Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanNİLÜFER SAYGICI Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
SDÜ ARA Ş TIRMA VE UYGULAMA HASTANES İ HEM Şİ REL İ K H İ ZMETLER İ MÜDÜRLÜ Ğ Ü E Ğİ T İ M HEM Şİ RES İ 2018 ÖĞRENCİ UYUM EĞİTİMİ
2
HOŞGELDİNİZ
3
HASTANENİN TANITIMI Hastanemiz 3 binadan olu ş maktadır. Ana bina Poliklinik binası Radyasyon Onkolojisi ve Fizik tedavi binası. Ayrıca yapımı devam eden ‘’Kadın ve Çocuk Hastalıkları ek binası’’ bulunmaktadır
4
Yatak Sayısı: 614 Hem ş ire Sayısı: 345
5
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRÜ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜR YRD. GECE BAŞHEMŞİRELERİ ENFEKSİYON KONTROL HEMŞİRELERİ EĞİTİM HEMŞİRELERİ SERVİS SORUMLU HEMŞİRELERİ SERVİS HEMŞİRELERİ ÖĞRENCİ ÖĞRENCİ
6
SA Ğ LIK KAL İ TE STANDARTLARI
7
1-Hasta kimli ğ inin do ğ rulanmasına yönelik düzenlemeler Her hasta için Alerjik hastalar için Kimlik tanımlayıcıda Protokol numarası, Hasta adı–soyadı, Do ğ um tarihi (gün/ay/yıl)
9
Hasta kimli ğ inin do ğ rulanması i ş lemi Tanı ve tedavi i ş lemleri öncesi Herhangi bir test veya i ş lem öncesi İ laç ve kan ürünleri uygulamadan önce Hasta transferi sırasında
10
2-Renkli Kod sistemi
12
Hastanede hasta/hasta yakını ve çalı ş anların ba ş ına gelebilecek fiziksel saldırı, taciz ve ş iddet durumlarında güvenlik personelinin en hızlı biçimde durumdan haberdar edilmesi ve olay yerine yönlendirilmesini sa ğ lamaktır. Amaç,en kısa sürede ilk müdahalenin sa ğ lanmasıdır.
13
Acil tıbbi müdahaleye ihtiyaç duyan hastalar, hasta yakınları ve bütün hastane personeline en kısa sürede müdahale edilmesini sa ğ layan acil durum yönetim aracıdır.
14
Hastanede servislerde tedavi için bulunan bebek veya çocuk hastayı kaçırma giri ş imi veya kaçırma durumu tespit edilmesi halinde uygulanan acil durum yönetim aracıdır. Amaç, en kısa sürede ilk müdahalenin sa ğ lanmasıdır.
15
Hastanede çıkabilecek her hangi bir yangın tehlikesi halinde, yangına en hızlı ş ekilde müdahale edilerek olu ş abilecek tehlikeleri ve zararları en aza indirme ve / veya önlemek amacıyla olu ş turulan en acil uyarı kodudur.
16
3-İzolasyon figürleri
17
MESLEKİ ETİK İLKELER 1. Zarar Vermeme-Yararlılık İ lkesi 2. Özerklik/Bireye Saygı İ lkesi 3. Adalet ve E ş itlik İ lkesi 4. Mahremiyet ve Sır Saklama İ lkesi
18
1. Zarar vermeme-Yararlılık İlkesi İ nsan hayatının korunması ve de ğ er verilmesi.. İ lgisizlik, deneyimsizlik ve ihmal nedeniyle zarar verilmemesi… Risklerin bilinmesi ve önlem alınması.. Bireyin tıbbi uygulamalar, klinik ara ş tırmalar nedeniyle zarar görmemesi.. Hasta güvenli ğ inin sa ğ lanması.. Ki ş iye zarar verici, a ş a ğ ılayıcı i ş lemlere katılmama, onaylamama.
19
2. Özerklik/Bireye Saygı İlkesi İ nsan onuru ve özerkli ğ e saygı duyulur. İ nanç, de ğ er ve gereksinimler dikkate alınır. Hastalar yeterli ve anlayabilece ğ i bir biçimde bilgilendirilir. Hasta yakınları bilgilendirilir. Bireyin seçme hakkına saygı duyulur ve savunulur.
20
Hastanın reddetme hakkına saygı gösterilir. Uygulamalar öncesi yazılı ve sözlü onay alınır. Gerekti ğ inde hastanın yasal temsilcilerinden onay alınır. Acil durumlarda bireyin ya ş amını korumak üzere hem ş irelik bakımını onay almaksızın uygular.
21
3. Adalet ve Eşitlik İlkesi Irk, dil, din, ya ş, cinsiyet,inanç, sosyal ve ekonomik durum, siyasal görü ş ayrımı yapılmaz. Hizmet sunumunda ki ş isel çıkar gözetilmez. Hizmet verilirken zaman, emek ve tüm kaynakların adil da ğ ılımını sa ğ lar.
22
4. Mahremiyet ve Sır Saklama İlkesi Hastanın fiziksel, ruhsal ve sosyal açıdan mahremiyeti korunur. Hasta ve ailesi ile ilgili bilgileri yasal zorunluluk olmadıkça ba ş ka bireylerle payla ş maz. Kayıtların gizlili ğ ine önem verilir. Bildirimi zorunlu durumlarda bireyi koruyucu önlemler alır. Gizlili ğ in sınırları konusunda bireye önbilgi verir.
23
Hastanemizde staj esnasında uyulması gereken kurallar
24
ÇALI Ş MA SAATLER İ YEMEK SAATLER İ TESL İ ME KATILIM(SABAH – AK Ş AM) V İ Z İ TLERE KATILIM FORMA DÜZEN İ
25
İ LET İŞİ M ASANSÖR KULLANIMI CEP TELEFONU KULLANMA TELEFON KONU Ş MALARI MALZEME KULLANIMI TIBB İ ATIKLAR
26
Uygulama esnasında misafir kabul edilmeyecek, servisler arası dola ş ılmayacak ve çay, kahve, sigara içmek gibi gerekçelerle servis dı ş ına çıkılmayacaktır. Uygulamaya geç kalan ö ğ renciler o gün staja kabul edilmeyecek ve devamsız sayılacaklardır. Günlük rutin bakımlar, tedavi, e ğ itim, ileti ş im vb. gibi konularda ortaya çıkabilecek olumsuz durumlarda sorumlu hem ş ire/e ğ itim hem ş iresi bilgilendirilecektir.
27
Tüm giri ş imleri mutlaka hem ş ire/ sorumlu hem ş ire e ş li ğ inde yapılacaktır.
29
STAJ YÖNERGENİZDE; ‘‘Ö ğ renciler, uygulama ve staj yaptıkları kurumun çalı ş ma kurallarına uymak zorundadırlar’’
30
Ayrıca; Kendinizi ve diğer Çalışanları koruyunuz…
31
SABRINIZ İ Ç İ N TE Ş EKKÜRLER BA Ş ARILAR….
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.