Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ROMALILAR mektubu ders 6 Rom 3:21-26.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ROMALILAR mektubu ders 6 Rom 3:21-26."— Sunum transkripti:

1 ROMALILAR mektubu ders 6 Rom 3:21-26

2 4. konu: KURTULUŞ 3:21 - 5:21

3 Romalılar 3:21 Ama şimdi Allahın verdiği doğruluğu belli oldu. Bu, Allah kanunundan ayrı bir şey. Ama hem Allah kanunu, hem de peygamberler bu doğruluğa şahitlik yapıyorlar.

4 Allahın problemi: Tek Çözüm: İsa'nın haçı İnsanın problemi:
DOĞRULUK - Bunca günahı sanki cezasız braktı. Şeytanın hakkı vardı o meselede Allahı suçlasın. Allah lazım mutlaka ceza versin ! Tek Çözüm: İsa'nın haçı İnsanın problemi: KURTULUŞ - İnsan sonsuz ölümü hak etmiştir. Ama Allah o cezayı verirse, bir daha yaşamayacak. Allah lazım kesinlikle ceza vermesin !

5 Romalılar 3:22-24 22 Allahın verdiği bu doğruluk, İsa'ya inanmakla veriliyor. İman eden herkese veriliyor. Hiç fark yoktur: 23 Çünkü herkes günah işledi ve kimse Allahın şanlılığına eremedi. 24 Herkes de, Allahın merhametinden bir bahşiş olarak suçsuz sayılıyor. Çünkü bizim için Mesih İsa bir kurtulma fiyatı oldu. 25 Allah Onu bağışlatıran bir kurban olarak herkesin önüne serdi. Onun kanı ile ve iman etmekle bağışlatırıyor. Allah böylelikle doğruluğunu gösterdi. Ne de olsa, eski zamanlarda hep sabredip işlenen günahları cezasız brakmıştı.

6 İsa'nın ölümünün anlamı
2. Kefaret Rom 3:24,25 1. Fidye 4. Yer değişme 2.Kor 5:18,21 3. Barışma

7 1. Fidye Asıl anlamı: Satın almak, bir fiyat ödeyip serbest brakmak - mesela: köleleri İsa o fidyeyi KİME ödedi ? 1. GÜNAHA - Rom 6:20; Yuh 8:34; Titus 2:14; 2. ŞEYTANA - 3. KANUNA - Gal 3:13 4. BABAYA -

8 1. Fidye fidye Çıkış 12 - FISIH
herkes ailesine göre kendi ev halkına birer kuzu alacak... hayvan kusursuz, erkek ve bir yaşında olmalı... Hayvanın kanını alıp, evin yan ve üst kapı sövelerine sürecekler.  12 "O gece Mısır'dan geçeceğim. Hem insanların hem de hayvan- ların bütün ilk doğanlarını öldüreceğim. Mısır'ın bütün ilahlarını yargılayacağım. Ben RAB'bim.  13  Kanı görünce üzerinizden geçeceğim. Mısır'ı cezalandırır- ken ölüm saçan size hiçbir zarar vermeyecek.  fidye

9 1. Fidye En büyük örnek: İsrail halkı Mısır'da köle idi. Rab onları satın almak için bir senelik kuzular kullandı. 1.Petrus 1:18-19 "Çünkü biliyorsunuz, dedelerinizden kalma boş hayatınızdan kurtuldunuz, ama değil gümüş ve altın gibi çürüyen şeylerle. Hayır, Mesihin kıymetli kanıyla kurtuldunuz. Onun kanı, kusursuz ve lekesiz bir kuzunun kanı gibidir." - 1.Tim 2:6; Açıklama 5:9, 7:14; Kol 1.14

10 1. Fidye İlk doğanlar için fidye:
Çıkış 4:22-23  Sonra firavuna de ki, 'RAB şöyle diyor: İsrail benim ilk oğlumdur.  Sana, bırak oğlum gitsin, bana tapsın, dedim. Ama sen onu salıvermeyi reddettin. Bu yüzden senin ilk oğlunu öldüreceğim.'" Çıkış 13:1  RAB Musa'ya, "Bütün ilk doğanları bana adayın" dedi, "İsrailliler arasında insan olsun, hayvan olsun her rahmin ilk ürünü bana aittir." Çıkış 13:13  İlk doğan her sıpanın bedelini bir kuzuyla ödeyin. Bedelini ödemezseniz, boynunu kırın. Bütün ilk doğan erkek çocuklarınızın bedelini ödemelisiniz.  Bugüne kadar Yahudiler yeni doğanlar için 5 Şekel kadar gümüş ödüyorlaar (Say 3:47)

11 2. Kefaret Asıl anlamı: Allahın kutsallığı ve doğruluğunu bozduk. O yüzden öfkelidir. Öfkesini yatıştırmak için kan akmalı, bir ceza ödenmelidir.

12 ADALET nedir? Diyelim, bir kızanı görüyorsun bir dondurma dükkanında, kendine dondurma almak istiyor. Dondurmanın fiyatı 2 EUR. O da başşlıyor ceplerini karıştırsın, ama sade 1 EUR var onda. Bu bir para borcudur. Sen de dayanamayıp gidiyorsun, eksik olan 1 EUR veriyorsun, kendine dondurma alsın. Ama diyelim, aynı kızan gidip gizliden kendine bir dondurma alıyor. Sonra dükkan sahibi gelip polisi çağırı- yor. Onlar da çocuğu tutukluyorlar. Dükkan sahibi de dava açmak istiyor. Sonra dersen: „Yok bir şey. Buyur 2 EUR al, ben çocuğun borcunu ödüyorum“ - O durumda ne olacak? Artık dondurmanın para borcunu ödemek yeterli değil. İkinci bir borç oluştu. Neye yada kime karşı bir borç?

13 (altın kaplamalı tahta)
'hilasterion' Bağışlanma Kapağı (saf altın) ANTLAŞMA SANDIĞI (altın kaplamalı tahta)

14 "Yom Kippur" Kefaret Günü Lev 16:14-15
Sonra boğanın kanını alıp parmağıyla kapağın üzerine, doğuya doğru serpecek. Kapağın önünde yedi kez bunu yineleyecek. "Bundan sonra, halk için günah sunusu olarak tekeyi kesecek. Kanını perdenin arkasına götürecek. Boğanın kanıyla yaptığı gibi tekenin kanını da Bağışlanma Kapağı'nın üzerine ve önüne serpecek.

15 3. Barışma En büyük örnek: BARIŞ ÇOCUĞU
- Yeni Gine'de, Dari adında bir pleme yaşıyor yıllarında Amerikalı bir misyoner onlara gidip onlara müjdelemeye çalıştı

16 3. Barışma En büyük örnek: KAYBOLAN OĞUL
2.Kor 5: Bütün bunlar Allahtandır. O, İsa Mesihte bizi kendisi ile barıştırdı. Bize de barışıtırma işini emanet etti. Hani şöyle: 19 Allah Mesihte idi ve Onunla dünyayı kendisiyle barıştırdı. İnsanların suçlarını onlara saymadı. Bize de barıştırma sözünü emanet etti.

17 4. Yer değişme En büyük örnek: ÇÖLDEKİ YILAN Yuhanna 3:14-15
Musa bir vakıt ıssız yerlerde iken yılanı yukarı kaldırmıştı. 'İnsanoğlu' da aynı öyle lazım yukarı kaldırılsın. 15 Öyle ki, Ona her kim iman ederse, maf olmasın ama onun sonsuz yaşamı olsun."

18 4. Yer değişme En büyük örnek: ÇÖLDEKİ YILAN 2.Kor 5:21
“Allah günah bilmeyen Kişiyi bizim için günah yaptı. Öyle ki, biz o Kişide Allahın doğruluğu olalım.“

19 Yuhanna 1:29 „Ertesi sabah Yahya İsa'yı görüyor, nasıl kendisine doğru yürüyor ve diyor: "Bakın, Allah kuzusu budur, dünyanın günahını O kaldırıyor.“ ... ama NASIL ???

20 1. 'Satın alma' anlayışı Problem nedir? Çözüm: Haçın anlamı
İnsan, Adem'in günahı yüzünden Şeytana köledir, serbest değildir Çözüm: Rab Şeytana tuzak kurdu: İsa'yı mükemmel, günahsızbir insanı olarak yeryüzüne yolladı ve Eyub gibi Şeytanla bahis kurdu. Şeytan İsa'yı görüp, köleleştirdiği insanların en önemlisini olarak öldürdü. Ama onu öldürmekle haddini aştı ve böylelikle Rabbe borölu oldu. Rab bu sefer bütün insanları geri aldı ve serbest braktı. Ayrıca İsa ölümden drildi. Şeytan Şsa'nın tanrısal tabiatına sahip olduğunu bilmezdi ve böylece aldatıldı.

21 „Mesih bu 'kurtulma fiyatı'nı KİME ödedi?“
1. 'Satın alma' anlayışı Haçın anlamı Rom 3:24 Herkes de, Allahın merhametin- den bir bahşiş olarak suçsuz sayılıyor. Çünkü bizim için Mesih İsa bir kurtulma fiyatı oldu. Matta 20:28; Markos 10:45 “Çünkü İnsanoğlu gelmedi, Ona hizmet etsinler diye. Hayır, O geldi, kendisi hizmet etsin ve birçok kişi için canını versin bir kurtulma fiyatı gibi.“ Titus 2:6 “O, kendini herkes için bir kurtulma fiyatı olarak teslim etti. Bu, tam uygun vakıtta yapılan bir şahitlik idi.“ 'Kurtulma fiyatı' = FİDYE Soru: „Mesih bu 'kurtulma fiyatı'nı KİME ödedi?“

22 „İsa bu fidyeyi ŞEYTANA ödedi“
1. 'Satın alma' anlayışı Haçın anlamı Rom 3:24 Herkes de, Allahın „İsa bu fidyeyi ŞEYTANA ödedi“

23 „İsa bu fidyeyi ŞEYTANA ödedi“
1. 'Satın alma' anlayışı Haçın anlamı „İsa bu fidyeyi ŞEYTANA ödedi“ İsa'nın insan tabiyatı İsa'nın Tanrı tabiyatı ŞEYTAN

24 2. 'Mesihin zaferi' anlayışı
Haçın anlamı Bu anlayışın ana fikri: Şeytan ile Allahın arasındaki savaş Problem nedir? İnsan köledir: İstediğimizi yapamıyoruz; serbest değiliz Çözüm: İsa karaman yiğit gibi savaştı, hayatını verdi ve böylece bizi serbest etti: Şeytanı yendi … haöta ölmeke Günahı yendi … günah olmakla Ölümü yendi … dirilmekle Kanunu yendi ... onu 100% tutmakla ŞEYTAN'a GÜNAH'a ÖLÜM'e KANUN'a Katolik kilisesinin anlayışı budur.

25 2. 'Mesihin zaferi' anlayışı
Haçın anlamı Bu anlayışın ana fikri: Şeytan ile Allahın arasındaki savaş 1.Yuh 3:8 “Allahın Oğlu onun için ortaya çıktı, Şeytanın işlerini bozsun diye.“ Şeytan Allahla bir seviyede değil, ama Adem ve Havva'yı günaha sokunca bu dünyayı işgal etmiştir. Dünyadaki insanlar onundur; bu dünyanın 'efendisi' (Yuh 12:31) hatta 'bu dünyanın tanrısı' (2.Kor 4:4) odur. İsa onu haçta ölmekle yendi. Artık zaferli bir general gibi gösteriyor: düşmanı yarı çıplak brakıp herkesin önünde gezdiri- yor ve onun mallarını herkese dağıtıyor.

26 2. 'Mesihin zaferi' anlayışı
Haçın anlamı İsa haçta ölmekle Şeytanı yendi. Artık zaferli bir general gibi gösteriyor: düşmanı yenmekle bizi serbest etti 2.Kor 2:14 “Ama Allaha şükürler olsun: O bizi her zaman Mesihin yengi alayında yürütürüyor.“

27 2. 'Mesihin zaferi' anlayışı
Haçın anlamı İbraniler 2: “Peki, madem evlatlar et ve kandandırlar, O kendisi de aynı tabiyeti aldı. Öyle ki, ölmekle ölümün kuvvetine sahip olanı, hani Şeytanı, yensin. Öyle ki, insanları serbest etsin, çünkü ölümden korktukları için hayat boyunca esir idiler.“ Matta 12: “Olabilir mi, kişi kuvvetli adamın evine girip onun mallarını götürsün? Lazım, en birinci kuvvetli adamı bağlasın, ondan sonra adamın evini soyacak.“ 2'.Tim 1:10 - Mesih, ölümün kuvvetini kırdı ve 'iyi haber'le yaşamı ve çürümezliği aydınlığa çıkardı. Koloseliler 2:15 - “Onda ruh hükümetlerini ve güçlü ruhları yendi, onları soyunturdu, onları herkesin önünde rezil etti.“ Koloseliler 2:14 - “O, borç kâğıdı, bize karşı olan, bize ters düşen buyrukları, sildi. Onu haça mıhlayıp ortadan kaldırdı.

28 3. 'Bize örnek' anlayışı Problem nedir? Çözüm: Haçın anlamı
İnsan egoisttir, bencildir. Komşusunu kendini gibi svmek istemiyor. Bu svgisizlik ve bencillik günahın asıl kökü e kaynağıdır. Çözüm: İsa sevgi ve alöakgünüllük konusunda en büyük örnek oldu: Allah tabiatina sahip olduğu halde aramızda yaşadı, her konuda kendini açaltırdı, kendini savunmadı, başkalarını yüklerini ğstne aldı. İnsanlar Ona bakıp Onu örnek alıyorlar ve otomatik Onu kopya etmek isteyecekler. Böylelikle günahın kökü olan bencilikten kurtuluyorlar

29 3. 'Bize örnek' anlayışı Bize bir örnek braktı Haçın anlamı
Bu anlayışın ana fikri: İsa,sonuna kadar tam olarak itaat etti, haksız yere acı çekti ve bölelikle kötülüğü yendi. O örneğe bakıp içimizde aynısını yapmaya istek doğuyor ve kurtuluyoruz. Bize bir örnek braktı

30 3. 'Bize örnek' anlayışı Haçın anlamı Filipililer 2:5-11
5 İsa Mesihte nasıl bir düşünce vardı, aynısı sizde de olsun: 6 O, Allah özüne sahipti, ama gene de düşünmedi, Allahla aynı olmak en büyük şeydir diye. 7 Ama kendini döktü, demek köle özünü aldı ve Onun benzeyişi insanların benzeyişi oldu. 8 Değil sade Onun şekli insana benzer olsun, o kendini alçaltırıp ölecek kadar sesledi. Hem de haçta ölecek kadar sesledi.

31 3. 'Bize örnek' anlayışı Haçın anlamı
Matta 16:24 - “Sonra İsa öğrencilerine dedi: "Bir kişi benim arkamdan gelmek isterse, kendi canından bütün kopsun, ama haçını yüklenip benim yolumu tutsun.“ Fil 3:10 - “Onu tanıyayım ve Onun dirilişinin kuvvetini de anlayayım, ve Onun acılarına ortak olmak neymiş öğreneyim, Onun ölümünde ona benzer olayım. … 17 Kardeşler, beni örnek alın. Ve bizim örneğimize göre yaşayanlara dikkat edin.“ 1.Kor 11:1 - “Ben nasıl Mesihi örnek aldım, siz de öylece beni örnek alın.“ 1.Petrus 2:21 - “Evet, siz buna çağrıldınız. Çünkü Mesih de bizim için çeki çekti. Öylelikle bize bir örnek braktı. Biz de Onun izinden yürüyüp, Onun arkasından gidelim.“

32 4. 'Tazminat' anlayışı Problem nedir? Çözüm: Haçın anlamı
Rab bütün evrenin efendisidir ve efendi olarak insanların saygısına layıktır. İnsan günah işlemekle Rabbe çok büyük saygısızlık yapyor, onu küçük düşürüyor. Rab o hakareti karşılıksız brakamaz. Özür dilemek yeterli değil: Onun şereefine layık bir saygı gösterişi lazım verilsin. Çözüm: İnsanları temsil eden bir kişi gerekli olan saygıdan daha fazla bir fiyat ödemeli. Sanki dünyanın en büyük sevabı işlemeli. İsa haçta ölmekle ve kendini savunmamakla gerekenden çokfazlasını yaptı ve böylece babasına en büyük saygı gösterişi yaptı. Rabbin saygısı yeniden tamamlandı ve iman eden herkes ondan faydalanıp sonsuz yaşamı kazanıyor.

33 5. 'Yasal vekalet' anlayışı
Haçın anlamı Problem nedir? Rab insanlara bir kanuna dayanarak davranıyor. Kanunu yerine getirmek mecburiyet, insanlara sevap kazandırmıyor. İnsan günah işleyince bir borç oluşturuyor; bu borç lazım ödensin, yoksa doğruluk sistemi aayakta kalamaz. Bu borç sonsuz ölümdür. Allah insanlara o borcu ödetirirse, kimse sonsuz yaşamı kazanamaycak. Rabi aynı anda sevgi dolu ve adalaetlidir. Bu çıkmazdan nasıl kurtulacak? Çözüm: Kime karşı suç işlendiyse, ancak o suçu affedebilir. O yğzden cezayı ödeyen ve kabul eden aynı kişi olmalı. O yüzden Rab insan olarak yeryüzüne geldi, haçta ölmekle bütün insanların günah borçlarını ödedi ve böylelikle sonsuz yaşamaı kazandırdı. Gene de herkes otomatik kurtulmayacak: bu transaksyonu iman etmekle kabul etmeliyiz.

34 6. 'Sil baştan' anlayışı Problem nedir? Çözüm: Haçın anlamı
Adem bütün insanlığın kaynağı ve başı idi. Bütün insanlar Adem'in tabiatına sahiptürler. Adem günah işlemekle sadece kendine günah ve ölüm getirmedi, ama ondan sonra yaşayacak olan bütün insanları etkiledi Çözüm: İsa, Tanrı olarak sadece yeryüzün indi, sadece insana benzer olarak yaşamadı, tam insan oldu. O da birinci Adem gibi denendi, ama günaha düşmedi. En büyük denemesi haçta ölmek idi. Ruhsal bir ikinci doğuşla artık isteyene fırsat veriyor, birinci Adem'in tabitaını yenip İsa'nın tabiatına sahip olsun. Kısacası: insan gittikçe daha fazla tanrılaşıyor. Ortodoks kilisesinin anlayışı budur. - Recapitulation

35 6. 'Sil baştan' anlayışı Haçın anlamı
Efes 1:10 - “(Allah) istedi, bütün zamanların dolmasını tertiplesin ve onun için hem göklerde hem yeryüzünde her şeyi Mesihte toplaştırsın.“ Rom 5:18 - “Demek ki, tek bir suçtan için bütün insanların üzerine suçluluk geldi, ve aynı öyle tek bir doğruluk işinden bütün insanların üzerine yaşam için doğruluk geldi.“ 'toplaştırmak' düşüncesi: yeni bir başlık yazmak sanki Allah, Mesihin haçında bütün insanlığın tarihini yeniden yazıyor. Yeni bir insanlık yaratıyor.

36 6. 'Sil baştan' anlayışı Ağaçtan yargı geldi Ağaçtan kurtuluş geldi
Haçın anlamı Ağaçtan yargı geldi Ağaçtan kurtuluş geldi Bütün yaratılışın üzerine yetki verildi Denendi ve başaramadı - sonuna kadar itaat etmedi Bütün insanlığı günah ve ölüm getirdi Hareketleri Şeytana yetki verdi Bütün yaratılışın üzerine yetki verildi Denendi ve başardı - sonuna kadar itaat etti Bütün insanlığı doğruluk ve yaşam getirdi Hareketleri yetkiyi Şeytanın elinden aldı

37 7. 'Antlaşma kurbanı' anlayışı
Haçın anlamı Problem nedir? Rab İsrail halkı ile EA'da bir antlaşma yaptı. Ama İsrail halkı defalarca o antlşmayı bozdu. Çözüm: Yeremya 31:31-35 ayetlerinde Rab yeni bir antlaşma yapacağını müjdeliyor. O da çok farklı olacak. Kanun artık insanların içinde olacak. Her antlaşma kan dökmekle geçerli kılıyor: İbraniler 9:16 Zaten bir vasiyet anlaşmasının olabilmesi için, mecbur olarak lazım vasiyet eden kişi ölsün. 17 Bir vasiyet sade o vakıt geçiyor, eger kişiler ölürse. Vasiyet eden kişi henüz yaşarken, vasiyet geçmiyor. 18 Onun için birinci anlaşma bile kan dökülmeden olmadı Demek yeni antlaşmayı geçerli kılmak için suçsuz kan dökülsün. İsa onu gerçekleştirdi: Matta 26:28 Çünkü bu benim kanımdır, anlaşma kanıdır. Bu kan dökülüyor, birçoklarının günahları af edilsin diye.

38 7. 'Antlaşma kurbanı' anlayışı
Haçın anlamı Yeremya 31:31-35 31  "İsrail halkıyla ve Yahuda halkıyla Yeni bir antlaşma yapacağım günler geliyor" diyor RAB,  32  "Atalarını Mısır'dan çıkarmak için Ellerinden tuttuğum gün Onlarla yaptığım antlaşmaya benzemeyecek. Onların kocası olmama karşın, Bozdular o antlaşmamı" diyor RAB.  33  "Ama o günlerden sonra İsrail halkıyla Yapacağım antlaşma şudur" diyor RAB, "Yasamı içlerine yerleştirecek, Yüreklerine yazacağım. Ben onların Tanrısı olacağım, Onlar da benim halkım olacak.  34  Bundan böyle kimse komşusunu ya da kardeşini, 'RAB'bi tanıyın diye eğitmeyecek. Çünkü küçük büyük hepsi Tanıyacak beni" diyor RAB. "Çünkü suçlarını bağışlayacağım, Günahlarını artık anmayacağım." .

39 7. 'Antlaşma kurbanı' anlayışı
Haçın anlamı Çıkış 24:7-8  - “Sonra antlaşma kitabını alıp halka okudu. Halk, "RAB'bin her söylediğini yapacağız, O'nu dinleyeceğiz" dedi.  Musa leğenlerdeki kanı halkın üzerine serpti ve, "Bütün bu sözler uyarınca, RAB'bin sizinle yaptığı antlaşmanın kanı budur" dedi.”  Matta 26: “Çünkü bu benim kanımdır, anlaşma kanıdır. Bu kan dökülüyor, birçoklarının günahları af edilsin diye.“

40 7. 'Antlaşma kurbanı' anlayışı
Haçın anlamı Çıkış 24:7-8  - “Sonra antlaşma kitabını alıp halka okudu. Halk, "RAB'bin her söylediğini yapacağız, O'nu dinleyeceğiz" dedi.  Musa leğenlerdeki kanı halkın üzerine serpti ve, "Bütün bu sözler uyarınca, RAB'bin sizinle yaptığı antlaşmanın kanı budur" dedi.”  Matta 26: “Çünkü bu benim kanımdır, anlaşma kanıdır. Bu kan dökülüyor, birçoklarının günahları af edilsin diye.“ ibraniler 13: “Evet, barış veren Allah, koyunların büyük Çobanı, hani Rabbimiz İsa'yı, sonsuz anlaşmanın kanı ile ölülerden geri getirdi.“

41 1934 yılında, büyük dünya ekenomk krizi zamanında, New York'ta yaşlı bir adam fırından bir ekmek çaldı ve mahkemesi yapıldı. Hakimin önüne götürüldü ve kesin ceza bekliyordu. Tam o anda New York'un belediye başkanı La Guardıa salona girdi ve dava göreceğini söyledi,çünkü kendisi de hakim idi. Yaşlı adama dedi: „Ne kadar da istesem de, ne kadar senin hainden anlasam da sana cezayı vermek zorundayım. Kanun kanundur: 10 dolar para cezası yada 100 gün hapis.“ Herkes bu kadar ağır cezaya şok oldu. Sonra La Guardia hakim rubalarından soyundu, aşağı indi ve 10 dolar kendisi ödedi.

42 19. yy bir antropolog Kafkas dağlarından bir türk halkı için şu olayı anlattı:
Savaştan çok gamiet kazandılar ve malları bir odaya koyup ertesi gün paylaşacaydılar Sonra o halkın önderi kesin buyruk verdi: „Kimse o mallardan bir şey almasın. Kim bir şey çalırsa, ona 100 kırbaç vvurulsun. Gece yarısı önderi uyunatırıp haber veriyorlar: „Efendimiz, birisi senin yasak ettiğin mallardan çaldı. Ne yapalım?“ Önder sinirenip hemen bağırdı: „Daha ne soruyorsunuz: zaten kesin buyruk verdim. Kİm olursa olsun, onu yapana 100 kırbaç!“ O zaman bekçiler sıkılmaya başladılar ve öndere korka korka dediler: „Ama biliyor musun onu kim yaptı: senin anan!“ Bunun üzerine önder çok sıkılmaya başladı: „Yalnız brakın beni, sabaha kadar düşüneceğim.“

43 Önder ne yapsın o durumda
Önder ne yapsın o durumda? Anasına 100 kırbaç vurdurursa, kadıncağız yaşlı, kesin ölecek. Öbür türlü, derse“Boşver, anama anneme ceza vermeyeceğim, o zaman onun halkın gözünde saygınlık kaybedecek; bir daha kimse ona itaat etmeyecek. Sabah olunca halkı topladı, annesini orta yere dikti ve bir askere dedi: „Hazırlan, 100 kırbaç vuracaksın!“ Herkesib soluğu kesildi: gerçekten annesini ölüme mi teslim edecekti? Ama sonraö krrallık rubalarını soydui annesinin önüne dikildi ve askere dedi: „Başla, artık vuravilirsin!“ Bütün halk seyretti, nası o kırbaç kralın sırtına indi, nasıl kanlar fışkırtmaaya başladı. Kralın sırtında hayat boyunca kırbacın izleri kaldı. Ona bakarak herkes o meseleyi hatırladı ve anladı ki, o ral hem 100% adaletli, hem de 100% sevgi dolu.

44 Mesihin kurbanının üstünlüğü

45 1) Mesih kendisi için kurban kesmedi
İbraniler 7:27 Onun ihtiyacı yok, öbür Allah görevlileri gibi, en peşin kendi günahlarından için kurban getirsin, ondan sonra halkın günahlarından için kurban getirsin.

46 2) Mesih kopyası değil, ama asıl Allahevine girdi
İbraniler 9:11 Ama Mesih gelecekteki iyi şeylerin başgörevlisi olarak geldi. Ve daha büyük ve eksiksiz olan Allahevine girdi. O Allahevi de elle yapılmamış, hani demek istiyorum bu dünyadan değildir.

47 3) Mesih hayvan kanını değil, kendi kanını akıttırdı
İbraniler 9:12 Mesih yanına keçilerin ya da danaların kanını almadı. Hayır, kendi kanıyla, ilk ve son defa, en kutsal yere girdi ve böylelikle bize sonsuz kurtuluşu kazandırdı.

48 4) Mesih ritualno değil, ama asıl murdarlığı yok etti
İbraniler 9:13-14 Keçilerin ve öküzlerin kanı, ve bir erkek keçinin serpilmiş külleri mundar kişileri kutsal kılıyor, hani onların bedenlerini Allahın önünde temiz kılıyor.14 Madem öyle, Mesihin kanı ne kadar daha fazla duygularınızı ölü işlerden temizleyecek.

49 5) Mesih bedensel değil, ama ruhsal bir sistem kurdu
İbraniler 9:14-15 Mesih kendi kendini sonsuz Ruh ile lekesiz olarak Allaha kurban getirdi. 15 Bu sebeple Mesih yeni anlaşmanın aracısıdır. ... Rom 12:1 "diri kurbanlar"

50 6) Mesih tekrar ve tekrar değil, sade bir kere kurban oldu
İbraniler 9:25-26 Üstelik Mesih kendini tekrar ve tekrar kurban etmedi. Başgörevlinin yaptığı gibi yapmadı: o, seneden seneye kutsal yere giriyor, ama başka kanlarla. 26 Eger bu böyle olmasaydı, Mesih lazımdı dünyanın kurulmasından bu yana sık sık acı çeksin. Ama şimdi, bu dünyanın sonunda, Mesih sade bir kere meydana çıktı, kendi kurbanıyla günahı yok etsin diye.

51 7) Mesih Levi cinsinden değil, ama Melki-zedek'e göre başgörevlidir
İbraniler 7:14-17 14 Ve apaçık, Rabbimiz Yahuda cinsindendir. Ama o cinsten için Musa, Allah görevliliği temasında bir şey söylemedi.15 Bu daha da açıktır, ne vakıt deniliyor ki, Melki-Zedek'in sırasından başka bir Allah görevlisi kalkacak. 16 O görevli olmadı, bedence bir şarta dayanarak, ama sonsuz bir yaşamın kuvvetine dayanarak. 17 Çünkü şöyle yazılıyor: "Sen Melki-Zedek'in sırasından sonsuzlara kadar bir görevlisin."

52 Yeşaya 53:4-6 4 Aslında hastalıklarımızı o üstlendi, Acılarımızı o yüklendi. Bizse Tanrı tarafından cezalandırıldığını, Vurulup ezildiğini sandık. 5 Oysa, bizim isyanlarımız yüzünden onun bedeni deşildi, Bizim suçlarımız yüzünden o eziyet çekti. Esenliğimiz için gerekli olan ceza Ona verildi. Bizler onun yaralarıyla şifa bulduk. 6 Hepimiz koyun gibi yoldan sapmıştık, Her birimiz kendi yoluna döndü. Yine de RAB hepimizin cezasını ona yükledi.

53 Romalılar 3:26 O istedi, şimdiki zamanlarda doğruluğunu göstersin. Hem kendi doğruluğunu açıklasın, hem de İsa'ya iman eden kişiyi doğru sayabilsin. - bu sanki ayet 22'nin tekrarı: “Allahın verdiği bu doğruluk, İsa'ya inanmakla veriliyor.” insan Allahın önünde nasıl doğruluk kazanıyor? İsa'nın zamanında 'doğruluk' sözü, daha fazla 'doğruluğu kazanmak için yapılan işler' anlamında kullanılırdı. Mesela, Matta 6:1 Sakın doğruluk işlerinizi gösteriş için insanların önünde yapmayın. Yoksa gökteki Babanızdan karşılığınız olmayacak asıl tekstte sadece 'doğruluğunuzu' yazıyor

54 „Ne mutlu“ (Matta 5:1-12) DOĞRULUK
gittikçe daha büyük ihtiyaçlar DOĞRULUK (Allahın önünde doğru sayılmak) Yemek yemeden ne kadar yaşayabilirsin? Su içmeden ne kadar yaşayabilirsin? Soluk almadan ne kadar yaşayabilirsin? Allahın önünde doğru sayılmadan ne kadar yaşayabilirsin? Doğruluğa acıkmak ve susamak insanın en büyük ihtiyacıdır. Bu sadece çevre- mizde doğruluk için uğraşmak demek değildir. Benim ihtiyacım var, Allah beni her an doğru saysın. Allah, Adem ve Havva'ya dedi ki: "Ama iyiyle kötüyü bilme ağacından yeme. Çünkü ondan yediğin gün kesinlikle ölürsün." - Nasıl o gün öldüler, çünkü oku- yoruz, nasıl Adem daha 900'den fazla sene yaşadı? O yemişten yedikleri anda Allahın doğruluğundan kesildiler ve ruhça öldüler. Açlıktan, susuzluktan yada havasızlıktan öldükten sonra da, o şeyleri insana vermek faydasız: artık ölmüştür. Aynı biçimde Allahın doğruluğundan eksik kalıp ruhça öldükten sonra, doğruluk işleri, sevapları yapmak insanına fayda getirmez.

55 “Kazanilan doğruluk” = kişiye ödenen doğruluk - HAK düşüncesi
Rom 3:27 Madem öyle, övünmek için neyimiz kaldı? Hiç bir şey kalmadı! Hangi prensibe göre kalmadı - sevap prensibine göre mi? Hayır, iman prensibine göre. Rom 3:28 Çünkü artık şöyle hesap ediyoruz: insan imanla suçsuz sayılır, Allah kanunun işlerini yapmakla değil. “Kazanilan doğruluk” = kişiye ödenen doğruluk - HAK düşüncesi “Donatılan doğruluk” = kişiye yazdırılan doğruluk - MERHAMET düşüncesi

56 HAÇTAKİ TRANSFER Günah Romalılar 3:22,26,30 2.Kor 5:21 Doğruluk

57 'sevap' nedir: Allah kanununun istediğinden daha fazlasını yapmak
Allahın standardı günah Günah ve sevap düşüncesi, Allahın standardına bağlıdır. 'Allahı sev' ve 'komşunu sev' buyrukları dururken, anlıyoruz ki, sevap işlemek mümkün değildir.

58 Rom 3:29 Yoksa Allah sade Yahudilerin Allahı mı? Milletlerin Allahı değil mi? Tabii ki, milletlerin de Allahıdır. Rom 3:30 Madem Allah birdir, O sünnetlileri imandan suçsuz sayacak, sünnetsizleri de imanla suçsuz sayacak.


"ROMALILAR mektubu ders 6 Rom 3:21-26." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları