Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması"— Sunum transkripti:

1 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
İstanbul, Ocak 2015

2 Türkiye’deki Kadın Nüfusu
Türkiye’de kadın istihdamı konusunda yaşanan adaletsiz durum, siyasetteki kadın temsiliyeti konusunda da aynı oranda yaşanmaktadır. TÜİK'in ADNKS'ne göre Türkiye'de kişi yaşamaktadır. Bunun 'ü kadındır. Türkiye'nin kadın nüfusu oranı %50'dir. 30 Mart 2014 yerel seçimlerinde seçmen kütüklerinde toplam seçmen kayıtlıdır. Bu seçmenlerin 'si kadındır. Türkiye'nin kadın seçmen nüfusu %51'dir. Buna rağmen 12 Haziran 2011'de yapılan Genel Milletvekili seçimlerinde T.B.M.M'ye 79 kadın milletvekili girmiştir. Kadın milletvekillerinin bütün milletvekillerine oranı %14'tür. %51'lik bir nüfusu %14'lük bir kitle temsil etmektedir. GİRİŞ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

3 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Türkiye’de Genel seçimleri arasında kadın milletvekili oranlarında bir artış söz konusudur. Ama Türkiye seçmen nüfusunun %51’ini oluşturan kadın nüfusu için bu artışa rağmen son kertede %14’lere ulaşmış Kadın Milletvekili oranı yeterli değildir. GİRİŞ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

4 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmanın Amacı KASAİD, bu noktadan hareketle, gelecekte yapılacak olan çalışmalara baz oluşturması amacı ile Türkiye’de sosyal yaşamda ve siyasette kadın algılamasıyla ilgili bir araştırma yaptırmayı, elde edilen bulguları Türkiye’de kadınların iş hayatına ve siyasete katılımını desteklemek için siyasi partilerin, hükümetin ve halkın seferber edilmesini teşvik etmeyi amaçlayan eylem programlarının uygulanmasında kullanmayı planlamıştır. Konsensus Araştırma ve Danışmanlık KASAİD adına gerçekleştirdiği bu araştırma ile Türkiye Kamuoyunun “İş hayatında ve Siyasette” kadına bakış açısını belirlemeye çalışmaktadır. GİRİŞ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

5 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
İstanbul, Ocak 2015 ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ

6 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmanın Yöntemi Araştırma Türkiye kentsel ve kırsal kesimlerinde 18 yaş ve üstü kadın ile hanelerde telefon görüşmeleri yapılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın %95 güven sınırında hata payı ±%2,1’dir. Bu hata payı bölgeler bazında yükselmektedir. Görüşmeler rastsal kişi seçim kurallarına göre seçilen kaynak kişiler ile 9 Aralık Ocak 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın saha çalışması 30 gün sürmüştür. Görüşmeler Türkiye’nin 81 ilinin 515 ilçesinde gerçekleştirilmiştir. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

7 Görüşmelerin Gerçekleştirildiği İllere Göre Anket Sayıları
ARAŞTIRMANIN ÖRNEKLEMİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

8 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Görüşmelerin Gerçekleştirildiği Türkiye Kesitlerine Göre Anket Sayıları ARAŞTIRMANIN ÖRNEKLEMİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

9 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
İstanbul, Ocak 2015 ARAŞTIRMANIN ÖRNEKLEMİ

10 Görüşülen kadınların ortalama yaşı 37,1'dir.
ARAŞTIRMANIN ÖRNEKLEMİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

11 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Görüşülen Kadınların Ortalama Aylık Hane Halkı Geliri TL iken Gideri TL’dir. Ayda ortalama 20 TL tasarruf edilmektedir. ARAŞTIRMANIN ÖRNEKLEMİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

12 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %70'i evli, %24'ü bekâr hiç evlenmemiş, %3'ü eşinden ayrılmış, %3'ünün ise eşi vefat etmiştir. ARAŞTIRMANIN ÖRNEKLEMİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

13 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların ortalama hane halkı büyüklüğü 4 kişidir. ARAŞTIRMANIN ÖRNEKLEMİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

14 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmanın gerçekleştirildiği ilçelerin Belediye başkanlarının bağlı oldukları partiler bazında bir inceleme yapıldığında, araştırmaya katılan kadınların %58'i AKP'li, %28'i CHP'li, %7'si MHP'li, %7'si BDP'li, %1'i ise Diğer bir partiye mensup Belediye Başkanının yönettiği ilçelerde ikamet etmektedir. ARAŞTIRMANIN ÖRNEKLEMİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

15 KADINLAR ERKEKLERLE EŞİT HAK VE OLANAKLARA SAHİP OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYOR
Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

16 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Türkiye’de erkeklerin daha imtiyazlı olduğuna inanan kadınların oranı %71 iken, eşitliğe inanan kadınların oranı %24 ve kadınların daha imtiyazlı olduğunu düşünenlerin oranı %6’dır. BULGULAR: KADIN SORUNLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

17 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %22’si Türkiye’deki kadınlara saygılı ve itibarlı davranıldığına inandığını belirtirken %78’i davranılmadığı söylemiştir. TBMM’de daha fazla kadın Milletvekili olsa Türkiye’de kadınlara daha fazla saygılı ve itibarlı davranılacağını düşünen kadınların oranı ise %57, düşünmeyenlerin oranı %16’dır. Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

18 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %79’u bugünkü Türkiye'de hayat şartları, kadınlar için erkeklere oranla daha zor olduğunu düşünürken %10’u daha kolay olduğunu düşünmektedir. Kadınlar için hayat şartlarının önümüzdeki beş yıl içerisinde daha iyiye gideceğini düşünenler in oranı %39 ile daha kötüye gideceğini düşünenlerin oranı ise %38’dir. BULGULAR: KADIN SORUNLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

19 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
“Kadın ile erkeği eşit konuma getiremezsiniz, o fıtrata terstir” ifadesine katılan kadınların oranı %37 iken katılmayan Kadınların oranı %53’tür. BULGULAR: KADIN SORUNLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

20 KADINLAR GELECEKTEN DE UMUTLU DEĞİL
Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

21 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %79’u bugünkü Türkiye'de hayat şartları, kadınlar için erkeklere oranla daha zor olduğunu düşünürken %10’u daha kolay olduğunu düşünmektedir. Kadınlar için hayat şartlarının önümüzdeki beş yıl içerisinde daha iyiye gideceğini düşünenler in oranı %39 ile daha kötüye gideceğini düşünenlerin oranı ise %38’dir. BULGULAR: KADIN SORUNLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

22 KADINLAR İSTİHDAM HAYATINDA YOKLAR
Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

23 Görüşülen kadınların %27’si çalışmakta olup, %73’ü çalışmamaktadır.
Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

24 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Çalıştığını belirtenlerin %28'i Hizmet işçisi, %21'i Profesyonel çalışan, %18'i Büro ya da Ofis Çalışanı, %12'si Satış elemanıdır. Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

25 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Çalışmadığını belirtenlerin %81'i Evin bakımından sorumlu, %9'u Öğrenci, %3'ü İşsiz iş arıyor, %1'i İşsiz iş aramıyor %6'sı ise Emekli olduğunu belirtmiştir. Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

26 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
KADINLAR AĞIR İŞÇİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

27 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Hafta içi normal bir günde, çalışan kadınlar, işe gidip çalışmak için 446 dakika vakit ayırmaktadır. Kadınlar hafta içi normal bir günde 131 dakikasını ev temizliği yapmaya ayırıyor. Hafta sonları işe ayrılan süre azalırken ev temizliğine ayrılan süre artmaktadır BULGULAR: GÜNLÜK YAŞAM Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

28 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Hafta içi, çalışan Kadınların, %41'i zamanını işte çalışmaya ayırırken, çalışan kadınların bir kısmı hafta sonu da çalışmaktadır ve hafta sonu vakitlerinin %19'unu işe ayırmaktadır. Hafta içi çalışmayan kadınların zamanının büyük bir kısmını ev temizliği yapmak (%20), televizyon seyretmek (%19) ve yemek yapmak (%12) ile geçmektedir. BULGULAR: GÜNLÜK YAŞAM Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

29 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Hafta içi, sabahları, kadınların %30'u 07:00-07:59 saat diliminde uyandıklarını belirtirken hafta sonu, sabahları, kadınların %24'ü 09:00-09:59 saat diliminde uyandıklarını söylemiştir. BULGULAR: GÜNLÜK YAŞAM Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

30 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Hafta içi, akşamları, kadınların %37'si 00:00-00:59 saat diliminde yattıklarını belirtirken hafta sonu, akşamları, kadınların %44'ü 00:00-00:59 saat diliminde yattıklarını belirtmiştir. BULGULAR: GÜNLÜK YAŞAM Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

31 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınlar hafta içi 484 dakika, hafta sonu 521 dakika olmak üzere ortalama 6 saat uyku uyumaktadır. Hafta sonları uyku uyuma süresi ortalama 33 dakika artmaktadır. BULGULAR: GÜNLÜK YAŞAM Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

32 ÇOCUK BAKIMI, KREŞ VE İSTİHDAM HAYATI
Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

33 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %7’sinin çocuğu anaokulu/kreşe, %43’ünün çocuğu ilköğretime, %30’unun çocuğu liseye ve %22’sinin çocuğu üniversiteye gitmektedir. BULGULAR: ÇOCUK SAHİPLİĞİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

34 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların evinde bakımından sorumlu olduğu kişi sayısı ortalama 2,7 iken, %27’si “Bakımından sorumlu olduğum kimse yok” cevabını vermiştir. BULGULAR: EV YAŞAMI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

35 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %72’si evinde bakımından kendisinin sorumlu olduğu eşi ve çocukları olduğunu belirtmiştir. %10 annesinin ve %9’u ise kayınvalidesinin de bakımını üstlenmiştir. BULGULAR: EV YAŞAMI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

36 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların sadece %4’nün ev işlerinde kendisine yardımcı olacak ücretli çalışan bir yardımcısı var. %37’lik bir kesim ise ev işlerinde aileden birinden yardım alıyor. BULGULAR: EV YAŞAMI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

37 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %49’u yaşadığı ilçede belediyenin kreş hizmeti olduğunu belirtirken %51’i olmadığını söylemiştir. BULGULAR: KREŞ HİZMETİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

38 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Yaşadığı İlçede belediyenin kreşi olmayan kadınların %89’u belediyenin kreş açmasını isterken %11’i istememektedir. BULGULAR: KREŞ HİZMETİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

39 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Yaşadığı İlçede belediyenin kreşi olan kadınların sadece%6’sı belediyenin kreş hizmetinden faydalanırken %94’ü faydalanmadığını belirtmiştir. BULGULAR: KREŞ HİZMETİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

40 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Türkiye’de Belediyelerin verdiği kreş hizmetini güvenilir bulanların oranı %74 iken, bulmayanların oranı %12’dir. BULGULAR: KREŞ HİZMETİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

41 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Türkiye’de Belediyelerin verdiği kreş hizmetini güvenilir bulmayan kadınların %47’si çocuklara yeterli ilginin gösterilmemesini, %45’i kalabalık olmasını, %39’u ise iyi ve yeterli bir eğitimin verilmemesini güvenmeme sebebi olarak belirtmiştir. BULGULAR: KREŞ HİZMETİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

42 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Belediyeler evde çocuk bakım hizmeti verse bu hizmetten yararlanmak isteyenlerin oranı %43 iken yararlanmak istemeyen kadınların oranı %57’dir. BULGULAR: KREŞ HİZMETİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

43 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların sadece %1’nin çocuk bakımında kendisine yardımcı olacak ücretli çalışan bir yardımcısı var. %19’luk bir kesim ise ev işlerinde aileden birinden yardım alıyor. BULGULAR: EV YAŞAMI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

44 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Türkiye'deki çalışan annelere verilen doğum izinlerini yeterli bulan kadınların oranı %40 iken yetersiz bulanların oranı %53’tür. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

45 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Türkiye'de, eşi doğum yapmış babalara verilen doğum izinlerini yeterli bulan kadınların oranı %47 iken yetersiz bulan kadınların oranı %48’dir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

46 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınlar, Türkiye’de kadınların çalışma hayatına katılımı ile ilgili en önemli 3 engelin sırasıyla “çocuklarına bakmak zorunda olmalarını (%52)”, “ailelerinin çalışmalarını istemediğini (%36) ve “erken evlilik (%26) olduğunu düşündüğünü belirtmiştir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

47 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan çalışmayan kadınların %28’i ne olursa olsun çalışmayacağını belirtirken, %25’i çok para kazanacağından emin olursa, %17’si eşi, babası veya bir erkek yakınının izin vermesi durumunda çalışabileceğini belirtmiştir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

48 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan şu an çalışmayan kadınların %35’i daha önce gelir getiren bir işte çalıştığını belirtirken %65’i çalışmadığını belirtmiştir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

49 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan şu an çalışmayan fakat daha önce çalışan kadınların %27’si çocuğu olduğu için, %20’si eşi ayrılmasını istediği için %8’i ise çalışma koşullarını beğenmediği için işten ayrıldığını belirtmiştir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

50 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan şu an çalışmayan kadınların %48’i önümüzdeki dönemde gelir getiren bir işte çalışmayı istediğini belirtirken %52’si istemediğini belirtmiştir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

51 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Gelir getiren bir işte çalışmayan kadınların %20’si çalışacak olsa evinde şu an yaptığı işleri üstlenecek bir başka aile bireyi olduğunu belirtirken %80’i olmadığını söylemiştir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

52 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Gelir getiren bir işte çalışan kadınlar çalışma hayatında karşılaştıkları en büyük 3 zorluğun sırasıyla “Kadın olmaktan kaynaklanan ücret düşüklüğü (%39)” , “kadın olmaktan kaynaklanan çalışma saatlerinin yüksekliği (%38)” ve “Kadın olduğu için ciddiye alınmamak (%25)” olduğunu söylemiştir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

53 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Gelir getiren bir işte çalışan kadınların %40’ı genel olarak iş hayatlarının ev yaşantılarını olumlu etkilediğini düşünürken %28’i olumsuz etkilediğini düşünmektedir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

54 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Gelir getiren bir işte çalışan kadınların %79’u çalıştığı işyerinden memnun olduğunu belirtirken %6’sı memnun olmadığını belirmiştir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

55 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %19’u önümüzdeki dönemde kendi işini kurma planları olduğunu belirtirken, %81’i olmadığını belirtmiştir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

56 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
KADINA KARŞI ŞİDDET Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

57 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Şu an Türkiye'deki çözülmesi gereken ve araştırmaya katılan kadınların günlük yaşamını olumsuz etkileyen en önemli 3 kadın sorunu sırasıyla, “Namus Cinayetleri (%25)”, “Aile Baskısı (%22)” ve “Kadınlara uygulanan aile içi şiddettir (%21)”. BULGULAR: KADIN SORUNLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

58 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %8’i anlaşamadığı bir konuda bir erkeğin kendisine fiziksel şiddet uyguladığını belirtirken %92’si bir erkek tarafından fiziksel şiddete maruz kalmadığını belirtmiştir. BULGULAR: KADIN SORUNLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

59 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Fiziksel şiddete maruz kaldığını belirten kadınların %48’i olayı kabullendiğini belirtmiştir. Fiziksel şiddete maruz kalmayan kadınların ise %55’i eğer fiziksel şiddete maruz kalsalar hukuki yollara başvuracağını belirtmiştir. BULGULAR: KADIN SORUNLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

60 KADINLAR VE SOSYAL YARDIMLAR
Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

61 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %42’si Türkiye’de kadınlara yönelik yapılan sosyal yardımlardan haberdar olmadığını belirtirken %15’i haberdar olduğunu belirtmiştir. %44’lük bir kesim ise çok az haberdar olduğunu belirtmiştir. BULGULAR: SOSYAL YARDIMLAR Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

62 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %68’i bildiği, duyduğu kadarıyla Türkiye’de kadınlara yönelik yapılan sosyal yardımların yetersiz olduğunu belirtirken %17’si yeterli olduğunu belirtmiştir. BULGULAR: SOSYAL YARDIMLAR Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

63 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan ve kadınlara yönelik yardımlardan haberdar olanların %36’sı yakacak yardımından, %33’ü nakit para yardımından, %33’ü ise Meslek kazandırma yardımından haberdar olduğunu belirtmiştir. BULGULAR: SOSYAL YARDIMLAR Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

64 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %93’ü kadınlara yönelik yardımlardan faydalanmadığını belirtirken, %5’i geçmişte faydalandığını ve %2’si ise hala faydalandığını belirtmiştir. BULGULAR: SOSYAL YARDIMLAR Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

65 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Kadınlara yönelik yardımlardan faydalandığını belirten kadınların %33’ü yakacak, %31’i nakit para, %16’sı ise meslek kazandırma yardımından faydalandığını belirtmiştir. BULGULAR: SOSYAL YARDIMLAR Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

66 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Kadınlara yönelik yardımlardan faydalanmadığını belirten kadınların %58’i yardımlardan faydalanmak istediğini belirtirken, %42’si faydalanmak istemediğini belirtmiştir. BULGULAR: SOSYAL YARDIMLAR Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

67 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Kadınlara yönelik yardımlardan faydalanmadığını belirten kadınların %58’i nakit para, %27’si eğitim ve %26’sı meslek kazandırma yardımından yararlanmak istediğini belirtmiştir. BULGULAR: SOSYAL YARDIMLAR Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

68 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %48’i kadınlara yönelik yapılan yardımların Belediyeler tarafından, %32’si Bakanlıklar tarafından ve %53’ü ise bu ikisi dışında kalan diğer devlet kurumu tarafından yapılmasını istediğini belirtmiştir. BULGULAR: SOSYAL YARDIMLAR Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

69 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Çalışan kadınların %32’si kadınlara yönelik verilen sosyal yardımlar iş hayatının içerisinde olmasında etkili olduğunu belirtirken %56’sı etkisiz olduğunu belirtmiştir. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

70 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Kadınlara yönelik yapılan sosyal yardımlardan yararlanma yolunun, "kadına hesap açılıp parayı direk bankaya yatırma" şeklinde olmasını onaylayan kadınların oranı %76 iken, araştırmaya katılan kadınların %19’u onaylamadığını belirtmiştir. BULGULAR: SOSYAL YARDIMLAR Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

71 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Gelir getiren bir işte çalışmayan kadınlar arasında, Türkiye'de kadınlara yönelik sosyal yardımlardan faydalanma olasılığı daha yüksek olsaydı çalışabileceğini belirtenlerin oranı %67 iken bu durumda bile çalışmayı düşünmeyenlerin oranı %33’tür. BULGULAR: İŞ HAYATI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

72 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
İstanbul, Ocak 2015 BULGULAR

73 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların, %36'sı İlkokul mezunu, %10'u Ortaokul ve dengi okul mezunu, %26'sı Lise ve dengi okul mezunu, ve %12'si Üniversite mezunu olduğunu belirtmiştir. Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

74 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %59’u günlük yaşantısında, halka açık yerlerde başını sürekli örttüğünü belirtirken %41’i örtmediğini belirtmiştir. Başını başörtüsü ile örttüğünü belirtenlerin oranı %43 iken Türban ile örttüğünü belirtenlerin oranı %14’tür. BULGULAR: GÜNLÜK YAŞAM Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

75 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Başını örtmeyen kadınların, başlarını örtmemelerinin en önemli üç sebebi “türban giymeden dinin gereklerini yerine getirebileceklerine inanmaları (%23), “gelenek kültür olduğunu düşünmeleri (%19)” ve “kişisel tercihinin böyle olduğudur (%15)”. BULGULAR: GÜNLÜK YAŞAM Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

76 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Başını örten kadınların, başlarını örtmelerinin en önemli üç sebebi “bunun dini bir mecburiyet olduğuna inanmaları (%42), “bir Müslümanlık sembolü olduğuna inanmaları (%15)” ve “Gelenek/Kültür olduğunu düşünmeleridir (%15)”. BULGULAR: GÜNLÜK YAŞAM Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

77 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
“Bir kadının, gelecekteki hayatında zorluk çekmemesi için Üniversite mezunu olması gerekir” şeklinde düşünen kadınların oranı %69’dur. BULGULAR: İDEAL HAYAT ŞARTLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

78 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %90’ının çocuğu devlet okuluna, %10’unun çocuğu özel okula gitmektedir. BULGULAR: ÇOCUK SAHİPLİĞİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

79 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Çocuğunu devlet okuluna gönderen kadınların %71’i elinde fırsat olsaydı çocuğunu özel okula göndermeyi istediğini belirtmiştir. BULGULAR: ÇOCUK SAHİPLİĞİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

80 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Okul çağına daha gelmemiş çocuğunu özel okula göndermek isteyip de gönderemeyeceğini belirten kadınların oranı %45’tir. BULGULAR: ÇOCUK SAHİPLİĞİ Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

81 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Fikir Önderi Kimdir? Pek çok sosyal işlev bağlamında genellikle diğerlerin kendisine uyguladığı etkilerden daha fazla onların fikirlerine etkide bulunan kişidir. Eğer fikir oluşumunda sosyal grubun tüm üyeleri eşit olsaydı, davranış ve tavır bazında ikame edilebilir olsaydı, grubun bir veya diğer üyesi grubu terk etse bile grup işlevine devam ederdi. Lider, öte yandan, grupta farklı şeyler yapan kişidir: söylediğimiz gibi, onları, onların kendisini etkilediğinden daha fazla etkiler - ve bunu ara sıra değil nispeten sürekli ve öngörülür şekilde yapar. BULGULAR: SİYASETTE KADIN Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

82 Fikir Önderi Belirleme Yöntemi
Pazar ve kamuoyu araştırmasında olduğu gibi genellikle sosyal psikologlar tarafından yapılan araştırmalar, fikir liderlerini en üstte göz önüne sererler. Bunu yapmada kabul edilmiş üç yöntem vardır: Verilen gruptaki ayrı etkilerin sosyometrik çalışması: bu sadece laboratuarda veya küçük gruplarda uygulanabilir. Verilen grupta kimin fikir liderliğini uyguladığını söyleyecek bilgili gazetecilere ,vb, sormak: Bu yöntem ilk yöntemin sınırlarına maruz kalır ve ek olarak, söylenen isimlerin grubun faaliyetlerinde yer almış gerçek fikir liderleri yerine sadece resmi liderler, sosyal işlevleri açıkça önemli olan kişiler olma riski bulunmaktadır. Fikir önderini kamuoyu araştırması ile seçme: Bu yöntem için fikir önderleri grubun hayatında genellikle tipik “liderlik” rolüne uyan özellikler, örneğin belli sorunlara olan ilgi ve belli seviyede alaka – hem kapsam hem yoğunluk olarak- sergileyen bireyler olarak tanımlanırlar. BULGULAR: SİYASETTE KADIN Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

83 Fikir Önderi Belirleme Yöntemi
Bu üçüncü yöntem bu araştırmada kullanılan yöntemdir; geniş ve çeşitli toplulukları temsil eden örneklere dayanan anketlerde yapılabilecek tek uygulanabilir yöntem olarak gözükmektedir. Daha önceki anketlerden elde edilen sonuçların analizi iki soruya tüm katılımcılar tarafından verilen cevaplara dayanan bir indeks oluşturmanın istatistiksel olarak anlamlı olduğunu göstermektedir. Endeksi oluşturan iki değişkenden biri “dostları ile siyaset tartışma eğilimi” ve diğeri “kendileri tarafından kuvvetle savunulan fikirlerin doğruluğu hakkında diğerlerini ikna etme eğilimidir”. Cevap verenin liderlik fikrinin derecesini tanımlayan gösterge, başka araştırmacılar tarafından genellikle kullanılan kuruma ait liderlik kavramı ile karıştırılmamalıdır; bu karışıklılığı düzeltmek için göstergemiz alternatif olarak “kavramayı harekete geçirme” göstergesi olarak belirtilebilir. Gösterge 4 derece içermek üzere yapılandırılır. En yükseğine sahip olanlar fikir liderleri olarak isimlendirdiğimiz kişiler iken (Türkiye kadın nüfusunun yaklaşık %7’si) en alt derecesi lider olmayanlara (yaklaşık %19’u) denk gelmektedir Aradaki iki seviye, sırayla, ortalamadan biraz fazla fikir liderliğine sahip olanlara ve daha az fikir liderliğine sahip olanlara denk gelmektedir. BULGULAR: SİYASETTE KADIN Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

84 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılanların %30’u savunduğu bir fikir olduğunda arkadaşlarını, akrabalarını ya da iş arkadaşlarını sıkça ikna etmeye çalıştığını belirtirken, %9’u arkadaş toplantılarında siyasi konular hakkında sıkça konuştuğunu söylemiştir. BULGULAR: SİYASETTE KADIN Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

85 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %7’si yüksek düzeyde, %36’sı düşük düzeyde fikir önderiyken, %38’i düşük düzeyde, %19’u yüksek düzeyde fikir önderi değildir. BULGULAR: SİYASETTE KADIN Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

86 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %92’si Türkiye’de siyasi karar alma mekanizmalarında, yerel yönetimlerde ve TBMM’de daha çok kadın görmek istediğini belirtirken %8’i daha çok kadın görmek istemediğini söylemiştir. BULGULAR: SİYASETTE KADIN Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

87 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Türkiye’de siyasi karar alma mekanizmalarında, yerel yönetimlerde ve TBMM’de daha çok kadın görmek isteyenlerin bunu istemelerinin en önemli nedenleri sırasıyla kadınların sorumluluk alma yetilerinin daha gelişmiş olduğunu (%92) ve kadınların problem çözme becerilerinin daha fazla olduğunu düşünmeleridir (%91). BULGULAR: SİYASETTE KADIN Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

88 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Bu Pazar Genel Milletvekili seçimi olsa araştırmaya katılan kadınların %31’i AKP’ye oy vereceğini belirtirken %9’u CHP’ye, %3’ü MHP’ye ve %1’i HDP’ye oy vereceğini belirtmiştir. Anketin yapıldığı ilçelerde en son yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde, İlçe Belediye Başkanlıklarının %58’ini AKP, %28’ini CHP, %7’sini MHP, %7’sini ise BDP adayları kazanmıştır. BULGULAR: SİYASETTE KADIN Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

89 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %48’i oy verme tercihini “sosyal yardımların” ve %42’si ise “oy vereceği partinin daha çok kadın aday göstermesinin” etkileyeceğini belirtmiştir. %22’si siyasi tercihini belirlerken eşinden veya yakını olan diğer bir erkekten etkilendiğini belirtirken %18’i ise eşi veya yakını olan diğer bir erkeğin zoruyla siyasi tercihini belirlediğini söylemiştir. BULGULAR: SİYASETTE KADIN Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

90 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Türkiye’deki kızların eğitim ve öğretime erişiminde daha fazla imkan bulduğunu düşünenlerin oranı %13 iken erkeklerin daha fazla imkan bulduğunu düşünenlerin oranı %58’dir. Araştırmaya katılan kadınların çoğunluğu Türkiye’de eğitime erişimde kızların aleyhine bir fırsat eşitsizliği olduğunu düşünmektedir. BULGULAR: KADIN SORUNLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

91 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların en sık seyrettiği TV kanalları sırasıyla Kanal D (%40), ATV (%31), SHOW TV (%31) ve FOX TV’dir (%31). BULGULAR: İLETİŞİM KANALLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

92 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların en sık okuduğu gazeteler sırasıyla Posta (%14), Hürriyet (%14), Sabah (%11) ve Milliyet’tir (%5). BULGULAR: İLETİŞİM KANALLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması

93 Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması
Araştırmaya katılan kadınların %57’si sosyal medya ağı kullanmadığını belirtmiştir. Sosyal medya ağı kullananların en çok tercih ettiği 3 ağ sırasıyla, “Facebook (%38)”, “Instagram (%15)” ve “Twitter’dır (%14)”. BULGULAR: İLETİŞİM KANALLARI Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması


"Türkiye’de Kadının Siyasal ve Sosyal Yaşamdaki Yeri Araştırması" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları