Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi Dr.Aynur Geçer
2
Kullanılabilecek Öğretim Materyalleri Nelerdir?
Öğretim Ortamında Kullanılabilecek Öğretim Materyalleri Nelerdir? Dr.Aynur Geçer
3
1. Görsel Araçlar Kitaplar Yazı ve Gösterim için Kullanılan Tahtalar
Resimler Gerçek Eşya ve Modeller Projektörler Dr.Aynur Geçer
4
2. İşitsel Araçlar Radyo Pikap ve Plaklar Teyp, Ses Bantları ve CD’ler
Dr.Aynur Geçer
5
3. Görsel-İşitsel Araçlar
Film Makinesi ve Hareketli Filmler Kapalı Devre Televizyon Video Kuklalar Tiyatro(temsil) Eğitsel Geziler Dr.Aynur Geçer
6
4. Teknoloji Destekli Araçlar
Teleteks ve Videoteks Uygulamaları Etkileşimli Video İletişim Uyduları Dr.Aynur Geçer
7
Araç-gereçlerin öğretim ortamına katkıları nelerdir?
Dr.Aynur Geçer
8
Öğrenmeyi arttırır İyi tasarlanmış ve yapılmış öğretim araç-gereçleri öğretim sürecini zenginleştirir, öğrenmeyi artırır. Dr.Aynur Geçer
9
Soyut şeyleri somutlaştırır
Araç-gereçlerin öğretme-öğrenme sürecindeki en önemli rollerinden biri fikirleri somutlaştırması, anlaması güç olgu ve olayları basitleştirmesidir. Dr.Aynur Geçer
10
Görsel gereçler bilinmeyen bir nesnenin nasıl göründüğünün ve bilinen diğer şeylere göre ne kadar büyük olduğunun kavranmasına yardımcı olur. Dr.Aynur Geçer
11
Görsel gereçler, sözel fikirlerin daha kolayca hatırlanabileceği bir bağ kurulmasına hizmet eder, ikinci bir iletişim kanalı görevi görürler. Dr.Aynur Geçer
12
Araç-gereçler ilgi uyandırır
Çoğu sınıflarda yüz yüze sözel iletişim tek başına en çok kullanılan iletişim biçimidir. Bu durumda, bilgilerin görsel / işitsel araç-gereçler yoluyla sunulması, öğrencilerin ilgilerini çeker, duygusal tepkiler yaratarak motive eder. Dr.Aynur Geçer
13
Araç-gereçler zamandan tasarruf sağlar
“Bir resim bin kelimeye bedeldir.” Resimler, grafikler, haritalar, modeller, filmler vs. ders ve tartışma sürelerinden tasarruf sağlar, öğrenciler daha kısa sürede daha etkili öğrenirler. Dr.Aynur Geçer
14
Güvenli gözlem yapma olanağı sağlar:
Hareketli resim projektörleri ve filmler özellikle sınıfa getirilmesi imkansız, doğrudan gözlenmesi tehlikeli ya da mümkün olmayan cisim, olgu, olay ve işlemlerin kolayca ve güvenli olarak gözlenmesini sağlar. Dr.Aynur Geçer
15
Farklı ders saatlerinde öğretmenin paralel ders yapmasını sağlar:
Bir derste üzerinde durmanız gereken bir konu, vurgulanması gereken bir nokta, mükemmel bir örnek başka derslerde hatırlanamayabilir. Dr.Aynur Geçer
16
bir tepegöz saydamı, önemli noktaları hatırlatır;
bir video sunusu unutulan önemli noktayı güvenilir bir şekilde vurgular; bir slayt sunusu her defasında aynı örneklerin verilebilmesini sağlar. Dr.Aynur Geçer
17
Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olur
Öğrenciler farkı öğrenme stil ve ihtiyaçlarına sahiptirler. Öğrencilerin bazıları dinleyerek, bazıları görerek, bazıları okuyarak, bazı öğrenciler bilgiler farklı araç-gereçlerle sunulduğunda öğrenebilirler. Araç-gereçler, öğrencilerin bireysel öğrenme durumlarına uygun öğretim kanallarını artırır. Dr.Aynur Geçer
18
Araç-gereçler tekrar tekrar kullanılabilirler
Etkili bir materyal zaman ve maliyetten tasarruf sağlar, materyali geliştirmek için harcanan zaman ve enerjiyi tekrarlama problemini de çözer. Dr.Aynur Geçer
19
İçeriği basitleştirerek anlaşılmalarını kolaylaştırır
Saydam veya slayt üzerindeki çizgi resimler içeriği basitleştirerek öğrenmeyi kolaylaştırabilir. Örneğin bir aracın farklı çalışma biçimleri; sistemin alt unsurlarının birbirleriyle olan ilişkileri farklı renk, sembol ya da tekniklerle gösterilebilir. Dr.Aynur Geçer
20
İyi bir gereç, görülemeyecek kadar küçük olan bir nesneyi büyütülmüş boyutta sunarak öğrenilmesini kolaylaştırabilir. Dr.Aynur Geçer
21
Filmler, gözün takip edemeyeceği hızda oluşan bir sürecin aşamalarını yavaşlatarak ya da çok yavaş oluşan bir sürecin aşamalarını hızlandırılarak, sürecin izlenebilmesine imkan sağlayabilir. Dr.Aynur Geçer
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.