Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanÖzge Çağrı Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
2018 Yılında Uygulanacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar
05 Nisan 2018
2
İlave İstihdam Teşviki (2018)
3
İlave İstihdam Teşviki (2018)
Sigortalı yönünden aranılan şartlar: Sigortalıların; İşe alındıkları aydan önceki üç ayda 10 günden fazla 5510/4-a,b,c kapsamında sigortalılıklarının bulunmaması, İŞKUR’a kayıtlı işsiz olması, 1/1/2018 ila 31/12/2020 tarihleri arasında özel sektör işverenlerince istihdam edilmeleri gerekmektedir.
4
İlave İstihdam Teşviki (2018)
İşyeri yönünden aranılan şartlar: Özel sektör işverenine ait olması, Sigortalının işe giriş tarihinden önceki takvim yılına ilişkin işe alındıkları işyerinden bildirilen aylık prim ve hizmet belgelerindeki veya muhtasar prim hizmet beyannamelerindeki ortalamaya ilave olarak çalıştırılması, Aylık prim ve hizmet belgelerinin yasal süresi içinde Kuruma verilmesi, Tahakkuk eden sigorta primlerinin yasal süresi içinde ödenmesi, Yasal ödeme süresi geçmiş sigorta primi, işsizlik sigortası primi, idari para cezası ile bunlara ilişkin gecikme cezası ve gecikme zammı borçlarının bulunmaması, Çalıştırdığı kişileri sigortalı olarak bildirmediği veya bildirdiği sigortalıları fiilen çalıştırmadığı yönünde herhangi bir tespitin bulunmaması, gerekmektedir.
5
İlave İstihdam Teşviki (2018)
Destek tutarı Destek tutarı, işyerinin faaliyette bulunduğu sektöre göre farklı hesaplanacaktır. İmalat veya bilişim sektöründe faaliyet gösteren işyerlerinde ilgili döneme ait günlük brüt asgari ücretin sigortalının prim ödeme gün sayısıyla çarpımı sonucu bulunacak tutarı geçmemek üzere, ilave istihdam edilecek her bir sigortalının TL’ye kadarki prime esas kazanç tutarı için ödeyecekleri tüm primler (761,06 ila 2.029,50 TL) ile 121,95 TL’lik damga ve gelir vergisi karşılanacaktır. (Toplamda 883,01 ila 2.151,45 TL) Diğer sektörlerde faaliyet gösteren işyerlerinde ilave istihdam edilecek her bir sigortalı prime esas kazanç alt sınırı üzerinden hesaplanacak tüm primler (761,06 TL) ile 121,95 TL’lik damga ve gelir vergisi karşılanacaktır. (Toplamda 883,01 TL) Destek Süresi 2020/Aralık ayı aşılmamak kaydıyla, destek süresi 1/1/2018 ile 31/12/2020 tarihleri arasında istihdam edilen her bir sigortalı için 12 aydır. Ancak istihdam edilen sigortalının, 18 yaşından büyük 25 yaşından küçük erkek, 18 yaşından büyük kadın veya Kuruma kayıtlı engelli olması durumunda destek 18 ay süreyle uygulanacaktır.
6
İlave İstihdam Teşviki (2018)
Ek Kurallar Bilişim sektöründe destekten yararlanacak işyerlerini belirlemeye Bakanlar Kurulu yetkilidir. 1/1/2018 ila 31/12/2020 tarihleri arasında 5510 sayılı Kanun kapsamına alınan işyerleri ile daha önce tescil edildiği halde ortalama sigortalı sayısının hesaplandığı yılda sigortalı çalıştırmayan işleri; 1/1/2018 tarihinden sonra ilk defa sigortalı bildiriminde bulunulan ayı takip eden üçüncü aydan itibaren 12 veya 18 ay süreyle bu destekten yararlandırılır. Bu teşvikten yararlanılan ayda aynı sigortalı için diğer sigorta primi teşvik, destek ve indirimlerinden yararlanılamaz.
7
İlave İstihdam Teşviki (2018)
Örnek 1 İmalat sektöründe faaliyet gösteren bir işletmede destek kapsamına giren bir sigortalının 1/1/2018 tarihinde işe alındığı ve 2018/Ocak ayında bu sigortalının prim ödeme gün sayısının 30, prime esas kazanç tutarının ise TL olduğu varsayıldığında; bu sigortalı için ödenmesi gereken; Destek öncesi işverence ödenmesi gereken sigorta primi ve işsizlik sigortası primi tutarı toplam 8.000,00 x %37,5 = TL olacaktır. Ancak destek tutarı 2018/Ocak ayına ait günlük brüt asgari ücretin sigortalının prim ödeme gün sayısıyla çarpımı sonucu bulunacak tutarı geçemeyeceğinden destek tutarı en fazla ,50 TL ( 30 (gün) x 67,65 ) olacaktır. Bu durumda, destek sonrası işveren tarafından ödenecek tutar ,50= 970,50 TL olacaktır.
8
İlave İstihdam Teşviki (2018)
Örnek 2 Tarım sektöründe faaliyet gösteren bir işletmede destek kapsamına giren bir sigortalının işe alındığı ve 2018/Şubat ayında bu sigortalının prim ödeme gün sayısının 30, prime esas kazanç tutarının ise 2.029,50 TL olduğu varsayıldığında; bu sigortalı için ödenmesi gereken Destek öncesi işverence ödenmesi gereken sigorta primi ve işsizlik sigortası primi tutarı toplam 2.029,50 x %37,5 = 761,06 TL ‘dir. Destek tutarı ,50 x % 37,5= 761,06 TL olacaktır. Destek sonrası işveren tarafından ilgili sigortalı için ödenecek prim olmayacaktır.
9
Bir Senden Bir Benden İstihdam Teşviki
10
Bir Senden Bir Benden İstihdam Teşviki
Sigortalı yönünden aranılan şartlar: Sigortalıların; 18 yaşından büyük 25 yaşından küçük olmaları, _ 1/1/2018 ila 31/12/2018 tarihleri arasında işe alınmış olması, İşe alındıkları aydan önceki üç ayda 10 günden fazla 5510/4-a,b,c kapsamında sigortalılıklarının bulunmaması, İŞKUR’a kayıtlı işsiz olması, İşe giriş tarihi itibarıyla işverenin birinci derece kan veya kayın hısmı ya da eşi olmaması, gerekmektedir.
11
Bir Senden Bir Benden İstihdam Teşviki
İşyeri yönünden aranılan şartlar: İşyerinin; İmalat sektöründe faaliyet göstermesi ve bu sektörde ustalık belgesi sahibi olunan özel sektör işverenine ait olması, İşyerinin 2017 yılındaki sigortalı sayısı ortalamasının 1 ila 3 olması, Sigortalının işe alındığı işyerine ait 2017 yılında Kuruma bildirilen aylık prim ve hizmet belgelerinde veya muhtasar ve prim hizmet beyannamelerinde kayıtlı sigortalı sayısının ortalamasına ilave olarak çalıştırılması, Aylık prim ve hizmet belgelerinin yasal süresi içinde Kuruma verilmesi, Tahakkuk eden sigorta primlerinin yasal süresi içinde ödenmesi, Yasal ödeme süresi geçmiş sigorta primi, işsizlik sigortası primi, idari para cezası ile bunlara ilişkin gecikme cezası ve gecikme zammı borçlarının bulunmaması, Çalıştırdığı kişileri sigortalı olarak bildirmediği veya bildirdiği sigortalıları fiilen çalıştırmadığı yönünde herhangi bir tespitin bulunmaması, gerekmektedir.
12
Bir Senden Bir Benden İstihdam Teşviki
Destek tutarı 2018 yılı için asgari ücretli çalışanın işverene aylık toplam maliyeti 2.486,14 TL’dir. İşyerlerince 2017 yılına ilişkin ortalama sigortalı sayısına ilave olarak istihdam edecekleri belirtilen şartları taşıyan sigortalılar için ücret, prim ve vergi desteği sağlanacaktır. Prim Desteği; prime esas kazanç alt sınırı üzerinden hesaplanacak sigortalı ve işveren hisselerinin tamamı tutarında (761,06 TL) destek sağlanacaktır. Ücret Desteği; 53,44 TL’nin sigortalının prim günü sayısıyla çarpımı sonucu bulunacak tutarda (1.603,20 TL) destek sağlanacaktır. Vergi Desteği; Maliye Bakanlığınca destek kapsamındaki sigortalıların asgari ücret üzerinden hesaplanacak gelir ve damga vergileri karşılanacaktır.
13
Bir Senden Bir Benden İstihdam Teşviki
Destek Süresi Bu teşvik kapsamında sağlanacak destekler 2018 yılı Aralık ayı/dönemi aşılmamak üzere, sigortalının işe alındığı ayı takip eden ilk aydan başlamak üzere her ikinci ay için yararlanılır. Örnek : İmalat sektöründe faaliyet gösteren (K) Limited Şirketinde; -Sigortalı (A)’nın tarihinde, -Sigortalı (B)’nin tarihinde, işe alındığı varsayıldığında, Kanunda aranan diğer şartların da sağlanmış olması kaydıyla, -Sigortalı (A)’dan dolayı 2018/Şubat, Nisan, Haziran, Ağustos, Ekim ve Aralık -Sigortalı (B)’den dolayı 2018/Mart, Mayıs, Temmuz, Eylül, Kasım aylarında destekten yararlanılabilecektir.
14
Bir Senden Bir Benden İstihdam Teşviki
Ek Kurallar İşyerleri, 2017 yılındaki sigortalı sayısının ortalamasına ilave olarak istihdam edecekleri en fazla iki sigortalı için bu teşvikten yararlanabilir. İşe giriş tarihi itibarıyla sigortalının, işverenin birinci derece kan veya kayın hısmı (anne, baba, kaynana, kayınbaba ve çocuk) ya da eşi olmaması gerekmektedir. Destekten yararlanmakta olan işverenler; destekten yararlanılan ayda aynı sigortalı için diğer sigorta primi teşvik, destek ve indirimlerden yararlanamaz. Bu teşvikten yararlanılmayan ayda destek kapsamına giren sigortalıdan dolayı, 5 puanlık prim indirimi ile 6 puanlık prim indirimi dışındaki diğer sigorta primi teşvik, destek ve indirimlerden yararlanılamaz. 2018 yılında 5510 sayılı Kanun kapsamına alınan işyerleri ile daha önce kanun kapsamına alındığı halde 2017 yılında Sosyal Güvenlik Kurumuna aylık prim ve hizmet belgesi veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesi vermeyen işyerleri, bu destekten yararlanamaz.
15
Bir Senden Bir Benden İstihdam Teşviki
Örnek 3: İmalat sektöründe faaliyet gösteren (Z) Limited Şirketinde çalışan ve bu destek kapsamında 1/1/2018 tarihinde işe alınan bir sigortalı için 2018/Şubat ayına ilişkin düzenlenen aylık prim ve hizmet belgesinde prim ödeme gün sayısının 30, prime esas kazanç tutarının TL olduğu varsayıldığında, bu sigortalı için; Destek öncesi işveren tarafından ödenmesi gererken tutar: x %37,5 =1.125 TL İşsizlik Sigortası Fonu tarafından karşılanacak tutar: 2.029,50 x %37,5=761,06 TL Bu durumda, destek sonrası işveren tarafından ödenmesi gereken tutar: 363,94 TL ( ,06) olacaktır. Örnek 4: Sigortalının prim ödeme gün sayısının; - 20 olduğu varsayıldığında; bu sigortalı için 20 x 53,44 =1.068,80 TL, - 30 olduğu varsayıldığında ; bu sigortalı için 30 x 53,44 = 1.603,20 TL, ücret desteği sağlanacaktır.
16
Asgari Ücret Desteği
17
Asgari Ücret Desteği Asgari ücrette yapılan yüksek oranlı artışlardan kaynaklı olarak mevcut istihdam üzerinde oluşabilecek olumsuz etkilerin önüne geçmek amacıyla 2016 ve 2017 yıllarında uygulanan Asgari Ücret Desteği işverenlerimize 2018 yılının ilk 9 ayında da sağlanacaktır. İşverenler Yönünden Aranan Şartlar; Özel sektör işyeri işverenleri, 5018 sayılı Kanuna ekli (I) sayılı cetvelde belirtilen kamu idareleri dışında kalan diğer kamu işyeri işverenleri, Sigortalılar Yönünden Aranan Şartlar; 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında haklarında uzun vadeli sigorta kolları(MYÖ) hükümleri uygulanan sigortalılar,
18
Asgari Ücret Desteği Destek Tutarı
2018 yılı öncesi tescil edilen işyerleri için prime esas günlük kazancı Bakanlar Kurulunca belirlenecek tutar ve altında bildirilen sigortalıların toplam prim ödeme gün sayısı aşılmamak kaydıyla 2018 yılında cari ayda bildirilen sigortalıların prim ödeme gün sayısının, 2018 yılında tescil edilen işyerleri için ise tüm sigortalıların prim ödeme gün sayısının, Bakanlar Kurulunca tespit edilen günlük tutar ile çarpımı sonucu bulunacak tutar kadar asgari ücret desteği verilecektir. Finansmanı İşsizlik Sigortası Fonundan sağlanacaktır. Kayıt dışı çalışma, eksik kazanç bildirimi ile sahte sigortalı bildiriminin tespiti halinde verilen destek geri alınacaktır.
19
TEŞVİKLERDEN GERİYE DÖNÜK YARARLANMA UYGULAMASI
20
01/04/2018 sonrasındaki dönemlere ilişkin geriye dönük teşviklerden yararlanma talepleri
Teşvik, destek ve indirimlerden yararlanılabileceği halde yararlanılmadığı ay/dönemlerde gerekli tüm koşulların sağlanmış olması ve yararlanılmayan ayı/dönemi takip eden altı ay içerisinde Kuruma müracaat edilmesi şartlarıyla, başvuru tarihinden geriye yönelik en fazla altı aya ilişkin olmak üzere, yararlanılmamış olan prim teşviki, destek ve indirimlerinden yararlanılabilir veya yararlanılmış olan teşvik, destek ve indirimleri başka bir prim teşviki, destek ve indirimi ile değiştirilebilir.
21
01/04/2018 öncesi dönemlere ilişkin geriye dönük teşviklerden yararlanma talepleri
01/04/2018 tarihten önceki dönemlere ilişkin olmak üzere tüm şartları sağladığı halde teşviki destek ve indirimlerden yararlanmamış işverenler ile 01/04/2018 tarihten önce yararlanılan teşviki destek ve indirimlerin değiştirilmesine yönelik en son 2018/Mayıs ayı sonuna kadar işverenler tarafından Kuruma başvurulması halinde, yararlanılmamış olan teşviki destek ve indirimlerden yararlanılabilir veya yararlanılmış olan teşviki destek ve indirimleri başka bir teşviki destek ve indirimi ile değiştirilebilir.
22
01/04/2018 tarihten önceki dönemlere ilişkin olmak üzere iade edilecek tutar,;
01/04/2018 tarihinden önce talepte bulunanlar için 01/04/2018 tarihini takip eden aybaşından, 01/04/2018 tarihinden sonra talepte bulunanlar için ise, talep tarihini takip eden aybaşından itibaren hesaplanacak kanuni faiz ile birlikte 01/04/2018 tarihini takip eden takvim yılı başından(2019) başlayarak üç yıl içinde mahsuben ödenir.
23
Ödeme, öncelikle bu muaccel hale gelmiş prim ve her türlü borçlardan, sonrasında ise yapılandırma veya taksitlendirme de dâhil olmak üzere müeccel haldeki prim ve her türlü borçlarından mahsup yoluyla gerçekleştirilir. Ancak, üç yıl sonunda yapılandırılma veya taksitlendirilme sebebiyle vadesi gelmemiş taksit ödemelerinden peşinen mahsup edilir. Kuruma borcu bulunmayan işverenlere altı ayda bir eşit taksitlerle iade yapılır.
24
Görülmekte olan davalarda ayrıca bir başvuru şartı aranmaksızın, dava öncesi yapılan idari başvuru tarihinden itibaren işleyecek kanuni faiziyle birlikte hesaplanacak tutar aynı usulle mahsup veya iade edilir. Mahkemelerce, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce açılmış davalarda davanın konusuz kalması sebebiyle karar verilmesine yer olmadığına karar verilir.
25
GÜNCEL DEĞİŞİKLİKLER
26
7061 SAYILI KANUN YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER;
Bu değişiklik ile KDV iadesi ile sadece sigorta primi ve işsizlik sigortası prim borcu mahsup edilirken; 05/12/2017 tarihinden itibaren 6183 sayılı Kanunun 23 üncü maddesine göre Maliye Bakanlığına bağlı tahsil dairelerince iade yapılması durumunda anılan maddenin birinci fıkrasına göre yapılacak mahsuptan sonra Kurumun prim ve diğer alacaklarından muaccel olanlara mahsup yapılacağı hüküm altına alınmıştır. Bu sayede prim dışındaki diğer Kurum alacaklarının da KDV iadesi alacağından mahsup edilebilmesi imkanı getirilmiştir. (örneğin 4/b prim borçları) Ayrıca aynı şekilde 05/12/2017 tarihinden itibaren Kurumun tahsil ettiği prim ve diğer alacaklardan iade edilmesi gerekenler, istihkak sahiplerinin Kuruma olan muaccel borçlarına mahsubundan sonra Maliye Bakanlığına bağlı tahsil dairelerine olan muaccel borçlara mahsup edileceği hüküm altına alınmıştır. 23/12/2017 tarihli Tahsilat Genel Tebliğinde TL’ nin üzerinde yapılacak olan iadelerde yukarıdaki hükümlerin uygulanacağı belirtilmiştir.
27
7099 SAYILI KANUN YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER;
2) OTOMATİK İŞYERİ TESCİLİ UYGULAMASI BAŞLADI 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 11 inci maddesinin üçüncü fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve altıncı fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir. “Şirket kuruluşunun ticaret sicili memurluklarına bildirilmesi halinde yapılan bu bildirim Kuruma yapılmış sayılır ve ilgililerce ayrıca işyeri bildirgesi düzenlenmez.” “Bu bildirimlerden hangilerinin işyerinin bildirilmesi yerine geçeceği Kurumca belirlenir, belirlenenlerle ilgili ayrıca işyeri bildirgesi düzenlenmez.” Kurum tarafından bu maddenin uygulanmasını açıklanmak üzere 2018/11 sayılı genelge yayımlanmıştır.
28
OTOMATİK İŞYERİ TESCİLİ UYGULAMASI:
7099 SAYILI KANUN YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER; OTOMATİK İŞYERİ TESCİLİ UYGULAMASI: 10/03/2018 tarihinden itibaren 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı çalıştırılmasa dahi ticaret sicil müdürlüklerince tescil edilen şirket kuruluşları ile Kuruma verilen yetki doğrultusunda yalnızca yapı ruhsatına istinaden Kurumca otomatik işyeri tescili yapılmaya başlanmıştır. Bu durumda ilgililerce ayrıca işyeri bildirgesi düzenlenmeyecek olup, Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği 29 uncu maddesinde belirtilen belgeler ile genelge ekinde yer alan formlardan Ek-1, Ek-2’nin valilikler, belediyeler ve ruhsat vermeye yetkili diğer kamu ve özel hukuk tüzel kişilerine, Ek-2’nin ticaret sicil müdürlüklerine verilmesi yeterlidir. Kurumca ayrıca söz konusu belgeler istenmeyecektir.
29
7103 SAYILI KANUN YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER;
4) EKSİK GÜN BİLDİRİM ZORUNLULUĞU KALDIRILDI 5550 sayılı Kanunun 86 ncı maddesinin dördüncü ve beşinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Ay içinde bazı iş günlerinde çalıştırılmayan ve ücret ödenmeyen sigortalıların eksik gün nedeni ve eksik gün sayısı, işverence ilgili aya ait aylık prim ve hizmet belgesinde veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesiyle beyan edilir. Sigortalıların otuz günden az çalıştıklarını gösteren eksik gün nedenleri ile bu nedenleri ispatlayan belgelerin şekli, içeriği, ekleri, ilgili olduğu dönemi, saklanması ve diğer hususlar Kurumca çıkarılan yönetmelikle belirlenir. Sigortalıların otuz günden az çalıştığını gösteren bilgi ve belgelerin Kurumca istenilmesine rağmen ibraz edilmemesi veya ibraz edilen bilgi ve belgelerin geçerli sayılmaması halinde otuz günden az bildirilen sürelere ait aylık prim ve hizmet belgesi veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesi, yapılan tebligata rağmen bir ay içinde verilmemesi veya noksan verilmesi halinde Kurumca re’sen düzenlenir ve muhteviyatı primler, bu Kanun hükümlerine göre tahsil olunur.” Bu değişiklik ile ay içinde bazı iş günlerinde çalıştırılmayan ve ücret ödenmeyen sigortalıların eksik gün nedeninin ve eksik gün sayısının işverence ilgili aya ait aylık prim ve hizmet belgesinde veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesiyle beyan edilmesi yeterli hale gelmiş ve işverence sigortalıların otuz günden az çalıştığını gösteren bilgi ve belgelerin ilişkin olduğu bildirgenin verilmesi gereken süre içinde ayrıca Kurama verilmesi zorunluluğu 27/03/2018 tarihinden itibaren kaldırılmıştır.
30
7103 SAYILI KANUN YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER;
4) EKSİK GÜN BİLDİRİM ZORUNLULUĞU KALDIRILDI 5550 sayılı Kanunun 86 ncı maddesinin dördüncü ve beşinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Ay içinde bazı iş günlerinde çalıştırılmayan ve ücret ödenmeyen sigortalıların eksik gün nedeni ve eksik gün sayısı, işverence ilgili aya ait aylık prim ve hizmet belgesinde veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesiyle beyan edilir. Sigortalıların otuz günden az çalıştıklarını gösteren eksik gün nedenleri ile bu nedenleri ispatlayan belgelerin şekli, içeriği, ekleri, ilgili olduğu dönemi, saklanması ve diğer hususlar Kurumca çıkarılan yönetmelikle belirlenir. Sigortalıların otuz günden az çalıştığını gösteren bilgi ve belgelerin Kurumca istenilmesine rağmen ibraz edilmemesi veya ibraz edilen bilgi ve belgelerin geçerli sayılmaması halinde otuz günden az bildirilen sürelere ait aylık prim ve hizmet belgesi veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesi, yapılan tebligata rağmen bir ay içinde verilmemesi veya noksan verilmesi halinde Kurumca re’sen düzenlenir ve muhteviyatı primler, bu Kanun hükümlerine göre tahsil olunur.” Bu değişiklik ile ay içinde bazı iş günlerinde çalıştırılmayan ve ücret ödenmeyen sigortalıların eksik gün nedeninin ve eksik gün sayısının işverence ilgili aya ait aylık prim ve hizmet belgesinde veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesiyle beyan edilmesi yeterli hale gelmiş ve işverence sigortalıların otuz günden az çalıştığını gösteren bilgi ve belgelerin ilişkin olduğu bildirgenin verilmesi gereken süre içinde ayrıca Kurama verilmesi zorunluluğu 27/03/2018 tarihinden itibaren kaldırılmıştır.
31
7103 SAYILI KANUN YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER;
5) KONUT KAPICILIĞI EK-9 KAPSAMINA ALINDI 5510 sayılı Kanunun ek 9 uncu maddesinin başlığı “Ev hizmetlerinde çalışanların sigortalılığı ve konut kapıcılığı” şeklinde değiştirilmiş ve birinci fıkrasına “10 gün ve daha fazla olan sigortalılar” ibaresinden sonra gelmek üzere “ile konut kapıcılığı işyerlerinde çalıştırılan sigortalılar” ibaresi eklenmiştir. Bu değişik ile 27/03/2018 tarihinden itibaren konut kapıcılığı için işyeri tescili uygulamasına son verilmiş ve konut kapıcılığı da ev hizmetlerinde 10 günden ve daha fazla çalıştırılanlar için olduğu gibi kolay işverenlik kapsamına alınmıştır. Diğer bir anlatımla konut kapıcılığında çalıştırılanlar için her ay bildirim yapılmasına gerek bulunmamakta olup başvuru formu ile yapılacak olan tescil işleminin ardından tahakkuklar her ay otomatik olarak oluşturulacaktır.
32
7103 SAYILI KANUN YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER;
5) KONUT KAPICILIĞI EK-9 KAPSAMINA ALINDI 5510 sayılı Kanunun ek 9 uncu maddesinin başlığı “Ev hizmetlerinde çalışanların sigortalılığı ve konut kapıcılığı” şeklinde değiştirilmiş ve birinci fıkrasına “10 gün ve daha fazla olan sigortalılar” ibaresinden sonra gelmek üzere “ile konut kapıcılığı işyerlerinde çalıştırılan sigortalılar” ibaresi eklenmiştir. Bu değişik ile 27/03/2018 tarihinden itibaren konut kapıcılığı için işyeri tescili uygulamasına son verilmiş ve konut kapıcılığı da ev hizmetlerinde 10 günden ve daha fazla çalıştırılanlar için olduğu gibi kolay işverenlik kapsamına alınmıştır. Diğer bir anlatımla konut kapıcılığında çalıştırılanlar için her ay bildirim yapılmasına gerek bulunmamakta olup başvuru formu ile yapılacak olan tescil işleminin ardından tahakkuklar her ay otomatik olarak oluşturulacaktır.
33
2818/11500 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı;
7) UYUMLU PRİM BORÇLULARINA DAHA AVANTAJLI TECİL VE TAKSİTLENDİRME İMKANI GETİRİLDİ Bu kararname ile ticari, zirai veya mesleki faaliyetleri nedeniyle gelir veya kurumlar vergisi mükellefi olanlardan, başvuru tarihi itibariyle en az 3 yıldır prim ödemesi yükümlüsü olup, başvuru tarihinden geriye doğru 3 yıla ait prime ilişkin belgeleri sürelerinde vermiş ancak son 1 yıl içerisinde borçlarını ödeyememiş olan borçlular UYUMLU PRİM BORÇLUSU olarak kabul edilmektedir. S.M.M.M ve YMM’ ler tarafından düzenlenmiş işyeri kayıtlarının incelenmesi neticesinde düzenlenmiş Mali durum analiz raporu ile «çok zor durum» halinde olduğu görülen uyumlu prim borçlularının başvurusu üzerine 6183 sayılı Kanunun 48/A maddesi kapsamında 1/1/2018 tarihinden itibaren vadesi gelen alacaklara uygulanmak üzere Yİ-ÜFE aylık değişim oranı gecikme cezası ve gecikme zammı yerine kullanılmak suretiyle bulunacak olan borç toplamı 2018/11284 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenmiş olan tecil faizi esas alınarak tecil ve taksitlendirilecektir.
34
Teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.