Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğraf Okuma LEVENT DURANLI Öğretim Görevlisi LAÜ TV
2
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğraf Okuma Nedir ?
3
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğraf okuma demek fotoğrafın ne anlattığı yani özdeki hikayesi ile sergilenen biçim dünyasının ve kompozisyonunun yapılanmasının çözümlenmesidir.
4
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Duyusal etkileşim sonrasında izleyicinin, bir fotoğrafı çözümlemek amacıyla o görüntüyle girdiği etkileşime “Fotoğraf Okuma ve Yorumlama” diyoruz.
5
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
“Fotoğraf Okuma”; görüntü içerisindeki unsurların (içerik, biçim, teknik unsurlarının) “betimlenmesi”işlemini belirtmektedir.
6
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
“Fotoğraf Yorumlama” ise; betimlenen unsurlar ışığı altında “anlamın ortaya konulması”, izleyicinin görüntüden “anlam üretmesi” işlemidir.
7
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Bütün yorumların temel prensibi şudur: Fotoğrafların yüzeyde taşıdıklarından (ilk bakışta temsil ettiklerinden) daha derin anlamları vardır. Yorumlamadaki temel soru, “Bu fotoğraf, temsil ettiği görüntü dışında bize ne demek istemektedir ve bizler izleyici olarak bu fotoğrafa neden maruz kaldığımızı düşünmekteyiz?”dir.
8
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğrafı yorumlayan kişinin sahip olduğu kültürel yapı, fotoğraftan ürettiği anlamı da belirleyecek, başka bir izleyicinin yorumundan farklılaştıracaktır. Aynı fotoğraf uzak doğu kültüründe, batı kültüründe, arap kültüründe farklı anlamlandırmalara neden olabilir. Hatta aynı toplum içerisinde farklı yaşam hikayelerine sahip kişiler arasında bile kültürel farklılıklar yorumları farklılaştırır.
9
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
İzleyicilerin kültürel farklılıklarından kaynaklanan farklı yorumlar sonucunda aynı görüntüye bir çok farklı düşünce eklemlenebilir. Birbirine taban tabana zıt bile olsa, yorumların “doğru” luklarından ziyade ancak “tutarlılık” larından (görüntüye uygunluklarından) söz edilebilir
10
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğrafın anlamlandırılması etkin bir süreçtir. Görüntü ile izleyici arasındaki etkileşim sonucu ortaya çıkar; hem kişiler arasında, hem de aynı kişiye ait farklı zaman dilimleri içinde değişim gösterebilir.
11
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
fotoğrafın bağlamı da fotoğrafın aktardığı mesaja etki eden, fotoğrafın yorumlanması aşamasında ele alınması gereken bir unsurdur.
12
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Bir avcı ve geyik fotoğrafı avcılıkla ilgili bir dergi kapağında başka anlam, çevreyle ilgili bir dergi kapağında başka anlam içerecektir. Fotoğraf aynı olmasına karşın, fotoğrafın bağlamı anlamı derinden etkiler.
13
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğraf hangi kriterlere göre okunmalı ? Kompozisyon Konusu İlgi Merkezi Verilen Mesaj Kadraj ve Yerleşim Mesaj Evrenselliği Amacına Ulaşmak
14
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğraf hangi kriterlere göre okunmalı ? Teknik Işık Pozlama Kadraj Netlik
15
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam fotoğrafı hangi kriterlere göre yorumlanmalı ? Şu Sorulara Cevap Arayınız: Hangi ürün ya da hizmetin reklamı yapılıyor Fotoğrafta verilmek istenenen düşünce Fotoğrafta ne anlatılmak istenmiş varsa öyküsü nedir Hangi göstergebilim metodları kullanılmış İçerdiği düzanlam ve yananlamlar Sosyal ve politik mesaj içeriyor mu
16
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
17
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
18
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
19
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
20
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
21
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
22
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
23
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
24
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
25
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
26
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğrafçı her şeyden önce “iyi” bir fotoğraf okuru olmalıdır. Zira baktığı fotoğrafı okuyamayan, onun üzerine yorum yapamayan bir kişinin, fotoğrafla bir şeyler anlatmasını beklemek ütopik bir yaklaşım olacaktır.
27
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
KAYNAKÇA KİTAP Ürper O. (2012) Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları WEB MDG Blog, Foto Community, Deviantart, Strobox, Photoworld, Fotografya, Alibugur, FOTOĞRAFLAR Deviantart, Bascek.com, Senel Foto, Strobox, Fotocommunity, Photoworld ve yukarıda adı geçen kitap ve internet sitelerinde fotoğrafı yayınlanan kişiler.
28
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Dinlediğiniz için teşekkürler Levent Duranlı Kıdemli Öğretim Görevlisi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.