başarılı öğrencilerin en yüksek eğitim kademelerine kadar öğrenim görmelerini sağlamak amacıyla parasız yatılılık, burs, kredi ve başka yollarla gerekli yardımlar yapılır. Özel eğitime ve korunmaya muhtaç çocukları yetiştirmek için özel tedbirler alınır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
17
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Süreklilik Fertlerin genel ve meslekî eğitimlerinin hayat boyunca devam etmesi esastır. Gençlerin eğitimi yanında, hayata ve iş alanlarına olumlu bir şekilde uymalarına yardımcı olmak üzere, yetişkinlerin sürekli eğitimini sağlamak için gerekli tedbirleri almak da bir eğitim görevidir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
18
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Atatürk İnkılâp ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği Eğitim sistemimizin her derece ve türü ile ilgili ders programlarının hazırlanıp uygulanmasında ve her türlü eğitim faaliyetlerinde Atatürk İnkılâp ve İlkeleri ve Anayasada ifadesini bulmuş olan Atatürk milliyetçiliği temel olarak alınır. Millî ahlâk ve millî kültürün bozulup yozlaşmadan kendimize has şekli ile evrensel kültür içinde korunup geliştirilmesine ve öğretilmesine önem verilir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
19
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Atatürk İnkılâp ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği Millî birlik ve bütünlüğün temel unsurlarından biri olarak Türk dilinin eğitimin her kademesinde, özellikleri bozulmadan ve aşırılığa kaçılmadan öğretilmesine önem verilir; çağdaş eğitim ve bilim dili halinde zenginleşmesine çalışır ve bu maksatla Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu ile iş birliği yapılarak Millî Eğitim Bakanlığınca gereken tedbirler alınır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
20
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Demokrasi Eğitimi Güçlü ve istikrarlı, hür ve demokratik bir toplum düzeninin gerçekleşmesi ve devamı için yurttaşların sahip olmaları gereken demokrasi bilincinin, yurt yönetimine ait bilgi, anlayış ve davranışlarla sorumluluk duygusunun ve manevi değerlere saygının, her türlü eğitim çalışmalarında öğrencilere kazandırılıp geliştirilmesine çalışır; ancak, eğitim kurumlarında Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine aykırı siyasî ve ideolojik telkinler yapılmasına ve bu nitelikteki günlük siyasî olay ve tartışmalara karışılmasına hiçbir şekilde meydan verilmez. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
21
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Lâiklik Türk millî eğitiminde lâiklik esastır. Din kültürü ve ahlâk öğretimi ilköğretim okulları ile lise ve dengi okullarda okutulan zorunlu dersler arasında yer alır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
22
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Bilimsellik Her derece ve türdeki ders programları ve eğitim metotlarıyla ders araç ve gereçleri, bilimsel ve teknolojik esaslara ve yeniliklere, çevre ve ülke ihtiyaçlarına göre sürekli olarak geliştirilir. Eğitimde verimliliğin artırılması ve sürekli olarak gelişme ve yenileşmesinin sağlanması bilimsel araştırma ve değerlendirmelere dayalı olarak yapılır. Bilgi ve teknoloji üretmek ve kültürümüzü geliştirmekle görevli eğitim kurumları gereğince donatılıp güçlendirilir; bu yöndeki çalışmalar maddî ve manevî bakımdan teşvik edilir ve desteklenir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
23
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Plânlılık Millî eğitimin gelişmesi iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınma hedeflerine uygun olarak eğitimi, insan gücü-istihdam ilişkileri dikkate alınmak suretiyle, sanayileşme ve tarımda modernleşmede gerekli teknolojik gelişmeyi sağlayacak mesleki ve teknik eğitime ağırlık verecek biçimde plânlanır ve gerçekleştirilir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
24
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Plânlılık Mesleklerin kademeleri ve her kademenin unvan, yetki ve sorumlulukları kanunla tespit edilir ve her derece ve her türdeki örgün ve yaygın, meslekî eğitim kurumlarının kuruluş ve programları bu kademelere uygun olarak düzenlenir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
25
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Plânlılık Eğitim kurumlarının yer, personel, bina, tesis ve ekleri, donatım, araç, gereç ve kapasiteleri ile ilgili standartlar önceden tespit edilir ve kurumların bu standartlara göre optimal büyüklükte kurulması ve verimli olarak işletilmesi sağlanır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
26
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Karma Eğitim Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır. Ancak eğitimin türüne, imkân ve zorunluluklara göre bazı okullar yalnızca kız veya yalnızca erkek öğrencilere ayrılabilir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
27
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Okul ile Ailenin İş Birliği Eğitim kurumlarının amaçlarının gerçekleştirilmesinde katkıda bulunmak için okul ile aile arasında iş birliği sağlanır. Bu maksatla okullarda okul-aile birlikleri kurulur. Okul-aile birliklerinin kuruluş ve işleyişleri Millî Eğitim Bakanlığınca çıkarılacak bir yönetmelikle düzenlenir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
28
1.3. Millî Eğitimin Temel İlkeleri
Her Yerde Eğitim Millî eğitimin amaçları yalnız resmî ve özel eğitim kurumlarında değil, aynı zamanda evde, çevrede, iş yerlerinde, her yerde ve her fırsatta gerçekleştirilmeye çalışılır. Resmî özel ve gönüllü her kuruluşun eğitimle ilgili faaliyetleri, Millî eğitim amaçlarına uygunluğu bakımından Millî Eğitim Bakanlığının denetimine tâbidir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
29
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
2. EĞİTİMDE HEDEFLER Eğitim sisteminin temel amacı; Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, düşünme, algılama ve problem çözme yeteneği gelişmiş, demokratik değerlere bağlı, yeni fikirlere açık, kişisel sorumluluk duygusuna sahip, ulusal kültürü özümsemiş, farklı kültürleri yorumlayabilen ve çağdaş uygarlığa katkıda bulunabilen, bilim ve teknoloji üretimine yatkın ve beceri düzeyi yüksek, üretken ve yaratıcı bilgi çağı insanının yetiştirilmesidir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
30
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
2. EĞİTİMDE HEDEFLER 1997 yılında başlatılmış olan; tüm eğitim düzey ve türlerinde, çağın gereklerine ve toplumun gereksinimlerine uygun, öğrenci merkezli eğitim öğretim yapılması, hiçbir nedenle hiçbir bireyin eğitim süreci dışında kalmaması ve öğretmenlerin, mesleki gelişim ve istihdam koşullarının iyileştirilmesini sağlayacak çok yönlü ve geniş kapsamlı eğitim reformu 2000'li yıllarda da sürdürülecektir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
31
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
2. EĞİTİMDE HEDEFLER Okul öncesi ve ilköğretim basamaklarını içine alan ve her bir insanın alması vazgeçilmez ön koşul olan bir temel eğitim yaygınlaştırılarak gerçekleştirilecektir. İş hayatının etkin, verimli ve sürekli katılımını sağlayan; bireye, çağın gereklerine, toplumun gereksinimlerine uygun, istihdama yönelik geçerli bir meslek edindirmeyi amaçlayan bir ortaöğretim ve yükseköğretimin gerçekleştirilmesine devam edilecektir. Bireyin, evrendeki değişimin yanı sıra çok kısa aralıklarla, büyük boyutlarda değişen ya da gelişen mesleklere uyumunu sağlayacak, hedef kitlesi tüm toplum olan bir sürekli eğitimin uygulaması yaygınlaştırılacaktır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
32
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
2. EĞİTİMDE HEDEFLER 2.1. Genel Hedefler 2000'li yıllarda eğitim düzeylerindeki nicel ve nitel hedefler, Avrupa Topluluğu ve OECD ülkeleri başta olmak üzere gelişmiş ülkelerin ölçütleri ve ülkemizin gereksinimleri dikkate alınarak belirlenmiştir. Nüfusumuzun 1997 yılında 5 yıl olan ortalama öğrenim süresinin, en az 8 yıla yükseltilmesi, Nüfusumuzun eğitim düzeyinin, köyde ve şehir merkezlerinde yaşayan kadın ve erkekler için eşitlenmesi, Eğitimin her düzey ve türünde fırsat ve olanak eşitliğinin sağlanması, Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
33
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
2. EĞİTİMDE HEDEFLER Eğitimin her düzeyinde Avrupa Birliği göstergelerinin yakalanması, Eğitimde kalitenin ve eğitim sisteminin nitel verimliliğinin yükseltilmesi, Eğitimin her düzeyinde öğrenci başarısının artırılması, Tüm eğitim kurumlarında okul kitaplıklarının geliştirilmesi ve işlerlik kazandırılması, Yatırım ve cari harcamalarda, kaynak kullanım verimliliğin artırılması, Eğitim sisteminin her düzeyinde uzmanlık hizmetlerine yer verilmesi genel hedefler olarak belirlenmiştir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
34
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
2.2. Özel Hedefler İlköğretim Nüfus artışında beklenen dengelenmeye bağlı olarak tüm çağ nüfusunun okullaştırılmasının korunması ve bu dönemde eğitimin kalitesi ön plana çıkarılarak öğrenci başarısının yükseltilmesi, Küçük yerleşim yerlerinde yaşayan öğrencilere hizmet veren ilköğretim okullarındaki (taşıma merkezi, YİBO, PİO) eğitim niteliğinin yükseltilmesi, Birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılan ilköğretim okullarının niteliğinin artırılması ve bu okulların sayısının asgari düzeye indirilmesi, Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
35
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
2.2. Özel Hedefler Zorunlu eğitim çağı dışında kalan ve ilköğrenimini tamamlamamış herkese Açık İlköğretim Okulu ile ulaşılmasının yaygınlaştırılması, Çocukların zihinsel yeteneklerinin geliştirilmesi yanında ruhsal ve bedensel gelişimlerini de güvence altına alacak rehberlik hizmetlerinin yaygınlaştırılması, Öğrencilere en az bir yabancı dil öğrenme olanağının sağlanması, İkinci yabancı dil uygulamasının yaygınlaştırılması, Tüm ilköğretim okullarında işlikler kurulması, hedeflenmektedir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
36
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
3. EĞİTİM POLİTİKALARI Ulu Önder Atatürk'ün, ulusal bir hedef olarak gösterdiği çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkabilmemiz için eğitim sistemimizin her tür ve kademesinde bir eğitim reformu gerçekleştirmenin kaçınılmazlığına inanıyoruz. Çünkü küreselleşen çağdaş dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinin iş alanlarına ve mesleklere anında yansımasının uzantısı olarak eğitimdeki formal basamak anlayışı, yerini yeni alanlar belirleme yaklaşımına bırakmıştır. Bu bağlamda; bugünkü çağdaş eğitimin temel basamaklarıdır. Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı'nın Hukuki ve Kurumsal Düzenlemeler Bölümünde "Sekiz yıllık zorunlu temel eğitime geçilmesi hedeflenmektedir."denilmekte, Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
37
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
3. EĞİTİM POLİTİKALARI On beşinci Milli Eğitim Şurasında da "Beş yıllık temel eğitim hedefini gerçekleştiren ülkemizde, üç yıllık ortaokul eğitiminin de zorunlu eğitim kapsamına alınması ve sekiz yıllık zorunlu temel eğitime geçilmesi,1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile 1973 yılında kabul edilmiştir." denilerek bu hedef desteklenmektedir. Öte yandan 55 inci Hükümet Programı da temel eğitimi aynı doğrultuda ele alarak Milli Eğitim Bakanlığı'na bu konuda yol gösterici bir çerçeve çizmiş bulunmaktadır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
38
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
3. EĞİTİM POLİTİKALARI 55 inci Hükümetin eğitimdeki ilk ve en önemli icraati, beş yıllık zorunlu eğitimi, sekiz yıllık kesintisiz zorunlu ilköğretime dönüştüren 4306 sayılı Kanunun çıkarılmasını sağlamak ve EĞİTİMDE ÇAĞI YAKALAMA 2000 PROJESİ'ni yürürlüğe koymak olmuştur. 57 inci Hükümet Programıyla yürürlüğe konulan Uzun Vadeli Strateji ve Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı'nın ( ) Amaçlar, İlkeler ve Politikalar Bölümünde; Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
39
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
3. EĞİTİM POLİTİKALARI Uzun vadede temel eğitimin 12 yıla çıkarılması hedefi doğrultusunda gerekli alt yapının hazırlanması, İlköğretimin ilerleyen sınıflarından başlanmak üzere eğitimin her kademesinde Bilgisayar Destekli Rehberlik yoluyla öğrenciyi tanıma teknikleri ve yetenek ağırlıklı değerlendirmeye dayanan etkin bir yönlendirme sisteminin geliştirilmesi, Eğitimin kalitesini doğrudan etkileyen fiziki altyapı, donanım, müfredat, öğretmen ve öğretim üyesi istihdamı açısından eğitim kurumlarının yeterli düzeye getirilebilmesi için finansman imkanlarının gerçekleştirilmesi, Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
40
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
3. EĞİTİM POLİTİKALARI Eğitimin yaygınlaştırılmasında merkezi idarenin yanı sıra mahalli idarelerle, gönüllü kuruluşlar ve özel sektörün katkısının sağlanması, Plan döneminde kalabalık sınıfların mevcudu düşürülerek ikili öğretimin azaltılması yer almaktadır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
41
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
4. EĞİTİMDE STRATEJİLER 4.1. Genel Stratejiler Eğitimin her kademesinde teknolojinin sağladığı olanaklardan, özellikle bilgisayar teknolojisinden azami ölçüde yararlanılarak, uzaktan eğitim yöntemleri geliştirilecektir. Öncelikle ilköğretim kurumlarında olmak üzere eğitimin her kademesinde bilgisayar destekli eğitim yaygınlaştırılacak ve okulların 21'inci yüzyılın gereklerine uygun araç ve gereçlerle donatılması sağlanacaktır. Rehberlik hizmetleri, okul öncesinden başlanarak eğitimin her kademesinde etkin bir şekilde uygulanacaktır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
42
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
4. EĞİTİMDE STRATEJİLER 4.1. Genel Stratejiler Eğitimin her kademesinde öğretmen gereksiniminin karşılanabilmesi amacıyla; mevcut öğretmen yetiştirme sistemi yanında, yükseköğretim kurumları ile yürütülmekte olan öğretmen yetiştirme projesi sürdürülecek; ayrıca kaynak ve ücret yetersizliği nedeniyle yeterli sayıda öğretmen istihdam edilemeyen alanlarda, daha iyi koşullarda, sözleşmeli statüde öğretmen istihdamına yönelik çalışmalar yapılacaktır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
43
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
4. EĞİTİMDE STRATEJİLER 4.1. Genel Stratejiler Eğitim kurumlarının başarı değerlendirmesi için toplam kalite yönetimini de dikkate alan, performans ölçümüne dayalı bir model geliştirilecektir. Eğitimin kalitesini doğrudan etkileyen fizikî altyapı, donanım, eğitim programı, öğretmen açısından eğitim kurumlarının yeterli düzeye getirilebilmesi için finansman olanakları geliştirilecek ve var olan kaynaklar etkin kullanılacaktır. Eğitim sisteminde, kaynak kullanımında verimlilik sağlanabilmesi için eğitim bölgeleri uygulamasının etkinliği artırılacaktır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
44
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
4. EĞİTİMDE STRATEJİLER 4.2. Özel Stratejiler İlköğretim Sınıf mevcutları ülke ortalamasının üstünde ve göç alan yerleşim yerlerine ağırlık ve öncelik verilerek okul ve derslik sayısı artırılacaktır. İklim ve ulaşım durumu elverişli olan küçük yerleşim yerlerinde 6-8'inci sınıf öğrencileri ağırlıklı olmak üzere, taşımalı ilköğretime devam edilecek; iklim ve ulaşım durumu elverişli olmayan yerleşim yerlerinde yaşayan Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
45
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
4. EĞİTİMDE STRATEJİLER 4.2. Özel Stratejiler İlköğretim çocuklara ise, YİBO veya PİO'larda eğitim verilmesine devam edilecektir. Maddi olanakları yeterli olmayan öğrencilerin okul giysisi, çanta, kitap ve defter gibi gereksinimlerinin karşılanmasına devam edilecektir. İlköğretimin sekizinci sınıfından itibaren meslekî rehberlik hizmeti sunulacak, öğrenciler ilgi, yeti ve yetenekleri doğrultusunda ortaöğretimde bir alana/bölüme yönlendirilecektir Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
46
1.1. ATATÜRK’ÜN EĞİTİMLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ*
Millî Eğitimin Önemi Bugün hepimizin en önemli ve en verimli görevi, milli eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde kesinlikle başarılı olmak gerekir ve olacağız. Bir milletin gerçek kurtuluşu ancak bu şekilde olur. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
47
1.1. ATATÜRK’ÜN EĞİTİMLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ*
Millî Eğitimin Genel Amacı Memleketi bilim, kültür, bayındırlık alanında da yükseltmek, milletimizin her konuda pek verimli olan yeteneklerini geliştirmek, gelecek nesillere sağlam, değişmez ve olumlu bir karakter vermek gerekir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
48
1.1. ATATÜRK’ÜN EĞİTİMLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ*
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
49
1.1. ATATÜRK’ÜN EĞİTİMLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ*
Millî Eğitimin Özel Amacı Efendiler! Eğitim ve öğretime uygulanacak yöntem, bilgiyi insan için fazla bir süs, bir hükmetme aracı yahut medeni bir zevkten çok, maddi hayatta başarılı olmayı sağlayan pratik ve kullanılabilir bir araç haline getirmektir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
50
1.1. ATATÜRK’ÜN EĞİTİMLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ*
Millî Eğitimin Özellikleri Eğitim, her türlü hurafeden ve yabancı düşünceden uzak, üstün nitelikte, ulusal değerlere ve yurtsever bir anlayışa sahip olmalıdır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
51
1.1. ATATÜRK’ÜN EĞİTİMLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ*
Millî Eğitimin Politikası Milli eğitim, laik ve tek okul ilkesine dayalı olmalıdır. Eğitimde hedefimiz, toplumun medeni ve sosyal değerini yükseltecek, ekonomik gücünü arttıracak yurttaşlar yetiştirmektir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
52
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
1.2. T.C. ANAYASASI Kanun Önünde Eşitlik Madde 10- “ Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir. Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.” Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
53
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
1.2. T.C. ANAYASASI Din ve Vicdan Hürriyeti Madde 24- “…. Din ve ahlak eğitim ve öğretimi Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Din kültürü ve ahlak öğretimi ilk ve ortaöğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır. Bunun dışındaki din eğitim ve öğretimi ancak, kişilerin kendi isteğine, küçüklerin de kanunî temsilcisinin talebine bağlıdır…..” Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
54
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
1.2. T.C. ANAYASASI Eğitim ve Öğrenim Hakkı ve Ödevi Madde Öğrenim hakkının kapsamı yasayla tespit edilir ve düzenlenir. Eğitim ve öğretim, Atatürk ilkeleri ve inkılâpları doğrultusunda, çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre, Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Bu esaslara aykırı eğitim ve öğretim yerleri açılamaz. Eğitim ve öğretim hürriyeti, Anayasaya sadakat borcunu ortadan kaldırmaz. İlköğretim, kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve Devlet okullarında parasızdır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
55
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
1.2. T.C. ANAYASASI Eğitim ve Öğrenim Hakkı ve Ödevi Madde Öğrenim hakkının kapsamı yasayla tespit edilir ve düzenlenir. Özel ilk ve orta dereceli okulların bağlı olduğu esaslar, Devlet okulları ile erişilmek istenen seviyeye uygun olarak, kanunla düzenlenir. Devlet, maddi imkânlardan yoksun başarılı öğrencilerin, öğrenimlerini sürdürebilmeleri amacı ile burslar ve başka yollarla gerekli yardımları yapar. Devlet, durumları sebebiyle özel eğitime ihtiyacı olanları, topluma yararlı kılacak tedbirleri alır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
56
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
1.2. T.C. ANAYASASI Eğitim ve Öğrenim Hakkı ve Ödevi Madde Öğrenim hakkının kapsamı yasayla tespit edilir ve düzenlenir. Eğitim ve öğretim kurumlarında sadece eğitim, öğretim, araştırma ve inceleme ile ilgili faaliyetler yürütülür. Bu faaliyetler her ne suretle olursa olsun engellenemez. Eğitim ve öğretim kurumlarında okutulacak yabancı diller ile yabancı dille eğitim ve öğretim yapan okulların tâbi olacağı esaslar yasayla düzenlenir. Milletler arası antlaşma hükümleri saklıdır Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
57
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
1.2. T.C. ANAYASASI Yabancı ülkelerde çalışan Türk vatandaşları Madde 62- Devlet, yabancı ülkelerde çalışan Türk vatandaşlarının aile birliğinin, çocuklarının eğitiminin ,kültürel ihtiyaçlarının ve sosyal güvenliklerinin sağlanması, anavatanla bağlantılarının korunması ve yurda dönüşlerinde yardımcı olunması için gereken tedbirleri alır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
58
Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
1.2. T.C. ANAYASASI Yükseköğretim Kurumları Madde 130- Çağdaş eğitim-öğretim esaslarına dayanan bir düzen içinde, milletin ve ülkenin ihtiyaçlarına uygun insan gücü yetiştirmek amacı ile ortaöğretime dayalı çeşitli düzeylerde eğitim-öğretim, bilimsel araştırma, yayın ve danışmanlık yapmak, ülkeye ve insanlığa hizmet etmek üzere çeşitli birimlerden oluşan kamu tüzel kişiliğine ve bilimsel özerkliğe sahip üniversiteler, Devlet tarafından kanunla kurulur. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
59
1.3. 1739 SAYILI MİLLİ EĞİTİM TEMEL YASASI
Milli Eğitim Temel Yasası’nda; Türk Milli Eğitim Sisteminin genel ve özel amaçları, Temel ilkeleri, Eğitim sisteminin genel yapısı, her derece ve türdeki kurum ve kuruluşları, Öğretmenlik mesleği, Okul bina tesisleri, Eğitim araç ve gereçleri, Eğitim ve öğretim alanındaki görev ve sorumluluklar yer almaktadır. Bu yasaya göre; Türk Millî Eğitiminin genel amacı, Türk Milletinin bütün bireylerini; Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
60
1.3. 1739 SAYILI MİLLİ EĞİTİM TEMEL YASASI
1. Atatürk ilke ve devrimlerine Anayasa’da ifade edilen Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk milletinin milli, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasa’nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek; Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
61
1.3. 1739 SAYILI MİLLİ EĞİTİM TEMEL YASASI
2. Beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe, karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek; Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
62
1.3. 1739 SAYILI MİLLİ EĞİTİM TEMEL YASASI
3. İlgi, yeti ve yetenekleri doğrultusunda geliştirmek gerekli bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırma yoluyla hayata hazırlamak, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamaktır. Böylece, bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan millî birlik ve bütünlük içinde iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek, hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmak hedeflenmektedir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
63
1.4. ELLİ YEDİNCİ HÜKÜMET PROGRAMINDA EĞİTİM
Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukların erken belirlenmesine ve özel ilgi görmelerine çalışılacaktır. Okul öncesi eğitim olanaklarının tüm çocuklara ulaştırılması için çaba gösterilecektir. Kaynaştırmalı eğitimden yararlanmayan engelli çocuklara yönelik temel eğitim kurumlarının sayısı hızla arttırılacaktır. Engelli gençlerin üretken olmaları ve beceri kazanabilmeleri için, mesleki - teknik eğitim olanaklarının bu gençlere de ulaşmasına özel bir önem verilecektir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
64
1.4. ELLİ YEDİNCİ HÜKÜMET PROGRAMINDA EĞİTİM
Üniversite sınavlarının tümüyle kaldırılabilmesi için, öğretim üyesi açığının kapatılabilmesi dahil, gerekli çalışmalar sürdürülecektir. Bu bağlamda, açık yükseköğretimle örgün üniversiteler arasında işlevsel bağlantı kurularak, çağdaş bilgi ve eğitim teknolojisi yaygınlaştırılacak, açık öğretimin niteliği en yüksek düzeye ulaştırılacaktır. YÖK, üniversiteler arası eşgüdüm kurumu haline getirilecek, üniversiteler çağdaş anlamda özerk bir yapıya kavuşturulacak , öğrencilerin de üniversite yönetiminde temsil edilmesine imkan verici düzenlemeler yapılacaktır. Özel okullarda adaletli bir ücret düzeninin kurulmasına çalışılacaktır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
65
Ortaöğretim Genel İlkeler
Madde 5 — Eğitim-öğretim sürecinde aşağıdaki ilkeler göz önünde bulundurulur; a) Öğrencilerin, uyum içinde bir arada yaşamanın gereği olarak demokrasinin temel ilkelerine, insan hak ve özgürlüklerine dayalı etkin ve katılımcı fertler olarak yetiştirilmeleri sağlanır. b) Öğrencilerin estetik ve etik değerlere duyarlı olmaları, duygusal yönden gelişmeleri sağlanır. c) Öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleriyle derslerdeki başarısına göre alana/dala yönelmesine ve gelişmesine imkân sağlanır. d) Öğrencilerin ders ve alan/dal seçiminde kendisinin ve velisinin karara katılımı sağlanır. e) Okullar ve programlar arasında yatay ve dikey geçişlere imkân sağlanır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
66
Ortaöğretim Genel İlkeler
f) Öğrencilerin ders, ödev, proje, atölye, uygulama, laboratuar, staj çalışmaları ile işletmelerde beceri eğitimine ve sınavlara katılması sağlanır. g) Öğrenci başarısının tespiti; derslerin özelliklerine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlara, ödev, proje, ders içi ve ders dışı etkinliklere dayandırılır. h) Öğrencinin başarısı bir bütün olarak dikkate alınır ve sınıf geçmesi, bir sınıfta aldığı bütün derslerden başarılı olmasına ya da yıl sonu başarı ortalamasına göre belirlenir. ı) Ölçme ve değerlendirmede, öğretim programları esas alınır. j) Öğrenci başarısının belirlenmesi amacıyla hazırlanan ölçme araçlarında; bilginin yanında kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme düzeyindeki becerilerin de ölçülmesine ağırlık verilir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
67
Ortaöğretim Genel İlkeler
k) Ölçme ve değerlendirmede okul, ilçe, il ve yurt çapında birlik ve beraberlik ön planda tutulur. l) Öğrenci başarısını ölçmeye yönelik bütün süreçlerin sürekli gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesi sağlanır. m) Öğrenci başarısının ölçülmesinde kullanılan ölçme araçları; geçerlilik, güvenirlik ve kullanışlılık özelliklerini taşır. n) Öğrencinin başarısı çeşitli yöntemlerle sürekli olarak izlenir. o) Her ölçme sonucu öğrencinin gelişimi için değerlendirilir. p) Öğrencinin kapasite ve yeteneği doğrultusunda, her ölçüm sonucunda tespit edilen durumla verilen eğitim sürekli ilişkilendirilir. r) Sınıf rehber öğretmeni, okul rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği içinde çalışır. s) Öğretim kurumlarının öğretim kadrolarından ve uygun eğitim ortamlarından ortaklaşa yararlanılır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
68
İlköğretimin Amaçları
Madde 5 — Türk Millî Eğitiminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda; a) Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini geliştirerek onları hayata ve üst öğrenime hazırlamak, b) Öğrencilere, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetme; Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na ve demokrasinin ilkelerine, insan hakları, çocuk hakları ve uluslar arası sözleşmelere uygun olarak haklarını kullanma, başkalarının haklarına saygı duyma, görevini yapma ve sorumluluk yüklenebilen birey olma bilincini kazandırmak, c) Öğrencilerin, millî ve evrensel kültür değerlerini tanımalarını, benimsemelerini, geliştirmelerini bu değerlere saygı duymalarını sağlamak, Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
69
İlköğretimin Amaçları
d) Öğrencileri, kendilerine, ailelerine, topluma ve çevreye olumlu katkılar yapan, kendisi, ailesi ve çevresi ile barışık, başkalarıyla iyi ilişkiler kuran, iş birliği içinde çalışan, hoşgörülü ve paylaşmayı bilen, dürüst, erdemli, iyi ve mutlu yurttaşlar olarak yetiştirmek, e) Öğrencilerin kendilerini geliştirmelerine, sosyal, kültürel, eğitsel etkinliklerle millî kültürümüzü benimsemelerine ve yaymalarına yardımcı olmak, f) Öğrencilere bireysel ve toplumsal sorunları tanıma ve bu sorunlara çözüm yolları arama alışkanlığı kazandırmak, g) Öğrencilere, toplumun bir üyesi olarak kişisel sağlığının yanı sıra ailesinin ve toplumun sağlığını korumak için gerekli bilgi ve beceri, sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı konularında bilimsel geçerliliği olmayan bilgiler yerine, bilimsel bilgilerle karar verme alışkanlığını kazandırmak, h) Öğrencilerin becerilerini ve zihinsel çalışmalarını birleştirerek çok yönlü gelişmelerini sağlamak, Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
70
İlköğretimin Amaçları
ı) Öğrencilerin kendilerine güvenen, sistemli düşünebilen, girişimci, çağdaş teknolojileri etkili biçimde kullanabilen, plânlı çalışma alışkanlığına sahip estetik duyguları ve yaratıcılıkları gelişmiş bireyler olarak yetiştirmek, i) Öğrencilerin ilgi alanlarının ve kişilik özelliklerinin ortaya çıkmasını sağlamak, meslekleri tanıtmak ve seçeceği mesleğe uygun okul ve kurumlara yöneltmek, j) Öğrencileri derslerde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleriyle sosyal, kültürel ve eğitsel etkinliklerle kendilerini geliştirmelerine ve gerçekleştirmelerine yardımcı olmak, k) Öğrencileri ailesine ve topluma karşı sorumluluk duyabilen, üretken, verimli, ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunabilen bireyler olarak yetiştirmek, Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
71
İlköğretimin Amaçları
l) Doğayı tanıma, sevme ve koruma, insanın doğaya etkilerinin neler olabileceğine ve bunların sonuçlarının kendisini de etkileyebileceğine ve bir doğa dostu olarak çevreyi her durumda koruma bilincini kazandırmak, m) Öğrencilere, bilgi yüklemek yerine onlarda zekâyı ve yaratıcı düşünceyi ortaya çıkarmak, onlara bilgiye ulaşmanın yöntem ve tekniklerini öğretmek, n) Öğrencileri bilimsel düşünme, çalışma ve araştırma alışkanlığına yöneltmek, o) Öğrencilerin, sevgi ve iletişimin desteklediği gerçek öğrenme ortamlarında düşünsel becerilerini kazanmalarına, yaratıcı güçlerini ortaya koymalarına ve kullanmalarına yardımcı olmak, ö) Öğrencilerin kişisel ve toplumsal araç-gerecî, kaynakları ve zamanlarını verimli kullanmalarını, okuma zevk ve alışkanlığı kazanmalarını sağlamak, ilköğretim kurumlarının amacıdır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
72
Okul Öncesi Eğitimin Amaçları
Madde 6- Okul öncesi eğitimin amaçları, Türk Millî Eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak; a) Çocukların; Atatürk, vatan, millet, bayrak, aile ve insan sevgisini benimseyen, millî ve manevi değerlere bağlı, kendine güvenen, çevresiyle iyi iletişim kurabilen, dürüst, ilkeli, çağdaş düşünceli, hak ve sorumluluklarını bilen, saygılı ve kültürel çeşitlilik içinde hoşgörülü bireyler olarak yetişmelerine temel hazırlamak amacıyla çaba göstermek, b) Çocukların beden, zihin ve duygu gelişmesini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak, c) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak, d) Çocuklara sevgi, saygı, iş birliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma gibi davranışları kazandırmak, e) Çocuklara hayal güçlerini, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışlarını kazandırmak, f) Çocukları ilköğretime hazırlamaktır. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
73
Okul Öncesi Eğitimin İlkeleri
Madde 7-Okul öncesi eğitiminde: a) Çocukların bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal, kültürel, dil ve hareket gibi çok yönlü gelişimlerini destekleyecek eğitim ortamı hazırlanır. b) Eğitim etkinlikleri düzenlenirken; çocukların yaşları, gelişim özellikleri, öğrenme hızları, ilgileri, gereksinimleri ile okulun ve çevrenin imkânları dikkate alınır. c) Çocukların; beslenme, uyku, öz bakım becerileri, doğru ve sağlıklı temel alışkanlıklar kazanmalarının yanında doğa sevgisiyle çevreye duyarlı olmaları da sağlanır. d) Eğitim etkinlikleri; çocukların, sevgi, saygı, iş birliği, katılımcılık, sorumluluk, yardımlaşma ve paylaşma duygularını geliştirici nitelikte olur. e) Eğitim, sevgi ve şefkat anlayışı içinde yürütülür. Çocuklara eşit davranılır ve bireysel özellikler gözönünde bulundurulur. Çocukların öz güvenlerini kazanmaları için ceza, baskı uygulanmaz ve kısıtlamalara yer verilmez Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
74
Okul Öncesi Eğitimin İlkeleri
f) Eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesinde belirlenen hedeflere ne ölçüde ulaşıldığı tespit edilir. Plânlama yapılırken bu sonuçlar dikkate alınır. g) Çocukların kendilerini ifade ederken; Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarına öncelikle önem verilir. h) Şartları elverişsiz çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetişme ortamı hazırlanması için çaba gösterilir. ı) Oyun, çocuklar için en uygun öğrenme yöntemi olarak uygulanır. j) Eğitim programı hazırlanırken ailelerin ve içinde bulunulan çevrenin özellikleri dikkate alınır, ailenin eğitime etkin katılımı sağlanır. k) Çocuğun gelişimi ve okul öncesi eğitim programı düzenli olarak değerlendirilir. Şerafettin BAYRAK İlköğretim Müfettişi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.