Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme"— Sunum transkripti:

1 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Uzaktan Eğitim Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ

2 Bilgi Çağı nedir? Tarih Öncesi Devirler
Bilgi Çağı nedir? Tarih Öncesi Devirler Tarım Çağı (~MÖ 6000 – MS 1750 ) Endüstri Çağı (~MS 1750 – MS 1975) Bilgi Çağı (~MS …)

3 Bilgi Çağı Bilgi çağının farkı nedir?
Bilgi Çağı Bilgi çağının farkı nedir? Hammadde ve işgücünün üretim maliyetlerindeki payının azalması Ekonomik Güç, hammadde veya içgücü değil, bilgidir. Son 30 yıl içinde geçmişteki 5,000 yıldan daha fazla bilgi üretilmesi Bilgi her 5 yılda ikiye katlanması Yeni meslek alanları ortaya çıkması Yeni işler daha fazla bilgiye dayalı.

4 Bilgi Çağında Eğitim Uzaktan Eğitim Zaman sınırı olmaması
Bilgi Çağında Eğitim Zaman sınırı olmaması Coğrafi bölge sınırı olmaması Düşük maliyetli olması Teknoloji entegrasyonu Öğrenci odaklı Uzaktan Eğitim

5 Uzaktan Eğitim Uzaktan eğitim,
Uzaktan Eğitim Uzaktan eğitim, belli bir nedenle eğitim sisteminin dışında kalmış, kendini farklı konularda yetiştirmek isteyen genelde çalışan kişilerin yüz yüze eğitim verilemeyecek geniş kitlelerin eğitim gereksinimlerini karşılamak amacıyla düzenlenmiş bir öğretim programına sahip, teknolojik araçlar ile iletişim ve etkileşimi sağlayan, zamandan ve mekândan bağımsız asla yüz yüze eğitime bir rakip olarak düşünülmemiş eğitim biçimidir.

6 Uzaktan Eğitim Tarihçesi
Uzaktan Eğitim Tarihçesi Mektupla Öğretim Radyo ve Televizyon Yayınları Açık Öğretim Kurumları Telekonferans Internet ve Web 1. Nesil 3. Nesil 4. Nesil 2. Nesil 5. Nesil

7 Uzaktan Eğitim Tarihçesi
Uzaktan Eğitim Tarihçesi Boston gazetesinin mektup ile stenografi dersleri Boston'da Evde Gelişmeyi Teşvik Derneği "Correspondence University"nin kurulması Almanya "Tele Colleg", "Schulfernsehn", "FernUniversitat" ve "Deutsch Institut Für Fernstudien" Avusturalya Queensland Üniversitesi 1907- Fransa Japonya

8 Türkiye’de Uzaktan Eğitim
Türkiye’de Uzaktan Eğitim 1927 yılında “iletişim yoluyla eğitim” kavramının telaffuz edilmesi 1927–1960 yılları arasında, okuma yazmanın haberleşme yolu ile yaygınlaştırılması amacıyla tartışma ve öneriler dönemi 1933–1934 yıllarında mektupla öğretim kursları düzenlenmesi düşüncesiyle, 1950 yılında Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü çalışmaları 1951’de “Öğretici Filmler Merkezi”ni kurulması

9 Türkiye’de Uzaktan Eğitim
Türkiye’de Uzaktan Eğitim MEB bünyesindeki uzaktan eğitim uygulamaları ilk kez 1960 yılında Mektupla öğretim adı altında deneme öğretimi olarak başlamıştır. 1966'da Mektupla Öğretim ve Teknik Yayınlar Genel Müdürlüğü kurulmuştur. öğretim yılında 50 bin öğrenci kayıt yaptırmıştır. 1975 yılında Mektupla Öğretim Kurumu YAYKUR'a bağlanmıştır. Yine 70'li yıllarda uzaktan öğretim yöntem ve bileşenleri, o zamanki adıyla Eskişehir iktisadi ve Ticari ilimler Akademisi'nde (EİTİA) oluşturulan Televizyon ile Eğitim Enstitüsü, çalışmalara öncülük etmiştir.

10 Türkiye’de Uzaktan Eğitim
Türkiye’de Uzaktan Eğitim Daha sonra 1981 yılından itibaren Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim yapmakla görevlendirilmiştir. 1992 yılında Açık Öğretim fakültesi ve MEB Açık Öğretim Lisesi uygulamasını başlatmıştır. Öğretim Yılında da öğrenci sayısı 'e ulaşmıştır.

11 Türkiye’de Uzaktan Eğitim
Türkiye’de Uzaktan Eğitim Anadolu Üniversitesi, TRT4 Dünyadaki 10 açık üniversite Fırat Üniversitesi, 2 Ekim 1992'de kurulan bir yerel TV (FIRAT TV)

12 Türkiye’de Uzaktan Eğitim
Türkiye’de Uzaktan Eğitim Ülkemizdeki üniversitelerde internete dayalı UE çalışmaları 1997 yılında ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü tarafından, (bilgi teknolojileri sertifika programı) ODTÜ Enformatik Enstitüsü tarafından 1. sınıflar için hazırlanan, ofis uygulamalarını tanıtan, IS100 Bilgi Teknolojilerine ve Uygulamalarına Giriş dersi

13 Türkiye’de Uzaktan Eğitim
Türkiye’de Uzaktan Eğitim 1998 – Sakarya Üniversitesi 1999’da kampus içi dersler 2003’ de Bilgi Yönetimi ve Bilgisayar Programcılığı Sertifika Programları 2001 – İstanbul Üniversitesi Kampüs içi dersler 2002 ve sonrası Boğaziçi Üniversitesi Süleyman Demirel Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi Ahmet Yesevi Üniversitesi

14 Türkiye’de Uzaktan Eğitim
Türkiye’de Uzaktan Eğitim Afyon Kocatepe Üniversitesi Girne Amerikan Üniversitesi Sabancı Üniversitesi Ahmet Yesevi Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi Sakarya Üniversitesi Anadolu Üniversitesi Işık Üniversitesi Selçuk Üniversitesi Ankara Üniversitesi İnönü Üniversitesi Süleyman Demirel Üniversitesi Atatürk Üniversitesi İstanbul Aydın Üniversitesi Atılım Üniversitesi İstanbul Teknik Üniversitesi Sütçü İmam Üniversitesi Bahçeşehir Üniversitesi İstanbul Üniversitesi Trakya Üniversitesi Balıkesir Üniversitesi Karabük Üniversitesi Uşak Üniversitesi Beykent Üniversitesi Karadeniz Teknik Üniversitesi Yıldız Teknik Üniversitesi Boğaziçi Üniversitesi Kırıkkale Üniversitesi Cumhuriyet Üniversitesi Kocaeli Üniversitesi Çankaya Üniversitesi Maltepe Üniversitesi Çukurova Üniversitesi Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Dumlupınar Üniversitesi Ege Üniversitesi Mersin Üniversitesi Fırat Üniversitesi Mimar Sinan Üniversitesi Gazi Üniversitesi Muğla Üniversitesi Gaziantep Üniversitesi ODTÜ Gaziosmanpaşa Üniversitesi Okan Üniversitesi Ondokuzmayıs Üniversitesi

15 Türkiye’de Uzaktan Eğitim
Türkiye’de Uzaktan Eğitim Üniversiteler dışında da bir çok kurum ağırlıklı olarak mesleki gelişim ile ilgili olarak UE uygulamaları geliştirmekte ve uygulamaktadır. Bilişim sektöründe yer alan firmalardan, Koç Bryce ( Enocta ( Halıcı Yazılım ( Idea ( InterMedia ( Mobilsoft ( SBS ( Interak ( Cisco Systems Türkiye ( Microsoft Türkiye ( Garanti Bankası İş Bankası vb.

16 Dünyada Uzaktan Eğitim
Dünyada Uzaktan Eğitim Open University - İngiltere National Technological University – ABD Hagen Uzaktan Eğitim Üniversitesi (FernUniversität) – Almanya Korea National Open University (Korea) Universitas Terbuka (Endonezya) Sukhothai Tahammathiart University (Thailand) Indira Gandhi Open University (Hindistan) The Universidad Nacional de Educacion a Distancia (İspanya) MIT – Açık ders materyalleri Vb.

17 Uzaktan Eğitimin Gelişmesini Sağlayan Nedenler
Uzaktan Eğitimin Gelişmesini Sağlayan Nedenler Uzaktan Eğitim uygulamalarını teşvik eden gereksinmeleri söyle sıralayabiliriz; Bireylerin farklı eğitim gereksinimi duymaları ve mevcut eğitim sisteminin bunu karşılayamadığı durumlarda yeni olanaklar geliştirerek bireysel , bağımsız öğrenme ile kitle eğitiminin sağlanması, Geleneksel eğitim uygulamalarındaki aksaklıkları giderici yeni seçenekler yaratılması, Mevcut eğitimin dışında kalan bireylere eğitim olanağı yaratan yeni modeller yaratılması, Tüm bireylerin eğitimden eşit yararlanmasının sağlanması,

18 Uzaktan Eğitimde Hedef Kitle
Uzaktan Eğitimde Hedef Kitle Uzaktan eğitim ile her düzeyde ve yaşta istekli tüm öğrencilere hizmet götürülmektedir. Uygulamalarda, okuma-yazma, ilk, orta, meslek okulu, yetişkinler eğitimi, ön lisans, lisans ve lisans üstü öğretim yapılmaktadır.

19 Uzaktan Eğitim Yöntemleri
Uzaktan Eğitim Yöntemleri 1. Tek yönlü iletişim, Tek yönlü mektupla öğretim, Tek yönlü radyo ile öğretim, Tek yönlü televizyon ile öğretim, Tek yönlü bilgisayarla öğretim (internet). 2. Çift yönlü iletişim, Çift yönlü mektupla öğretim, Çift yönlü radyo ile öğretim, Çift yönlü televizyon ile öğretim, Çift yönlü bilgisayarla öğretim (internet). İşman(1998)

20 Uzaktan Eğitim Teknolojileri
Uzaktan Eğitim Teknolojileri Senkronize (Eş zamanlı) Programa katılanlar/katılacak olanlar arasında konunun uzunca bir süre tartışılması gerekiyorsa, Programa katılanlara önceden planmış etkinlikler için grup güdüsü gerekiyorsa, Programa katılanların büyük çoğunluğunun öğrenme ihtiyaçları ve sorunları aynıysa, Asenkronize (Eş zamansız) Programa katılanlar/katılacak olanlar farklı yer ve zaman dilimlerinde bulunuyorlarsa, Programa katılanların çalışma programları esnek değilse, Programa katılanlar arasında ortak öğrenme zamanı belirlenemiyorsa, Programa katılanların farklı ve bireysel ihtiyaçları varsa kullanılır.

21 Uzaktan Eğitim Teknolojileri
Uzaktan Eğitim Teknolojileri Basılı/Yazılı Materyaller Ders Kitabı Çalışma Kitabı Çalışma Kılavuzu vb. İşitsel Materyaller telefon, video konferans kısa dalga radyo teyp vb.

22 Uzaktan Eğitim Teknolojileri
Uzaktan Eğitim Teknolojileri Görsel Materyaller Televizyon Doğrudan öğretici (instructional) programlar Bilgi aktarıcı (informational) programlar Güdüleyici (motivational) programlar Video Kaset, cd, dvd, bluray disk Video Telekonferans

23 Uzaktan Eğitim Teknolojileri
Uzaktan Eğitim Teknolojileri Bilgisayar ve Bilgisayar Ağları Bilgisayar Destekli Eğitim Bilgisayar Denetimli Eğitim Bilgisayar Destekli İletişim Bilgisayar Destekli Multimedya Internet Mobil Teknolojiler

24 Uzaktan Eğitim Teknolojileri
Uzaktan Eğitim Teknolojileri Ortam Teknolojiler UE uygulamaları Metin • Basılı materyal (print) • Bilgisayarlar • Ders üniteleri • Destekleyici materyal •İletişim danışmanlığı • Veritabanları (Databases) • Elektronik yayıncılık Ses • Kasetler, • Radyo • Telefon • Programlar • Telefonda danışmanlık • Telekonferans Görüntü • Yayımlama (Broadcasting) • Video kasetleri • video diskleri • kablo • fiber optik • uydu • mikrodalga • video konferans •Programlar • dersler • Video konferans Elektronik ortam (Computing) • Bilgisayarlar, • telefon • fiber optic • ISDN • CD-ROM, • CD-I (Etkileşimli CD) • CD-V (video CD) • Bilgisayar Destekli Öğretim • elektronik posta • Bilgisayar konferans, • audio-graphics, • veritabanları (databases) • çoklu ortam (multimedia)

25 Uzaktan Eğitim Teknolojileri
Uzaktan Eğitim Teknolojileri UE Modelleri ve İlişkilendirilmiş Teknolojiler Teknoloji Karakteristikleri Esneklik Rafine Edilmiş Materyal Yüksek Etkileşimli Sunum Azalan Kurumsal Harcama Zaman Mekan Öğrenme hızı Birinci Nesil - Mektupla Öğretim Basılı materyal Evet Hayır İkinci Nesil - Çoklu Ortam Modeli Audiotape Videotape Bilgisayar Destekli Öğretim Interactive video (disk and tape) Üçüncü Nesil - Tele-öğrenme Modeli Audiotele-konferans Video- konferans Audiographic Communication Broadcast TV/Radio ve Audio- konferans  Hayır

26 Uzaktan Eğitim Teknolojileri
Uzaktan Eğitim Teknolojileri UE Modelleri ve İlişkilendirilmiş Teknolojiler Teknoloji Karakteristikleri Esneklik Rafine Edilmiş Materyal Yüksek Etkileşimli Sunum Azalan Kurumsal Harcama Zaman Mekan Öğrenme hızı Dördüncü Nesil - Esnek Öğrenme Modeli Interactive multimedia (IMM) online Internet-tabanlı WWW kaynaklarına ulaşım Bilgisayarla iletişim Evet Hayır Beşinci Nesil - Akıllı Esnek Öğrenme Modeli Interactive multimedia (IMM) Bilgisayarla iletişim, otomatik cevap sistemi Kapüs portal erişim  Evet

27 e-öğrenme Kavramı E-öğrenme, platform olarak internetle birbirine bağlı olan bilgisayarların kullanıldığı, en iyi tanımını “etkin” ve “etkileşimli” sıfatlarında bulacak bir uzaktan eğitim modelidir.

28 Web tabanlı öğretim WEB Tabanlı Eğitim (WTE), eğitimin zaman ve mekandan bağımsız olarak yürütüldüğü; bilgisayarın bir araştırma ve iletişim amacıyla, öğretim ve sunum aracı olarak kullanıldığı eğitim modeli olarak tanımlanabilir.

29 Web tabanlı öğretim

30 Web Tabanlı Eğitimin Faydaları
Web Tabanlı Eğitimin Faydaları İnternet ortamında uzaktan eğitimin geleneksel uzaktan eğitime göre sayılabilecek yararları şunlardır: Eğitim merkezinden tüm dünyaya bilgi gönderilir, Postalama masrafı ortadan kalkar. Bilgi dağıtımı baskı ve tasıma masrafları sıfırlanmış olarak internet üzerinden yapılır, Bir servisten tüm bilgi düzeltilip güncelleştirilir, Öğreten ve öğrenenle öğrenenler arasında metin, grafik iletişim gibi çeşitli öğretim teknikleriyle etkileşim sağlanır, Internet yazımda isbirligine olanak saglar, Öğrenciler geri bildirimlerini kolayca yaparlar. Dersi tekrar etme olasılığı

31 Web Tabanlı Eğitimin Faydaları
Web Tabanlı Eğitimin Faydaları Diğer kaynaklara erişebilme esnekliği Eğitim performans değerlendirilmesi ve raporlanması Simülasyon olanağı Birçok değişik öğrenme metodu içermesi

32 Web Tabanlı Eğitimin Sınırlılıkları
Web Tabanlı Eğitimin Sınırlılıkları Uzaktan eğitimin sayılan yararlarının yanı sıra bazı sınırlılıkları da vardır: Öğrenme ortamlarında önemli görülen yüz yüze etkileşim ortam ve olanakları , Öğrenme sürecinde karşılaşılan öğrenme güçlüklerinin anında çözülememesi ve bu durumun ardından gelişebilecek sıkıntılar, Anında yardım görememe ve sorunun giderilmemesinden kaynaklanan davranışların gelişimi, Kendi kendine çalışma alışkanlığı olmayan ve bu yeteneğini geliştirmemiş bireyler için planlama zorluğu, Çalışan bireylerin kendine ayıracakları vakitte ders çalışma zorunluluğu, Laboratuvar, atölye gibi uygulama ağırlıklı konuların islenmesindeki sınırlılıklar, Öğrenci sayısındaki fazlalık nedeni ile iletişimdeki sınırlılıklar.

33 Web Tabanlı Eğitimde Kullanılan Teknolojiler
Web Tabanlı Eğitimde Kullanılan Teknolojiler Tartışma Forumları Sınavlar Ders Araçları (SCORM) Terimler Sözlüğü Çalıştay E-portfolio (Journal) Günlükler (blog) Anket Tarama Wiki Sohbet (Chat) Kurs Yönetim Sistemleri Vb.

34 Web Tabanlı Eğitimde Kurs Yönetim Sistemleri
Web Tabanlı Eğitimde Kurs Yönetim Sistemleri Uzaktan eğitimde veya eğitimde derslere destek olarak kullanılabilen öğrencilerin derse kaydı, içeriklerin sunumu, ölçme ve değerlendirme, kullanıcı bilgilerinin izlenmesine olanak sağlayan yönetim yazılımlarına Kurs Yönetim Sistemi denir. Kurs yönetim sistemleri, öğretim amacıyla bilgiye erişim, bilgiyi paylaşım ve iletişim sürecini yöneten platformlar olarak da tanımlanabilir.

35 Açık Kaynak Kodlu KYS’ler
Açık Kaynak Kodlu KYS’ler OLAT Dokeos TinyLMS Jones e-education dotLRN ATutor eXe Fle3 Learning Environment Claroline

36 Ticari KYS’ler Blackboard WebCT Lotus Learning Space JoomleLMS
Ticari KYS’ler Blackboard WebCT Lotus Learning Space JoomleLMS Adobe Connect

37 Moodle nedir? Moodle Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment (Modüler Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı)

38 Moodle nedir? Moodle, herkesçe kullanılabilecek, açık kaynak kodlu, bir çevrimiçi kurs yönetimi ya da uzaktan eğitim sistemidir Kurs Yönetim Sistemi Course Management System – CMS Sanal Öğrenme Ortamları Virtual Learning Environments -VLE Öğretim Yönetim Sistemleri Learning Management Systems – LMS

39 Özellikleri Açık kaynak kodlu bir yazılımdır.
Özellikleri Açık kaynak kodlu bir yazılımdır. Geniş bir geliştirici kitlesine sahiptir. Bu nedenle çok sık yeni sürümleri geliştirilmektedir. Modüler bir yapıya sahiptir. Sürekli olarak çok miktarda yeni özellik (blok veya modül) geliştirilmektedir ve ücretsiz olarak dağıtılmaktadır. Program açıklarının düzeltilmesi ticari sistemlerden daha hızlıdır.

40 Özellikleri 70 farklı dil desteği vardır.
Özellikleri Sistem, çok fazla sayıda öğrenciyi ve binlerce kursu barındırabilecek kapasiteye sahiptir. Ağustos 2009 istatistikleri itibariyle 22 milyondan fazla kullanıcıya 2 milyondan fazla ders sunmaktadır. Kullanımı için temel bilgisayar becerileri yeterlidir. Güçlü bir kullanıcı desteği ve yardım dokümanları mevcuttur. Yalnızca kendi sitesinde yaklaşık 100,000 kayıtlı üyesi vardır. (geliştirici ve son kullanıcı) Kurulumu oldukça kolaydır. 70 farklı dil desteği vardır.

41 Özellikleri -Eğitimsel Yaklaşım
Özellikleri -Eğitimsel Yaklaşım Sosyal oluşturmacı pedagojiyi (social constructionist pedagogy) benimsemekte olup etkinlik temelli eğitim, kritik yansıma ve hedef temelli eğitim gibi eğitim yöntemlerini desteklemektedir. %100 online sınıflar için uygunluğu yanısıra yüzyüze eğitimi (senkron eğitim) destek amacıyla da kullanılabilir.

42 BİTTİ


"Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları