Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
18 Eylül 2018 Sample footer 1 HİZMET PAZARLAMASI
2
HİZMET KAVRAMI İLE İLGİLİ TANIMLAR 18 Eylül 2018 Sample footer 2 Hizmet, insan ve makineler tarafından insan gayretiyle üretilen ve tüketicilere do ğ rudan fayda sa ğ layan ve fiziksel olmayan ürünlerdir (Skinner, 1990; Zeithaml vd., 2014). Hizmet, temel olarak sahiplenilmeyen, ancak alıcısına bir fayda üreten de ğ i ş imlerdir (Kotler, 1991). Hizmetler bir pazarda iki taraf arasında, ço ğ unlukla zaman temelli performansları (time-based performances) kullanarak hizmet alıcısında istenen sonuçları ortaya çıkarma oryantasyonlu, bir de ğ er (value) mübadelesini/de ğ i ş imini (exchange) ifade eden ekonomik faaliyetlerdir (Lovelock ve Wirtz, 2007; Asgari ve Borzooei, 2014; Dube ve Helkkula, 2015). Hizmet, bir tarafın di ğ er tarafa sundu ğ u temel olarak soyut olan ve herhangi bir ş eyin sahiplili ğ i ile sonuçlanmayan üretimi fiziksel bir ürüne ba ğ lı olan veya olmayan bir fiil (eylem) veya performanstır (Kotler ve Keller, 2066: 402).
3
18 Eylül 2018 Ürün Pazarlaması Üçgeni 3 İŞLETME ÜRÜN PAZAR Müşteriye Söz Verme Satış Müşteriye Verilen Sözlerin Yerine Getirilmesini Sağlama Sözlerin Tutulması Sürekli Ürün Geliştirme Ürün Özellikleri İŞLETME PERSONEL TEKNOLOJİ BİLGİ ZAMAN MÜŞTERİLER Müşteriye Söz Verme Harici/Dışsal (External) Pazarlama ve Satış Müşteriye Verilen Sözlerin Yerine Getirilmesini Sağlama Sözlerin Tutulması SürekliGeliştirme İçsel (Internal) Pazarlama Etkileşimli (interaktif) pazarlama Yarı-zamanlı pazarlamacılar Müşteriye uyumlu teknoloji ve sistemler Hizmet Pazarlaması Üçgeni
4
18 Eylül 2018 Sample footer 4
5
18 Eylül 2018 Sample footer 5
6
18 Eylül 2018 Sample footer 6
7
18 Eylül 2018 Sample footer 7
8
18 Eylül 2018 Sample footer 8
9
18 Eylül 2018 Sample footer 9
10
18 Eylül 2018 Sample footer 10
11
18 Eylül 2018 Sample footer 11
12
18 Eylül 2018 Sample footer 12
13
18 Eylül 2018 Sample footer 13
14
18 Eylül 2018 Sample footer 14
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.